[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RaduC

Mai jos un film din Iulie 2021 făcut de oameni din Canada - el - și Indonezia - ea - despre prima impresie lăsată de metroul bucureștean.

Pare că au fost destul de plăcut impresionați de experiență, totuși se pare ca le-a fost puțin dificil să se orienteze prin stația Favorit.
Aparatul de bilete accepta doar plata cu cardul iar biletul cu două călătorii folosit de amândoi pentru călătoria dus le-a dat ceva bătăi de cap la validare. Nu sunt sigur că această opțiune de bilet a fost gândită pentru a fi folosită în felul ăsta.

Altfel, la prima vedere par destul de impresionați de infrastructura de transport în comun din București și menționează chiar că au folosit 2 dintre cele mai vechi linii.


frunzaverde

Poti plati contactless, cu card de debit/credit contactless la turnicheti. Nu are nici un rost sa cumperi bilet la automat daca ai intentia sa platesti cu cardul. Pe toti turnichetii sunt simbolurile EMV (Europay Visa Mastercard) care spun "aici poti plati contactless".

Cartela clasica de doua calatorii nu a fost gandita niciodata sa o foloseasca doua persoane, desi nu e nimic care sa te impiedice. Turnichetii romanesti macar nu fac practica standard la turnicheti - sa dea biletul inapoi de partea cealalta a portii (care sa previna datul cartelei in spate).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


tom_sawyer

La metrou încă sunt buticuri care nu au fost demolate. De ce nu s-a dus treaba la capăt?

Desființarea acelor construcții ilegale se face de către primarii de sector, care constată nelegalitatea, emit dispoziții de desființare și pun în practică demolările prin serviciile de specialitate, ADP-uri.

Patru din șase sectoare au dus complet la îndeplinire la stațiile din acele sectoare – mă refer la sectoarele 2, 4, 5 și 6.

Sectorul 1 este la 50%, sunt și anumite probleme de capacitate instituțională, și cu bugetul care nu e votat, din cauza unui conflict cu consiliul local care nu vrea să voteze rectificarea bugetară.

Și este un sector unde primarul nu vrea să demoleze aceste construcții, în sectorul 3, domnul primar Negoiță. Acolo este 0% progresul.

Ați discutat cu dânsul de ce nu vrea?

Am discutat scurt la telefon. la momentul începerii acțiunii, în aprilie. A fost evaziv, a spus că sigur va aplica legea, după care nu s-a întâmplat nimic și, din ce am înțeles, de fapt Metrorex face aceste solicitări și are dialog cu primăria de sector. Pur și simplu nu vor cei de la primăria sectorului 3.

Și se poate și așa?

Deocamdată da. Dacă sunt alte căi, în momentul în care primarul nu dorește, probabil că pot să exploreze cei de la Metrorex. Încercau să vadă cu cei de la serviciul juridic dacă nu ar putea chiar Metrorex să desființeze aceste spații. Faptul că patru primari din șase sectoare de la patru partide diferite au dus această obligație la îndeplinire înseamnă că se poate și că asta este calea legală. De ce domnul Negoiță protejează o ilegalitate care potențial pune viața oamenilor în pericol nu știu.

https://economedia.ro/interviu-catalin-drula-au-existat-presiuni-politice-sa-nu-se-rezilieze-contractul-cu-trameco-pentru-lotul-din-autostrada-transilvania-ce-inaugurari-vor-avea-loc-in-acest-an-negoita-singurul-care.html#.YXB1MRxDPyS

b1

Șeful Metrorex vrea condică electronică de prezență

   Conducerea Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice un anunț de consultare a pieței privind introducerea unei modalități electronice de gestiune a prezenței angajaților, în locul metodei clasice – condica de prezență.
   Sistemul, cere conducerea Metrorex, trebuie să asigure în permanență contorizarea efectivă și precisă a timpului de lucru al fiecărui angajat, în funcție de confirmarea acestuia în ceea ce privește plecarea, respectiv venirea la locul de muncă. Acesta va ține cont și de localizarea geografică a angajatului la momentul pontării, localizare ce trebuie să coincidă cu unul din punctele de lucru definite în rețeaua METROREX.
   ,,Sistemul trebuie să includă o interfață flexibilă din punct de vedere al parametrizării care să permită vizualizarea în timp real a prezenței angajaților la locul de muncă, în raport cu programul de lucru al acestora, pentru unul sau mai multe compartimente", mai vrea compania.
   Sistemul trebuie să permită generarea unor rapoarte care să prezinte într-un mod clar și concis evidența timpului de lucru efectuat de către fiecare angajat într-o anumită perioadă de timp, precum și alte informații de interes, inclusiv o comparație cu programul de lucru al angajatului pentru fiecare zi lucrătoare.

