News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Feri

#675
Pun aici, dar mutați dacă este cazul aceasta varză de ... Brăila

QuoteTrei drumuri expres dintr-un singur sens giratoriu! Consiliul Județean are în vedere o nouă centură a Brăilei pe 4 benzi!

Președintele Consiliului Județean Brăila, Iulian Chiriac ar vrea ca toate drumurile expres să plece dintr-un singur sens giratoriu, în apropiere de comuna Cazasu. Pentru a modifica astfel infrastructura rutieră este nevoie și de o nouă șosea de centură a Brăilei, pe patru benzi.

Astfel, intrarea pe cele trei drumuri expres Brăila-Buzău, Brăila-Focșani și Brăila-Galați ar urma să se facă dintr-un singur sens giratoriu. Cel mai probabil, intrarea pe drumul podului peste Dunăre va fi legată de drumul expres Brăila-Galați.

"Ne dorim un drum expres care să nu treacă prin localități, să fie nișat efectiv pe A2 și pe podul de la Drajna, astfel încât să iasă foarte pe bine la granița cu Călărași, spre Chiciu(...)

Ne dorim un sens mare giratoriu, ca din acel sens mare giratoriu să pornească cele trei drumuri expres. Se lucrează la Brăila-Focșani, avem Brăila-Buzău și acest drum care îl facem pe ADI. Sensul giratoriu va fi undeva în partea stângă a comunei Cazasu",

a declarat președintele Consiliului Județean Brăila.

La data de 14 aprilie 2022 a fost semnat certificatul de urbanism pentru drumul expres Brăila-Focșani, în scopul elaborării studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie. Finanţarea contractului în valoare de 15 milioane de lei va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie având un termen de realizare de maximum 24 de luni.

Pentru că în zona polului de dezvoltare Brăila – Galați sunt în proiectare sau în lucru mai multe drumuri cu configurație 2×2 de Drum Expres, precum Drum Expres și Pod peste Dunăre Brăila – Tulcea, Drum Expres Brăila-Galați și alte două Drumuri Expres de la Buzău și Focșani la Brăila, Consiliul Județean Galați a lansat o licitație pentru proiectarea unui drum de legătură între Drumul Expres Brăila – Galați și Centura municipiului, șosea care va fi alternativa la DN 25 Șendreni – Galați.
https://jurnalbr.ro/administratie/trei-drumuri-expres-dintr-un-singur-sens-giratoriu-consiliul-judetean-are-in-vedere-o-noua-centura-a-brailei-pe-4-benzi/

Ionut

Pe lângă faptul că un drum expres prin definiție are TOATE intersecțiile denivelate, pentru a spune că un sens giratoriu este o intersecție potrivită pentru TREI drumuri expres, trebuie să fii ușor idiot.

oneway

^^ Toate drumurile nu mai duc la Roma ci la giratoriul din Braila  :lol:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

elphax

il face pe 3 niveluri, mai ceva ca si in Hong Kong

Feri

Dacă se confirmă inepția, înseamnă ca pică de tot varianta Y. Vom avea cele două DX-uri de Buzău și Focșani aproape paralele pe 5-10km până la acest minunat giratoriu. O risipă inutilă de bani în loc să facă un trunchi comun (plus că dacă tot le vor separate, cel mai bine era să-l fi dus pe cel de Focșani în nord, direct legat de dx-ul de Galați/pod)

Whyse1

Y-ul a cam picat odata cu fostul guvern, mie mi s-a parut destul de clar din diversele stiri + actualizarile de pe site-ul CESTRIN.

Duta C

Numa braila ar fi in stare de asa ceva :lol:  :lol:  :lol:

GDC

Ca să îmi spun și eu oful deși am ezitat multă vreme: e de noaptea minții tot ce se petrece cu DX-urile dinspre GL și BR!!!!

După părerea mea o conexiune logică:
- BR-BZ se intersectează cu A7 la sud de BZ fiindcă direcția principală e BR-Buc.
-BR- Focșani e de fapt GL-Focșani și ajunge la Nord de Focșani sau măcar în cocoașa vieții fiindcă direcția principală e polul BR-GL spre Moldova.
- ambele Dx-uri de mai sus pleacă din câte un capăt al DX BR-GL.

O variantă mai ieftină și măcar din perspectiva asta per total la fel de bună: se face un Y cu plecare de undeva din Dx BR-GL și se ajunge la Nord de Buzău și probabil tot în cocoașa Focșani.

O variantă și mai ieftină și care poate concura cu brio cu primele două: se pleacă din Dx BR-GL și se ajunge în A7 în zona Rm. Sărat.

