Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

O simpla curiozitate: care este motivul pentru care pe DX Ploiesti-Gaesti se tot suspenda proiectul? Tot nu s-au decis cum se va intercontecta cu A3?

tom_sawyer

#691
Pe lângă asta e și faptul că Search Corporation a luat foarte multe contracte și nu le mai poate duce.

Vezi și aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=74.msg374720#msg374720

Xed

Merci frumos! Imi aduc aminte acum discutia respectiva despre Search

Ambuteiaj

Credeti ca pe termen lung s-ar justifica un drum expres care sa inceapa de pe Splaiul Independentei si sa se termine la Mangalia, ca o ruta alternativa la A2 (extrem de aglomerata vara), care sa ofere posibilitatea soferilor sa ajunga direct in sudul litoralului (sa nu mai ocoleasca prin Constanta)? Pe de alta parte, Mangalia este al doilea port ca importanta si nu cred ca ar strica o conexiune directa cu capitala pentru transportul de marfa.
Am inteles ca la Calarasi se intentioneaza construirea unui pod.

Traseul ar fi Bucuresti (Splaiul Independentei), Calarasi, Adamclisi, Mangalia.

Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

elphax

cred ca A2 se aglomereaza in principal la statia de taxare de la pod si la anumite intersectii ce s-ar putea optimiza. nu stiu daca s-ar justifica un DX complet nou cat timp nu avem DX de la Constanta la Mangalia - care este esential

dr4qul4

raspunsul scurt este NU.
Pe langa DX Techirghiol, se va rezolva si ambuteiajul dinspre Bucuresti, odata ce va fi gata A0.
Si cu niste radare in miscare, ar mai calma si traficul. Eventual cu o limitare de viteza pe la 110 atunci cand se aglomereaza prea tare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

>Unul dintre cele mai întârziate șantiere din țară: După un an fără lucrări, Todini a început să construiască Drumul Expres pentru legătura Timișoarei la Autostrada A1/ Șoseaua de 10 kilometri este la doar 2% stadiu de execuție

>Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens.

https://economedia.ro/unul-dintre-cele-mai-intarziate-santiere-din-tara-dupa-un-an-fara-lucrari-todini-a-inceput-sa-construiasca-drumul-expres-pentru-legatura-timisoarei-la-autostrada-a-1-soseaua-de-10-kilometri-este-la.html

elphax

 :) a aparut saptamana asta foreza pe santier, pana acum au lucrat la ceva decopertari si canale.

santierul a inceput in 2021, imediat se face anul si pe teren nu se vede mare lucru. deci intarziere mare de tot

dumbravaandrei

Quote from: Ambuteiaj on June 21, 2022, 09:53:36 PMCredeti ca pe termen lung s-ar justifica un drum expres care sa inceapa de pe Splaiul Independentei si sa se termine la Mangalia, ca o ruta alternativa la A2 [...]
Traseul ar fi Bucuresti (Splaiul Independentei), Calarasi, Adamclisi, Mangalia.

Raspunsul este si da si nu.
Trebuie un drum expres (adica cu centuri la localitati, cu intersectii denivelate), dar as vedea acest drum ca un 2x1 (adica cu parapet median), nu la profil de ce e pe Pitesti-Craiova. Un drum cu platforma de 15m.  Bucurestiului ii trebuie noi zone logistice de deservire iar fosta platforma industriala din Calarasi este un loc numai bun pentru acest lucru. Plus o conexiune mai buna la Oltenita unde se poate aranja cu usurinta o platforma de descarcare a volumelor mari de marfa (cereale / minereuri etc).
Daca acest drum ar contine si un pod Chiciu-Ostrov, cu siguranta ar deschide noi oportunitati.

Dar drumurile astea trebuie facute din start cu camere de viteze si cantare pentru camioane. Altfel...

hvm

^ Absolut deacord. Si camerele sa fie din alea care se incadreaza in parapet. Scoti bucata de parapet care are camera si o muti 5km mai incolo cu un semn. Luna urmatoare o muti in alta parte. 3-4 din astea si ai linisitit traficul foarte bine..

Si cred ca in prima faza ar fi bune doar centurile de facut, apoi in a doua faza se poate dubla sau extinde DN-ul actuall cu a treia banda sa faci in 2+1, dar cu expropriere pentru a putea extinde la 2+2. Ar trebui ca aceste lucruri sa fie planificate pe ani inainte si sa faci exproprierile de acum ca atunci sa ai pe unde construi...

Iar podul la Calarasi eu l-as vedea necesar inaintea celui de al doilea la Ruse, dar asta e parerea mea. Poate chiar si la Nicopol tot inainte de Ruse 2.... Pentru a dezvolta infrastructura pe mai multe directii.... Bineinteles ca astea necesita si drumuri de legatura...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

frunzaverde

Raspunsul este un fara echivoc nu. Din urmatoarele motive:

1. Mangalia este un orasel minuscul, de 32-35.000 locuitori. Capacitatea unei autostrazi (sau DX la standardele romanesti, cu capacitate practic identica) este atat de mare incat toata populatia Mangaliei, singura in masina, poate fi transportata confortabil intr-o singura zi - poti goli orasul pe o autostrada normala.

