[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Eu cred ca tu nu stai in Bucuresti. Si nici nu ai fost pe aici de ceva timp...
M7 nu este Voluntari-Domnesti. Este Voluntari-Rahova-Bragadiru.
O fi plin de masini pe DN1 dar asta pentru ca acolo sunt oameni cu bani care s-au mutat la case. sau case insiruite.  Si care au bani de masina, plus 3 benzi de aproape DX.
In Bragadiru si in Voluntari avem blocuri peste blocuri sau case fara curti. Si mai avem si transport in comun folosit la greu.
Asta in exteriorul centurii, pentru ca in interior, pe DN1 ai 8 km de spatiu verde. Adica pana la Arcul de triumf sunt doar cateva bloculete.

Pe M7 ai Bragadiru si Rahova la un capat si Colentina si Voluntari la celalalt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

paullie

Quote from: Goldmund on January 04, 2022, 07:28:26 PM
^^

Ai putea explica de ce M6 pana la capat..., OTP, "ne va falimenta"....
Sectorul 2 (cel care da catre depozitele chinezesti) are o densitate de 10792 loc/kmp. Sectorul 5 (cel care duce spre Bragadiru) are 9052 loc/kmp. Iar sectorul 1 are 3349 loc/kmp, care de la aeroportul Baneasa pâna la Otopeni are 0 locuinte. Doar firme. Nu doar Mall Baneasa ne va falimenta ci toata ramura aeroport Baneasa - mall Baneasa - Otopeni va fi falimentara.

Te-ai plimbat vreodata cu tramvaiul 21? Eu da. Dar cu 32?

PS Otopeni are 324 loc/kmp.

ionescu63

Băneasa - Mall Băneasa nu va fi falimentar
Eu lucrez în Băneasa și este plină tot timpul zona comerciala
Este acolo și un terminal RATB care este plin tot timpul. Și de oameni și de autobuze
În plus acolo ai și spațiu pentru a face un terminal, provizoriu cel puțin, pentru M6

ionescu63

Pe porțiunea Băneasa - Otopeni nu mă pot pronunța de rentabilitatea pentru ca este distanta foarte mare si zona nu este dens locuita cum sunt cartierele din București.
Dar este cerere foarte mare de transporta si pe relația București - Otopeni. Acum câțiva ani (5 - 6 ani) am făcut naveta la Băneasa cu 783. Care avea o cadență de 15-20min si care se aglomera rapid, încă de la Piața Unirii. Si rămânea supraaglomerat pe tot traseul cel puțin pana la aeroport Băneasa unde coboram eu. Comparabil cu 32 si 21 :)
Am văzut ca acum sunt autobuze articulate pe 783. Mai este si trenul. Daca nu se justifica metrou clasic eu zic ca metrou ușor, gen 41  se justifica

paullie

Nu poti compara un autobuz cu cadenta 15-20 min cu un tramvai cu cadenta 3-5 minute.

Cat depre o prelungire a lui 5 pana la centura cred ca nu ar fi o idee rea

ionescu63

Nu poți. Cadența se poate regla în funcție de trafic. Dar sa nu fie mai mare de 15 - 20 minute pentru ca devine neatractiv.
Am citit pe undeva ca prelungirea lui 5 este prinsa în cererea de învestiții prin PNDL a Bucureștiului

peri

Prelungirea (macar) pana la mall Baneasa si repunerea 5'ului in functiune (eventual cu gardulet dupa pod) ar degreva destul de mult zona de Nord.
Mare parte din locuitorii Iancu Nicolae, Greenfield si mai sus spre Balotesti, Corbeanca lucreaza in zona Aurel Vlaicu/Pipera. Pe vremea cand mergeam la birou era plin de oameni (ca si mine de altfel), cu 1 maxim 2 persoane in masina  care au ca destinatie finala zona de birouri corporatiste.
De acasa pana la pasaj Baneasa unde faceam stanga faceam 5-8 minute, iar de la intrare pe linia 5'ului pana la Aurel Vlaicu undeva spre 25-30... Visam la momentul cand 5'u reintra in functiune si ma suiam frumos in el pana la destinatie.
Prelungirea pana la mall Baneasa cel putin e obligatorie, altfel daca are acelasi traseu ca si acum, lumea nu va avea unde sa-si lase masina ca sa poata face schimbul. Daca s-ar reface si linia de la pod Baneasa spre centru asa incat sa nu simti ca se rastoarna tramvaiul si o solutie decenta de parcare la mall Baneasa (probabil cu plata, fiindca se va umple simtitor) cu siguranta ca ar degrava mare parte din traficul de Nord.
Chiar am pus o intrebare pe fb lui Clotilde referitor la acest proiect, insa nu am primit raspuns

