News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Hai sa ne uitam pe harta topografica:



Macin - Babadag s-ar putea face usor, pe traseul Macin - Cerna - Horia - Mihai Bravu - Babadag, pe acolo sunt vai.
Spre Tulcea mai greu, pe o parte sunt dealuri, pe alta parte zona inundabila, mai ales pe segmentul Luncavita - Isaccea, unde ai cum sa o eviti.

pasadia

Datorita discutiei de aici, dar si datorita discutiilor de pe topicul centurii Satu Mare, am o mica-mare nelamurire legata de proiectele de pe acolo. Si probabil ca north ar putea sa ma lamureasca, dar poate stiu si altii raspunsul. Mai exact:

1. Attila vorbeste de un traseu deja aprobat in Ungaria:

QuoteMateszalka _Csengerujfalu M49 (Ro-Satu Mare)

Pe harta, acest traseu este la sud de Somes, chiar la distanta mare fata de acesta. (8-10 km, daca masuram din centru localitatii de granita).

2. Pe PUM si pe harta openstreetmap se vorbeste de un DX (ma rog, 2+2 sau 2*2) care ar lega Satu Mare de Baia Mare si din care prima parte, care reprezinta centura Satu Mare, ar fi in constructie in cadrul proiectului centurii. Insa de data asta traseul este la nord de Somes, nu la sud.

Prin urmare dilema mea e simpla si se datoreaza faptului ca cele 2 proiecte nu par a fi corelate intre ele:
- exista vreun acord privind noul PTF?
- unde ar urma sa se faca podul peste Somes? Va fi unul nou, sau statul roman va considera podul in constructie, in cadrul proiectului centurii ca fiind parte din acel viitor DX?
- si mai ales: exista pe undeva un plan detaliat despre acest DX? Vreun SPF, vreun SF?

Strict ca parere personala, nu vad vreo problema in planul maghiar de a construi DX-ul la sud de Somes. Accesibilizeaza orase importante din zona precum Carei, Tasnad, Ardud (e adevarat, in dezavantajul Negresti-Oas si Sighetu Marmatiei). In plus pe partea romaneasca mi se pare mai fireasca o continuare la sud de Somes pana in zona confluentei Somes *Sasar (la nord existand oricum un DN decent).

cristi5

Tot ce e vis pe Harta Proiectelor este traseu nesigur. Daca dai click pe un segment, apare un "balon" unde e un link la segmentul OSM, si acolo se pot afla amanunte.

In cazul asta avem
https://www.openstreetmap.org/way/255142383

si daca apasam pe History
https://www.openstreetmap.org/way/255142383/history

vedem ca traseul a fost introdus acum 5 ani de rudolf.mayer, care intelege romaneste si urmareste forumul. Sper ca vede acest mesaj, daca nu am sa-l intreb ce sursa a folosit, si ce zice sursa respectiva acum :)

Ionut


adigsm

Drumuri Expres - Cu studii de Fezabilitate
Petea - Satu Mare - Baia Mare

Acest obiectiv va prelua o parte din traficul care se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente, determinând scăderea timpului de parcurgere a distanţelor, reducerea emisiilor de substanţe poluante în atmosferă şi a nivelului de zgomot în localităţile străbătute de drumurile existente, va asigura condiţii sporite de siguranţă şi confort în trafic.

Fisa Tehnica
Valoarea Contractului:819 Mil Euro
Lungime:82.34 km
FinantareProiectare - Buget;
Execuţie - Propunere buget;



Sursa: http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/petea-satu-mare-baia-mare

Quote from: cristi5 on November 09, 2018, 12:58:11 AM
Tot ce e vis pe Harta Proiectelor este traseu nesigur. Daca dai click pe un segment, apare un "balon" unde e un link la segmentul OSM, si acolo se pot afla amanunte.

In cazul asta avem
https://www.openstreetmap.org/way/255142383

si daca apasam pe History
https://www.openstreetmap.org/way/255142383/history

vedem ca traseul a fost introdus acum 5 ani de rudolf.mayer, care intelege romaneste si urmareste forumul. Sper ca vede acest mesaj, daca nu am sa-l intreb ce sursa a folosit, si ce zice sursa respectiva acum :)

yetiman

@adigsm
Daca citezi proiecte de pe site de la CNAIR, esti intr-o mare eroare.  :lol:
Naiba stie de cand nu au mai fost actualizate, dar, sigur, de foarte multi ani...

