Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

BEI dă credite rambursabile. Bănuiesc că și banii de la germani și francezi tot împrumuturi au fost. Adevărat că în condiții avantajoase, dobândă mică, perioadă de rambursare mare.

cezar-mario2012

^Știam de schema de finanțare, problema este că bulgarii s-au ocupat de tot. Romania a făcut doar vama și DX de pa malul românesc, iar la ultimul pilon de pe malul nostru i-am cam șicanat pe bulgari și au avut o întârziere de 6 luni.
Băsescu a vrut pod la Turnu Măgurele, de ce România nu a făcut podul pe bani noștri, asemenea bulgarilor, dacă tot am vrut acolo. Ca fapt divers pe vremea lui Berceanu (MT), bulgari au făcut bac Nicopole-Turnu Măgurele cu fonduri EU, dar tot pe aplicația lor.


cezar-mario2012

Un DX Galați-Brăila-Slobozia-Călărași ar fi benefic pe ruta Nord-Sud. Legătura cu viitorul pod Călărași-Silistra nu ar trece prin oraș(Silistra), sunt două variante de traseu pe SF-ul făcut, varianta agreată de bulgari trece prin amonte de Silistra, iar varianta agreată de români trece în aval și podul s-ar termina tot pe mal românesc cu picior pe insula Ostrov. Prin Bulgaria avem deja un traseu modernizat pe varianta Nord-Sud, Silistra-Shumen-Karnobat-Burgas-Malko Tarnovo, cei adevărat că unele zone s-au cam deteriorat din ce zic bulgarii.

Vladul

Fara sa plictisesc prea mult cu asta.. Ideea podului de la Calafat este mai veche, dar s-a inchegat de pe vremea cand era razboi in Serbia, deci spre sfarsitul anilor 90. Pe atunci granitele Bulgariei cu Serbia erau inchise iar singura cale rezonabila in care tirurile bulgare puteau ajuge in europa de vest si inapoi era pe la Giurgiu. Altfel depindeau de bac daca era defect sau nu, plin sau nu.. ca sa nu mai zic de adancimea apei in dunare sau gheata, etc... Pentru romani era lapte si miere ca toate tirurile care mergeau spre Bulgaria/ Grecia tranzitau aproape toata tara. Chiar unele centre logistice ce deserveau Bulgaria se faceau la noi.  Companii straine isi faceau sediul la Bucuresti si deserveau si Bulgaria.. Deci e de inteles ca partea romana nu a vrut sa finanteze constructia unui pod care mai rau facea economiei noastre. Totusi Bulgarii (si Grecii) au insistat sa fie acolo podul (la Vidin) si au platit pt el. Constructia a durat totusi atat de mult ca multi au uitat de ce il mai fac. Intelegerea a fost, daca imi amintesc bine.. ca urmatorul pod il fac romanii  :lol:.

tom_sawyer

#244
Pentru că s-a discutat în postările anterioare, trec și aici informația (avem topic pe secțiunea navala a forumului): începând din 12.10.2020 bacul de la Isaccea-Cartal va opera 24h/24. Doar TIR-uri deocamdată, cât timp e carantină.
Deci se pare că merge bine.

https://www.facebook.com/ferryorlivka/

naivu

#245
Quotetraseu modernizat pe varianta Nord-Sud, Silistra-Shumen-Karnobat-Burgas-Malko Tarnovo
@cezar-mario2012, ce fel de traseu modernizat este pe acolo? 2+2? 2+1 alternativ? Banda suplimentara pt vehicule lente la fiecare deal urcat? Intersectii denivelate? Ocoleste toate/majoritatea localitatile (desi rar la DN-urile romanesti, pare ceva standard la DN-urile bulgaresti)? Merita conexiunea cu drumul respectiv un pod peste Dunare?
@kitsune, si mie mi se pare logic cã legatura principala cu BG in partea aia va ajunge sa fie cea prin DX-ul dobrogean. Cat DX-ul se va opri la Techirghiol, se va iesi pe la NegruVoda, dupa care DX-ul il vad scos un pic mai spre Mangalia (in nici un caz exact la VamaVeche). Si, f important, va trebui sa purtam niste discutii constructive cu partea bulgara inainte de a ne bate in cuie traseul.
O sansa suplimentara pt pod la Calarasi (sau la TurnuMagurele) pare sa fie proiectul unor hidrocentrale pe Dunare, dar acordul de mediu si exproprierile pt lacul de acumulare vor fi dificil de obtinut (aproape imposibil).

