[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

GDPR

Din caietul de sarcini:

QuoteAvând în vedere contextul actual în ceea ce privește circulația viitoare pe această secțiune a Magistralei 5 (în sensul că temporar nu se va putea realiza cu trenuri noi de metrou), implementarea contractului va fi realizată în două faze:

Faza 1: Această fază va cuprinde toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor în sistem ATP – cu parcursuri optice, conform ,,Instrucțiunii de Mișcare la Metrou Nr. 005M (Art. 159, lit. b, alin. 2)". Circulația se va realiza pe bază de parcursuri optice cu trenuri de tipul BM (13 trenuri), existente în parcul de material rulant al Metrorex, puse la dispoziție de beneficiar. În această fază se vor monta toate echipamentele fixe necesare asigurării circulației trenurilor de tip BM pe Magistrala 5 ( aceste trenuri nu vor fi echipate suplimentar). Stațiile capăt de magistrală (tronson) - Eroilor, Râul Doamnei, Valea Ialomiței vor fi echipate cu semnale de intrare (normal și falsă). Totodată zonele cu macazuri vor fi echipate cu semnale luminoase de acoperire. Circulația trenurilor de tip BM va fi condusă de la patru (4) posturi IDM (Impegat de Mișcare) situate în următoarele stații: Eroilor 2, Romancierilor, Râul Doamnei și Valea Ialomiței. În această fază se va asigura trasarea automată a circulației trenurilor(funcția trenograf), în conformitate cu specificațiile din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic. Totodată, Contractantul va furniza în Faza 1 și Sistemul de Informare Dinamică a călătorilor, inclusiv sonorizare, pentru întreaga secțiune a Magistralei 5, respectiv Râul Doamnei – Eroilor 2 și Stația și Depoul Valea Ialomiței.

și

Faza 2: După achiziționarea trenurilor noi Contractantul va monta echipamente ATC îmbarcate tip CBTC pe trenurile noi destinate Magistralei 5. Această fază va conţine toate activităţile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor îmbarcate pe trenuri noi şi toate elementele necesare finalizării sistemului de automatizare a traficului tip CBTC. Circulația se va realiza cu trenuri noi dedicate Magistralei 5, echipate cu sisteme ATC îmbarcat tip CBTC. Echipamentele fixe montate în Faza 1 se vor completa atât cu echipamete de siguranță îmbarcate pe 13 trenuri noi, cât și cu echipamente fixe necesare realizării unui sistem de siguranța traficului de tip CBTC, în conformitate cu cerințele din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic. Toate echipamentele ce se vor monta în cele două faze vor fi certificate AFER (Autoritatea Feroviară Română), în conformitate cu OMT 290/2000. Contractantul va suporta toate costurile cu proiectarea, montarea, testarea și certificarea AFER a sistemului de siguranță și automatizare a traficului tip CBTC. Finalizarea Fazei 1 este condiționată de agrementarea tehnică AFER a echipamentelor necesare realizării parcursurilor optice.

Pelicanul

E clar, eclisarea macazelor este o știre falsă. Cine știe ce discuții a auzit colegul pe culuarele ministerului.  Iar circulația în sistem Străulești ar fi fost o bazaconie.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

GDPR

Continuare:

QuoteSoluții adoptate pentru magistralele in funcție (magistralele 1,2,3 şi 4).

Sistemele de siguranță a traficului pentru Metroul din Bucureşti a fost proiectate si realizate corespunzător cu cerinţele de siguranţă SIL 4 definit în standardele CENELEC.

