Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

https://www.pandurul.ro/articol/studiu-pentru-drumul-expres-targu-jiu-craiova_109261.html
Am gasit asta in presa locala,promisiunea era pentru sfarsit de 2018. Au fost discutii in trecut pentru acest drum? Daca da ,cam ce traseu ar urma?

ovicor

Raspuns: Promisiunea va urma urmatorul traseu: sfarsit de 2018 -> sfarsit de 2019 -> sfarsit de 2020 -> ... ->...


AlexxC

#123
^

http://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

Prezentarea a fost pusa pe forum si in ianuarie. Se leaga informatiile.
Vad ca se insista pe aceasta varianta in detrimentul traseului pe Drobeta.

perfidus

Mi se pare aberant sa te legi din Tg Jiu la DX12 cu un alt drum expres si sa zici ca va face parte din reteaua TEN-T Comprehensive.
Cand vrei sa o iei spre vest, este un ocol de peste 200km prin Craiova fata de accesul la A1 (Simeria) pe Valea Jiului. Nu ai cum sa justifici asta.
E doar parfum electoral. Si bomboana pe coliva este ultimul slide, in care apare un DX in pregatire pe defileul Jiului, printr-un parc natural asadar.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: perfidus on February 04, 2019, 02:25:35 PM
...bomboana pe coliva este ultimul slide, in care apare un DX in pregatire pe defileul Jiului, printr-un parc natural asadar.

CARE parc natural?
Cine si cum a stabilt limitele parcului natural?...
Probabil prin minimum HG, daca nu prin Lege.
So what?

Orice guvern poate abroga un alt HG al precedentului guvern. (Lectura recomandata: MOf din ultimii 4 ani...)
Si orice Parlament poate abroga o lege a precedentului Parlament.
Este doar o chestie de majoritati si aliante politice...

Uitati-va si voi...
Daca aliantele si majoritatea vor, poti sa iesi zambind din puscarie....
Ce sanse are un amarat de parc natural sa reziste unor astfel de asalturi?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Parc natural nu este acelasi lucru cu parc national. In parcul national omul nu are ce cauta, in cel natural sunt acceptate proiectele DE INTERES NATIONAL, iar in rest omul (localnicul) are si el voie sa desfasoare anumite activitati (pescuit, vanat, pascut oi, taiat lemne, turism traditional, etc), dar nu de tip industrial sau dezvoltari de locuinte, altele decat cele preexistente. Trebuie sa fie o convietuire om-natura. Dar pentru noi important este ca proiecte de interes national pot fi acceptate sa treaca prin parcul natural. Nu si prin parcul national.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Dar pe de alta parte, vorbim de Defileul Jiului. Traversarea lui ar presupune un tunel mult mai lung decat orice altabtraversare prin Carpati, implicit niste costuri pe masura...

perfidus

#128
Aici @vancouver are dreptate, mulțumesc pentru precizări. Defileul Jiului este Parc National din anul 2008, cu codificarea ROSCI0063.

http://biodiversitate.mmediu.ro/rio/natura2000/static/pdf/rosci0063.pdf

4.2. Calitate și importanță:
Existenta padurilor virgine disparute in restul Europei cu diversitatea si abundenta biologica specifica, , alaturi de pajisti montane pitoresti, stanci, abrupturi , chei, Jiul cu meandrele lui si insulitele aferente, paraie nealterate, grote cu opere ale naturii nevazute , liziere, paduri de fag balcanic cu carpen si tei, elemente termofile aflate sub influenta climatului submediteraneean, cu habitate caracteristice si o flora si fauna bogata.

