News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

extinderea ulterioara si la autostrazi si la DX uri e prost inteleasa de majoritatea proiectantilor si de catre normative. Orice extindere daca o iei in calcul se face spre interior. Pentru extinderi spre exterior, nu e strict problema pasajelor (una minora de altfel), si a restului de lucrari. La ce bataie de cap este sa adaugi inca o banda prin demolare de santuri, consolidari (aici e grav daca ai un zid de sprijin ceva, sau deblee mari), faptul ca darami un pasaj superior si il faci mai lung e o nimica toata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Pe aproape toate autostrazile din tara vor fi arhisuficiente 2 benzi pe sens. beneficiul principal vine de la denivelarea intersectiilor.
Daca traficul o va cere, atunci vom face A6.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

^corect. Iar unde acum pe DN nu avem ambuteiaje (aproape) niciodata, e exclus sa credem ca vom avea pe DX. Ori intre Slatina si Pitesti eu nu am auzit de ambuteiaj, cu exceptia poate ceva duminica seara in unele momente speciale (2-3 zile pe an).

Ganditi-va ca DX-ul tripleaza capacitatea actuala a drumului. Acum avem 1 banda pe sens. Cu DX o sa avem 2 benzi pe DX si inca una pe DN, unde o sa ramana traficul local. Deci nu vorbim de o dublare, ci de o triplare!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Absolut corect!...

@dr4qul4,
beneficiul principal vine de la denivelarea intersectiilor ȘI MAI ALES de la ocolirea localitatilor...

In toate discutiile (mai ales cand este vorba ca MZA & traficul cere/nu cere autostrada....) se omite faptul ca vechiul DN nu se demoleaza, pur si simplu ramane pentru traficul local...

DN65 nu va ramane pustiu.
La fel cum chiar daca/cand se va face PiSi, DN7 nu va ramane gol pe Valea Oltului.
Iar DN1 nu va ramane gol pe Valea Prahovei, chiar daca facem CoBra cu 4-5 benzi pe sens... Abia atunci va avea sens sa "dai o fuga" din Sinaia in Busteni, sau din Predeal in Azuga, la o partie/carciuma noua...

A se vdea cat de linistit a devenit DN1 intre Turda si Aiud... Linistit, dar evident foarte util (si mai ales mult mai sigur!...) pentru mii de localnici...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alesd

Se mai pot actualiza tabelele de pe prima pagina a topicului? E scris "stadiu drumuri expres in timp real", dar informatiile sunt din Mai 2019.
Aceeasi problema si la autostrazi, dar acolo informatiile sunt putin mai noi, din August 2019.

Ionut

Valabil ce am zis pentru centuri. Caut voluntari pentru update-uri.

Xed

Apropo, am observat ca pe harta proiectelor de infrastructura a API, la proiecte propuse nu este trasat si DX Ploiesti-Targoviste-Gaiesti? Este vreun motiv anume pentru care nu este prezent acolo?
Stim ca este semnat accordul de finantare si s-a dat drumul la licitatia pentru SF si a planului de executie.

Allex

Cand o sa avem un traseu, chiar si la nivel de schita, o sa il desenam.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

qionescu1

#158
Întradevăr o rețea de drumuri expres adiacentă celei de autostrăzi ar rezolva mai mult decât onorabil problema transportului însă doar la momentul actual. Acum 12 ani ministrul Berceanu i a întrebat pe omologii din Europa de vest și centrala ce NU ar mai face ca etapa de dezvoltare privind retrospectiv. Aceștia au răspuns că nu ar mai face drumuri expres ci direct autostrăzi. Acum noi nu avem peste tot trafic de autostradă dar anumite sectoare din DX urile noastre se pot încadra liniștit direct la autostradă, gandindu-ne bineînțeles și la viitor. Mă refer in primul rand la DX Găești-targoviste-ploiesti și la DX Turda-Satu Mare sectorul Cluj-Dej.

voicul

Nici eu nu vad logica de a face DX-uri.
Intradevar s-ar putea face la nivel 2+2, fara banda de urgenta, limitat la 110 - asta pentru ca nu sunt bani. Ungurii parca au mai facut asa.
Spre exemplu acum o sa se faca A12 in 2100 si atunci probabil nu o sa se mai faca, pentru ca o sa zburam.

paullie

Sa scriu aici legat de utilitatea sau inutilitatea unor DX. Asa cum vad eu, poate gresesc.

1. Se tot discuta de Braila -> Buzau si Braila -> Focsani. Br-Bz pentru ce? Galatenii si Brailenii vor merge la Bucuresti tot prin Drajna. Mai bine DX Drajna Slobozia Combinat (banal as zice) Si de la combinatul lui Ioan Nicolae spart in doua, unul drumul actual celalt o centura care sa ocoloeasca si Slobozia Noua catre Braila.

