News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Pentru ca sunt foarte multi utilizatori ai Google Maps. Eu de exemplu nici n-am auzit de Moovit pana cand am citit comentariul.



vancouver

In conditiile discutiilor actuale legate de centura feroviara Bucuresti si S-Bahn si alte din astea, eu consider ca mult, mult mai important ar fi dezvoltarea metroului. Aici arde, in centrul Bucurestiului si in cartierele de blocuri si in plus ar ajuta la rasfirarea orasului daca am avea legaturi din centru catre noi zone rezidentiale mai indepartate. Lipsa legaturilor bune faca sa se pastreze aglomerarea urbana. Deci nu tren in jurul Buc, ci metrou prin Bucuresti.

In ideea asta vin cu o propunere pentru M5.

Acum M5 are o ramificatie la capat in Dr. Taberei. Daca ambele rute (si cea de la Raul Doamnei, si cea de la V. Ialomitei) vor trebui sa intoarca in acelasi punct, cum e acum la Eroilor 2, va fi greu de asigurat o frecventa ridicata, in nici un caz la 2 minute sau la 90 secunde, cum e teoretic posibil la nivel de semnalizare.

Dupa parerea mea si in celalalt capat M5 trebuie sa se ramifice. Si aici o propunere, notata cu M5a, cu ceva statii propuse.




Ramificarea sa aibe loc la Piata Latina, apoi M5a sa circule pe sub Bd. Ferdinand spre gara Obor.

AVANTAJE:
- frecventa ridicata mai usor de obtinut pe M5 pe zona comuna (Romancierilor - Eroilor - Universitate - Piata Latina)
- legarea unor noi cartiere de blocuri la reteaua de metrou (zona Iulia Hasdeu - gara Obor, zona Heliade intre Vii unde au aparut blocuri noi mari + blocurile existente de-a lungul Bd. Doamna Ghica)
- posibilitatea reala de punere in valoare a Garii Obor - numai legata la metrou putem spera la o utilizare mai serioasa a acesteia pentru trenuri spre Constanta sau trenuri regionale / S cu capat la Bucuresti Obor
- legatura directa a spit. Fundeni la metrou - avantaj mai ales pentru personalul spitalului: medici, asistente, studenti etc. Se poate crea acolo un pol de dezvoltare medicala eficient.
- punere in valoare a zonei Fundeni-Dobroesti, unde se construieste si este inca mult spatiu liber - apare un nou cartier rezidential, care are nevoie de legaturi spre centre educative, comerciale etc., se ofera Bucurestiului sansa sa se dezvolte mai mult spre periferie, descongestionand aglomerarea urbana, si nu doar cei saraci sa fie impinsi spre periferie.

Si asemanator se poate imagina si o ramificatie a M7, care sa se separe de calea principala la Teiul Doamnei, spre fac. de constructii - Sos. Petricani - Pipera: se creeaza astfel a doua legatura de metrou cu cart. Pipera, degrevand M2 supraaglomerat. In zona sos. Petricani M7a poate iesi din subsol si sa mearga pe estacada. La fel prin Pipera, printre birouri nu este nici o problema ca trenurile sa circule suprateran pe estacade (cost redus).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Ca prioritizare as face asa:

1. imediat cat mai repede Eroilor - Iancului (2023-2030)
2. ramificatia Piata Latina - Gara Obor (cand e gata se poate circula cu frecventa ridicata pe zona comuna) 2025-2032
3. Gara Obor - Fundeni 2032-2040
4. Iancului - Pantelimon 2040-2045
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Nu poti amana Iancului-Pantelimon pentru ca... depou.

Iar Gara Obor nu poate fi "pusa real in valoare" sau "utilizata serios" cat timp are linie simpla....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nici vorba sa aman Iancului Pantelimon pentru ca depou. Ci pentru ca nu este asa de importanta, dupa parerea mea. De altfel si in planurile oficiale a fost taiata si apare M4 + M6 inaintea M5 Iancului - Pantelimon.

Cat depre Gara Obor, chiar atat de IDIOT ma crezi sa vreau sa pun in valoare gara Obor fara a schimba nimic?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

sab

Intrebarea este...chiar este nevoie de interval de 2 min in Dr Taberei ? Parerea mea ca NU. Nicio linie, in afara de M2 nu are nevoie de o asemenea frecventa.
Problema este bifurcarea de o singura statie la Valea Ialomitei. O mare prostie, dupa parerea mea.

vancouver

Nu este o mare prostie. Se foloseste in toata lumea. In Germania si UK stiu linii cu 4 ramificatii la capete. Folosesc aceeasi linie prin centru, ca e al naibii de scump de facut metrou prin centrul oraselor si deranjul e mare. In schimb in loc sa legi un cartier de centru, poti lega 2 sau 3 sau 4...