PS. Si proiectul gazoductului BRUA ocoleste acest Parc, la limita, prin vest. Dar pentru asta lucrarile urca la o cota de 1600m prin Pasul Vulcan.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Dupa o pauza lunga, am reusit sa actualizez monitorizarea pentru drumurile expres.










perfidus

^ Nu ca ar conta prea mult, dar se poate pune si DX Craiova - Tg. Jiu la proiecte in pregatire cu acelasi stadiu ca Bucuresti - Alexandria.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

O sa pun la următorul update... la carioci suntem campioni.

north

Quote from: pasadia on February 08, 2019, 02:25:31 PM
ps: Si cu ocazia asta, chiar daca nu are legatura strict cu A3, tot trebuie sa o mai zic odata: acel DX Turda - Dej - Baia Mare care dubleaza DN1C se dovedeste a fi in continuare o mare prostie. Din capatul 3B2, adica din Poarta Salajului, se va ajunge mult mai usor in centura Jibou si de acolo pe DJ108A pana la Farcasa, aprope de Baia Mare (si cu continuare spre Satu Mare). Da, acum nu e un traseu popular, DJ-urile alea nu au cel mai grozav asfalt, dar tare imi e ca vor cunoaste in 5 ani o crestere de trafic importanta.

Insa trecand peste asta, orice privire aruncata pe harta arata ca e mai indicat sa gandesti acel DX de conectare intre A3 si Baia Mare (Satu Mare) pe aici si nu prin Dej. E mai scurt, e direct si lipsit de obstacole importante, nu dubleaza aiurea un DN decent ci, din contra, scoate din izolare comunitati...

+1 Pasadia.
De fapt, în fapt așa și este planul. Asta presupunând că acordăm unei legi organice o greutate mai mare decât unei efemere HG (recte 363/2006 vs. 666/2016).
Dar, concret, să reproducem din prima citată:

Dacă este să mergem și mai departe cu detaliile, există un SF realizat în perioada 2007-2008 (deodată cu celelalte studii din acea perioadă dintre care unele sunt în curs de licitație D&B, gen Craiova - Pitești) pentru o investiție privind primii 20 km din acel racord, mai exact LRDN (ai cărui indicatori TE au fost aprobați printr-un HG în 2008) și care ar avea aliniamentul propus în figura de mai jos:

(Și așa ca fapt divers, harta asta o putem găsi pe site-ul CN*)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vasile.silion

#133
Poate că DX Turda - Dej - Baia Mare să fie o prostie, dar măcar tronsonul Cluj-Napoca - Dej cred eu că e foarte necesar. Actualul DN între Cluj și Dej este unul dintre cele mai aglomerate din țară. În plus, un nou drum alternativ, chiar la nivel de DX, ar contribui atât la fluidizarea circulației de tranzit între Baia Mare, Bistrița, pe de o parte, și Cluj, Oradea, Turda, pe cealaltă parte, cât și la îmbunătățirea traficului local, în zona metropolitană Cluj. Practic, acum culoarul Someșului Mic, de la Cluj (chiar de mai în amonte, de la Gilău, Florești) trecând apoi prin Apahida, Jucu, Bonțida, Gherla și până la Dej, face parte dintr-o vastă zonă cu aspect metropolitan. Sunt acolo înșirate cartiere întregi de locuit, aeroport, zone industriale și logistice și noile parcuri industriale (de ex. la Jucu, dar și la Dej) care stau toate într-un singur drum național. Un DX de-a lungul Someșului ar fi mai mult decât binevenit pentru acest trafic local, dar cu batere către tot traficul regional, de fapt...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

pasadia

@north: multam de informatii. Dar totusi, harta nu imi e foarte clara. Acel SF propus imi pare ca pleaca unde de la vest de Meses (sud de Zalau), de pe la Aghires, ocoleste Zalaul pe la vest si apoi iese spre Cehu Silvaniei pe undeva pe la vest de DJ108D.

Nu zic, nu suna rau, doar ca eu mi-l imaginam pe un traseu putin mai estic (Poarta Salajului - Jibou - Farcasa). In versiunea mea probabil ca exista un mic obstacol reprezentat de acel mic defileu al Somesului de la sud de Ulmeni.