Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

Nu am fost niciodata la Calarasi, dar am trecut pe la Silistra de cateva ori. Destul de trist pe acolo.
Sunt multi romani care trec cu bacul prin Bulgaria ca apoi sa reintre in Romania spre Ostrov? Probabil nu, le-ar fi in schimb mai de folos un drum care sa ocoleasca satele pana la Fetesti. Deci ramanem la tranzitul spre/dinspre Bulgaria ( Varna)

La Vest de Silistra este complicat, sunt zone industriale acolo, ar fi foarte inghesuit totul, ar fi nod complicat pe partea bulgara.
Frumos ar fi sa facem noi la Est. Doar ca de fapt ar mai fi nevoie de un pod mic peste acel brat ingust al Dunarii.
Proiectul in sine nu ar fi cu mult mai scump daca s-ar face toate la pachet. Doar ca l-ar plati Romania pe tot. S-ar recupera printr-o taxa de pod pentru ca sigur l-ar folosi tot traficul din zona. Daca ar fi facut impreuna cu bulgarii, taxa de pod s-ar imparti si ea, nu ?





Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

Stai așa, că faci o confuzie. Bacul e de la Chiciu la Ostrov, pe malul românesc. NU treci cu bacul la bulgari și apoi reintri in România.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

atunci e clar - avem bac, avem valoare, avem interes local sa nu se faca pod. si cat nu e prea mult trafic pe acolo, probabil e greu de justificat asa o investitie

hefaistos

Bulgarii n-au vrut pod la Călărași din motive politice (de cadrilater). De aia s-a făcut podul la Calafat. Nu știu dacă obiecțiile sunt valabile și azi, la 15 ani de UE și în condițiile în care ii inunda cu turiști.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Cred ca politice de cadrilater ca sa nu fuga tirurile din TR prin RO, ci sa stea cat mai mult prin BG.

tom_sawyer

S-a făcut la Vidin ca să se conecteze cu Vestul. Hai sa nu aberăm chiar așa.

hefaistos

Credeti, nu credeti romanii, au propus Calarasi sau Oltenita bulgarii nu au vrut. Acu, de motivatii putem discuta pana maine. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

qionescu1

Fara discutie ca exista si motivatii politice/strategice/militare in decizia ca pana recent sa avem doar un pod peste Dunare.  Propunerea de pod la Oltenita nu cred ca se justifica pt ca este prea apropiata de podul de la Giurgiu. Daca ne uitam pe harta urmatoarele poduri ar trebui sa fie la Turnu Magurele (ceea ce s-a si propus si au existat discutii) si Silistra. Niciuna dintre locatii nu e o prioritate: 1. Turnu Magurele - in zona nu prea e nimic care sa justifice o asemenea investitie acum iar distanta dintre Bucuresti si Sofia nu s-ar reduce foarte mult. 2. Silistra - chiar daca pe harta are logica si conexiuni totusi zona Braila-Galati/Moldova va putea ajunge in Bulgaria pe noul pod de la Braila si viitor DX Braila-Ct-Vama Veche plus podul de la Cernavoda, investitii care exista deja sau sunt planificate.

naivu

#233
@elphax, varianta propusa de tine spre E este interesanta (eu incercam sa stau aproape de Silistra si ma gandeam la ceva tot in zona trecerilor bac), e mult mai usor de adus un DX dinspre Drajna la N de Calarasi si pe partea Dobrogei imi place cum DN3 este exact pe directia podului, iar daca de la Silistra se fac 20km pana la podul nostru nu e un capat de lume!
Din pacate nu se poate investi peste un miliard de lei intr-un pod doar catre Izvorul Tamaduirii de la Manastirea Dervent si Tropaeum Traiani de la Adamclisi  :). Ar merita doar daca bulgarii ar avea un proiect de autostrada Silistra-Shumen(pe A2 bulgaresc)-Yambol(pe A1 bulgaresc)-Svilengrad(pe A4 bulgaresc, langa granita turceasca; A3 bulgaresc e de la Sofia spre Salonic) si s-ar apuca de portiunea Silistra-Shumen. Ar mai trebui ca CNAIR-ul bulgaresc sa se coordoneze cu al nostru (coordonare intre doua neamuri de miserupisti  :lol:) ca sa stabileasca locatia podului (care ar putea fi oriunde de la V de Aydemir pana la E de Galita) iar CNAIR-ul nostru sa faca A/DX de la Drajna pana la granita (inclusiv podul, daca va fi la E de Silistra). Sansele pt podul asta mi se par de-a dreptul sumbre!
@qionescu1
- ca observatie neutra, un pod la Silistra ar fi chiar mai apropiat de podurile Fetesti-Cernavoda decat ar fi un pod la Oltenita de podul de la Giurgiu.
- ai perfecta dreptate la Silistra, podul de la Braila si DX-ul dobrogean dus pana la granita vor atrage cea mai mare parte a traficului care ar fi cerut un pod acolo.
- Turnu Magurele dimpotriva ar putea avea ceva sens dupa ce s-ar face A6 Bucuresti-Alexandria-Craiova. Daca noi am face o ramificatie catre Turnu Magurele si un pod, probabil ar face si bulgarii o ramificatie de la viitoarea lor A2 la noul pod (~50km) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hemus_motorway

Feri

Eu cred ca urmatorul pod peste Dunare va fi tot la Giurgiu/Ruse

ultrasbz

Revin cu ideea unui DX Faurei - Slobozia - A2 - Calarasi - Pod peste Dunare.
Ar asigura un traseu rapid si sigur pentru cam toate directiile:
1. Braila/Galati/MD/UA catre Bucuresti, BG via Calarasi, chiar si catre Constanta ca alternativa la pod Braila - Tulcea - Constanta
2. Oltenia/V si NV Munteniei (prin DX Gaesti - Ploiesti)/Ploiesti/Buzau catre Constanta si BG (Calarasi) fara sa mai aglomereze Bucurestiul
3. Toata Moldova de pe A7 catre Constanta (litoral) si BG (Calarasi) fara sa mai aglomereze zona Bucuresti.