2.1.2.1 Soluţia DIMETRONIC – Magistrala 4 de metrou (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu).
Sistemul de automatizare pentru circulaţia trenurilor pe magistrala 4 Gara de Nord – 1 Mai a fost implementat pe o distanţă de 5,480 Km în anul 1999 -2000.
Sistemul de siguranță adoptat constă din:
•Un sistem de centralizare (interlocking) ce include:
•Instalaţia de centralizare propriu zisa;
•Detectarea automată a prezenţei trenului;
•Un sistem de control automat al trenurilor (ATC), ce include:
•Protecţia automată a trenurilor (ATP);
•Conducerea automată a trenurilor (ATO);
•Identificarea automată a trenurilor (AVI),
•Un sistem de control centralizat al traficului (CTC), ce include:
•Supravegherea automată a traficului (ATS);
•Stabilirea automată a parcursului (ARS);
•Regularizare automată a circulaţiei trenurilor (ATR);
•Informare dinamică a călătorilor;
•Interfaţa om – maşină (MMI).
Arhitectura sistemului de siguranța traficului este constituită din următoarele blocuri, module şi echipamente principale:
Blocul elementelor de cale – semnalizare
•Ansamblul electronic WESTRACE în configuraţia Hot-Standby;
•Postul de comandă local (MYCE) în staţii;
•Circuitul de cale fără joante FS2550;
•Electromecanisme de macaz tip MD2000;
•Semnale modulare tip tunel;
•Echipamente auxiliare de comunicaţie NOKIA;
•Echipamente de alimentare sigură UPS;
•Cabluri şi elemente de legătură.
Blocul de control automat al trenurilor (ATC)
a) Subsistemul ATP, constituit prin:
•Echipamente generatoare de coduri TCOM în instalaţia Westrace;
•Echipamente Tx/Rx ale circuitelor de cale FS2550;
•Unitate ATP – Tren;
•Elemente de captare şi transmisie din tren;
•Elemente de interfaţare (ATP-Tren, ATP-Mecanic etc.).
b) Subsistemul ATO, constituit prin:
•Echipamente ce transmit telegrame ATO în staţie;
•Balize ATO de linie;
•Unităţi ATO – Tren;
•Elemente de captare şi transmisie din tren;
•Elemente de interfaţare (ATO-Tren, ATO-Mecanic, etc.).
c) Subsistemul AVI, constituit prin:
•Echipamente concentratoare din staţii;
•Unităţi de interogare din linie;
•Unităţi TAG pentru vehicule.
d) Controlul Centralizat al Traficului(CTC)
Arhitectura Centrului de Control de Trafic a fost constituită din:
•Calculatoare pentru procesarea informaţiei.
•Postul de Lucru.
•Imprimante.
•Retro-proiectoare.
Din punct de vedere al echipamentelor, funcţiile ATS şi ARS au fost asigurate prin două calculatoare server ale sistemului, având ca principale funcții:
•Supravegherea Automată a Traficului (ATS).
•Stabilirea Automată a Parcursurilor (ARS).
•Regularizarea Automată a Traficului (ATR - SIRAT).

