News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Hai sa lamurim notiunea de "full"...
Este destul de "larga",

Cele mai bune exemplificari sunt bancurile de pe vremea lui Ceasca....
Un vehicul full este probabil cel in care ai cu "vecina" discutii de genul:
"- Domnisoara, coborati la prima?
     - Nu mai sunt domnisoara de doua statii!..."


Eu banuiesc ca diferentele de capacitate sunt cam ca diferentele dintre un metrou M2 din Bucuresti, in care la orele de varf nu ai aer dar poti sa scoti telefonul din buzunar, si un metrou din Tokyo unde exista niste angajati (cu manusi albe) care se asigura ca pasagerii vor fi mai inghesuiti decat sardelele...

Cu alte cuvinte: cine stabileste care este inghesuiala "acceptabila" in functie de care calculam capacitatea maxima de transport?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

Eu am auzit de cifra asta cand a iesit liderul Mrex de sindicat (Radoi) la TV mai demult sa spuna ca o garnitura CAF proaspat livrata a avut o problema in sensul ca i s-a rupt o bieleta, cat era in manevre, in depou....si sa ne imaginam ce ar fi fost daca asta se intampla cat timp ar fi mers plin cu 2000 calatori. De acolo am ramas cu informatia.

Un search pe Wikipedia, la indemana oricui ne spune insa altceva:
"În urma unei licitații din 2011, Metrorex a comandat 16 trenuri produse de CAF, pentru o sumă de peste 97 de milioane de euro, trenuri care au fost puse în circulație începând cu iunie 2014.[57] Contractul prevedea și opțiunea unei comenzi suplimentare de 8 trenuri, care a fost activată la sfârșitul lui 2014.[118] Trenurile au 114 m lungime, 3,2 m lățime și o capacitate de 1200 de călători,[18] asamblarea finală fiind făcută la Atelierele CFR Grivița.[33]"
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Metroul_din_Bucure%C8%99ti

Asta la CAF. Banuiesc ca or fi si la restul BM-urilor informatii, trebuie cautat
Sau poti da un eMail la adresa contact@metrorex.ro
Sunt sigur ca ei stiu cum e cu notiunea de "full", "larga", cine stabileste care este inghesuiala "acceptabila" in functie de care calculam capacitatea maxima de transport, etc. Au servicul tehnic pt asta, doar cineva care lucreaza acolo ar putea sa spuna exact.


oc7avian

De pe site-ul oficial CAF:
Total Passenger Capacity: 2.178 (8 persoane/m^2)

Aș zice că asta ar fi valoarea de full. Văd că la proiecte mai recente măsoară capacitatea la 6 persoane/m^22 sau 6.66 persoane/m^2. Deduc că asta e influențată de aranjamentul locurilor de stat jos, care influențează capacitatea.

Din păcate pe site la Bombardier nu pot găsi detalii, însă în New Delhi pare să fie același model de metrou și compartimentare (Movia). (link către PDF)
Aici avem ~2200 capacitate (tot 8 persoane/m^2). În document e listată capacitatea pentru configurația cu 4 persoane. Dar avem apoi detaliată suprafața de stat în picioare per configurație + numărul de locuri jos. Așa am ajuns la valoarea de mai sus

subway

E falsa problema si se face o confuzie intre capacitatea la ora de varf cand se transporta recolta de sardele si capacitatea normala uzuala de transport civilizat...
Avem cele trei cifre pentru trei grade de aglomeratie, sardele la conserva 8/mp, scrumbii afumate 6/mp si guvizi proaspeti 4/mp...
:)

punmeister

La BM2/BM21 capacitatea este de aproximativ 1200 de calatori la 4 calatori/m2.

TibiV

Deci guvizi proaspeti "decent inghesuiti", doar 4/mp...
:lol:

(Incercati un exercitiu... Desenati in casa, pe podea, un patrat cu latura de 1 metru. Apoi incercati sa "inghesuiti" (imaginar) 8 persoane in patratul ala... Nici daca sunt manechine anorexice nu se vor simti in largul lor... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

oc7avian

la 8p/m^2 vorba de capacitate maximă, nu de confort. Din păcate sunt momente ale zilei în care așa se stă în metrou, deci nu trebuie să-mi imaginez 8 oameni într-un pătrat de un metru: am fost printre ei. Nu doar în București, de fapt..

subway

Quote from: rota on June 14, 2019, 06:01:03 PM
"De la 1 iulie vom începe să angajăm 354 de oameni pentru completarea deficitului de personal actual al companiei şi 947 de oameni pentru magistrala 5. Avem în clipa de faţă 200 de potenţial angajaţi care au fost testaţi", a mai spus Sodolescu.

Angajarile astea masive nu au nicio justificare, nu doar tehnica ori economica dar nici macar de minim bun simt...

v.ghiorghica

Pai si cine sa intretina toata magistrala?
Ai nevoie de la montatori si electromecanici, pana la femei de serviciu si controloare de acces.
Sodolescu am inteles ca a lucrat mai toata viata la privat, unde e alta mentalitate...

sab

La ora actuala, pentru aproximativ 70 km avem in jur de 4500 angajati , ceea ce este mult dupa parerea mea, daca ne uitam la alte retele din lume.
Acum, pentru mai putin de 10km in plus, mai angajam ca 1000 oameni (sau 1300 daca adunam si pe pe cei 350 chipurile "deficit") , adica o crestere de cca 20-25% .
Este adevarat ca pe M5 avem statie la fiecare colt de strada, ca asa au vrut unii, dar totusi ceva nu da...

voicul

^Probabil bugetul lipsa nu da. Dar cum se merge: sa ii angajam pe toti ca sa ne voteaza ...

Economic: deschiderea oricarei magistrale este un moment optim pentru redistribuire/redimensionarea cu personal, fara costuri suplimentare, fara certuri, fara sindicate.

TibiV

Strict economic.
Dpdv politic si sindical, se schimba "perspectiva"... :(
(Cu cat are mai multi cotizanti, cu atat ii merge mai bine domnului Radoi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

v.ghiorghica

@sab

Asta cu 4500 angajați la 70km a pornit de marele "analist" Guda. Care dpdv tehnic e praf, ca e economist la baza.
Alte orașe stau mult mai bine cu dotările tehnice, care elimină componenta umană, exemplu: UTO, DTP, la nivel de automatizare si ca dotări tehnice au utilaje superioare.
La noi încă există praf de azbest, care mortal la expunere îndelungată. Si multe alte lipsuri.
Nu mai spun de condițiile de muncă.
Metrorex oricum își scoate 55% cheltuieli din veniturile proprii, nu numărul de angajați e deranjant in sine. Ar fi deranjant daca nu s-ar justifica. Iar acest aspect trebuie lămurit cu directorul general. Dar n-am acces la dumnealui să-l întreb chestiuni de această natură...

sab

Da, la noi trebuie sa ai o persoana care vinde cartele la casa/ cabina, in conditiile in care avem acum automate in toate statiile. Doar un exemplu, sunt convins ca sunt si altele...