Plecarea și venirea, confirmate prin conexiune internet

   Confirmarea venirii/plecării se va face prin intermediul accesării sistemului de către utilizatori pe baza unui mecanism cu identificator unic și cu conexiune de internet funcțională către server-ul sistemului. Din punct de vedere hardware, implementarea acestui mecanism poate fi făcută prin intermediul unor terminale mobile sau terminale fixe montate în punctele de exploatare ale Metrorex. Sistemul trebuie să funcționeze permanent, 24/24, 7 zile pe săptămână, în parametrii optimi din punct de vedere al vitezei de transmisie a datelor. Soluția implementată trebuie să fie compatibilă cu sistemele și infrastructura existente în prezent în METROREX și să poată suporta actualizări viitoare, după caz. Aplicația software trebuie să conțină un modul de tip "clonă" care să reprezinte o copie fidelă a sistemului din punct de vedere al funcționalităților și al datelor. Acest modul este dedicat părții de testare pentru diverse scenarii de lucru. Sistemul trebuie să permită integrarea cu modulul existent METROREX de salarizare și resurse umane.

Ștefan Paraschiv: Intrăm în era digitală

   Directorul general al Metrorex, Ștefan Paraschiv justifică interesul față de sistemul d egestiune electronică a prezenței angajaților prin intrarea companiei într-o eră digitală. ,,Intrăm într-o nouă eră digitală a Metrorex, este vorba de eliminarea muncii de completare manuală a condicilor, semnăturilor", spune el. ,,Prin acest sistem se va ușura munca departamentelor de resurse umane și contabilitate. Urmărim o soluție nu foarte scumpă, in interiorul unui buget", conchide directorul. Cum va funcționa Ștefan Paraschiv nu știe. ,,Nu aș vrea sa mă pronunt, sunt fimele specializate", afirmă el.

Angajat Metrorex: Se vrea un Big Brother

   Inițiativa nu e privită cu ochi buni de angajați. ,,Se dorește astfel să se dezvolte o aplicație de pontaj pe bază de amprentă personală și să fie eliminate condicile de prezență! Cu alte cuvinte, salariații Metrorex își vor pune amprenta când vor veni și când vor pleca de la muncă, orele lucrate fiind calculate automat, după care la sfârșitul lunii, fiecăruia în parte, i se va genera o foaie de prezență pe baza înregistrărilor ! Este greu de înțeles de ce este nevoie să se investească într-o nouă aplicație fantezistă, ale cărei costuri vor depăși cu mult posibilitățile financiare ale metroului de azi", spune un angajat al Metrorex pe o pagină de socializare.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TVlad

Aha! Deci pling dupa banii companiei "irositi" pe niste sisteme moderne care sa nu le mai permita sa se semneze unii pe altii. Daca li se rupe sufletul de banii companiei, ar trebui sa renunte la o parte din salariile alea nesimtite.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

frunzaverde

Stati un pic ca nu mai inteleg nimic, baieti...

Care-i utilitatea sistemului, per total? Digital, nedigital, cu amprenta, fara, nu conteaza.... Care-i utilitatea condicilor la un sistem gen metrou?

Ca orice sistem de transport "in comun", angajatii nu vin la serviciu cum le taie capul, ci in functie unor programari a activitatii (ture si turnusuri ale vehiculelor). La fel e si la liniile aeriene, la fel e si la la caile ferate. Turele astea nu-s facute cum te taie capul, ci exista un departament special care face asta (scheduling si dispatch la liniile aeriene), si care stie unde ar trebui sa fie fiecare angajat la fiecare moment.

Si nu e ca la birouri - daca nu vine un dispecer, impiegat sau mecanic la munca, toata activitatea se blocheaza si basta, ca trenurile nu se conduc singure. Chiar si casierii, daca nu sunt se blocheaza o intrare... Daca cineva nu vine la turnusul la care e programat, ar trebui sa se simta imediat, si ca cineva specializat, cu sau fara condica, sa asigure inlocuitor : programul de munca se bazeaza nu pe condica angajatului ci pe programarea facuta deja de cineva extern. Singurii care sunt non-critici sunt TESA/birouri, curatenia, si cam atat.