2.1.2.2 Soluția Bombardier - Magistralele 1,2 şi 3 de metrou.

Sistemul de semnalizare a Metroului din Bucureşti realizat pe Magistrala 2 şi pe Magistralele 1 şi 3 cuprinde:
Dispeceratul Central (CTC);
Staţii(LC);
Interlocking electronic (CBI);
Protecţia automată a trenurilor (ATP);
Operarea automată a trenurilor (ATO).
Arhitectura acestui sistem este constituită din următoarele blocuri, module şi echipamente principale:
a) Circuite de cale
Circuitul de cale este în audiofrecvenţă de tip TI21-M.
Circuitul de cale este elementul responsabil pentru detectarea prezentei trenului fiind folosit si pentru transmisia de telegrame ATP către echipamentul îmbarcat.
Circuitul de cale conţine un transmiţător, un receptor şi o parte a căii utilizată ca mediu de transmisie. Separarea între circuitele de cale adiacente este făcută prin joante "electrice", cu excepţia câtorva joante izolante mecanice care sunt necesare în zonele de macazuri.
b) Interlocking electronic
Interlockingul electronic (CBI) este bazat pe calculatorul interlocking tip IPU950, logica interlocking asociată, sistemul de control obiect FEU950 pentru macazuri, semnale, circuite de cale, etc. Interlockingul este un sistem complet electronic care gestionează logica şi conexiunile necesare între semnale, macazuri, circuite de cale, CTC/LC,etc.
c) Sistemul ATP
Sistemul ATP este un sistem rezistent la erori şi care supraveghează continuu operarea în condiţii de siguranţă a trenului având echipamente în cale şi la bordul trenului.
d) Sistemul ATO
Sistemul ATO este un sistem rezistent la erori şi care ajută la operarea automată a trenului având echipamente în cale şi la bordul trenurilor.
e) Dispeceratul central de trafic
Dispeceratul central de trafic (CTC) constituie interfaţa operatorului (dispecerului) cu sistemul de semnalizare. CTC include şi funcţiile pentru management ale graficelor de circulaţie. Dispeceratul central de trafic (CTC) se află la Piaţa Unirii .
Funcţiile de bază ale CTC sunt:
•Managementul imaginilor de proces;
•Procesarea indicaţiilor;
•Procesarea comenzilor de la operator;
•Înregistrarea integrată a evenimentelor;
•Integrarea sistemului de alarmă;
•Managementul administrării sistemului;
•Supravegherea integrităţii sistemului;
•Managementul bazei de date;
•Comunicarea cu mijloace externe.
Funcţii avansate ale CTC sunt:
•Train describer (trenograf);
•Parcursuri automate (RA);
•Verificarea încadrării în grafic;
•Verificarea căii de rulare;
•Alegerea parcursului;
•Interfaţa cu utilizatorul.
Dispeceratul central de trafic este de tip Ebiscreen. Acesta este un sistemintegrat de control şi supraveghere. El este constituit din staţiile de lucru ale dispecerilor, serverele de aplicaţie şi reţeaua locală de comunicaţii (HUB). Ebiscreen poate fi utilizat de asemenea ca sistem de control local (LC), ce controlează doar o arie limitată.
f) Sistemul EBISCREEN
Scopul acestei instalaţii este acela ca, în cadrul unui singur echipament, sa se îndeplinească următoarele sarcini:
•controlul şi supravegherea centralizată a trenului;
•achiziţie automată de date;
•controlul şi supravegherea locală;
Principala funcţie a EbiScreen este aceea de a furniza personalului operativ toate informaţiile relevante din punct de vedere operaţional şi procesarea tuturor cerinţelor acestora privind activităţile standard de operare atât pentru situaţii normale cât şi în cazuri critice.
g) Controlul local
Controlul local (LC) este utilizat pentru operarea locală şi pentru a monitoriza o arie specifică. Terminalul de control local este plasat în mod uzual aproape de zona de responsabilitate a interlockingului (staţii mai importante).
Principalele caracteristici ale soluţiei utilizate:
a) Funcţiile interlocking
Traficul este controlat în mod normal prin comenzi de la dispeceratul central de trafic (CTC). Acestea pot fi generate automat sau de dispecerii de trafic. Traficul poate fi de asemenea controlat local de la dispecerul local (LC).
Prin intermediul unui CBI (Interlockingul electronic) care:
•Procesează comenzile asigurând ca ele pot fi executate în condiţii de siguranţă, şi transmite comenzile necesare la obiectele din lungul căii de rulare ( de ex. macazuri, semnale şi circuite de cale).
•Recepţionează starea obiectelor din cale şi le transmite sistemului de control la distantă pentru a fi prezentate la dispeceri.
b) Logica interlocking
Logica interlocking reprezintă un pachet software, care conţine regulile interlocking reguli ce guvernează traficul. Acestea sunt proceduri şi reglementări stabilite pentru operarea sistemului.
c) Principalele funcţiile de trafic
•Traficul în linie curentă;
•Circulaţia pe partea dreaptă;
•Circulaţia pe partea stângă;
•Supravegherea vitezelor;
•Implementarea restricţiilor temporare de viteză;
•Realizarea rebrusmentului la staţiile terminale;
•Funcţii de operare de urgenţă;
•Oprirea de urgenţă de la CTC;
•Funcţia "chemare" (call-on)/circuit de cale defect;
•Funcţii de testare automată a sistemului.
Observaţie. Sistemul propus pentru Metroul din Bucureşti nu se extinde şi asupra depourilor acestea rămânând în continuare la nivelul vechilor instalaţii tip CED cu relee. In acest caz funcţiile zonei de tranzit, depou-linie gestionează:
o Intrarea în zona de tranzit din depou;
o Intrarea în linie din zona de tranzit;
o Intrarea în depou din linie;
d) Echipamentul îmbarcat la bordul trenurilor
Echipament folosit în sistemul de semnalizare DIMETRONIC
Soluţia cu interlockinguri WESTRACE oferită de DIMETRONIC (Invensys Rail Solution) a fost adaptată pentru trenurile tip REM de pe Magistrala 4. Trenurile au fost dotate cu sistemul ATC (ATP şi ATO).
Echipament folosit în sistemul de semnalizare CITYFLO 350
Soluţia CITYFLO 350 a fost implementată de Bombardier Transportation şi pe cele 44 de trenuri de metrou BOMBARDIER MOVIA folosite pe Magistralele 1,2 şi 3.
Soluţia consta în echipamente instalate la bord pentru controlul automat al trenului (ATC).
Structura hardware a sistemului ATC (ATP şi ATO) se bazează pe o arhitectură distribuită ce foloseşte un număr de blocuri având fiecare funcţiuni specifice. Aceste unităţi sunt conectate la o magistrală serială de date prin intermediul căreia se realizează comunicaţia între ele si cu echipamentul de comanda a trenurilor. Fiecare capăt al trenului este echipat cu echipamente ATP şi ATO

