[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

Bulevardul est-vest nu are suficienta latime ca sa faci nebuneli, nu te-ai saturat de demolarile ceausiste?

AndreiB

Mai exista cateva variante de studiat:

1. Renuntat la M7 cu o ramura din M5 pe Calea Mosilor (traseu largit)
2. Relocata Gara Obor mai spre Vest, cu racord pietonal la Teiul Doamnei
3. Nu pe schita de mai sus, dar o ramura din M7 (sau M5.3) spre Pipera via Doamna Ghica

TibiV

Quote from: AndreiB on October 03, 2020, 10:36:57 PM
2. Relocata Gara Obor mai spre Vest, cu racord pietonal la Teiul Doamnei

Asta a fost o gluma, nu-i asa?...

Ca daca a fost "serioasa", se vor pravali contraargumente....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Nu mai simplu rezolvi toate treburile astea cu o ramura din M7 in loc de ramura din M5? Poti face o ramura la Ziduri Mosi, unde deja exista loc confortabil pentru LSS in zona liniilor industriale dezafectate, merge pe dedesuptul pachetului de linii abandonat din Gara Obor si continua mai departe?

Sau nu mai bine desfiintezi complet inutilitatea numita Gara Obor, cu o singura linie chinuita pana in gara, care tot cu 30 va fi circulata ca e serpuita, si convertesti si gara si linia in metrou, mare parte la suprafata/debleu neacoperit/estacada (ca sa iasa relativ ieftin) pe trasul vechii cai ferate, eventual pana la Gara Pantelimon?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2404
@TibiV

Nu. Personal sunt de acord ca Gara Obor poate fi inchisa si azi (eventual pastrata o naveta spre Pantelimon, sau modificata in metrou cum zice frunzaverde sau tramvai pana la Pantelimon).

Insa, ipotetic vorbind daca am vrea sa pastram Gara Obor ca nod principal exista spatiu arhisuficient pentru a translata toata gara mai la vest, folosind liniile dezafectate. De la punctul (ochiometric) unde exista spatiu pentru 4 linii mai sunt 450m pana la intrarea sudica a statiei Teiul Doamnei (conform schitei lui vancouver). O distanta ok pentru corespondenta, nu ideala dar ok, cu cateva trotuare rulante. Accesul rutier se poate face din Soseaua Electronicii.

ghrt

Cred că de la Gara Obor trenurile pot intra în subteran pe traseul vechi şi să fie o gară nou chiar la Bucur Obor, sub parcarea de lângă parc. Legătura cu M1/M7 se va face prost, pe la suprafaţă, dar nu cred că va deranja prea tare deoarece la Obor oricum vor veni trenuri cu navetişti din zone gen Lehliu, adică nu au bagaje şi la durata călătoriei nu mai contează câteva minute de trambalat - o singură dată.
Însă mă întreb dacă merită. Ca să faci S-bahn în gara Obor trebuie dublată linia, şi să construit pe lângă ea până la Dragonul Roşu; plus (dacă e circulată) minim 1 pasaj pe sub ea, la Fântânica (ieşirea din gară) sau coborât din timp liniile în debleu şi toată gara la subsol cu plafon transparent. Ce trafic ar putea avea?

Altă variantă ar fi să se renunţe la tren şi să fie un metrou de suprafaţă care să deservească oraşul Pantelimon şi comuna Fundeni, făcând şi o legătură către reţeaua de metrou a oraşului, dar aici e de discutat pentru că e cu totul alt scenariu.

