[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Pelicanul

La capete ( inclusiv minidepoul de la Valea Ialomiței ) / Romancierilor vor fi macaze funcționale, inclusiv semnale... Nu știu de unde ai informația cu Romancierilor.
Chiar așa, la capete cum se schimbă macazele dacă nu ai semnale ?
Și la liniile suplimentare de la stații trebuie să ai macaze funcționale,  respectiv semnale luiminoase, noaptea unde garezi cele 13 - 14 metrouri care vor servi M 5 ?
Calea liberă înseamnă altceva, nu lipsa macazelor.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

#1681
Pai daca te uiti pe Harta M5, se vede clar bifurcatia acolo, dupa Romancierilor.

In al doilea rand, daca e sa intram in detalii, notiunea de cale libera nu mai exista.
Se foloseste mai mult in discutiile generale, intrucat cei care nu lucreaza in domeniul feroviar - siguranta circulatiei nu sunt la curent cu modificarea.
A fost inlocuita cu notiunile "parcurs liber" si "parcurs supravegheat", 2 chestiuni diferite.

In cazul M5, macazurile vor fi eclisate, se va circula in baza indicatiilor optice date de catre semnale.
Un macaz eclisat nu poate fi manevrat, decat daca ii scoti eclisa si "bagi manivela" sa il treci de pe directa pe abatere.
Dar nu poti face asta in timpul zilei cat circulatie. Decat in cazul in care e actionat electronic de catre IDM si isi pierde controlul, nemaiputand fi resetat de la postul local.

Pelicanul

#1682
Colega, ne contrăm de pomană. La capetele de linii n-ai cum să ai macaze eclisate, nu vine nimeni prin tunel să schimbe macazele la manivelă.  Pentru că tu asta susții. Fix la fel va fi și la Romancierilor, cum va fi la capetele de linii. Deși e inspirată din circulația feroviară, circulația metroului are alte reguli, inclusiv semnalele luminoase au alte interpretări. E cazul să citești regulamentul în vigoare. De exemplu ce înseamnă indicația <<Indicaţia luminoasă "M - roşu">> ?  SECŢIUNEA A II-A - SEMNALUL LUMINOS DE IEŞIRE / Art 9. Mersi.
În definiția Metrorex macaz eclisat se referă strict la o linie închisă. Repet, citește regulamentul.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

#1683
Vezi cum se face circulatia la straulesti - parc bazilescu intai de toate.
macazurile de dupa 1 Mai sunt eclisate pt ca sistemul de automatizare nu e functional. Mergi pe teren, daca e, la IDM ul de la Straulesti si intreaba-l.
Pe m4 ai alta semnalizare decat pe 1cu3 si 2.
Pe m5 va fi iarasi alta, pt ca alstom nu va putea aprinde alb-lunar si rosu in acelasi timp pt modul ATO, cum se face pe magistralele 1cu3 si 2...
Cum vei schimba macazul la Romancierilor fara instalatia de centralizare operationala atunci cand va fi circulatie?
Pentru ca un tren va trebui sa ajunga la Raul Doamnei, altul la Valea Ialomitei. Fara comanda de la IDM sau operator.
Instructia de semnalizare 351-M n-a mai fost actualizata din 2002.......
Instructiile de manipulare difera.

Eclise = Piese de asamblare a şinelor de cale ferată care se aplică sub coroana şinei şi care servesc la îmbinarea a două şine consecutive, pentru asigurarea continuităţii de rulare pe acestea.
Eclisele se folosesc şi pentru blocarea prin eclisare a acelor macazului a cărui poziţie nu trebuie schimbată din considerente de siguranţa circulaţiei.
Din minister a plecat informația că macazul de la Romancierilor va fi eclisat, de la cei care sunt direct implicați în M5.