Daca, la o activitate ca cea de metrou, pot sa lipseasca oameni din critici fara ca cineva sa stie cine si cati lipsesc, si activitatea sa continue normal, atunci oamenii aia sunt in plus si degeaba, cel putin pe partea de executie... Si condica nu va rezolva nimic - e doar un paleativ grecesc - e nevoie de rationalizarea posturilor (cu desfiintare)... Si sunt convins, ca rad si curcile ca avem doi mecanici pe tren la sistem ATP/ATO... Probabil unul apasa butonul de deschis usile, altul cel de inchis usile...

Iar daca programarea turnsurilor e haotica, atunci e si mai grav, ca se irosesc resurse degeaba si nu stie stanga ce face dreapta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

Te gandesti prea departe.
Problema e statul roman. Metrorex e regie autonoma si o lege obscura (nu pierd niste minute sa o caut) zice ca angajatii sunt platiti pe baza pontajului facut pe baza condicii de prezenta. Luna de luna in statul roman se fac pontaje peste pontaje, pentru ca altfel legal nu se pot calcula salarii. Eu cred ca intentia mrex e sa mai elimine din birocratie.

miahi

^^@frunzaverde cred ca nu pentru personalul cu "sapa" al metrorex se face condica ci pentru cei cu "mapa".

rizzuh

@cavver, acea "lege obscura" este fix Codul Muncii, legea 53 / 2003, la articolul 119 se stabileste obligatia unei evidente a orelor de munca pentru fiecare salariat. Condica de prezenta, pontaj, pe hartie sau electronic, nu conteaza. Trebuie sa fie acolo fiindca asa cere legea.

b1

Cât va costa extinderea metroului bucureștean, inclusiv tronsoanele oprite de Oprescu și Drulă



Planul investițional pentru infrastructură, pus în dezbatere publică la finele săptămânii trecute de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prezintă și proiectele privind extinderea metroului bucureștean. Aceasta se va face atât prin construcția unor noi magistrale subterane, cât și prin prelungirea celor existente, la suprafață. Sunt reluate și două proiecte mai vechi, oprite de Sorin Oprescu și Cătălin Drulă.

Construcția a trei noi magistrale și a unor tronsoane care vor completa alte două va necesita un efort investițional de peste 8,3 miliarde de euro, se precizează în Planul investițional pentru infrastructură 2020-2030, pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor.

În plus, extinderea magistralelor existente va necesita alte investiții consistente, evaluate la 900 de milioane de euro.

Prelungirea Magistralei 4 și începerea lucrărilor la metroul oprit de Sorin Oprescu:
extinderea metroului bucureștean metrou Eroilor-Iancului metroul oprit de Oprescu metrou Eroilor - Piața IanculuiDezvoltarea noilor magistrale de metrou va include completarea magistralelor existente 4 și 5 și construcția M6, M7 și M8.

Să le luăm pe rând. Magistrala 4 (Gara de Nord 2-Străulești) va fi completată cu tronsonul Gara de Nord-Gara Progresu. Lungimea noului tronson va fi de 10,6 km și va avea un număr de 14 stații și un depou.

Viitoarele tronsoane ale Magistralei 5, Eroilor-Universitate și Universitate-Pantelimon vor asigura legătura cartierului Pantelimon cu centrul orașului și zona de sud-vest, cartierul Drumul Taberei. Lungimea noilor tronsoane va fi de 11,5 km, cu un număr de 12 stații.

Lucrările la tronsonul Piața Iancului-Pantelimon al Magistralei 5 ar fi putut fi aproape gata până în momentul de față dacă ele nu ar fi fost blocate de fostul primar general Sorin Oprescu, așa cum a arătat Club Feroviar.

"Termenul inițial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 și nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulație și urbanism de la PMB (implicit a autorizației de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalității din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020", declarau la începutul lui 2016 oficialii Metrorex.

