News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

north

Tronsonul ăsta de 20 km este singurul greu. Se desprinde de A3 la sud de Zalău, merge pe același coridor cu actuala centură, traversează DN 1F spre Satu Mare, iar apoi ia în piept dealurile alea dinspre Crisur Crișeni. Apoi coboară la Doba.
De acolo până la Baia Mare (de fapt până la Petea) este câmpie sau cel mult un delușor.
De fapt lucrurile stau așa:
* LRDN de 20 km a cărui traseu este mai sus, studiat la nivel SF;
* Drumul Nordului în sine, care este în continuarea acestuia, și pentru care există doar un studiu de traseu (pun două planșe mai jos) - care are 42 km și care se termină efectiv în zona Ardusat în
* drumul de legătură c  (tot cu profil 2x2) aferent DX Petea - Baia Mare, respectiv cel cu albastru în zona de "centru sud" din planșa de aici.





Dacă este interes, pot scana tot traseul din studiu (la un moment dat).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

SkedFinger

Eu propun asa. Daca se considera construirea Autostrazii Nordului (Suceava - Vatra Dornei - Bistrita - Dej - Baia Mare - Satu Mare) si Drum Express Cluj-Napoca - Dej, in cazul asta varianta lui pasadia nu mai e optima, deoarece dublam oarecum acelasi traseu (in varianta lui pasadia de la Cluj-Napoca la Baia Mare pe la vest de Cluj-Napoca si in varianta Autostrazii Nordului + Drum Express Cluj-Napoca - Dej pe la est de Cluj-Napoca), iar in cazul asta as propune Satu Mare - Simleu Silvaniei - A3, asa ar fi o legatura de la Satu Mare pana la Oradea si Cluj-Napoca (la jumatatea distantei intre Oradea si Cluj-Napoca) si destul de aproape de Zalau (~25km) si ar oferi o legatura oarecum buna pentru Baia Mare spre Oradea. Drumul Express propus de mine (Satu Mare - Simleu Silvaniei - A3) ar putea incepe la est de Satu Mare (20 km) pentru ca e campie, ar continua spre Supur (tot pe campie) continuand pe langa Uileacu Simleului (de aici incepe terenul mai dificil pana la A3) spre Simleu Silvaniei si s-ar lega de A3 la sud de Simleu. Ceea ce nu stiu e traseul mai detaliat al Autostrazii Nordului, dar de la Dej spre Baia Mare, eu as propune sa se apropie de Targu Lapus (asta daca costurile n-ar fi prea mari) pentru a incerca de a scurta traseul si de a trece/apropia de o localitate mai mare dar si pentru a avea o distanta cat de cat suficienta pentru a justifica propunerea mea si Autostrada Nordului in paralel. Cam asta e parerea mea

TibiV

Quote from: SkedFinger on February 14, 2019, 07:48:56 AM
... dar de la Dej spre Baia Mare, eu as propune sa se apropie de Targu Lapus (asta daca costurile n-ar fi prea mari) pentru a incerca de a scurta traseul si de a trece/apropia de o localitate mai mare ...
Propunerea este logica daca o "abordezi" pe o harta 2D.
Dar cunosti zona?
(Eu am facut fost la "camping" acolo, este foarte misto pentru a petrece un week-end, dar nu pentru a construi sosele/autostrazi...)
Pe o harta 3D vei vedea ca ar costa (cel putin) cat jumatate din PiSi....
Adica fix acel "daca" al tau...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bugybuu

Din punctul meu de vedere ar trebui o legatura Drum express Dej - A3 undeva in zona Poarta Salajului. Si zic acest lucru pentru ca locuiesc in Zona centurii Baia Mare care este din ce in ce mai aglomerata cu masini cu numere din Moldova de peste Prut si din Moldova noastra. Aici intra si camioane si microbuse pe langa masini mici la greu.
Daca s-ar face aceasta legatura cred ca s-ar muta traficul din Petea catre Bors si ar reduce mult traficul atat pe Cluj-Dej cat si pe Dej- Baia Mare.
Cat despre drumurile judetene din Maramures... cat de mult ii injur in fiecare zi pe mai marii "conducatori" ai judetului. Drumurile sunt dezastru, trec prin toate satele si ai sate aproape lipite unul de altul viteza medie e foarte mica din cauza infrastructurii si a satelor.
Zalaul sta mai bine la acest capitol. Cel putin de la Jibou la limita judet Maramures drumul este impecabil.
Dar tot ar fi nevoie de un drum care sa ocoleasca toate satele.
O alta legatura drum express ar trebui facuta cu Halmeu si cu Petea, tot catre A3 pentru ca in ultima vreme am observat multe tiruri cu numere de Ucraina si Polonia care merg in directia Cluj de catre Satu Mare.

ultrasbz

Cuc in Caras-Severin: "Veștile bune nu se opresc aici: în luna aprilie vom lansa licitația publică pentru studiul de fezabilitate a Drumului Expres Caransebeş-Reşiţa-Voiteg."