2.1.2.3 Parcul de material rulant
In prezent, materialul rulant al SC METROREX SA este format atât din trenuri BOMBARDIER MOVIA 346 cat si din TEM-uri compuse din Rame Electrice de Metrou (REM).
Adiţional, în vederea întreţinerii şi intervenţiei în caz de necesitate, Metroul Bucureştean a mai fost dotat cu o serie de vehicule speciale: LDH-uri, vehicule speciale (vagon de sudat şina, vagon de verificat geometria căii de rulare, vagon de spălat tuneluri), precum şi un număr însemnat de vagoane cu diferite destinaţi si drezine.

4 SOLUȚIA ADOPTATA PENTRU MAGISTRALA 5.

Glosar de termeni:
CBTC Controlul trenurilor bazat pe comunicații
ATC: Control Automat al Trenului;
ATP: Protecţia Automată a Trenului;
Profilul ATP Curba de viteza calculata de sistemul ATP
ATO: Conducerea Automată a Trenului;
ATS: Supravegherea Automată a Trenului;
CBTC: Sistemul de control al trenurilor bazat pe comunicaţii;
OCC: Dispecerat Central;
SIL: Nivelul de Integritate şi Siguranţa (conf. standard EN 50126);
O&M: Operare şi Întreţinere;
Movement authoritiy (Autorizarea de mișcare) Porţiune din linie peste care trenul are acces la un moment de timp dat.
Parcursuri. idem
AVI Identificarea Automata a Trenurilor
Tag Echipament mobil, montat pe tren, pentru identificarea pozitiva a acestuia.
CBI Interlocking (Computer Based Interlocking)
Cablu FO Cablu Fibra Optica
Interloking
IDM Impiegat de mișcare – operatorul local responsabil de o anumita zona.
Salile (de relee) SCB Sali locale unde se montează echipamentul ATC local.
Salile TTR Sali locale unde se montează echipamentul de telecomunicații.