cezar-mario2012

Este DN normal 1x1. În varianta agreată de români este foarte bun pentru deservire sudului Dobrogei Românești, zona este destul de săracă, iar bacul costă destul de mult și este influențat foarte mult de vreme și nivelul Dunării. Mânăstire Dervent și Sf. Andrei sunt foarte frecventate, Adamclisi cu toate trei obiectivele nu prea atrage turiști, dar nici promovare nu prea există, iar în toată zona Ostrov sunt multe podgorii.  Pe parte Bulgărească ar deservii Silistra, Dobrich(DN II-71), Balcik(DN II-27, Albena, Nisipurile de Aur, Constantin și Elena, Varna(DN II-71), Varna via Dobrich(DN II-29), Shumen(DN I-7).  Mai departe se poate ajunge în sud Varna-Burgas pe A5 și I-9 (A5 Varna - Burgas este în SF acum) sau Shumen - Karnobat pe II-73. Apoi de la Burgas se poate ajunge la Malko Tarnovo (granița cu Turcia care este cu trafic mai lejer, am văzut pe acolo multe autocare și TIR-uri de Constanța sau din Moldova). Acest traseu face parte din centura Mării Negre.

RaduG

Câteva diferențe între DX și A:
- 4.000.000 EUR/km (Craiova-Pitești) vs 10.000.000 EUR/Km (A0) - le compar pentru că ambele sunt la câmpie
Aceste diferențe rezultă din niște constrângeri de proiectare, de care trebuie să ții seama dacă vrei să faci upgrade-ul ulterior de la DX la A, pentru că autostrăzile sunt Clasa tehnică I, iar DX clasa tehnică II
- platforma 21,5 m DX vs 26 m A
- parte carosabilă 14m vs 15m
- viteza de proiectare 120 vs 140 km/h
- razele curbelor 650m vs 1000m - se schimbă foarte mult traseul, autostrada fiind destul de ,,inflexibilă"
- inclinația maximă 5% vs 3% - diferențele de costuri sunt enorme în zonele denivelate.
- distanță minimă de vizibilitate 200 vs 325
- lățime poduri, viaducte, pasaje: 14,80m la Dx vs două poduri separate de 12m la A - diferențele sunt aproape de la simplu la dublu aici, iar costurile pe măsură.
Bottom line is, dacă tu ai proiectat drum clasa II nu poți nicicum să-l upgradezi la clasa I, pentru că este prea sinuos, rampele au altă înclinație, podurile sunt altfel gândite. Ca fapt divers uitați-vă pe o hartă căt de sinuos este Craiova-Pitești față de A1.

horatiu.cosma

Nu are nicio legătură A0 cu DX 12 în afară că ambele sunt în Câmpia Română, nu are sens comparația de preț. Și nu știu cum ai calculat ăia 4 milioane de euro per km pe CraPi, la CraPi 2 UMB are vreo 7-8 milioane euro per km.

RaduG

#249
Craiova Pitesti, din datele oficiale, calculate la cursul de azi de 4,86
Lot 1 - 4,16 m EUR/km
Lot 2 - 7,63 m EUR/km - dar are niște lucrări de artă ieșite din comun, pod peste Olt, viaduct peste Balta Milcov de 1,2 Km, așa încât nu poate fi considerat un etalon, mai degrabă o excepție
Lot 3 - 4,34 m EUR/km
Lot 4 - 3,98 m EUR/km

A0 Sud
Lot 1 - 10,47 m EUR/km
Lot 2 - 9,47 m EUR/km
Lot 3 - 9,77 m EUR/km

dr4qul4

SI pe A0 ai 2 noduri trefla, plus altele complicate (DN-uri cu 2 benzi in special), si o gramada de pasaje peste drumuri sau CF. Plus multe relocari de utilitati. In special LEA dar si cateva tevi si chiar sonde.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduG

Pitesti -Sibiu
Lot 5 - 11,59 m EUR/km
Lot 1- 9,57 m EUR/km

Sebeș-Turda -asta chiar e ieftină, e posibil parțial și din cauză că e construită în zona seismică cea mai bună din țară, cu doar 0,10g față de 0.30g pe A0.

ST1 - 6,55
ST2 - 4,66
ST3 - 6,94
ST4 - 5,93

horatiu.cosma

Radu, suntem de mult off-topic. Repet, nu are sens să comparăm mere cu pere, că nu ajungem la vreo concluzie despre diferența de preț A vs DX.

Cetatean

La preturile de mai sus s-au socotit și indexarile ce le plătim din buzunar via CNAIR? Pentru ca de la momentul desemnării câștigătorului unei licitații pana la plata lucrărilor trec și 5-7 ani? Iar avocații își fac datoria.

RaduG

True, ma bad. Nu mă învăț cu off-topicul ăsta. Se poate șterge dacă am aberat.