Lucrările la metrou au fost stopate pentru că, în 2015, Primăria Capitalei, prin directorul Direcţiei Transporturi de la acea vreme, Ion Dedu, sub coordonarea lui Sorin Oprescu, a dat ordin de începere a lucrărilor de modernizare pe şoselele Iancului şi Pantelimon. Şi asta cu toate că oficialii municipalităţii aveau cunoştinţă despre planurile de extindere a rețelei de metrou în zonă, fiind notificaţi în nenumărate rânduri de către Metrorex.

Contractul pentru finanţarea proiectului de metrou Piața Iancului-Pantelimon a fost semnat pe 16 decembrie 2011 cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru ca apoi să fie ratificat prin Legea nr. 33/08.03.2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 156/25.03.2013. Valoarea creditului se ridică la 465 milioane de euro.

Încep lucrările și la metroul oprit de Drulă:
În planurile Ministerului Transporturilor figurează și începerea lucrărilor la Magistrala 6, Gara de Nord-1 Mai (aflat deja în funcțiune ca M4)-Aeroport Otopeni. Acest tronson ,,va asigura legătura Aeroportului Otopeni și a zonei de nord a ariei metropolitane la rețeaua de metrou din București și la rețeaua feroviară din România prin Gara de Nord", se arată în document. Tot aici se precizează că prin extinderea Magistralei 4 până la Gara Progresu se va realiza o legătură importantă nord-sud care va lega cele două aeroporturi Otopeni și Băneasa cu Gara de Nord, Gara Progresu, Gara Băneasa și Gara Basarab. Lungimea estimată a Magistralei 6 este de 14 km și va avea un număr de 12 stații.

Începerea licitației pentru construcția tronsonului 2 al M6, Tokyo (Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu)-Aeroport Henri Coandă fusese stopată de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Apoi, pe 17 noiembrie 2021, Metrorex a scos la licitație contractul privind proiectarea și execuția M6, Tokyo-Aeroport Otopeni, în valoare de 265 de milioane de euro.

Magistralele M7 și M8, în pregătire:
În planurile oficialilor de la Ministerul Transporturilor sunt și alte două noi magistrale de metrou:
- Magistrala 7, tronsonul Voluntari-Bragadiru, va asigura interconectivitatea între două zone populate din sud-vestul și nord-estul Bucureștiului. Lungimea acestui tronson va fi de 26 km și va avea un număr de 27 stații și două depouri.
- Magistrala 8, Semi-inelul Sud Crângași-Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului. Lungimea va fi de 19 km și va avea un număr de 18 stații.

Magistrala            Traseu                                                                                    Km.        Stații   Valoare (mil.EUR fără TVA)   Perioada estimată
MAGISTRALA 4     Gara de Nord – Gara Progresu                                                  10.6        14       1471                                   2021 – 2027
MAGISTRALA 5     Eroilor – Universitate – Iancului – Pantelimon                             2.8+8.7   3+9     1530                                   2021 – 2030
MAGISTRALA 6    1 Mai – Aeroport Otopeni                                                          14.2         12       1051                                   2021 – 2023
MAGISTRALA 7     Voluntari – Bragadiru                                                               26           27       2470                                   2027 – 2037
MAGISTRALA 8    Semi-inel Sud (Crângași – Dristor 2)                                          19           18       1805                                   2027 – 2037

Planuri pentru extinderea metroului bucureștean, prin prelungirea M2:
Autoritățile reiau, în Planul investițional pentru infrastructură, și unele proiecte mai vechi privind extinderea metroului bucureștean, prin prelungirea magistralelor existente. Aceste planuri au fost acum actualizate, iar construcția lor este estimată la 900 de milioane de euro.

În primul rând, este vorba de o extensie la M2, de la stația Pipera până la Petricani. Tronsonul va uni M2 cu magistrala feroviară M800, în viitoarea gară Petricani. Lungimea acestei extensii va fi de 1,6 km și va avea două stații.

În document este menționată și o altă extensie a M2: Berceni-Linia de Centură Sud. Tronsonul va uni M2 de inelul feroviar al Bucureștiului, în zona sudică. Lungimea va fi de 2,4 km și va avea două stații. De fapt, vor fi mai multe stații, pentru că pe 1 noiembrie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Irinel Scrioșteanu, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, directorul general al Metrorex de la acea vreme, Ștefan Paraschiv, și directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, au semnat Protocolul de Cooperare și Colaborare privind metroul spre comuna Berceni. Extinderea de la stația Berceni (fostă Depoul IMGB) la noua stație Tudor Arghezi este deja în execuție, lucrările fiind începute de Primăria Sectorului 4.