Observație:
Având în vedere contextul actual în ceea ce privește circulația viitoare pe această secțiune a Magistralei 5 (în sensul că temporar circulația nu se va putea realiza cu trenuri noi de metrou), implementarea contractului va fi realizată în două faze:
Faza 1: Această fază va cuprinde toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor în sistem ATP – cu parcursuri optice, conform ,,Instrucțiunii de Mișcare la Metrou Nr. 005M (Art. 159, lit. b, alin. 2)".
Circulația se va realiza pe bază de parcursuri optice cu trenuri de tipul BM (13 trenuri), existente în parcul de material rulant al Metrorex, puse la dispoziție de beneficiar. În această fază se vor monta toate echipamentele fixe necesare asigurării circulației trenurilor de tip BM pe Magistrala 5 ( aceste trenuri nu vor fi echipate suplimentar). Stațiile capăt de magistrală (tronson) - Eroilor, Râul Doamnei, Valea Ialomiței vor fi echipate cu semnale de intrare/ieșire (normal și falsă). Totodată zonele cu macazuri vor fi echipate cu semnale luminoase de acoperire. Circulația trenurilor de tip BM va fi condusă de la patru (4) posturi IDM (Impegat de Mișcare) situate în următoarele stații: Eroilor 2, Romancierilor, Râul Doamnei și Valea Ialomiței. În această fază se va asigura trasarea automată a circulației trenurilor(funcția trenograf), în conformitate cu specificațiile din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic.
Totodată, Contractantul va furniza în Faza 1 și Sistemul de Informare Dinamică a călătorilor, inclusiv sonorizare, pentru întreaga secțiune a Magistralei 5, respectiv Râul Doamnei – Eroilor 2 și Stația și Depoul Valea Ialomiței.
și
Faza 2: După achiziționarea trenurilor noi Contractantul va monta echipamente ATC îmbarcate tip CBTC pe trenurile noi destinate Magistralei 5. Această fază va conţine toate activităţile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor îmbarcate pe trenuri noi şi toate elementele necesare finalizării sistemului de automatizare a traficului tip CBTC.
Circulația se va realiza cu trenuri noi dedicate Magistralei 5, echipate cu sisteme ATC îmbarcat tip CBTC. Echipamentele fixe montate în Faza 1 se vor completa atât cu echipamete de siguranță îmbarcate pe 13 trenuri noi, cât și cu echipamente fixe necesare realizării unui sistem de siguranța traficului de tip CBTC, în conformitate cu cerințele din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic.

4.1 Principalele componente si caracteristici ale soluției propuse.
Instalațiile de siguranță si automatizarea traficului ce vor echipa Magistrala 5, Drumul Taberei – Pantelimon, vor fi de tipul CBTC – "Communication Based Train Control" – sau "controlul trenului bazat pe comunicații". Acest sistem permite realizarea unui bloc de linie mobil (moving block). Ansamblul instalațiilor ce realizează siguranța traficului pe Magistrala 5 de metrou formează sistemul ATC
(Automatic Train Control) Instalația de siguranță și automatizare a traficului va avea un grad de automatizare GOA2 conform cu standardul EN 62290.
Toate trenurile ce vor circula pe aceasta zona vor fi identic echipate cu instalații mobile corespunzătoare.
a. Sistemul ATC – controlul automat al trenurilor.
Tehnologia CBTC propusa permite reducerea cheltuielilor de mentenanță prin reducerea numărului echipamentelor greu de întreținut (in special circuite de cale, semnale bobine de joanta, etc.) concomitent cu folosirea la maxim a capacității de transport a liniei.
Sistemul ATC va include si comanda controlul in deplină siguranță a tuturor obiectelor din teren ( interloking).
Sistemul va utiliza semnale luminoase de ieșire în fiecare stație, în vederea facilitării conducerii circulației pentru trenurile de mentenanță și a trenurilor fără călători, neechipate cu sistem îmbarcat și care circulă în afara orelor de program.
Documentația prevede achiziția următoarelor tipuri de echipamente:
- echipamente ATC fixe, echipamente ce se vor monta in cale (săli de echipamente, tunele, galerii, dispecerat, etc.);
- echipamente ATC îmbarcate, echipamente ce se vor monta la bordul trenurilor si care vor fi in permanentă legătură cu echipamentele fixe.
b. Amenajări in Dispeceratul Central Trafic, Dispeceratul de rezerva si in stații.
Documentația cuprinde toate amenajările necesar a se efectua atât la nivel local (in stațiile de metrou, in sălile IDM) cât si la nivel central, in Dispeceratul Central de Trafic de la Piața Unirii. Aceste lucrări constau in principal in realizarea pupitrelor de comanda si control – local si central – precum si a luminoschemelor de afișare a informațiilor si încadrarea lor in arhitectura existenta din dispeceratul central de trafic.
Nota.
Dispeceratul de rezerva din stația Eroilor va fi dotat cu echipamentele specifice sistemului ATC cu ocazia punerii in funcție a întregii magistrale 5 de metrou. Nivelul tehnic al echipamentelor necesare dispeceratului de rezerva vor corespunde momentului in care se va face punerea in funcție a ultimului tronson al magistralei 5.
c. Identificarea automata a numărului trenurilor – funcția AVI.
Se va prevedea o funcție specială de gestionare a identității trenurilor astfel încât să se poată realiza o gestiune complexa a traficului constând in:
- Identificarea cu precizie a numărului trenurilor;
- Gestiunea kilometrica a trenurilor de metrou in corelare cu graficele de revizie a materialului rulant;
- Afișarea poziției trenurilor la Dispeceratul Energetic.
Progresul tuturor trenurilor in linie se va afișa si la Dispeceratul energetic in vederea executării corecte a manevrelor de alimentare cu energie electrica. De asemenea această informație va fi folosită si la stabilirea strategiei de adoptat in cazul incendiilor la materialul rulant aflat in linie curenta prin stabilirea direcției de acționare a ventilației, in legătura cu direcția de evacuare a calatorilor. Informațiile vor fi generate de funcția AVI si transmise la Dispeceratul Energetic.
d. Legătura cu Sistemul Informatic Integrat al Metrorex.
Sistemul informatic de proces existent azi la Metrorex va fi alimentat cu datele de trafic ale liniei 5;
e. Legătura cu sistemul de Informare Dinamica a Calatorilor.
Funcția AVI va genera informațiile necesare sistemului de Informare Dinamica a Calatorilor privind poziția, identitatea, direcția trenurilor, poziția față de graficele ideale de mers, etc.
f. Informarea operativa la sediul Metrorex.
La sediul Metrorex, ofertantul, va monta un monitor grafic pentru informarea operativă a conducerii societății privind desfășurarea traficului pe linia 5 de metrou. Datele vor fi furnizate prin intermediul funcției AVI. Suportul de transmisie va fi cablul FO, asigurat de beneficiar.
g. Informarea operativa privind poziția si identitatea trenurilor pe întreaga magistrala 5, informare ce se va face la punctul de prezentare a personalului de conducere a trenurilor de metrou. La punctul de prezentare a personalului de conducere a trenurilor, se va monta un monitor grafic ce va afișa permanent poziția tuturor trenurilor pe
linia 5 metrou. In acest fel personalul de conducere a trenurilor va fi informat in timp util unde se afla trenurile ce urmează să le conducă.
h. Alimentarea cu energie electrica
Alimentarea cu energie electrica a echipamentelor fixe, se va face, atât in stații cât si in dispecerate, de la doua surse de 380V CA (TGD1 si TGD2 – tablouri generale de distribuție). Acestea vor puse la dispoziție de
beneficiar.
Alimentarea echipamentelor îmbarcate se va face de la sursele trenurilor. Tot sistemul de alimentare cu energie electrica cade in sarcina ofertantului.
i. Comunicații pe cablurile de fibre optice.
Toate comunicațiile intre stațiile de metrou si cu Dispeceratele de trafic principal si de rezerva, se vor realiza pe cabluri de fibra optica, pe perechi speciale ce vor fi puse la dispoziție de beneficiar.

