Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

E doar autocorectul de pe telefon  :D
Nu e singurul care a pățit-o, dar e bună  :lol: :lol:

Calatorul derutat

#511
Ca tot suntem la drumuri expres..am o neclaritate: Centura de la Mihailesti, centura Satu Mare (aia 4 km), legatura de la Tg Mures, cel de beton de la Giurgiu... sunt drumuri de 4 benzi, cu parapet median si lateral, fara intersectii, etc... de ce nu sunt trecute la Dx? Ce le lipseste?

Ionut

Cum sa nu aiba intersectii? Toate drumurile au intersectii. Giratia e tot intersectie. Au intersectii la nivel, tot ce ai zis tu. Si mai sunt si alte aspecte.

oneLess

Românește, se pot face/denumi între intersecții mai multe DX-uri mai scurte .  :D

tom_sawyer

@Calatorul derutat: daca nu sunt trecute la DX-uri înseamnă că nu sunt proiectate după normativul de DX, ci după cel de drumuri naționale cu 2 benzi/sens.

De exemplu, drumul de beton de la Giurgiu: viteza de proiectare 100 km/h, acostament de 0,75 m (1,5 m la DX), spațiu median 2,5 m (3 m la DX), lățimea drumului 19,5 m (22 m la DX).

tom_sawyer

#515
Ce facem cu normativul actual de DX-uri, că prevede viteză maximă de proiectare 100 km/h la câmpie?
https://proinfrastructura.ro/docs/dx/Normativ-DX-AND_546-2013_AND_589-2013.pdf (pag. 23 din pdf)

La DX12 Craiova-Pitești nu a fost o problemă, că acolo s-a proiectat după normativul din 2007, care prevedea 120 km/h la câmpie.
https://proinfrastructura.ro/docs/dx/2014-09-30-18212733-0-normativ-cnadnr-pentru-drumurile-expres.pdf

Dar ce se întâmplă cu DX-urile care au acum contracte semnate de SF+proiectare? Satu Mare-Oar, Ploiești-Găești, Brăila-Tulcea, Suceava-Siret etc?
Probabil s-a cerut la licitație 120 km/h, dar nu ar trebui totuși modificat și normativul, să nu mai fie confuzii?

Odată cu legea din Parlament pentru modificarea Codului Rutier (creștere viteză pe DX la 120 km/h) ar trebui trăși de urechi și ăștia din CNAIR/minister.




razvan96


elphax

esrte suficienta viteza de proiectare 100 pentru un DX.  sa nu confundati viteza de proiectare cu viteza de circulatie ;)
100 se refera  un TIR cu remorca plina ( incarcat la limita legala) care poate lua curbele in siguranta mergand cu 100 - caz in care si o masina mica poate sa mearga cu 120 fara probleme.

Calatorul derutat

@tom_sawyer:   Cand Drula / cutter era ministru, prin iulie-august, a spus ca in acest an Romania va atinge cifra de 1000 km drum rapid, A+Dx. Cand a enumerat cei 90km lipsa pana la acest nivel, a adaugat si cei 5 km de la Giurgiu si vreo 14 km (deci partial) din Centura Satu Mare, pe langa A10 - tr2, Dx Craiona-Pitesti tr2 si Tg Mures. doar asa avea 90km...Acum vad ca nu mai zice nimeni nimic. Dar poate ma insel eu ...


Mascarpone

Eu am vazut pe unele planse ca centura SM are viteza de proiectare 100km/h... adica in afara normelor tehnice pentru a se incadra ca DX

tom_sawyer

Ăsta e unul din motivele pentru care există forumul: să putem verifica dacă ce spune un politician e corect sau nu.

hvm

Desi eu o sa pierd pariul cu deschiderea full profile eu nu pot sa spun ca UMB nu si-a facut treaba cu zel si ca a lalait-o. Nu stiu daca e cineva pe aici care poate sa emita astfel de pretentii. Oricum nu cred ca Drula chiar era sigur ca o sa dea in trafic anul asta, dar posibil ca spera si el si facea ceva lobby. Nu stiu daca el a avut vreo "interventie" pe langa Umbrarescu pentru a da drumul la trafic anul acesta pe TR2, insa dupa ce a picat guvernul a parut ca se schimba putin prioritatea. E posibil in acelasi timp ca Umbrarescu sa isi fi dat seama ca cei de la suduri nu o sa o poata duce la capat si atunci aceasta a determinat schimbarea directiei si de a muta oamenii pe Tr3.

Oricum ar fi, eu sper sa ia UMB macar 2-3 loturi pe langa Bacau (atunci cand o fi scoase la licitatie) si sa o "lalaie" ca aici pe CraPi, asta ca sa avem ceva mai mult KM de A pe aici pe la noi prin Moldova pana in 2026 (asta daca se indeplinesc conditiile pentru PNNR-ul si o fi bani de finantare)....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#523
Eu cred ca ar trebui folosita notiunea de drum cu acces controlat si facute statisticile asa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway

Adica A, DX, si chiar DN2+2 cu separare de sens (gen centuri recente), daca are acces controlat si nu se intra de pe toate drumeagurile laterale sau... de pe contrasens

Siguranta rutiera pe toate aceste drumuri e fix la fel ca pe autostrada. Chiar si daca-s 2+1, inclusiv cu portiuni de 1+1 cu separare de sens.

Sau putem sa continuam sa ne focusam pe viteza in loc de siguranta, si sa nu vedem nimic intre DNul actual si autostrada "wow, ca-n occident"

mirceaeliade

DN 2+2 e si DN1 unde iese omul cu carutza/bicicleta direct din ograda.  Mai rar zilele astea, dar e clar ca DN1 desi e 2+2 cu separare de sens NU are acces controlat.   Nici VO modernizate nu au tehnic access controlat pt ca de exemplu nu au indicator interzis bicicletele (chit ca nimeni nu merge cu bicicleta pe acolo, s-ar putea ivi nistre drumegi care fac turul Europei pe bicla sa se trezeasca pe acolo pt ca nu au indicator de interzis.