Doar doua mici exemple de informatii "actuale" de la CNAIR:
QuoteDrumuri Expres - Cu studii de Fezabilitate
  Constructie drumuri expres
  Legatura rapida cu Drumul Nordului
  Braila - Galati
  Craiova - Pitesti
  Petea - Satu Mare - Baia Mare
  Sebes - Turda
  Sibiu - Fagaras

QuoteAutostrazi in executie
  Lotul 2: Ungheni - Ogra km 4+500 - km 14+605
  Sectiunea 2A Ogra - Campia Turzii
  Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau - Bors (km 4+200 - km 64+450)
  Sector 3A (km 0+000 - 25+500) - Gilau - Mihaiest
i

Sau poate gresesc eu, si tronsoanele fara contract sau cu contractul reziliat sunt tot "autostrazi in executie"...  O:-)
Sau Turda-Sebes, loturile 3 si 4 sunt inca la 65% stadiu de executie (si eu doar am visat ca circul pe acolo...)
Sau....
Sau...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

#111
Am aratat pe topicul DX12 ca autostrazile suedeze (21,5m si 18,5m) sunt mai inguste decat drumurile expres romanesti (22m).

Latimea benzii pe autostrada suedeza si pe DX romanesc e aceeasi (3,5m), si latimea acostamentului e aceeasi (2m).

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg224576#msg224576

Nu latimea drumului sau a benzilor e importanta (3,5m e absolut decent), nu viteza permisa de noduri, CI numarul de kilometri de drum sigur!!! Numarul de localitati ocolite, ca mor pietonii si biciclistii cu legea-n mana. Numarul de ore de condus economisite, ca intra soferul obosit in localitate si nu mai vede pietonul, sau pierde controlul intr-o curba... De banii economisiti pe latime la 100 km de drum rapid, se mai pot construi 15-40 km pe lungime!!!

In loc sa tot protestam ca e DX, eu zic la proiecte viitoare sa urmarim sa fie raze de curbura si pante decente. Geometria e mult mai importanta decat latimea. Inteleg la ca la DX12 geometria e OK.

Pe acest principiu Ionut propun sa pui A si DX intr-un singur tabel si un singur topic-parinte, un singur topic "planuri si proiecte", etc. Toate sunt drumuri rapide de inalta siguranta, data de geometrie decenta si lipsa obstacolelor. Acolo vor intra si drumurile rapide half-profile, etc.

Cand o sa faca half-profile pe LD2E (cum a zis ministrul azi) sau pe vreun A8 sau A13, vor fi la 13m latime sau mai putin, 1+1 pe alocuri, dar pe forum si in tabele vor fi autostrazi, deci mai "tari" decat drumurile expres de 22m :)

cristi5

#112
Cred ca exista o diferenta intre profilul suedez de A si cel romanesc de DX. E vorba de panta taluzului, care stiu ca in Suedia se face mica (inca nu am gasit cat) daca nu se pune parapete. Se observa in stanga pe profilul DX12 ca nu e parapete, dar panta taluzului e fix ca in dreapta. Daca ajunge masina acolo, se rastoarna.






dr4qul4

eu nu inteleg pentru ce avem banda mediana de 3m , iar parapetul este pus exact in buza. Daca punem stalpii de la parapeti la o distanta de doar 1-1,5 m (fata de 2,5 cat au acum), afecteaza cu ceva (adica se pot rupe mai usor) ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Probabil ratiomamentul e ca daca intra cineva in parapete cu viteza sa aiba loc sa il deformeze fara sa afecteze sensul opus.



dr4qul4

si care e sansa sa te opresti in 2,5 m dar nu in 1,5m? Ca daca il rupi pe primul, nu cred ca te opreste 1m in plus de aer.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#116
Quote from: bogdymol on December 09, 2018, 10:18:22 AM
Uite un exemplu de drum expres din Ungaria, cu 2x3,5m + 2 m acostament neasfaltat (cum va fi probabil si pe DX12 Craiova - Pitesti).

https://goo.gl/maps/mjmE6926Daq

Deci preview DX12 si alte DX-uri din Romania...

Sunt curios daca tremura volanul si ajungi pe acostament cu 2 roti, ce se intampla cu diferenta de aderenta. Pe de alta parte m-as mira sa nu se fi gandit cineva la asta... Poate exista vreun articol care discuta asta pe undeva, sau o statistica a accidentelor provocate de acostamentul neasfaltat.




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#117
Pe Craiova-Pitesti parca era asfaltat acostamentul, chiar daca structura rutiera/straturile de dedesubt sunt diferite de cele de sub benzile de circulatie.

A se vedea aici, din documentatia de licitatie. Stratul superior la acostamente e "4 cm beton asfaltic", ca si la benzile de circulatie.

Deci nu va fi situatia din poza de mai sus.

Harry

Eu din tot ce se spune in descriere am inteles ca ar fi ca astea americane:  ???


Goldmund

Esti glumet, Harry.
Am citit bineinteles tot despre DX-urile romanesti si am de gand sa revin aici peste inca un an: asta e vointa politica, doar amanari, nimic construit, cand e atata nevoie de sosele rapide, de autostrazi. Dar in timp ce la autostrazi se mai face ceva-ceva(presiune europeana, nu stiu), la DX nu se face mai nimic. In anul 2018 am spus ca voi reveni peste un an, acum in anul 2020....