subway

Bre, voi v-ati uitat pe caietul de sarcini sa vedeti ce inseamna asa-zisa <automatizare> etapa 1???...sau vorbim discutii degeaba pe zeci de pagini?
:(

v.ghiorghica

#1699
Quote from: Pelicanul on June 06, 2019, 11:01:44 PM
Înseamnă  că ceea de ai auzit pe culoarele MT - ului e o știre falsă...
Oricum circulația nu se va putea desfășura cum se desfășoară acum pe M 4, ar însemna 2 trenuri / M 5.
Ministerul ăsta al transportului este plin de minți luminate. Asta rezultă din discuțiile acestea.
Sau că nu prea le stăpânești cu automatizările...Faptul că mi-ai spus că circulația pe M 5 se va desfășura ca la Străulești denotă acest lucru.

Repet a mia oara.
Dacă automatizarea nu va fi gata în faza 1, ca fi ca la straulesti.
Nu-mi întoarce vorbele te rog.
Dacă va fi gata, se va face normal.
Simplu. Alta solutie nu există.
Nici pe straulesti nu a fost prevăzut faptul că automatizarea nu va fi gata nici după 1 an pt 2 statii. Si uite că s.a ajuns la soluția asta de compromis, care nu convine nimănui.
Dar s-au trezit pusi in fata faptului implinit.

