Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#210
Ce trafic international ii dai ca merge la Constanta? Ce bac de la Isaccea?

Uite despre asta vorbesc:



Pe aceasta ruta apar cateva imbunatatiri:
- centura Galati
- DX Galati - Braila
- pasaj Drajna 2+2 + ocolire Drajna

De asemenea se vorbeste de un tunel sau de un pod Calarasi - Silistra. (cand va fi podul gata, se va castiga ca. 1 ora pe ruta asta)

Prinzi ideea, sau trebuie sa stau sa exlic ca lui fiu-miu de 6 ani , de ce astea o sa atraga si mai mult trafic?

PS. Tot asa arata si drumul de la Kiev la Istanbul si de la Moscova la Istanbul, daca nu vrei sa folosesti transbordarea cu vaporul Odessa-Istanbul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

naivu

Da, de ruta aceea vorbeam, trecerea bac de la Isaccea s-a deschis de curand, 12aug2020, si traverseaza inclusiv tiruri; mai precis, vorbeam in contextul unui "viitor luminos", in care de la Isaccea s-ar continua drumul pe viitorul DX pana la Constanta.
@vancouver, am traversat cam acum 5 ani cu bacul pe la Ostrov, au un fel de plute metalice patrate impinse cu remorcherul, pe care incap doar cateva autoturisme (exclus camioane), nu cred ca vrea vreun transportator pe acolo. Din ce vad pe Maps, drumul Silistra-Sumen e destul de subtire; cat timp nu fac bulgarii un DX catre Silistra, nu cred ca va plati nimeni pt un pod peste Dunare la Calarasi-Ostrov/Silistra (chiar daca aduc romanii DX pana la Calarasi).

kitsune

#213
Ei spun că încap 6 camioane de 40 t (ferry ăla mai din amonte, nu barja aia pătrată din aval)

https://bactrecereferibot.ro/

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

#214
e plin de poze pe Google Maps.  dati un search pe google. Ajuta.

Asta am facut eu acum, desi eram sigur ca tirurile traverseaza cu bacul la chiciu/calarasi. Pe autostrada nu vezi un tir cu numar de ucraina, in schimb cand iesi la drajna trebuie sa dai prioritate la cate un tir cu numar de ucraina, si apoi ajungi sa depasesti minim 10 pana la Braila.
Cu siguranta trebuie un DX de la Calarasi la Braila. Pe amplasament nou ca oricum e mai ieftin decat orice alt DX. Teren mai plat ca aici chiar nu gasesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

#215
Daca destinatia este Istanbul si DX Braila-Tulcea-Constanta chiar se face conform masterplan, atunci tirurile de Ucraina/Moldova o vor lua pe-acolo.
Centuri ocolitoare, intersectii/pasaje denivelate si poate un 2+1 ici colo vor fi probabil suficiente pentru Braila-Calarasi pentru multi ani de-acum incolo.

Iar daca destinatia este Grecia vor folosi A7/A3/Bucuresti-Giurgiu

tom_sawyer

#216
Chiar și fără DX Tulcea-Constanța, camionagii ăia deja sunt clienți ai bacului de la Isaccea.

Poate nu toată lumea intră și pe secțiunea navală a forumului:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1206.15

https://www.facebook.com/ferryorlivka/

PS: in Master Plan DN21 este drum transregio, nu DX.

vancouver

Bacul Calarasi - Silistra are 2 remorchere de 200to, ziua functioneaza la 15 minute, noaptea la 30. Incap 6 camioane si au si tarif de auto tir agabaritic, deci incape orice.
Bacul Isaccea e deschis numai ziua 8-20, are un singur remorcher de 300to (si inca unul mic de avarie) si cam bate vantul. Poate ca deocamdata nu e cunoscut, de aia.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Practic podul de la Braila si noile DX-uri conexe vor modifica major fluxurile astea generale de trafic fata de ce-i acum.

In acelasi timp bacul Calarasi - Silistra va ramane tot foarte util, conectand totusi comunitati maricele. 

naivu

+1 @Feri, asta incerc si eu sa explic, fiecare lucrare majora de infrastructura nu doar amelioreaza conditiile de trafic pe bucata ei de traseu, totodata va atrage traficul de pe variantele cu infrastructura deficitara! DX-urile conexe podului de la Braila vor atrage inevitabil si traficul de pe DN21 (bineinteles nu pe tot). La fel cum PiSi+A10 vor diminua traficul pe la Sighisoara sau A8 traficul pe la VatraDornei, Bistrita si poate chiar Dej-Cluj.
Si feribotul de la Calarasi va ramane f util si ma bucur ca a aparut o alternativa moderna si eficienta la barjele alea patrate de secol 19 si personalul neprofesionist care se ocupa de exploatarea lor.
Si ca sa nu vorbesc eu de pe Maps, as ruga pe cineva care a mers recent pe Calarasi-Silistra-Turcia sa ne spuna cum e drumul de la Silistra incolo si daca a auzit de intentia de realizare a unei A/DX pana la Silistra. Podul de la Braila costa 2 miliarde, un pod peste Dunare la Calarasi nu are cum sa fie mult mai ieftin; fara perspectiva unei A/DX atat de la Calarasi cat si de la Silistra, nu vad justificarea economica pt inca un pod peste Dunare.

voicul

In Romania suntem foarte fericiti cand avem petice.
Spre exemplu in zona GL - BR avem investitii de vreo 500 de milioane care duc si fix nicaieri. Un fel de pod Ciurel, dar in alta zona.