2. Braila - Cataloi - Constanta (se leaga de Br- Focsani) Tâmpenie mai mare nu cred ca exista sa faci DX care sa coleasca Muntii Macinului pe la Nord. Ca sa nu mai zic ca pentru Suceava - Bacau - Constanta mult mai lesne si mai util ar fi un DX Rm Sarat - Giurgeni - Constanta.

3. Centura Galati. Sincer mi se pare jalnic traseul propus. In poza o idee, portiunea cu albastra sa fie 2+2 restul poate fi DN. Iar ramificatia catre Branistea poate sa si lipseasca.


vancouver

Repet explicatiile date cu alte ocazii, cei mai vechi pe forum le stiu deja (nu vreau sa-i plictisesc).

In lumea in care traiesc eu (Germania) drumurile express au lungimi limitate de pana la 40-50 km (cu f. putine exceptii). Deseori sunt mult mai scurte, 10-20km. De ce? Pentru ca sunt de fapt drumuri federale sau de land (echivalent DN la noi), care au necesitat un upgrade in apropierea unor aglomerari urbane mari. Nu sunt drumuri de tranzit, deci camioane putine, dar sunt drumuri de acces la orele de rush-hour, deci enorm de multe masini mici. Deci benzi multe, dar inguste. Fiind in oras sau langa orase mari spatiu putin la dispozitie, deci inca o data benzi ingustate.

DX in schimb NU SE PRETEAZA PENTRU DRUM LUNG. Benzile ingustate sunt o problema la drum lung, nu permit circulatia COMFORTABILA, mai ales depasirea. Se poate face, dar necesita atentie sporita, ceea ce pe termen lung inseamna OBOSEALA. Autostrada, cu doar cativa metri mai lata, e pur si simplu alta viata.

Mai mult, economia de bani la DX este numai la campie, acolo unde tot sistemul rutier este mai ingust. Dar la structuri economia e mica sau infima. Cand ai o vale de 80 de metri de traversat cu un viaduct pilele vor avea 80 de metri inaltime, indiferent cat de lat sau ingust e drumul. Si nu se pot face mai subtiri pilele, ca greutatea camioanelor si a podului va fi cam tot aia. Doar tablierul ceva mai ingust, dar tablier ingust e mai sensibil la seisme si vant, deci uneori economia si acolo e mica.

La tunele la fel. Si pe autostrada tunelele se fac de regula fara banda de urgenta. Mai inguste nu ai cum sa le faci. Deci la tunele nu poti face economie.

La deblee: daca drumul are 21 in loc de 29 de metri latime, volumul de excavat nu este tot asa, 28% mai mic, ci, cu cat debleul este mai adanc, cu atat diferenta scade. Se duce spre 10% la deblee mari.

DECI IN RELIEF MEDIU SI DIFICIL NU PREA ECONOMISESTI CU DX. Coroborat cu faptul ca e dificil de condus pe DX ore in sir, rezulta ca trebuie facuta autostrada din start.

Singura exceptie raman zonele de aglomerare urbana, unde e spatiu putin, dar ai nevoie de benzi multe. Si avem si un exemplu excelent si functional la noi: DN1 Baneasa - Otopeni. Alt exemplu ce poate fi DX: drumul de legatura Timisoara-A1.

DAR NU NU SI NU pentru long-distance.

Francezii si italienii au facut si la long-distance DX-uri (SS-urile din Italia) dar acum le pare rau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

@paullie,

1. "Braila -> Buzau si Braila -> Focsani. Br-Bz pentru ce?" Galatenii si Brailenii vor merge intradevar la Bucuresti tot prin Drajna, dar nu asta e scopul celor 2 DX, ele vor prelua traficul de pe podul de la Braila si il vor duce spre Moldova sau spre Ploiesti-Brasov (impreuna cu galailenii care merg in directiile alea  :)). Legatura Dobrogei si Galati-Brailei cu Bucurestiul va ramane A2!

2. " Braila - Cataloi (Tulcea)- Constanta vs DX Rm Sarat - Giurgeni - Constanta"
- varianta doi lasa cam tot judetul Tulcea in afara autostrazilor (si nu era frumos din partea guvernului)
- varianta doi a murit din clipa in care a inceput lucrul la podul de la Braila, podul de la Giurgeni a devenit prea apropiat de cel de la Cernavoda, iar podul de la Braila e prea scump ca sa fie folosit doar la traficul local Braila-Macin

3." Centura Galati" e cam departe pt traficul local al orasului dar e f buna pt a devia traficul dinspre vama Giurgiulesti in afara orasului.

paullie

Densitatea de populatie a judetului Tulcea este de 25 loc/kmp Cea mai mica din tara. Cat de multe A/DX crezi ca au (vor avea in 50 de ani) nevoie Tulcenii?

dr4qul4

Mai fac si ucrainienii unul cu pod la Isaccea  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,