v.ghiorghica

#1700
E clar că s-au gândit si la posibilitatea ca sa nu meargă bine din prima, din moment ce au menționat "soluția" asta....nu e ceva batut in cuie, ci un worst case scenario. Nu ar fi o premiera.
O alta problema aparuta in documentatia lor: ei spun ca in faza 1 va fi trenograf.
"În această fază se va asigura trasarea automată a circulației trenurilor(funcția trenograf), în conformitate cu specificațiile din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic."
trenograful e asigurat de ATS (Automated Train Supervision) in cazul Alstom.
Sistemul asta implica sa ai echipament imbarcat pe tren.
Cum faci trenograf in faza 1 fara echipament Alstom imbarcat?
Ca nu vor fi circuite de cale si antene AVI cu taguri RFID pe M5.
Pe hartie totul e bine pus la punct, realitatea e insa cu totul alta la anumite capitole, de aceea se iau in calcul la momentul de fata mai multe posibilitati, in functie de neconcordantele depistate.

GDPR

Continuare, partea a doua:

QuoteC. Alte funcții ce vor trebui îndeplinite de funcția ATS.

C1. Funcția trenograf.
Această funcție va fi implementată încă din faza 1.

Trenograful este denumirea reprezentării grafice, în coordonate spațiu-timp a graficului real de circulație.
Pentru reprezentare se va tine seama de următoarele considerente:
Axa spațiului va fi orizontală, iar axa timpului verticală.
Pe axa spațiului vor fi reprezentate stațiile de metrou ale magistralei 5, prin abrevierile convenite cu Metrorex. Interstațiile vor fi de asemenea reprezentate si vor avea dimensiuni proporționale cu lungimile lor. Totalul (stații, interstații) va trebui să fie lizibil luând în considerare rezoluția monitorului sau dimensiunea maximă a hârtiei de imprimantă.
Eșantionarea datelor privind poziția trenurilor se va face cu un pas de un minut, astfel că pe axa timpului vor fi afișate înregistrări pentru fiecare minut, fiecare înregistrare începând si terminându-se cu ora si minutul in format HH:mm
Reprezentarea circulației trenurilor se va face având în background un caroiaj determinat de poziția stațiilor (sau alte repere importante, ramificații, ieșiri din linie etc.) pe de o parte si intervalele de timp (minute) pe de alta parte. În acest fel se va putea determina cât mai precis poziția unui tren la un moment dat.
Sistemul va colecta și/sau genera informațiile necesare pentru reprezentarea grafică a circulației trenurilor.
Aceste informații vor fi stocate în sistem în vederea utilizării lor viitoare pe un interval de minimum 31 zile (ziua curentă plus 30 zile în trecut). La începutul fiecărei luni calendaristice informațiile lunii precedente vor fi arhivate si vor putea fi utilizate folosind o aplicație offline.
Aceste informații vor fi utilizate local dar vor fi si transmise în timp real prin comunicația dintre sistemul AVI si Sistemul Informatic Integrat Metrorex, unde vor fi stocate si utilizate online pe intranet.
Comanda de afișare a trenografului trebuie să permită utilizatorului să selecteze data, intervalul orar si firul de circulație pentru care se generează graficul.
Data poate fi data curentă, sau una din zilele din intervalul activ de memorare (până la 30 zile în trecut).
Intervalul orar de reprezentare va fi de la ora 00:00 la ora curentă, maxim ora 23:59.
Firul de circulație va fi de asemeni selectabil.
Graficul se va afișa implicit pe monitorul postului de lucru al operatorului de circulație de pe care a fost solicitat, pentru un interval de o oră.
Interfața utilizator a trenografului trebuie să permită navigarea la orele succesive ale zilei curente, saltul la începutul sau sfârșitul zilei, sau saltul la o anumita oră.
Graficul va putea fi tipărit, la comandă, pe imprimanta atașată posturilor de lucru din dispecerat.
Atât pe ecran cât si pe imprimantă, reprezentarea grafică a circulației trenurilor va fi însoțită de date cu caracter general care cuprind linia de metrou, data, firul de circulație si ora imprimării trenografului.


v.ghiorghica

#1702
Sistemul va colecta și/sau genera informațiile necesare pentru reprezentarea grafică a circulației trenurilor - Cum va face asta in faza 1 dpdv hardware?
Ce e acolo reprezinta definitia pt trenograf si modul in care se va realiza la nivel de raportare software, am si eu documentul integral.
Dar nu scrie in el ce e mai important - cum se va realiza in faza 1, fara echipament imbarcat pe ramele care vor fi luate de pe alte magistrale?
Ca sa ai conexiune intre rama si IPU Alstom ai nevoie de echipament imbarcat Alstom. Ceea ce in faza 1 nu vei avea.