Pelicanul

#1684
Eu am o vorbă, e ca tine.  Oricum mai e până ce vor circula trenuri cu călători pe M 5. O să vedem atunci cum va fi.
Cum vei schimba macazul la Romancierilor fara instalatia de centralizare operationala atunci cand va fi circulatie?
La ce-ți trebuie instalația centralizată operațională ? Dar una locală pentru Romancierilor ce ai cu ea ?
Oricum n-ai răspuns la o întrebare, și o eviți în continuare.
Cine schimbă macazele la Eroilor / respectiv Râul Doamnei / Valea Ialomiței ? Hai, răspunde !
Pentru că și acolo ai parcursuri incompatibile care trebuie gestionate cu semnale luminoase. Ai căzut în propria capcană....Crezi că numai tu cunoști ceva din automatizări parcursuri...Vezi că și nemții în WW2 au securizat instalațiile pentru ruta București - Urziceni. Dacă nu crezi, mergi pe teren și vezi cum funcționează. Și acum după aproximativ 80 de ani de la sfârșitul războiului. Culmea că funcționează impecabil și acum.
______________
Repet să fie limpede :
Întrebarea e simplă. La capetele de traseu ( că vor fi două, că vor fi trei ) ai parcursuri incompatibile. Cine le gestionează pe cele două ( trei ) o să le gestioneze și parcursurile de la Romancierilor. Dacă  eviți răspunsul n-ar fi prea în regulă pentru tine. Mie mi-e indiferent, habar n-am cum funcționează centralele acestea.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

#1685
 
Quote from: Pelicanul on June 06, 2019, 12:12:43 AM
Eu am o vorbă, e ca tine.  Oricum mai e până ce vor circula trenuri cu călători pe M 5. O să vedem atunci cum va fi.

Am scris si mai sus, treaba cu eclisarea am auzt.o din minister pt M5.
Dar pe M4, mergi la macazurile de după Laminorului, sa te convingi cum e pe teren..

Pelicanul

#1686
Văd că postăm cam în același timp.
Întrebarea pertinentă este cine comandă macazele de la capete, că la capete sunt parcursuri incompatibile.
Ministerul Transporturilor este plin de băieți fără pregătire de specialitate. Și puțin retartazi, în funte cu ministrul actual care avansează niște termene oligrofenice cu privire la M 6 / legătura CFR pentru Otopeni / Autostrăzi / etc.
Eu în tinerețe mă jucam cu trenulețe H0 și mai târziu TT. Și acolo era vorba de parcursuri incompatibile, de semnale și macaze. Inclusiv puteam să am macaze eclisate. Știi că se puteau eclisa macazele de la diorame ?  Dar nu era cazul, știam să fac legăturile electrice ca să nu mi se ciocnească trenurile între ele. E chestie de logică. Și responsabilitate.
_____________
Știu magistralele astea de metrou înainte de prima sapă  Semănătoarea - Timpuri Noi. Apropo, știi care era schema macazelor la Eroilor la inaugurare ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

#1687
^^

În momentul de față toate macazurile se schimba de la posturile locale, nu am evitat niciun răspuns, nu e niciun mare secret.
Comanda e la IDM ul din stația cu macaz.
În anumite situații se preia comanda la dispeceratul central si se pot face si de acolo comenzi. Sau din Serverele CTC.
Ai vreo poză cu parcursuri incompatibile acceptate de instalația Bombardier? Ca sa nu vorbim....vorbe si istorii din Epoca de aur. Dacă Bombardier accepta astfel de comenzi, pune poză sa vedem si noi. Ca n-are voie să se întâmple asta in exploatare.
La Raul Doamnei, Valea Ialomitei si Eroilor 2 va fi comanda tot la Local. Simplu. Dar nu se stie inca in ce faza se va face asta, 1 sau 2.
Din nou iti repet, vezi cum se face circulația la straulesti si cum sunt macazuruile acolo daca nu ma crezi.

