Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

interesanta harta
deci :
- se doreste A Severin-Filiasi,  logic ar fi sa ramana A doar daca fac inca un drum de viteza spre Calafat ca acolo merge cam tot traficul greu ce vine pe A6 de la Lugoj. Altfel e suficient DX
- Buc-Baldana-Targoviste a disparut - poate se stia dinainte, eu nu observasem
- Ghimpati devine mare nod rutier
- Arad - Oradea nu mai are portiuni de A, sau pur si simplu le-a fost lene sa deseneze corect

Xed

Sincer, eu nu stiu de ce ne mai uitam la astfel de harti aruncate in fiecare an de diversi politicieni.

Nu exista nicio coerenta. Fiecare o redeseneaza dupa bunul plac de parca e guru in sosele de mare viteza si stie cel mai bine pe unde trebuie sa vina ele. Sau dupa caz, cum sesizeaza si @elphax, mai scoate din ele chit ca au proceduri in lucru cum ar fi un SF sau licitatie de SF.  :dunno:

mirceaeliade

Sinteza a proiectelor DEx (si cele adiacente) in Octombrie 2022:




oneLess

#709
DEx12 T1 nu era în execuție de vreo 3 ani, acum ce să zic ... mai rămâne în execuție încă vreo 3 ani cât o dura finalizarea procedurii de executare! Mergem înainte! 2027 veniiim!

montaniardul

Am gasit o informatie (mai veche MARTIE 2021) care indica ca s-ar face planuri pentru un proiect de DX Teius - Blaj - Sighisoara. Ma scuzati daca s-a mai vorbit despre acest proiect.

https://alba24.ro/drum-expres-sighisoara-medias-teius-proiect-discutat-la-o-intalnire-a-autoritatilor-din-regiunea-centru-cu-ludovic-orban-831689.html

montaniardul

#711
Conexiune rutiera cu Ungaria langa Salonta si inca una va fi in zona Satu Mare.


mirceaeliade


oneLess

Cred că ar fi bine să fie însoțite tabelele astea și de data estimării pe CESTRIN. Ultima estimare e din 14 martie. Deci s-au mai muncit vreo 3 săptămâni.

P3trut

CESTRIN actualizeaza rar si in tabelele astea se pun mereu ultimele date. Daca nu e alta postare cu alt tabel inseamna ca astea sunt ultimele date oficiale. Daca a trecut mult timp de atunci, poti vedea progresul in pozele si videoclipurile pasionatilor.
S-a mai spus de multe ori ca procentele reflecta deseori eronat progresul fizic si realitatea. Daca stim si de modul de operare al CNAIR, CESTRIN, etc., putem avea rabdare pana cand se vor da urmatoarele procentaje oficiale. Important e sa se vada fizic avans.

stangabriel

Necesita atentie sau topic separat  ?

https://www.g4media.ro/proiect-de-infrastructura-de-amploare-in-alba-a-fost-ales-traseul-drumului-expres-care-va-lega-blajul-de-autostrada-a10.html

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat analiza multicriterială pentru stabilirea traseului Drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10, a anunțat primarul orașului, Gheorghe Valentin Rotar. Este un proiect de infrastructură important pentru zonă, care va fi legată direct de Autostrada A10 Sebeș-Turda printr-o șosea rapidă de peste 20 de kilometri.

Au fost studiate 3 variante de traseu, iar punctajul cel mai bun a fost obținut de Varianta V2 – verde pe planuri (vezi foto).

"A fost făcut un pas mare spre realizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de mobilitate atât pentru comunitatea noastră, cât și pentru județul Alba, care face parte, alături de varianta ocolitoare a municipiului Blaj, din marile proiecte de infrastructură prin care vom asigura o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda)!

Varianta V2, în lungime de 21.1 km, se desfășoară pe aproximativ 58% din traseul existent al DN 14B, în timp ce 42% din lungime reprezintă drum nou. Vor fi construite și amenajate 2 poduri, 2 pasaje peste CF și 14 pasaje pentru intersectarea denivelată a drumurilor existente" a transmis primarul Rotar.

În prezent, obiectivul se află în faza de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Ulterior, întreaga documentație va fi predată CNAIR pentru pregătirea proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Municipiul Blaj va coordona implementarea proiectului atât în faza realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, cât și în faza executării lucrărilor de modernizare a DN 14B Blaj – Teiuș – A10, mai spune primarul.

Valoarea totală a investiției este de 236.996.700 de euro (TVA inclus), finanțarea fiind asigurată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Noul drum va deservi Blajul și localitățile de pe Valea Târnavelor, o zonă importantă din punct de vedere viticol (cea mai importantă podgorie fiind Jidvei), dar și industrial (fabricile Bosch din Blaj).

Orașul s-a dezvoltat puternic în ultimii ani și a beneficiat de multe investiții. Recent, administrația locală a finalizat o sală polivalentă, unică în județul Alba.

Aproximativ 40% dintre locuitorii orașului și ai satelor din jur muncesc la Bosch. Pe lângă ei, un mare număr de angajați veniți din alte părți, din orașe mari, și chiar din străinătate.

nitz

Din articol pare TransRegio, nu expres. Construiesc pasaje la intersectiile de pe drumul existent si centuri pentru cele doua sate dintre Blaj si Teius.
Poate fi o abordare buna si pentru alte DN-uri unde nu este trafic de autostrada.

mirceaeliade

QuoteVarianta V2, în lungime de 21.1 km, se desfășoară pe aproximativ 58% din traseul existent al DN 14B, în timp ce 42% din lungime reprezintă drum nou.
Chestia asta ar trebui facuta si pe proiecte gen Bucuresti-Targoviste, Buzau-Braila, Focsani-Braila.

mirceaeliade


cosminnus

Au aparut update-uri pe harta CESTRIN (nedatate):

DEx12 T3 - 71% -> 76% (+5%)
DEx12 T4 - 22% -> 25% (+3%)

DEx11 A3 - Oradea - 62% -> 66% (+4%)