Ionut

Nu ma pricep la discutiile tehnice, asa ca pun o intrebare simpla: cine v-a zis/de unde ati auzit ca M5 se deschide fara sistemul de automatizare?

GDPR

Daca am inteles eu bine, colegul @v.ghiorghica sustine tocmai ca nu se poate da in functiune M5 chiar daca sistemul de automatizare si siguranta - faza 1 este finalizat, in conditiile in care nu vor fi trenuri noi dedicate.

v.ghiorghica

#1705
@Ionut

Nu am sustinut nicio secunda ca se va deschide fara sistemul de automatizare.
Se va deschide cu sistemul de automatizare in faza 1
Iar faza 1 inseamna ca se va circula cu ramele din parcul existent, care nu vor avea echipament Alstom imbarcat...pentru ca ele au deja echipament imbarcat pe ele (Bombardier sau Siemens).
Extras:
Faza 1: Această fază va cuprinde toate activitățile legate de proiectare, livrare și montare a echipamentelor fixe, astfel încât să poată fi realizată circulația trenurilor în sistem ATP – cu parcursuri optice, conform ,,Instrucțiunii de Mișcare la Metrou Nr. 005M (Art. 159, lit. b, alin. 2)". Circulația se va realiza pe bază de parcursuri optice cu trenuri de tipul BM (13 trenuri), existente în parcul de material rulant al Metrorex, puse la dispoziție de beneficiar. În această fază se vor monta toate echipamentele fixe necesare asigurării circulației trenurilor de tip BM pe Magistrala 5 (aceste trenuri nu vor fi echipate suplimentar). Stațiile capăt de magistrală (tronson) - Eroilor, Râul Doamnei, Valea Ialomiței vor fi echipate cu semnale de intrare (normal și falsă). Totodată zonele cu macazuri vor fi echipate cu semnale luminoase de acoperire. Circulația trenurilor de tip BM va fi condusă de la patru (4) posturi IDM (Impegat de Mișcare) situate în următoarele stații: Eroilor 2, Romancierilor, Râul Doamnei și Valea Ialomiței. În această fază se va asigura trasarea automată a circulației trenurilor(funcția trenograf), în conformitate cu specificațiile din Caietul de Sarcini din Proiectul Tehnic. Totodată, Contractantul va furniza în Faza 1 și Sistemul de Informare Dinamică a călătorilor, inclusiv sonorizare, pentru întreaga secțiune a Magistralei 5, respectiv Râul Doamnei – Eroilor 2 și Stația și Depoul Valea Ialomiței.

Asta pentru ca licitatia pentru trenurile noi M5 se afla abia in faza de depunere a ofertelor. Teoretic si practic este imposibil sa fie livrate, echipate si testate in 7 luni.

v.ghiorghica

#1706
@adrian rosca

Daca faza 1 nu va fi complet pusa la punct, se va da drumul, dar cu solutii de compromis, cum este la Straulesti, daca se va decide in acest sens.
Discutia auzita de mine probabil implica o astfel de solutie de compromis...de circulat sigur se va circula, daca e gata constructia si daca sunt gata toate finisajele si va fi operational sistemul de taxare. Dar modul in care se va circula, depinde de bug-urile gasite in faza 1 si rezolvarea acestora.


GDPR

Nu vad cum ar functiona solutia de la Straulesti (pendule) la M5.

v.ghiorghica

Dacă va ține mister Cuc morțiș să se circule in decembrie pe m5 si nu e gata faza 1...nu vad cum s-ar merge altfel.
Chiar nu stiu sa existe alta solutie..

GDPR

Stai ca mai e centrala de ventilatie de interstatie care 99% n-o sa fie gata in decembrie si fara ea nu semneaza ISU receptia. Asa ca nu va stresati.