sab

@Goldmund
1) in primul rând te costa foarte mult execuția subterana
2) șansele sa ai trafic nu prea exista , așa cum bine s-a subliniat mai sus , nu mai reiau, dar este foarte clar ca este o zona foarte slab populata, care nu justifica metrou sub nicio forma
3) apoi te va costa exploatarea. Daca nu ai calatori suficienți, cum acoperi din costurile de exploatare ?
4) cum se va circula ? eu nu vad deloc fezabil sa ai un metrou la 5-10 min către aeroport. Iar daca intervalul este mai rar, este clar ca nu se justifica metrou.

paullie

In plus, s-a mai zis, T1 aeroport are tren unde cu ceva investitii nu mari de la CFR se creste siguranta si se poate creste frecventa la 30 minute. Metrou T1- Gara de Nord n-o sa faca niciodata sub 35 minute, trenul face 20. Iar sapat pe sub aeroport sa duci metroul la T2 asta e SF. Science Fiction nu Studiu de Fezabilitate.

Hef

La Aeroport se poate face prin prelungirea lui M2, sau o ramura separată de suprafață, paralel cu A3, care sa duca la viitorul T2 si poate subteran de la T2 la T1. Acea ramura de suprafață se poate face cu scadenta de 15 - 20 min. Și ar fi o alternativa feroviară la Otopeni - Gara de Nord.
Astfel ar fi mai ieftin și mai rapid de ajuns la Otopeni. Și ai lega și noile cartiere dormitor din Pipera, Voluntari, Tunari.
Cu 3 P&R la DNCB, la Popasului și la Petricani și legături la restul transportului în comun, tramvaie, autobuze.

Da, pe D1, ai Mall Băneasa. Și câteva clădiri de birouri. Dar ai și multe linii de autobuze.


TibiV

@lucian,

te rog NU MAI PUNE LINK-uri chioare!!!

Quote
USR PLUS Sector 6
1h  ·
🚇 Noi opțiuni de transport pentru locuitorii capitalei.
Se va mai face încă un pas spre un sistem bine pus la punct care să reducă traficul.
Noul Plan Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport prevede extinderea la suprafață a Magistralei de metrou M3, conectând stația finală Preciziei cu stația C.F. București Vest.
Viitoarea stație intermodală va fi conectată și la rețeaua de tramvai pentru a facilita cât mai multe opțiuni pentru călători:
🚋 liniile de tramvai 8 și 25, legătura către zona centrală a sectorului și zona de sud a orașului.
🚋 linia de tramvai 35, prelungită până la Vasile Pârvan, legătura directă între stațiile C.F. București Vest, București Nord grupa B și București Nord grupa A.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Duta C

@TibiV. Este incapatinat .I s-a spus de multe ori dar degeaba.De exemplu eu nu am acces la link-ul respectiv.Este si multa nesimtire ,parerea mea. Scuze de off-se poate sterge!

lucian

Mulțumesc,@TibiV pentru înțelegere.Am mai explicat,pentru ca stiu ca poate  reprezinta interes o știre,o postare,pun pe repede înainte mai ales daca sunt prins cu altele,doar linkul.Pentru ca mai apoi,informația sa poată fi dezvoltata si comentată de toți ceilalți.Si nu e vorba de incapatanare...promit sa pun si postarea cu totul la viitoarele.Salutările mele...

frunzaverde

Daca esti "prins cu altele si pe repede inainte" atunci nu pui linkul, astepti sa ai timp si pui si un mic comentariu. Si grupuri de Facebook inchise si non-permalink-uri de facebook nu pui deloc, pentru ca 99% din oameni nu au acces la asa ceva. Eventual pui un comentariu cu "am acces la grupul inchis X, se discuta asta de Z". Eventual link cu instructiuni de acces.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!