[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ce frumos e pe hartie...




Magistrala 5 de metrou va scoate din trafic, zilnic, 9.600 de vehicule

La doi ani de la reactualizarea studiului de fezabilitate pentru Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții, precedenții indicatori datând din 2008. Speranțe mari provenite de la Magistrala 5 de metrou în condițiile unui trafic de suprafață sufocat și a angajamentelor României de a reduce cu 50%, până în 2030, numărul automobilelor cu propulsie convențională până în 2030 și dispariția lor până în 2050. Deschiderea Magistralei 5 de metrou va scoate din trafic nu mai puțin de 9.600 de vehicule zilnic, speră oficialii guvernamentali, care au aprobat, zilele trecute, noii indicatori tehnico-economici ai acestui proiect. Documentul legislativ include și o prezentare a beneficiilor care noua legătură le va aduce bucureștenilor.

Traversarea Bucureștiului pe axa vest-est, respectiv Drumul Taberei – Pantelimon se va face în doar 25 de minute.  Obținerea acestei durate de parcurs va fi posibilă deoarece viteza comercială a trenurilor de metrou este de 36 de kilometri la oră, față de 14 kilometri la oră, cât este viteza mijloacelor de transport la suprafață în prezent.

Actul legislativ aduce și modificări minime ale indicatorilor fizici ai acestui proiect. Lungimea Magistralei scade de la 17 kilometri (o secțiune de nouă kilometri, alta de opt kilometri) la 16,2 kilometri. Întreaga magistrală 5 va avea 16,2 kilometri, 22 de stații, două depouri și o capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens.

Investiția totală se va cifra la 9,16 miliarde euro, inclusiv TVA. Predările in funcțiune se vor face astfel:

    În 2019, Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă) inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei – 7,0 km, 10 staţii, 1 depou;
    În 2025, Eroilor (P.S. Operă) – Universitate – Piața Iancului – 5,4 km, 6 staţii;
    În 2032, Piața Iancului – Pantelimon – 3,8 km, 6 staţii, 1 depou

Tronsonul Universitate – Pantelimon trebuia deschis în 2018 potrivit studiului de fezabilitate inițial, realizat în 2014. Metroul va urma direcția Vest-Est traversând cartierele Drumul Taberei, Centru şi Pantelimon, și legând următoarele puncte de interes: Parc Drumul Taberei, Piaţa Moghioroş, Piaţa Danny Huwe, Parcul Eroilor, Piaţa Universităţii, Piaţa Iancului, Stadionul Naţional, Piaţa Vergului.

Stațiile Magistralei 5 după Eroilor, vor fi: Operă, Cişmigiu, Calea Moşilor – Universitate (interstație), Traian, Victor Manu, Naţional Arena, Chişinău, Sfântul Pantelimon, Vergului, Depoul Pantelimon.

"Cea mai așteptată investiție este Magistrala 5 – secțiunea Drumul Taberei – Eroilor – și suntem foarte determinați și motivați și vă asigurăm că așa se va întâmpla, în luna decembrie a acestui an" , a spus Șodolescu, la evenimentul INFRATRANS 2019.

– Magistrala 5, continuarea de la Eroilor la Iancului – a fost lansată licitația pentru proiectare și asistență tehnică.

ClubFeroviar.ro

^ A aparut in SICAP proiectarea pentru Eroilor-Iancului?! :o Sau e tot asa, pe drum?

razvan96


Sorinus

Am doua intrebari: ce este o interstatie, si unde va fi Iancului 2? La Dimitrov, pe coltul cu Medlife?

riciu

Interstatia este distanta dintre statii. La cealalta intrebare... nu stiu sa raspund.

subway

@Ionut
Fara acest HG nu avea cum sa apara <oficial> licitatia de PT ;)

CataOT

"Directorul spune că lucrările sunt finalizate în proporţie de 99,5%, iar finisajele în proporţie de 90%. Luna viitoare va fi realizată alimentarea cu energie electrică, iar lucrările de automatizare vor fi finalizate la 23 noiembrie, a precizat directorul la un eveniment privind marile proiecte de investiţii ale anului, realizat de DC Media."


https://www.mediafax.ro/social/metrou-in-drumul-taberei-sodolescu-pe-magistrala-5-se-va-circula-cu-certitudine-in-decembrie-18166773

rota

"Şeful Metrorex: Promit că metroul din Drumul Taberei va circula în decembrie, altfel îmi dau demisia"

"De la 1 iulie vom începe să angajăm 354 de oameni pentru completarea deficitului de personal actual al companiei şi 947 de oameni pentru magistrala 5. Avem în clipa de faţă 200 de potenţial angajaţi care au fost testaţi", a mai spus Sodolescu.