2. Constanta, Mangalia, Tulcea, Cernavoda, zona rurala inconjuratoare, toate astea sunt, la nivel european, orasele modeste. O autostrada la standardele TEM (cum este A2) nu are cum sa fie saturata de ele. Orice alta ruta in afara celei curente este practic complet rurala, lipsita de populatie. Portul Constanta este singurul care poate pune anumite probleme de capacitate, dar problemele astea de capacitate, dat fiind ce tipuri de transporturi se fac in portul Constanta (bulk + containere) se rezolva in principal cu trenuri, nu cu camioane. E nevoie disperata de capacitate feroviara pentru port, nu rutiera.

3. A2 are posibilitati foarte usoare de extindere la 2x3 (toate autostrazile TEM sunt ca atare construite, si nodurile si podurile sunt gandite pentru extindere).

4. Tranzitul international este si va fi extrem de subtire. Diferentele culturale si lingvistice (inclusiv de alfabet), si populatia omogenizata pe ambele parti ale granitelor (s-a ocupat acordul din 1940 de schimburile de populatie) fac ca chestii obisnuite in, spre exemplu Benelux sau zonele de frontiera Franta-Elvetia-Austria-Italia-Germania, sa nu fie usor de facut in zona Romania-Bulgaria. Pentru ca nimeni din Calarasi nu are abilitati de lucru in Silistra si nici viceversa. Vor fi in continuare doar traficuri de marfuri de lunga distanta (care e totdeauna subtire, un MZA de 3000 e urias) si trafic pur local.

Daca se va construi un pod peste Dunare acolo, legatura lui logica este, pentru 10-15 ani, la A2. Si logic (adica nu supra-construit e asa) : folosit DN21 ca baza pentru un drum "expres" light. Nu trece prin nici o localitate si e perfect drept. In prima faza se pot construi noduri la Stefan Voda si Radu Negru/Stoenesti cu posibilitatea construirii unei cai 2 in viitor sub noduri, un racord nou DN21 - centura combinatului (6 km), un pod nou peste CF si un nod nou DN3/3D, plus un racord la noul eventual pod.

Logica pentru dezvoltarea retelei spune clar care sunt pasii urmatori pentru o retea rutiera moderna (A sau DX) in Baragan si Dobrogea:

- prioritatea 1: legarea Galati/Braila de A2 sau A7 (A7 este optiunea mai rezonabila, dar vedeti voi, ea nu exista inca, asa intarziat e proiectul).
- prioritatea 2: cealalta legatura.
- prioritatea 3: o legatura de la podul nou peste Dunare la Constanta.

Abia apoi, si ma apuca pensia pana cand 1-2-3 se vor face, vorbim de altceva.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mirceaeliade

#701
QuoteAu fost depuse 28 de oferte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii drumului de mare viteză Filiași – Lugoj!
1. Filiași – Drobeta Turnu Severin:18 luni
2. Drobeta Turnu Severin -Domașnea: 26 de luni
3. Domașnea-Caransebeș: 22 de luni
4. Caransebeș – Lugoj:18 luni
Asta inseamna ca licitatia anterioara pt Craiova-Lugoj a ramas anulata?  De notat ca au adaugat o harta cu ceva modificari de drumuri de mare viteza la culoarul A14.  CIudat ca lipseste complet Bistrita-Suceava dar exista Suceava-Botosani. Prima are 2 contracte SF in derulare, iar ultima nu are nimic nici pe rol.

horatiu.cosma

Rugăminte mare: haideți să ne documentăm minimal înainte să mai postăm fake news-uri, că nu e prima dată. Licitația anterioară e vie și nevătămată.

mirceaeliade

#703
https://www.facebook.com/photo/?fbid=767925834688723&set=a.536037454544230

daca asta^ e fake news te rog sterge postarile mele

horatiu.cosma

#704
:doh:

Nu e nevoie să semnalizezi. CNSC a admis în mai contestațiile Egis și Explan și a dispus reluarea licitației de anul trecut. CNAIR nu a făcut apel, deci licitația e reluată. Între timp s-au finalizat contestațiile (ce fuseseră suspendate cât a fost anulată licitația) și CNAIR trebuie să dea noul câștigător. Informațiile astea există pe forum, cu o minimă documentare se pot preîntâmpina astfel de mesaje nefericite.

Cât despre licitațiile lansate anul acesta, e greu de înțeles de ce Grindeanu merge înainte cu ele și nu le anulează. Probabil din orgoliu, i-ar șchiopăta prea tare ego-ul să recunoască că și-a bătut joc inutil de proiect, întârziindu-l luni de zile.