Desigur o sa se faca DX-urile spre V si o sa se faca si A7, dar pana se fac (in vreo 10 ani, poate) avem A2 gata, care nu e foarte departe. Un DX, macar varianta de ocolire a Sloboziei se face in vreo 4 - 5 ani.

Eu cand am intrebat de acest traseu, am gandit mai mult in ideea interna - zona GL-BR are cam 400.000 de oameni, care eu stiu ca e cea mai mare aglomeratie urbana din RO, dupa B. Majoritatea oamenilor din aceasta zona merg la B si nu la Istanbul.
Se pare ca acest DX ar avea utilitate mare si pentru traficul de tranzit.

naivu

#221
De acord cã pt DX BSA2 sau macar VO Slobozia (eventual si cu upgrade la DX pana la Drajna, urmat de pasajul peste CF pana la nodul cu A2 care este deja in licitatie pt proiectare si executie) s-ar putea face licitatia1+SF+licitatia2+executia in 4-5 ani, daca politicul si CNAIR s-ar preocupa de el. Pt comparatie, A7 Ploiesti-Buzau va avea SF+PT gata in mai 2021, DX BB are deja SF in elaborare.
Luand in calcul presiunea publica si prioritizarea afisata atat de CNAIR cat si de Guvern, estimez ca A7 Ploiesti-Buzau va fi inaugurata in 3 maxim 4 ani, iar daca DX BB se va face in 10 ani, DX BSA2 se va face in cel putin tot atat. Singura sansa pt DX BSA2 mai devreme de 15 ani sunt initiative locale gen Oradea.

kitsune

@naivu, un pod la Călărași ar costa cât cel de la Calafat-Vidin, nu cât cel de la Brăila. Dunărea e navigabilă maritim doar până la Brăila, ce e în amonte nu are restricțiile de pescaj aerian ca pe Dunărea maritimă.
Am căutat pe Google, Podul Calafat-Vidin a costat 226 mil €, cel de la Brăila cca. 500 mil € (nu știu dacă datele sunt corecte, bănuiesc totuși).
Din păcate nu am mai fost demult la Silistra, dar din ce îmi aduc aminte, odată ieșit din vamă ești între blocuri, e cam îngust acolo și nu au cum să extindă. Singura soluție acolo pentru a ocoli Silistra ar fi să se mute vama mai spre est, asta presupunând un nou drum pe partea noastră, că la ei nu mai e loc (văd că au apărut cartiere noi). În eventualitatea unui pod, atunci drumul ar merge pe la vest de Silistra, deci un eventual DX at trebui să ajungă pe la Cuza Vodă, nu pe la Călărași/Chiciu.
În fine, orice DX e mai bun decât ce avem acum. Nu știu ce trafic este acum dinspre Ucraina spre sud, dacă trece sau nu pe bacul de la Isaccea. Mă pot urca în mașină și să mă duc la Lumina să număr tir-uri dacă vreți. Orice cu număr de UA pe acolo vine de la Isaccea sigur, nu cred că ar trece 2 vămi la Giurgiulești și apoi să ia bacul la Măcin. Până la Isaccea la bac nu mă duc, e prea departe.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

Podul de la Calafat / Vidin e si feroviar, deci alte costuri.

Cat priveste Calarasi / Silistra, mi s-ar parea interesanta o situatie in care podul ar fi exclusiv pe malurile romanesti cu iesire spre BG undeva in capatul acelei centuri Silistra (intersectie DN7 cu DN71 bulgaresc). Nu imi dau seama insa care e statutul insulitelor din zona aia din punct de vedere al celor de la mediu. 

naivu

#224
^Un pod la Calarasi exclusiv pe malurile romanesti ar ajuta la o mai buna conexiune cu sudul Dobrogei, dar ar fi mai lung si implicit mai scump. Iar iesirea spre BG la intersectia DN7 cu DN71 (bulgaresti) ar insemna minim 4-5km de DX si un nod trompeta cu DN3 (romanesc) ... si aici incep complicatiile internationale:
- de ce ar finanta MF o portiune dintr-un DX bulgar?
- daca vor plati bulgarii, pe ce baza se vor face exproprierile? Interesul national ... bulgar? (Chiar ma intreb cum au putut obtine bulgarii terenul pt piciorul de pod de la Calafat?!) Si pe ce baza legislativa va da AC Beneficiarul bulgar pe teritoriul Romaniei?
E mai simplu (tehnic, financiar si juridic) un pod la V de Silistra.