[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

sab

#2370
Nu vei merge niciodata asa.
1. Aceea nu este linie pentru calatori , ea incepe inainte de statia Eroilor 2 si duce dincolo de statia Eroilor 1. Daca prin absurd s-ar circula pe acolo, metroul ar "rata" statia Eroilor, adica de la Academia Militara urmatoarea statie ar fi tocmai la Izvor, vreo 3km distanta.
2. Metroul circula pe linie dubla, iar acel tunel pe care l-ai vazut tu este o linie simpla.
3. Nu in ultimul rand, chiar daca ar aceea fi linie dubla, tot nu s-ar putea folosi, din cauza ca metrourile M1/M3 s-ar intersecta la nivel cu metrourile M5. Adica este pericol de accidente grave, niciodata liniile nu se intersecteaza la nivel.
Nu este nimic incredibil, liniile de metrou nu se unesc asa. M5 se va prelungi pe alt traseu.

rizzuh

^ nu este niciun pericol intersectia la nivel, doar avem sisteme intregi de operare automata, semnalizare si protectie. M1 nu se inteapa la nivel in M3 imediat dupa Eroilor?

Insa nu are sens operarea pe acolo, este doar o linie tehnologica de legatura, nu a fost conceputa pentru trafic de calatori cum ai zis. Nici n-ar avea cum sa strecoare trenurile de pe M5 printre cele de M3 si M1 la ora de varf, da cu virgula :)

sab

#2372
Liniile M1 si M3 nu se incruciseaza la Eroilor, doar se unesc si se despart. Nici nu ai cum sa circuli pe acelasi tronson daca nu te unesti/desparti liniile. A te intepa este una, a te intersecta cu alta linie este cu totul alta, exista posibilitate mai mare de coliziune.
DA, teoretic, exista sisteme de siguranta si se pot folosi. Practic, exista si alte aspecte de luat in calcul. De ex o garnitura ar trebui sa astepte in statie sau in tunel sa aiba liber sa strabata acea incrucisare cat timp celalat tren o strabate. Ceea ce inseamna timp irosit aiurea.
Oricum, tehnic si pur teoretic nu este posibil sa se circule de pe M5 pe M1 decat pe un sens, dinspre Dr Taberei catre Unirii. Pe sensul celalalt, de la Unirii catre Dr Taberei ar insemna folosirea aceluiasi tunel cu linie simpla (asta dupa montarea unui macaz) , deci alt timp asteptare, atat pentru M5, cat si pentru M1 si M3. Plus ca intri pe "contrasens" si pe o portiune din linia M1/3.
Si mai este un aspect major. Daca sa spunem ca s-ar depasi toate obstacolele tehnice, inca o magistrala pe acelasi traseu ar insemna automat marirea timpilor pe M1 si M3, ca sa strecori si M5, asa cum spui si tu. Nu ai cum sa circuli la 2 min, ca nu prea se justifica.

danvaderman

#2373
Aveti dreptate! Intr-adevar se poate circula doar pe sensul spre Unirii. Daca totusi are face inca un tunel adiaccent dispre Izvor spre Eroilor, care la randul sau faca un mic ocol pe sub M5 si dupa aceea sa se intepe in M5 chiar la Eroilor 2 ar merge de minune. Sincer, daca tot se apuca de tronsonul spre Universitate de ce sa nu faca si acest lucru? Santier mare o sa fie deci... Am avea acces la 2 magistrale fara a mai fi nevoie sa schimbi tronsonul. Am creat si o mini harta ca sa explic mai in detaliu. Cu rosu este viitoarea M5 https://ibb.co/2gQPvkr

hefaistos

Nu asa merge metroul, ca nu-i tramvai. Ramificatiile la capete de linie sunt exceptia nu regula. Doar cu un singur traseu se poate asigura cadenta de trafic maxima. De aceea remificatile se fac spre capete, pentru ca acolo se accepta reducerea frecventei trenurilor (nr mai redus de pasageri). In rest se schimba trenul, nu astepti trenul in directia x, care este peste 3 trenuri adica peste 20 de minute. Cam asta e ideea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

hefaistos

Da, exista si exceptii precum S-Bahn la Berlin. Dar exceptia se datoreaza mai mult infarstructurii mostenite de la CF pe care s-a cladit initial S-Bahn si care a generat filozofia traseelor. Iar S-Ban este doar pe jumatate Metrou. Restul e tren urban
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

sab

#2376
@danvaderman
Ti-am explicat de ce NU se poate.
Metroul nu este conceput ca sa nu faci schimbari, in cele mai multe din cazuri va trebui sa faci cel putin o schimbare sa ajungi in locul in care doresti, indiferent ca este Unirii sau in  alta parte. Nu poti sa unesti toate liniile intre ele si sa circuli aiurea, doar ca sa nu schimbi. Exista  schimbare de magistrala la Eroilor, la Basarab, la Unirii, la Victoriei sau la Grigorescu, nu este nimic anormal sau aberant sa schimbi linia, se practica oriunde in lume, ba chiar cu succes...
M5 va ajunge la Universitate, nu la Unirii, asta este traseul stabilit si nu se va face altceva pentru ca nu are sens. Daca s-ar face, ar fi un efort prea mare pentru un beneficiu foarte mic si pe termen scurt.
P.S. Vezi ca ai incurcat liniile, traseul actual si viitor al M5 este apropiat de cel cu albastru. Adica acea curba este sapata deja pana in fata Operei, cu subtraversarea Dambovitei.
Si oricum M1 este pe malul celalalt, nu unde l-ai figurat tu .

danvaderman

Merci mult! Stiti cumva cum se va sapa tronsonul spre Universitate? Exista vreo harta? O sa fie sapat chiar pe sub mijlocul bulevardului sau pe sub cladiri? Zona mi se pare destul de dificila, la fel ca si de la Universitate spre Pantelimon, in zona fiind cladiri vechi si unele fiind cu bulina. Din ce am citit, vechile magistrale au incercat sa pastreze zona bulevardelor, evitand astfel sa fie sapate pe sub cladiri.

subway


panzer

D-aia l-au intarziat? Sa termine consolidarea Primariei? Cum ar fi fost sa cada primaria pe ei de la TMB? :rofl:

Imi cer scuze. Nu m-am putut abtine.

Sunt multe blocuri interbelice subrede in zona.

Chiar, nici o veste cu proiectarea pe Eroilor – Iancului? Parca au anuntat castigatorul "Metroul SA" si contestatia de la "3TI Progetti"
Si chiar e nevoie de 60 luni pentru proiectare? Sau include si supervizarea proiectantului pe perioada executiei?

subway

#2380
Include tot.
Consolidarea cladirii PMB s-a incheiat de ani buni...

Jallen

Azi am circulat si eu de la Eroilor 2 pana la Valea Ialomitei si retur. Am ramas placut impresionat, doar ca unele finisaje lasa de dorit(zgarieturi, ciobituri, placi sparte la colturi... ceea ce denota o graba excesiva pe ultima suta de metri), nu multe ce e drept  ;) :D

paullie

O intrebare. Cât dureaza pâna când Gmaps afla de noua linie de metrou?

Claudiu T.

Si eu m-am tot uitat de ceva vreme la acest aspect. Inca nu stie Google.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

Xenos

Si exact de ce ne doare pe noi daca stie Google? Noi stim. Moovit ar fi mai interesant sa afle orarul.