Agerpres

"Primarul sectorului 6: Îmi mut biroul pe şantierul metroului Drumul Taberei, altfel nu cred că se termină în decembrie"
Agerpres

Pelicanul

QuoteStațiile Magistralei 5 după Eroilor, vor fi: Operă, Cişmigiu, Calea Moşilor – Universitate (interstație), Traian, Victor Manu, Naţional Arena, Chişinău, Sfântul Pantelimon, Vergului, Depoul Pantelimon.
Formulare mai idioată ca asta mai rar !
Stațiile vor fi la Hasdeu ( intersecție cu M 4 ) / Cismigiu / Universitate ( intersecție cu M 2 ) / Moșilor ( intersecție cu M 7 ) / în dreptul facultății de Instalații pentru construcții - o fi Traian /  Piața Iancului ( intersecție cu M 1 ) / Victor Manu / Național Arena ( adică Megamall ) / Chișinău / Vergului  (  adică la intersecția Pantelimon cu Fundeni  - Morarilor )  / la Spital ( adică Sfântul Pantelimon ) / Depoul Pantelimon.
Magistrala va avea un singur depou în Pantelimon, la Valea Ialomiței mai mult e o parcare ( și un strung  din câte am înțeles ).
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

Ionut

Am mutat discutia despre numarul de angajati ai Metrorex pe thread-ul generic al metroului. Se poate discuta in voie acolo.

raresvintea

Buna dimineata. Se mai stie ceva de hotararea de a inchide 41 in perioada iulie-august?

v.ghiorghica

Primăria Capitalei: Linia de tramvai 41 se suspendă parțial pentru două luni

Circulația liniei de tramvai 41 va fi suspendată, în perioada iulie - august 2019, între Podul Grant și terminalul Ghencea, pentru finalizarea lucrărilor la trei mari obiective de infrastructură, informează Primăria Capitalei. Pe acest traseu unde circulația tramvaiului 41 se suspendă se va introduce o linie de autobuz, 641.
Tronsonul liniei 41 rămâne neafectat între Casa Presei și Podul Grant, prin asigurarea unui rebrusment (schimbare a direcției traseului) pe strada Turda.
Pe linia 41 circulă în prezent 36 de tramvaie ce asigură o capacitate maximă de  7.077 de călători pe oră pe un sens.
Pe perioada de vară, traseul liniei 41 va fi acoperit de 35 tramvaie cu o capacitate de 6.880 călători/h/sens. În zilele de sărbători, acest traseu este acoperit de 25 tramvaie cu o capacitate de 5.188 călători/h/sens.
,,Măsura suspendării circulației tramvaiului 41 pe traseul indicat este necesară pentru a fi efectuate lucrări la pasajul denivelat subteran Pod Grant, la podul hobanat peste Șoseaua Virtuții și la stația de metrou ,,Parc Drumul Taberei".
Primăria Municipiului București a avizat în Comisia Tehnică de Circulație din data de 04 aprilie 2019 următoarele lucrări:
-Lucrări de reabilitare și consolidare Pasaj denivelat subteran Pod Grant;
- Podul hobanat peste Sos. Virtuții, în cadrul obiectivului Penetrație și racord Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București – Pitești;
- Stația de metrou ,,Parc Drumul Taberei" pe Bd. Drumul Taberei,  în zona intersecției cu Str. Brașov în cadrul proiectului "Magistrala 5 - Drumul Taberei - Pantelimon. Tronson 1"
Ca urmare a acestor avize, s-a luat decizia suspendării circulației liniei de tramvai 41 în perioada iulie – august 2019, între Podul Grant și terminalul Ghencea, pentru buna defășurare a lucrărilor la obiectivele de investiții mai sus menționate, precizează un comunicat al Primăriei Capitalei.

Sursa:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/primaria-capitalei-linia-de-tramvai-41-se-suspenda-pentru-doua-luni-1109813

anacronox


TS30

Astazi 19 Iunie 2019 - Statia Brancusi (Valea Ialomitei)

"Promenada Drumul Taberei"





TS30

Astazi 19 Iunie 2019

Aici s-au sistat toate lucrarile la suprafata.  :|

Acces A - NIMIC


Intersectia Drumul Taberei - Raul Doamnei - NIMIC




Vedere spre Prelungirea Ghencea - NIMIC


Vedere spre Drumul Taberei - s-a turnat un strat de asflat


1 / 3

TS30





Vedere spre Prelungirea Ghencea - NIMIC


Acces E - NIMIC




2 / 3