Extinderea metroului bucureștean în zona de nord-vest, prin prelungirea M3 și M4:


Și în zona de nord a Bucureștiului se intenționează prelungirea a două magistrale de metrou existente. Este vorba de proiectul Extensie M3 Păcii-Linia de Centură Vest. Proiectul constă în construcția la suprafață a două noi racorduri, sub forma literei Y, care vor porni din stația Preciziei. Cele două racorduri vor avea o lungime de 7,66 km (3,30 km aripa nordică și 4,36 km aripa sudică).

Racordul Militari-Chiajna va conecta actuala magistrală cu zona Militari Residence din Chiajna și cu Complexul Comercial Militari. Racordul va fi construit paralel cu linia de tren ce pleacă din centură către depoul Militari, va avea stație comună cu inelul feroviar (trenul metropolitan) în zona București Vest, apoi se va desprinde către est în direcția cartierului Militari Residence. Vor fi două stații supraterane: stația Autostrada A1 și stația Strada Osiei.

Racordul Militari-Cartierul Latin (Bragadiru) va conecta actuala magistrală cu o altă zonă dens populată. Racordul va fi construit paralel cu linia de tren ce pleacă din Depoul Militari către ramura de sud a centurii feroviare, va merge paralel cu centura feroviară către Domnești, unde avea stație comună cu inelul feroviar (trenul metropolitan). De aici, linia se va desprinde apoi către est în direcția Cartierului Latin (Bragadiru) pe aliniamentul nordic al străzii Prelungirea Ghencea. Vor fi două stații supraterane (Domnești și Cartierul Latin).

În fine, se dorește și extinderea Magistralei M4, cu tronsonul Străulești-Mogoșoaia. Tronsonul va uni M4 cu magistrala feroviară M700, în gara Parc Mogoșoaia. Lungimea va fi de 2 km și vor fi două stații.

Magistrala                Traseu                                            Km.    Stații
MAGISTRALA 2         Pipera – Petricani                            1.6      2
MAGISTRALA 2         Berceni – Linia de Centură Sud         2.4      2
MAGISTRALA 3         Păcii – Linia de Centură Vest            3.7      4
MAGISTRALA 4         Străulești – Mogoșoaia                     2        2

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

sab

Cele doua planuri (harta generala si harta de detaliu M3) nu concorda, in harta generala M3 se prelungește de la Păcii pe sub Iuliu Maniu , in cea de detaliu se prelungește de la Preciziei. Ba vorbesc de 3,3km +4.36km, ba de doar 3,7km...
Ca de obicei, cei care lansează asemenea planuri se dovedesc cu adevărat "profesioniști".

Și se mai observa ceva în schema generala. M4 are alt traseu decât cel aprobat în SF, nu știu dacă au luat o schiță veche sau chiar au de gând sa schimbe ceva și M4 sa treacă pe la Izvor si prin fata Casei Poporului.

qionescu1

Magistrala 6 1Mai - Otopeni ne va falimenta. Și pe construcție și pe operare.

Goldmund

^^

Ai putea explica de ce M6 pana la capat..., OTP, "ne va falimenta", iar un M7 pana in Voluntari(la poarta depozitelor chinesesti) din Domnesti, trece "ca si aprobata"?
Din cate stim, DN1 ramane cea mai aglomerata DN1 din Romania, intre Saftica si Bucuresti, pentru ca la nord de Bucuresti(si nu la nord-est) s-au construit locuinte pentru cel putin 100 mii de locuitori si este intr-o continua ascensiune(zona de nord)

Parerea mea este ca toate magistralele "M" trebuie construite(cele din harta de fata), inca de "ieri" si inca unele in plus pe care generatiile viitoare le vor planifica si construi, dar este normal ca turistii sa intre prin OTP(inca ani de zile de acum incolo) si de acolo sa circule cu un automotor invechit  si pe o linie neelectrificata?(da, "nu avem turisti", pai cum sa ajunga intr-o capitala? Se organizeaza excursii prin toate capitalele lumii, dar se pare ca in Bucuresti nimeni nu este interesat sa primeasca orasul  milioane de turisti/an....) Este ca "avem Dunarea", dar "nu avem porturi turistice", poate mai avem un port-doua, dar organizarea locala este din secolul al XIX-lea....