Foarte important: Daca acest nou DX ar pleca de la Braila si nu de la Faurei, variantele 2 si 3 pica, e nevoie sa porneasca cumva de la mijlocul DX Buzau - Braila.

voicul

Acolo au propus BG sa fie pod, la Ruse, si probabil acolo se va face pentru ca BG o sa traga si RO o sa fie multumita ca mai face un pod fara stres.
Utilitatea sa avem 100 de poduri la Ruse si nici unul in alta parte?

@tom_sawyer chiar nu mi se pare ca aberez cu ce am zis. Evident ca se poate gasi orice justificare care sa pare plauzibila - gen conexiune cu V.
Dar evident si deisgur conexiunea cu V se poate face si prin E pe la Calarasi !!!
Totusi bulgarii au vrut fix pe la V, fix pe ruta maxima prin tara lor.
Evident si 100% adevarat ca pentru ei este conexiune cu V, dar pentru RO este 99% pierdere financiara pe acel traseu.

cezar-mario2012

Aberați cu toții, bulgarii au vrut mai multe poduri peste Dunăre. Prima propunere a fost Vidin și români au vrut Turnu Măgurele, pentru ei nu a fost o alegere viabilă, Nicopole este un pic mai mare decât un sat, Iar Vidin era un oraș mare, mort într-o fundătură, așa că l-au făcut pe bani lor, români nu au vrut să participe.
Bilaterale pe discuția despre poduri au fost multe, ultima a fost cu Dăncilă care ar fi vrut pot la Zimnicea. Bulgaria vrea următoare poduri, dar nu poate să le facă singură, Călărași-Silistra, Giurgiu - Ruse II (pentru viitoare autostradă Ruse - Veliko Tarnovo), Nicopole - Turnu Măgurele (aici se vorbea de o hidrocentrală) și Bechet-Oriahovo. Nu dați vina pe bulgari pentru lipsa de decizie, decizia este la noi. Premierul bulgar într-un interviu pe această temă a spus că Bulgaria nu își poate asuma singură aceste costuri, iar discuțiile cu Bucureștiul au eșuat.
Pentru Silistra chiar au încercat o combinație de PPP cu o firmă din China, dar nu s-a concretizat.

kitsune

Din pacate nu se poate investi peste un miliard de lei intr-un pod doar catre Izvorul Tamaduirii de la Manastirea Dervent si Tropaeum Traiani de la Adamclisi  :).
@naivu, uiți de Peștera (de fapt grota) atribuită lui Andrei, alt loc de adunare. Adamclisi nu atrage nici măcar 1000 de vizitatori pe an, spre deosebire de celelalte două locații.

Revenind la subiect, indiferent ce vrem noi, poduri, tunele, autostrăzi, etc. dacă bulgarii nu continuă pe partea lor e cam degeaba. Se va folosi ceea ce există acum. La Silistra vamă și apoi prin oraș, la Negru Vodă drumul prin Kardam, la Vama Veche șoseaua spre Șabla. Și apoi se vor aduna drumurile fie spre Șumen, fie spre Varna. Bulgaria e despărțită de lanțul ăla muntos și orice trafic spre sud se va aduna unde au ei treceri Nord - Sud, nu unde vrem noi. Până când nu se va face o centură a Varnei și o continuare al A5 bulgăresc spre sud, e cam aiurea să treci cu TIR-ul pe acolo, mulți vor prefera să meargă pe la Bazargic și să ocolească Varna mult pe la vest. Așa că eu văd mai degrabă o ieșire pe la Negru Vodă ca fiind cea mai potrivită pentru un trafic Nord - Sud dinspre UA, MD, nordul României spre sudul Bulgariei și Turcia. Mă refer strict la rutier (și în ideea unui trafic venit pe noul pod de la Brăila, bacul Isaccea, etc.) că asta e topicul, nu bag aici navalul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Intradevar decizia si problemele sunt mereu la CNAIR sau prin RO.

La Vidin nu a fost chiar pe banii BG:
Conform panourilor investiției amplasate pe cele două maluri ale Dunării, finanțarea lucrărilor podului și accesului de pe malul bulgăresc s-a făcut după cum urmează:

Uniunea Europeană, prin programul ISPA, grant Fondul de Coeziune: 70.000.000 euro;
Banca Europeană de Investiții: 70.000.000 euro;
Republica Federală Germania, prin Kreditanstalt fuer Wiederaufbau (KfW): 20.045.167 euro;
Guvernul Franței, prin Agence Française de Développement (AFD): 5.000.000 euro;
Bugetul de stat al Republicii Bulgaria: 60.761.285 euro.
Parlamentul Bulgariei: 25.772.802,30 euro[17]
Finanțarea accesului de pe malul românesc a fost asigurată de:

Uniunea Europeană, prin programul ISPA: 33.827.745 euro;
Guvernul României: 33.072.540,70 euro.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Podul_Calafat-Vidin#Finan%C8%9Bare