Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Poate nu ar strica totusi sa nu ocupe 3m cu parapetele. Poate fi atat new jersey dublu, cat si metalic dublu, atat timp cat nu ai mai mult de 1m intre ei (in orice punct).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

elphax

Recunosc ca pe Turda-Cluj merg destul de tare, adica cat imi permit curbele, alveolele, intersectiile si cat sa nu incomodez ceilalti colegi din trafic. Si totusi am vazut acolo multe accidente, inclusiv un motor de bmw zburat 3-400 de metri in lateral printre pomi.  Dar acela nu este DX, trece prin localitati, mai vezi chiar si carute uneori :)

Este clar ca un  DX la standarde noi va permite viteze mari, mai ales ca parapetele lateral iti da multa siguranta si incredere. Cei grabiti, cu masini rapide, vor merge tot cu 150-170 ca si pe A. Cei lenti sau care merg distante mici, poate vor ramane pe DN.

Sa puna camere si radare peste tot din partea mea pe aceste drumuri noi si moderne.

alin2pas

Se pot pune pe A și DX camere de supraveghere în punctele de intrare și ieșire (inclusiv parcările) și le pot integra într-un sistem de detectare a vitezei medii. Ar depista astfel foarte ușor atât vitezomanii, cât și pe cei care circulă pe contrasens.

horyatm

@cristi5 totalmente de acord

Standardul de A la noi oricum e foarte înalt, mai ales la lățimea benzilor. Standardul de DX e standard de autostradă în alte țări.

Iar în ceea ce privește viteza, acum câțiva ani am mers pe DN6 dintre Filiași și Craiova. Prin localități limita era 50 sau 70. Mergeam cred că sub 100, 80, poate 90 și devansam pe B2 o altă mașină, când din spate venea unu tare. Strict de curiozitate, pe proprie răspundere m-am ținut după el să văd cu cât merge. Pentru cei care sunt din zonă poate nu e de mirare, dar mergea cu 150 prin localități. Ba chiar la un moment dat a mai apărut un șofer și îl presa de a ajuns la 170... pe DN. I-am lăsat să se ducă, fiindcă mi se părea extrem de periculos.

După experiența din zonă, eu nu cred că pe acest drum se va circula în limita de viteză, nici dacă ar fi 140 limita pe DN. Eu cred că vor fi mulți care vor merge cât duce mașina/curba. Asta e strict o părere personală bazată pe experiență proprie. Eu nu sunt din zonă și nu știu exact cum este acum, dar cu impresia asta am rămas.

pasadia

Hmm, tu nu prea ai condus pe DN2, nu? Așa, intre Râmnic ai Focșani, sau de la Bacău la Roman...

alin2pas

Dacă ar fi revizuite limitele de viteză astfel încât să se poată conduce în siguranță, s-ar putea lua apoi măsuri și împotriva vitezomanilor. În localități sunt zone unde e nevoie de limită de 30 km/h, dar sunt și multe zone unde se poate circula cu 80 km/h (limita maximă admisă de OUG) fără probleme. Dacă vor fi stabilite cu cap aceste limite și nu ca pe DN la Boița, unde s-a dublat numărul de benzi, s-a introdus separator median, dar au scăzut limitele de viteză, ar fi mai bine. Nu trebuie să fim mai catolici decât papa. Dacă păstrăm limitele de viteză mult mai jos decât e necesar, marea majoritate vor depăși aceste limite (ca pe DN2) și nu se vor putea lua măsuri împotriva celor care chiar reprezintă un pericol.

Mersul trenurilor

#501
Eu as propune pe DNurile paralele cu autostrazi/DX limite "enervant de mici pentru romanasi, dar normale, desigur si eliminarea exceptiilor de la limita de localitate (adica peste 50)" si multe radare fixe si mobile.

Pe autostrazi viteza nu e o problema mai deloc (doar de ce in germania se poate fara limita?) problema e ca atunci cand se mai elibereaza un DN paralel cu A, oamenii o sa circule cu viteze mai mari pentru ca e mai liber. (inclusiv localitati etc) Un radar pe un DN chiar salveaza vieti, dar unu de A/DX doar face bani..

E dezastru sa locuiesti intr-o localitate de pe DN2, soferii conduc numai cu 99km/h, e chiar pericol public. M-am hotarat sa nu mai fac flashuri ca e radar pe DNuri , salvezi un om de o amenda dar poate mai tarziu omoara pe cineva.. si chiar si animale, e plin de animale moarte pe DNuri in localitati

horyatm

Pasaida, așa e, nu am fost niciodată pe DN2.

Legat de autostrăzile din Germania sunt colegi care probabil știu să explice mai bine, însă eu știu că acestea sunt construite în așa fel încât sunt sigure la orice viteză. Sunt segmente de autostrăzi fără curbe, construite în debleu și cu copaci mari pe lângă, pentru ca vântul să nu destabilizeze mașina. Autostrăzile din România nu sunt proiectate ca piste de curse, fiecare circulă pe propriul risc.