NGC

^^^ Exact ce ziceam in alt topic.

Quote from: NGC on March 14, 2019, 12:21:34 PM
Quote from: elphax on March 14, 2019, 11:59:07 AM
normal sa fie asa - drumul nu duce doar spre Serbia si sudul balcanilor, dar si spre Deta  / Resita
cine merge la Resita nu va folosi o autostrada spre Novi Sad

Exact asta au gandit la MT, adica o legatura Caransebes - Resita - Voiteg si de aici la Timisoara pe "Euro Trans proiect Banatica, ET12", adica DN59. :lol:

Asta ca sa vedeti din nou cat pret pun pe Masterplan.

tom_sawyer

"Am lansat deja documentaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi proiect tehnic, să mergem într-un pachet mult mai rapid, pentru Drumul Expres Brăila - Tulcea, Drumul Expres Buzău - Brăila, Drumul Expres Focşani - Brăila - Galaţi. Termenul de depunere a ofertelor este 6.05.2019. Secţiunea de drum dintre Galaţi şi Brăila dăm drumul la proiectare undeva la jumătatea acestui an. Practic, s-au demarat procedurile pentru conexiunile prin drumul expres la Podul de la Brăila, urmează să parcurgem paşii procedurali, să semnăm contractele şi să dăm drumul la obiective", a declarat Cuc.

economica.net


ultrasbz

Semi-off-topic, dar daca tot s-au apucat sa lanseze licitatii pentru fel si fel de DX-uri, poate ar fi bine sa pregateasca si un DX Tigveni - Rm. Valcea - Tg. Jiu care impreuna cu DX Ploiesti - Targoviste - Gaesti ar completa o "centura a subcarpatilor".

hefaistos

De la Cuc citire:

Ministrul Transporturilor anunţă că în august va fi lansată procedura pentru proiectul "Autostrada Nordului", mai exact studiul de fezabilitate pentru drumul expres Petea - Satu Mare - Baia Mare

https://www.news.ro/social/ministrul-transporturilor-anunta-ca-in-august-va-fi-lansata-procedura-pentru-proiectul-autostrada-nordului-mai-exact-studiul-de-fezabilitate-pentru-drumul-expres-petea-satu-mare-baia-mare-1922402810442019052119000719
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

nenea_hartia

^ Oare cine o cloci denumirile astea tâmpite? Autostrada Soarelui, a Zăpezii, a Nordului...

Ionut

Actualizare monitorizare drumuri expres. Include pleiada de licitatii pornite pe genunchi in martie...










qionescu1

#146
Revin cu prioritizarea drumului expres Turda-Baia Mare. Eu zic ca ar merita o analiza onesta a prioritatii drumurilor expres in functie de traficul lor (date luate de la CESTRIN). Daca DN2 (Ploiesti-Focsani-Bacau) este fara discutie prioritatea nr. 1 in materie nu acelasi lucru se poate spune despre celelalte. Aici apare chiar DN65F cu doar 14 km care e centura Craiovei ori centura include mult trafic periurban deci o face irelevanta distorsionand cu intentie cifrele. In acelasi rationament centura Turzii, Clujului sau oricarui oras mai mare ar avea cel putin date de trafic care ar fi in top. Mai degraba am cauta sa etapizam DX pe tronsoane si sa intervenim exact acolo unde trebuie decat sa le luam cu heirupul si pe baza unei strategii cu criterii necunoscute si arbitrare.




Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

#147
Daca activitatea de afara se reduce, atunci creste cea de creatie si proiectare  :D



Valoare estimata: ca. 80 milioane euro + ca. 30 milioane euro racord cu centura Arad nord.

ATENTIE: desi este drum express, cea mai mare parte a traseului este 1+1, deci profil de DN. Dar nu exista intersectii la nivel, toate intersectiile sunt denivelate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#148
Deci cum, faci drumul mai sigur deniveland intersectiile dar il lasi fara separare de sens? :) Adica siguranta in intersectii si nesiguranta desavarsita in rest.

Suedezii fac fix invers. Drumul expres suedez e 2+1 (fireste separare de sens) cu intersectii putine, care la trafic mic (ca de-aia e drum expres, nu autostrada, ca are trafic mic, in coltul tarii) sunt niste giratorii frumoase.

Ma rog, chestie de prioritati.

Pe mine ma oripileaza orice drum nou construit 1+1 cand ar putea fi cu 3m mai lat si de peste 5 ori mai sigur!

vancouver

pentru 2+1 avem topic separat, hai sa nu mai discutam și aici despre același lucru iar și iar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.