Ca să deserveşti oamenii din cartierele respective de langa gara Obor pana la Fundeni (care s-au mai îndesit, dar nu cred că se va mai construi că nu ştiu unde mai e spaţiu) cred că trebuie doar asigurată legătura pe concentrică, deoarece pe lângă zona respectivă trec 2 radiale de metrou: M5 Iancului Pantelimon şi M7 Obor - Fundeni. Dacă se face proiectul tramvaiului uşor Pipera - bd Lacul Tei - dna Ghica - Titan - Romprim deja e o legătură foarte bună pe dna Ghica. Pe Fundeni sunt autobuze, ar trebui sacrificată o bandă (dopurile oricum sunt în capete) şi făcută bandă unică, iar la capete rezolvat cumva - poate când se face M5 la Pantelimon x Fundeni se face şi un pasaj pe direcţia Fundeni - Morarilor (Pantelimon e sensul principal dar are 4 benzi, nu sunt probleme), la Fundeni la fel, când se face metroul, rezolvat accesul din Fundeni în Gherghiţei şi Andronache şi invers.
Mai departe va mai trebui o concentrică, inclusiv rutieră, prin Dobroeşti către Colentina. Ar fi bine de legat Granitul de Europa / capătul lui 21 din Colentina cât timp se mai poate expropria.

În restul cartierelor depinde cum ne vom comporta. E destul de înghesuit pt autobuze mari. Acum lumea merge cu maşina. Poate pot fi introduse linii de autobuze mici cu orar previzibil, poate pot fi făcute sensuri unice combinate cu piste de biciclete. Nu văd posibil altceva decât sensuri unice, autobuze mici şi biciclete.
Cont (aproape) inactiv.

riciu

Cu tot respectul pentru domniile voastre, dar nu vreti sa revenim la realitatea care are nesimtirea sa nu-i pese de ce zic unii si altii? S-a facut metroul din Drumul Taberei in 9 ani, si vad aici ramificatii si proiecte de tot soiul... care de care mai futuriste... Fratilor, urmatoarea lucrare care sa va face, si daca se va face, tot cam atat va dura. Sa nu uitam ca nici tronsonul nou, nu este gata. La Piata Moghioros... inca mai destul de treaba. La Academia Militara, circulatia pe deasupra e vraiste... Nu vreti mai bine sa vedem lucrarea finalizata complet, si macar in lucru Eroilor - Universitate, ca daca zic Iancului, deja o dau in SF-uri (adica Science Fiction)?

v.ghiorghica

S-a facut metroul in Drumul Taberei si circula mai mult gol :))
Putina animatie dimineata pana in 10 si dupa-amiaza...in rest..nimic...un fel de M4, dar mai slabut..
Astept niste cifre oficiale de la Metrorex/ MT cu fluxul de calatori pe M5

vancouver

@riciu, exista un singur mod de a nu ne bate joc de viitor: sa planificam de la bun inceput solutia cea mai buna. Dupa ce M5 va fi gata nu mai poti face nici un fel de racord nou. Degeaba iti dai seama atunci ca ar fi fost bine sa ....

Intre 1970 si 2000 in Romania s-au facut fix 19 km de autostrada. De aici tu ce concluzie ai fi tras legat de perioada 2000-2030? Si totusi din 2000 numai pana in 2020 s-au facut aproape 700 km de autostrada.

Revenind la M5, nu se va face mai intai Eroilor - Universitate si dupa aceea pana la Iancului, pentru ca ar fi mare prostie:
- ar aduce multi calatori la statia Universitate de pe M2 (deja supraaglomerat) fara a oferi la schimb posibilitatea de a prelua pe altii de pe M2
- ar fi destul de greu de scos TBM -> unde vrei sa-l scoti, la Piata Rosetti, intre cladirile istorice de acolo
- si ar fi greu de facut un capat provizoriu

In plus ar fi de preferat sa faci o singura data varza traficul rutier in centru, pe Bd. Elisabeta+Carol, si nu sa intervii de doua ori.


@frunzaverde: buna ideea cu ramificatia din M7 pentru Gara Obor + Fundeni. Sub Sos. Colentina e loc destul pentru o statie mare la Obor sub actuala statie si apoi sa se desprinda firele de circulatie spre Ziduri Mosi - Gara Obor. Rezolva cam toate zonele pe care le-ar rezolva si M5a, dar cu o investitie mai mica (mai putini km de tunel si una sau doua statii mai putin.