Oricum, eu nu cred că pe DX vor fi probleme și una peste alta riscul de accident fatal se reduce considerabil. Acum rămâne de văzut dacă într-adevăr DX-urile sunt mai periculoase decât autostrăzile sau nu. Părerea mea e că diferențele sunt infime. Deși pe hârtie par diferențe mari, în realitate pot fi anumite diferențe de confort la volan, dar nicidecum de siguranță. Așa cred, nu pot să documentez această afirmație.

vancouver

Autostrazile in Germania sunt proiectate pentru 140 km/h. La fel ca si cele din Romania.

Viteza de referinta recomandata (empfohlene Richtgeschwindigkeit) pe autostrada in Germania este 130. Cine merge peste o face pe risc propriu si in caz de accident poarta o vina suplimentara, cu exceptia cazului ca poate demonstra ca accidentul s-ar fi produs si la 130 la ora.

Un element usor diferit in Germania este suprainaltarea curbelor. Aceasta poate fi destul de accentuata, si atunci curbe care la noi primesc limitare 120 sau 110 sau 100 in Germania raman fara limita de viteza (doar cu viteza recomandata de 130).

In Romania pe DN2 intre Focsani si Rm. Sarat 98-99% din soferi circula cu 60-70 in localitati si cu 110-120 in afara. Cei care merg cu viteze mult mari sunt extrem de putini - dar evident ca provoaca impresie artistica puternica - iar romanii au tendinta sa generalizeze: "se merge cu 160", etc. Fals. Nu "se" merge cu 160, ci exista un numar limitat de soferi care merg tare. Ceea ce este adevarat, chiar si multi care merg cu 110-120, daca ajung din urma pe unul cu 100-105, il preseaza imediat sa se dea la o parte. Adica se conduce foarte agresiv (si ca atare periculos).

Si in Germania pe zone cu limitare de 100 se mai trezeste cate unul cu 140-150-160 (de exemplu pe drumurile federale, cand sunt drepte). Dar de regula, daca ajung din urma un grup de masini mai lente, nu preseaza. De regula. Ca exista si in Germania unii, de pur si simplu ti-e frica, cu masini scumpe si puternice, de regula mari, care nu au mama si nici tata.

Alegerea vitezei corecte pe un drum nu se poate face tinand cont de faptul ca exista soferi care nu respecta regula. Viteza corecta trebuie aleasa ca sa AJUTE soferul, sa mearga cu o viteza adecvata. Nici asa incet, incat sa adoarma sau sa fie neatent, nici asa de repede incat sa fie periculos. Nu de asa natura, incat 90% sa ajunga sa ignora viteza maxima, fiind absurda de la o posta.

Temperarea si pedepsirea celor care circula exagerat de repede este cu totul si cu totul alt capitol si se face pe alte cai (radare, amenzi, controale, urmarirea consecventa a incasarii amenzilor etc). Amestecarea borcanelor nu ajuta la nimic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

haideti sa lasam DN2 ca e dintr-o categorie aparte.
Degeaba e drept si are o latime care permite depasiri ca e plin de tiruri. Te si plictisesti dupa 20-30 de depasiri. Cate sa faci?
Cel mai rau e noaptea. Aseara m-am intors de la Bacau si am facut recensamantul "sistemelor de ilumare a vehiculelor".

De la xenoane puse in spatele blocului, la proiectoare aprinse pentru ceata din creierii lor, la cate un far chior/ars si altul care iti bate mai puternic direct in ochi si pana la "luminitele de Craciun" de pe mai toate tirurile. La un moment dat am fost depasit de unul care nu avea stopuri pe spate. O placere sa apreciezi distanta in padurea asta pestrita de lumini.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Niște controale mixte poliție - RAR efectuate noaptea ar avea enorm de lucru, pe toate drumurile. E plin de xenoane și LED-uri puse în far normal (pentru halogen), faruri dereglate și alte probleme pentru care ar trebui luat talonul.

danvoicu

Aici subscriu total la Alin. Peremi-se ca in Germania cand se face TUV-ITP cred ca se verifica si acest aspect.

Cristi N

Teoretic si la noi se verifica, practic rezultatul il vedem cu totii. De fapt atunci cand am facut la RAR identificarea masinii pe care o am si acum (in 2015 se facea inclusiv la masinile cumparate din Romania) inginerul m-a pus sa aprind faza scurta, faza lunga si proiectoarele, plus sa ridic geamurile.
In momentul ala imi venea sa ma pup singur, le dadusem jos, dar initial masina avea xenoane aftermarket peste tot unde se putea pune si folie inclusiv pe geamurile din fata.  O:-)
De atunci, la toate ITP-urile, verificarile au fost foarte sumare cu exceptia anului in care s-au bagat camerele.

hvm

Eu circul în principal moartea și trebuie sa recunosc ca în ultimul an procentajul celor care au farurile prost reglate sau extrem de luminoase a crescut enorm. Nu înțeleg ce face politia și rar...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)