In Frankfurt 8 linii de S-Bahn folosesc acelasi tunel pe sub oras! Iar metrourile sunt toate grupate cate 2 sau 3. De ex. U1, U2 si U3 merg pe aceeasi linie in centru si abia in nordul orasului se despart. U4+U5 la fel, se despart la ambele capete. U6+U7 inca o data. Uneori separarea e doar pentru o statie. Practic una din linii e scurtata, ca nu mai merita aceeasi frecventa. Cum ar fi aici, ce am propus eu, doar ca linia M5a ar avea o singura statie Iulia Hasdeu si s-ar opri. Atunci frecventa dubla ar fi pe zona centrala, iar spre Pantelimon la jumatate, ca deja e bine deservit de alte linii de metrou si de tramvaie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

sab

Nu vorbeam de ramificatii in general. Spuneam ca este o mare prostie sa faci o ramificatie de cca 350m si o singura statie. Nu se justifica.
Pe de alta parte, M1 a functionat ani buni cu 2 capete si chiar a functionat bine.

TibiV

@vancouver,
te pot banui de multe chestii, dar nu de IDIOTENIE...  ;)

Ceea ce propui tu cu Gara Obor presupune o coordonare exemplara Metrorex-CFR Infra....
Partea buna: sunt amandoua la MT.
Partea proasta: uitandu-ne la mizeria de CF GdN-OTP nu cred ca putem avea asteptari prea mari...

Anyway....
Cum ai scris si tu.... M4/M6 este "umar la umar" cu M5.
Astea doua sunt prioritatile "zero-zero-zero" pentru urmatorii 10-15 ani. Da, se pot lasa "amorse" pentru ce spui tu, dar mai mult de atat nu vom vedea (si nici resurse financiare nu vor fi prea curand)...

Iar orasul pur si simplu "nu duce" mai multe de doua santiere de metrou simultan.
Oricum, construirea M5 Eroilor-Iancului va provoca un "Jihadd" in traficul bucurestean...
Dar la viteza cu care se misca astia (indiferent de culoarea politica a lu' astia...) am sanse mari sa ies la pensie si sa vad spectacolul doar din filmarile/pozele de pe forum....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Nu se pot lasa doar amorse, ar trebui facuta subtraversarea din start. Nu poti veni cu TBM-ul ulterior,  dat fiind ca nu prea este spatiu acolo. Este cam la fel ca dupa Romancierilor, cu deosebirea ca la Romanicerilor a fost spatiu de manevra.
Problema este ca fix acolo ar trebui sa fie statia Mosilor, statie de corespondenta cu M7. Si mie imi da ca "despartirea" celor doua linii se suprapune peste statie.

TibiV

Da, cam ai dreptate cu "despartirea", dar nu am vrut sa intru in "fineturi"...
(Si chiar daca nu se suprapune cu statia, ar urma un "picaj" accentuat, la o panta putin probabil sa fie acceptata.
Sunt cel mult 150-200 de metri de la Mosilor la Ferdinand...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu neaparat, statia poate fi amplasata intre Armeneasca si intersectia Mosilor / Pache (cu o iesire la intersectia Carol/Armeneasca si una la intersectia mare Mosilor/Pache/Carol). Separarea se face ulterior spre est:



Daca totusi statia pe M5 se face sub Parcul Izvorul Rece pana la intersectia mare, atunci exista solutii si in acest caz. Atunci nu poate sa mai existe statie la Popa Nan, ca ar fi prea aproape, ramane una singura pe la mijlocul lui Pache pana-n Iancului. Si atunci 2 solutii:

a. separarea se face la fel cum am desenat, doar ca mai spre est (spre dreapta) si tunelul merge pe sub zona de case, nu exact sub Bd. Ferdinand
sau
b. separarea se face intre Universitate si Piata Latina, trenurile de pe M5a nu mai trec prin statia Piata Latina, ci sub ea, si apoi continua sub Bd. Ferdinand. Atunci se poate face inca o statie pe M5a, la Foisorul de Foc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

In general: hai sa nu ne legam inutil de aspecte ingineresti. Sigur ca orice complicatie costa, asta e evident. Dar inginereste multe se pot face.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.