Pelicanul

Eu am spus cu totul altceva. Reiau : Cum faci macazele la Eroilor / Valea Ialomiței / Râul Doamnei faci macazele și la Romancierilor. E același raționament. Deci blocarea macazelor la Romancierilor pentru  un parcurs oarecare mi se pare ilogică.
Știu cum se face circulația la Străulești, nu mai insista cu exemplul. Exemplul de la Străulești este expresia lipsei de responsabilitate ale generațiilor secolului XXI. Așadar omul NU mai e responsabil pe acțiunile lui. Trebuie dublat de un mecanism. Am evoluat ca și specie, asta e !
Tot nu pricep cum au condus Romanii un imperiu sute de ani fără electricitate / telefoane mobile /calculatoare / automobile / autostrăzi.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

#1689
Renunta te rog la ideea că va exista raul doamnei daca macazul de la Romancierilor va fi eclisat.
Vrei sa stii cum se va face circulația la Eroilor 2 și Valea Ialomitei? Simplu, FIX CA LA STRAULESTI! Care e capăt de linie. Dacă știi cum se face la straulesti, atunci voilla.
Identic si la fel.
Iar cei de la Siemens care n au fost in stare sa termine treaba nu sunt generația X, Y, Z sau alte asemeni. Bat si ei spre pensie destul de mult, iar instalația de tip Interlocking e de prin anii 80. Si erau mult mai multe probleme pe atunci.

Xenos

Ceva îmi scapă în toată această discuție - nu mă refer la ciondăneala voastră, ci la ceva de fond - de ce, dacă automatizarea ar fi gata, să se ecliseze vreun macaz? In mod normal, dacă automatizarea este pusa in functiune și se monteaza echipamentele pe trenurile Bombardier imprumutate pentru M5, ar trebui să se circule la parametrii normali, la ambele capete, Valea Ialomiței și Râul Doamnei. O circulație de tip M 4 actual nu cred că ar fi deloc recomandabilă.

v.ghiorghica

Dacă automatizarea e pusă la punct încă din faza 1, nu vor exista eclise.
Pe trenurile Bombardier NU se vor monta echipamente Alstom.
Echipamentele Alstom vor fi montate abia in faza a doua, când vor fi livrate trenurile dedicate pentru M5.

Pelicanul

#1692
Înseamnă  că ceea de ai auzit pe culoarele MT - ului e o știre falsă...
Oricum circulația nu se va putea desfășura cum se desfășoară acum pe M 4, ar însemna 2 trenuri / M 5.
Ministerul ăsta al transportului este plin de minți luminate. Asta rezultă din discuțiile acestea.
Sau că nu prea le stăpânești cu automatizările...Faptul că mi-ai spus că circulația pe M 5 se va desfășura ca la Străulești denotă acest lucru.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Quote from: Xenos on June 06, 2019, 09:56:16 PM
... de ce, dacă automatizarea ar fi gata, să se ecliseze vreun macaz? In mod normal, dacă automatizarea este pusa in functiune....
Cuvant cheie: DACĂ !!!...
Colegii nostri se contrazic pe ce se poate face DACA M5 se da in exploatare si DACA (simultan) automatizarea NU este pusa in functiune... (Scenariu foarte probabil, de altfel... :( )

Ei se contrazic pe detalii tehnice, de specialisti... (Nu mai vad padurea din cauza copacilor...)

Dar pe limba noastra, a calatorilor cu metroul: VA FI UN COSMAR!.. :((
(Trenuri... canci. Automatizare.... ciuciu. M4 ar putea deveni "referinta" de racord cu mers regulat...)

Un proiect mai idiot programat ca M5 nu am mai vazut. Si am calatorit in subteran cu "trenul galben fara cai" inca din prima zi de existenta  a metroului din Bucuresti... :(

Sa ma ierte Ionut (daca are chef de iertari), dar pe vremea raposatului toti "prietenii nostri", care au blocat un asemenea proiect de vreo 8 ani, ar fi avut deja palmele batatorite de la manuirea personala, in cadru organizat ("reabilitarea prin munca in cadrul penitenciarelor") a unor utilaje elementare de constructie: lopata, tarnacop, cazma...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Fără automatizări și macaze eclisate înseamnă ce am spus, avem 2 linii paralele, vom avea un singur metrou pe fiecare linie. Colegul insistă cu Străuleștiul, are impresia că nu cunosc situația de acolo !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...