Atunci pentru M5 se poate gasi un alt punct de ramificare, mai aproape de capatul din Pantelimon. De ex. o ramificatie de o singura statie de pe Sos. Iancului spre Stadionul National. Ramificatia poate fi facuta si cu o curba mai stransa, cu viteza mica, nu e nevoie de viteza mare la o singura statie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

strainu

Oameni buni, voi vorbiți de M5 din metroul capitalei acelei țări care a decis creșterea pensiilor cu 40% când economia scădea cu 2 cifre? Dacă da, stați liniștiți, mai aveți timp să planificați.  :lol: Cred că singura stație de metrou pe care o vom vedea în următorii 5 ani e cea făcută de ps4, iar în următorii 5 încă una de care nu se vorbește încă (depou preciziei, tot pe linii existente). Asta când se vor prinde și specialiștii lui Nicușor că linia lor până la mall nu există fizic și se vor replia pe o intermodala în câmp.

Anyway, pana atunci, îmi puteți spune va rog dacă depoul de la Valea Ialomiței a devenit funcțional odată cu restul liniei?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

vancouver

#2410


PS. De asemenea, daca se doreste, se mai poate adauga o statie ramificatiei, la intersectia Baba Novac cu Campia Libertatii (intrarea ppala in parcul IOR). Statia propriu zisa poate fi sub parc, ceea ce implica un deranj minim in trafic. Ca de altfel si statia de la Arena Nationala, care nu are nici o legatura cu traficul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@strainu: repet, daca vrei sa faci ceva serios in tara in asta exista o singura sansa: o buna planificare. Daca discutam mai tarziu, dupa ce incep lucrarile, s-a terminat. Nu conteaza cat o sa dureze, poate ca tot 9 ani. Dar numai si numai daca discutam acum exista o sansa de a se face ceva.

Cum spuneam, avantajul urias al ramificatiilor este ca, folosind aceeasi linie prin centru, reusesti sa legi la metrou mai multe cartiere, si in plus, prin centru asiguri o frecventa ridicata a trenurilor. Poti asigura o frecventa ridicata si fara ramificatii, desigur, dar atunci spre capete vor circula mai mult goale, ceea ce este o irosire de resurse.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Xenos

#2412
@v.ghiorghica

Nu mi se pare deloc gol! Exceptand cazul in care standardul de a nu fi gol este sa fie plin ochi....suntem totusi in pandemie.
Circula mai multa lume decat m-as fi asteptat, in conditiile in care intervalele de circulatie sunt slabe, neafisate orele si minutele de circulatie etc., ceea ce poate descuraja pe multi.
La suprafata se vede o oarecare degrevare.

Evident ca daca astazi se lucra la M 5 central perspectivele erau altele....si daca nu eram in pandemie.
Cred totusi ca sunt mai multi ca pe M 4, clar.

ghrt

Acolo sunt case.. mergi cu metroul pe sub ele?!

Mai bine repari linia Sf Vineri - Basarabia la nivel de metrou uşor şi îi faci un pasaj de unde se îngustează Calea Călăraşilor până unde se lăţeşte la loc.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Pai si ce are daca merge metroul pe sub case? Merge si pe sub zgarie-nori (care trebuie sa coboare si 40-50 in pamant cu pilotii forati + subsolurile).

Da intre Politehica si Eroilor cum crezi ca ajunge metroul? Face curbele in S de langa gradina botanica, apoi curba la 90° cand Sos. Cotroceni ajunge la splai? Pai mergi mai bine cu 336, decat sa mai iei metroul ! (in realitate merge si pe sub. Universitatea Carol Davila, si pe sub curtea Palatului Cotroceni si pe sub case)

Sau uite cum merge la Pacii:

sursa: https://www.google.ro/maps/@44.433217,26.0023189,582m/data=!3m1!1e3!5m1!1e2

ADICA MERGE CHIAR SI PE SUB BLOCURI!

Am proiecte de blocuri sau de birouri in Germania, si trebuie inglobata linia de metrou subteran (adica ocolita) cand facem parcarea subterana sau altceva. Care-i problema, e un tub prin pamant?

Pe cuvantul meu ca-mi iau campii cu astfel de aberatii. Nu facem ramificatii in centru ca aia, nu facem tunel sub case... pai frate, hai sa nu mai facem nimic.

E si o vorba: in calea unui proiect nou se afla mereu cate un obstacol.  ;)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.