Varianta aleasă: facem km în plus de drum acum, ca șoferii să facă și ei km în plus în timpul exploatării și nici măcar nu merg doar pe DX ca să ajung de la BZ la GL!!!

Ce naiba e cu țara asta? Întreb poate tardiv, dar se mai poate face ceva pentru a îndrepta inepția?

tom_sawyer

Încă se mai poate face ceva, pentru că sunt încă la faza de SF și stabilire a traseului, nu au intrat în Proiectul Tehnic.

Trebuie țipat în spațiu public și făcuți de rușine. Altfel comoditatea proiectanților și imbecilitatea politicienilor duce la soluții din astea bizare (eufemism).

dr4qul4

din pacate pana nu scapam de comunistii care avizeaza traseele, nu avem nici o sansa.
La noi inca se proiecteaza dupa curbe de nivel si in lungul vailor.
DX BZ-BR urmeaza cursul raului Buzau, desi nu au nici un motiv sa faca acest lucru. Varianta logica era drum drept intre Rm Sarat si Braila.

Eu chiar sunt curios cine decide aceste trasee? Este cineva pe la stat care trebuie sa-si puna stampila (si nu se mai pensioneaza odata)?
Sau pur si simplu, relicvele IPTANA s-au mutat in firmele particulare?
Sau mai rau, si-au deschis cabinete individule de avizare de studii si toate firmele care castiga trebuie sa le obtina semnatura?

Eu chiar as fi curios sa aflam, cu nume si prenume cine e vinovat de aceste alegeri? Deja sunt prea multe: cocoasa focsani, cocoasa Balcauti, ocolul A13 pe la Boita, si acum DX-ul asta.
La centuri este si mai rau.
in restul europei DX/A sunt drepte, doar la noi merg de parca ar fi fost desenate de un bou
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

Păi ăsta e și rezultatul descentralizării și gestionarii proiectelor la nivel local, fie că vorbim de CJ-uri sau DRDP-uri. Nu peste tot acest lucru de dovedește pozitiv dpdv macro.

Pentru CJ Brăila era clar că ei vor dori ca DX-ul să deservească zona Făurei, ca al doilea bazin demografic din județ. Iar CJ Vrancea similar, nu-i avantaja varianta Rm Sărat. Și probabil și Buzăul tot lobby contra acelei variante au făcut.

Inclusiv podul de la Brăila și drumurile de legătură, au fost gândite mai degrabă ca prelungire a centurii Brăila parte din ansamblul urban extins al municipiului și nu ca axa de tranzit național către Dobrogea.
Exemplu de locație alternativă promovată de tulceni mult mai bine gândită dpmdv cu continuare spre Tecuci, dar de care nu s-a ales nimic (gălățenii susținând mai mult varianta tunelului iar brăilenii actuala locație)

Sursa: https://www.dezvaluiri.ro/podul-de-la-macin-un-proiect-de-suflet-al-deputatului-pnl-octavian-marius-popa/

mirceaeliade

^dr4qul4  eu personal sunt de parere ca DXul asta sa se faca cat mai departe ce cealalta parte a minitriunghiului asta cam supra-prioritizat.  daca e mai pe la sud, poate mai deserveste si traficul local si poate chiar si ala spre Calarasi care e gandit ca Transregio

dr4qul4

Eu nu vad cum ar ajuta, pe traseul asta, traficul spre Calarasi. Dinspre A7 sigur nu vei merge pe el si nici dinspre Braila nu vei castiga timp.
Iar traficul local din zona... incape pe un DJ.
Un DX Rm Sarat - Braila, cat mai drept si cat mai scurt, din care ar fi plecat un alt DX spre Slobozia ar fi deservit mai bine traficul.
In loc de triunghi sau Y, cel mai ieftin era un T.
Dar se pare ca avem lobby puternic la Focsani.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

EugenRo

#688
^ (DX Rm Sarat - Braila) de departe, cea mai rapida, pragmatica si suficienta varianta.
Tinand cont ca zonele traversate (atat in Bz cat si in Vr) sunt in marea majoritatea terenuri agricole, cu localitati mici (neeligibile in a fi transformate in centre urbane/ industriale), o legatura rapida (chiar autostrada, pentru o limita de viteza superioara si trafic, daca se impun), ar fi luat presiune de pe Buzau si ar fi dat Ramnicului o importanta regionala, nodala - sursa de dezvoltare...  :zen:

mirceaeliade

Un sumar la stadiul proiectelor DEx in Iunie 2022: