[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EugenRo

^Are cineva drum pe la Eroilor 1? Din metrou am vazut fugitiv ca se lucra de zor la zona care pare a fi peronul 3/ linia 4??  :hm:

Aici:


sab

Se lucrează de câțiva ani acolo, practic acum nu se prea mai lucrează, nu știu ce se așteaptă.  :)
S-a făcut un nou peron, cu rulante, lift si scări fixe, care va deservi direcțiile D2 si Preciziei. S-a desființat linia 4 (era o linie tehnică de garare) si s-a făcut peron pe toata lungimea si lățimea, aproape s-a dublat peronul actual.

Rolul este  :
- pe de o parte se accesibilizează peronul mic din stația E1 cu rulante si lift
- se asigură o conexiune cu M5, prin pasajul nou care vine pe deasupra stației E1, momentan funcțional doar de la/către peronul central. Este, cu alte cuvinte, o extensie a acestui pasaj, însă legătura este mai ocolită decât accesul direct fără rulante si pasajul respectiv nu prea este folosit
- se va putea schimba intre M1 si M3 fără sa te mai deplasezi până in capetele stației ca acum, folosind rulantele (mai ușor) si liftul (aici au cam dat-o in bara,  va trebui sa folosești 3 lifturi pentru schimbul M1-M3 si sa parcurgi mai mult de 100m).
Si uite așa s-a găsit si o utilitate acelor spărturi in perete, făcute cu alt scop prin 1998 si abandonate.

EugenRo

^Iata cum arata peronul extins al statie Eroilor 1, sensul dinspre Unirii:

privire spre Unirii:


privire spre Militari/ Gara de Nord:


sab

N-am sa înțeleg niciodată de ce au folosit 10(!) scări rulante numai la acest peron nou, de parca va fi un flux enorm de calatori. In schimb nu au vrut sa monteze inca un lift  :(

EugenRo


PlayStation

Pai si de ce nu il deschid daca e gata?
Si intrebare pentru cineva care are vreo cunostinta pe la santier, cand termina amenajarea la suprafata de la academia militara?

strainu

Quote from: TibiV on February 04, 2022, 02:37:39 PM
@lucian,

te rog NU MAI PUNE LINK-uri chioare!!!

Quote
USR PLUS Sector 6
1h  ·
🚇 Noi opțiuni de transport pentru locuitorii capitalei.
Se va mai face încă un pas spre un sistem bine pus la punct care să reducă traficul.
Noul Plan Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport prevede extinderea la suprafață a Magistralei de metrou M3, conectând stația finală Preciziei cu stația C.F. București Vest.
Viitoarea stație intermodală va fi conectată și la rețeaua de tramvai pentru a facilita cât mai multe opțiuni pentru călători:
🚋 liniile de tramvai 8 și 25, legătura către zona centrală a sectorului și zona de sud a orașului.
🚋 linia de tramvai 35, prelungită până la Vasile Pârvan, legătura directă între stațiile C.F. București Vest, București Nord grupa B și București Nord grupa A.

Cred că am trecut cam ușor peste subiectul ăsta. Weekendul ăsta am avut și eu timp de citit documentul (partea legată de metrou și tren metropolitan). Dacă nu ați dat de el, e aici. Eram tare curios, că am tot postat pe FB că în Militari trenul lui Nicușor nu merită comparativ cu o stație intermodală.

Ce se observă încă de la copertă e că aprobăm planurile pentru 2020-2030 în 2022 pe date din 2018. Începem bine!

Să vorbim totuși de conținut. Ce scriu mai jos sunt noutăți pentru mine, posibil să se fi discutat pe forum, lucru pentru care îmi cer scuze anticipat:
1. Aceleași proiecte obosite de care tot aud din 2010. ZERO sincronizare cu PMUD. Pe bune, mai crede cineva că vom vedea (măcar studii pentru) M7 și M8 până în 2030?
2. Și proiectul M4 va fi fazat. ETA: 2028 până la Filaret. Sorry băieți și fete care vreți să schimbați cu M2, așteptați pensia pentru 600 m! (p. 177)
3. Au schimbat soluția pentru Chiajna. Nu mai pleacă de la Păcii pe Iuliu Maniu ci ocolesc pe la Centură și se întorc prin Chiajna - la suprafață (pp. 174-175). Nici nu pot să cuprind cu mintea acum cât de tâmpită e soluția asta. Tot ce-mi vin în cap sunt înjurături care se termină cu "... de sarakii!". O să caut niște cifre și o să revin cu o justificare, dar vă dau un singur exemplu: la trecerea pe sub A1 vor concura pentru un spațiu oarecum limitat 4 linii de cale ferată, 4 benzi de centură și proiectul PS6 pentru mutarea Preciziei + o întoarcere pentru Iuliu Maniu, altă chestie foarte necesară în zonă. Că e o idee nouă se vede din nepotrivirile figurilor 2.3.2 și 2.3.3.
4 . În Prelungirea Ghencea metroul vine... din Militari. Tot la suprafață. Another WTF moment. La ce ne-am mai chinuit atâția ani cu M5? La ce mai folosește viitorul tramvai de pe Prelungire? Răspunsul e probabil stația intermodală București Vest. OK, doar că... aia e doar un punct de pe o hartă și o mențiune într-o enumerare unde scrie și P+R. Nu zice nimic de tramvai, de accesul pentru P+R sau orice detaliu concret. So, iar avem niște linii pe o hartă, iar niște ani pierduți degeaba. Soluția acolo nu e să tragi metroul la mama naibii, ci să tragi trenul spre oraș și eventual să faci tramvaiul în buclă (Preciziei - Timișoara sau chiar Preciziei - Ghencea).
5. Nu apare linia din Militari (de la AFI la centură) pe harta trenului metropolitan București. I-a spus cineva lui Nicușor? :D
6. Nu e prevăzută nicio lucrare de electrificare pe centură. Probabil așteptăm hidrogenul...
Restul părții despre trenul metropolitan e doar chestie de strategie. O strategie proastă, la cât mă pricep eu.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

2. Trebuie sa ținem cont si de locul unde poate sa fie PLS/PSS pentru M4. La Eroii Revoluției...mai greu, plus ca trebuie sa lași groapa accesibila si pentru următorul tronson, ca la Opera (M5).
3. Chiajna NU avea metrou prevăzut pana acum, prelungirea veche de la Păcii era strict pe sub Iuliu Maniu. Actuala soluție asigura cat de cat o legătura pentru Chiajna. Si mai are un avantaj, ca nu mai bifurci M3, care este o bifurcație la rândul ei. Cu mențiunea de mai jos, sa nu se facă si ramura către Prelungirea Ghencea.
4. Nu cred ca se va face vreodată metrou către Prelungirea Ghencea pornind de la M3. Zona aceea rămâne pentru M5, părerea mea. Hârtia suporta însă orice...

strainu

Quotesa ținem cont si de locul unde poate sa fie PLS/PSS

Adevărul e că nu-i pasă nimănui de asta, cu excepția câtorva zeci de ingineri și sute de muncitori care ar fi trebuit să muncească ceva mai mult și/sau atent. Nici politrucilor care au acceptat proiectul "ca primarul", nici pasagerilor, nici măcar oamenilor de pe forumul ăsta dacă vor trebui să se înghesuie pe M2 la ore de vârf. Tot așa cum nu o să-i pese nimănui de motivele pentru care M4 a fost îndepărtat de M3 dacă nu se face un pasaj între ele sau de motivele pentru care la Pantelimon stațiile sunt la mama naibii.

Contează rezultatele, iar 6-7 ani de întârziere pentru o legătură  extrem de utilă e enorm.

QuoteActuala soluție asigura cat de cat o legătura pentru Chiajna. Și mai are un avantaj, ca nu mai bifurci M3 [...] sa nu se facă si ramura către Prelungirea Ghencea.

Așa este, dar e secolul XXI, teoretic nu mai suntem în lumea a treia, de ce trebuie să ne mai mulțumim cu "cât de cât"? Nu e nicio îndoială că terminusul ăla are un potențial uriaș: la 10 minute pe jos sunt cel puțin 20.000 de oameni, dar o soluție la suprafață include renunțarea la alte proiecte, probleme de trafic și poluare sonoră.

Eu văd două alternative mai bune:
* traseu subteran pe Maniu și Osiei (mai greu și mai scump, dar vorbim totuși de un număr semnificativ de mașini scoase de pe stradă, căci vei prinde și alte blocuri dintre Păcii și Chiajna)
* traseul propus, dar nu la suprafață - debleu cu poduri la fiecare stradă sau tunel. Mult mai scump, dar încă ușor de săpat și nu "sparge" cartierul în două. Nu știu ce soluții ar fi pentru poluarea sonoră, dar sunt sigur că sunt mai ușor de făcut decât la suprafață.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

NU se va face niciun pasaj M4-M3, decizia este luata si cu asta rămânem. Din păcate.

Nu s-a pus vreodată si nu cred ca se va pune problema unui metrou care sa ajungă subteran in Chiajna. Nici nu ai cum , la cat de haotic s-a construit acolo. Iar Osiei este o amarata de sosea cu 1 banda /sens, nu ai pe unde sa bagi metrou decât in galerie făcută in excavație deschisa. De stații, nu se poate pune problema sa ai loc. Cei care si-au cumpărat apartamente acolo trebuie sa își asume achiziția, ieftin vine cu un anumit preț. Eu nu cred ca se va bifurca vreodată M3 de la Păcii, pentru ca asta înseamnă oprirea circulației vreun an in zona, câteva luni minim pe fiecare sens al M3 pentru racordare si/sau circulație pe un singur sens de la Păcii pana la Politehnica/ circulație fragmentata. Cine știe cum s-a racordat M3 la Grigorescu sau cum s-a construit Gorjului înțelege...
Nu ne permitem așa ceva acum pe M3, nici măcar pentru 20 mii de potențiali calatori. Poate acum 10 ani alta era situația.

strainu

Quote from: sab on February 22, 2022, 08:48:58 PM
Nu ne permitem așa ceva acum pe M3, nici măcar pentru 20 mii de potențiali calatori. Poate acum 10 ani alta era situația.

Eu zic să nu confundăm "nu ne permitem" cu "tremură chiloții pe decidenți"... Dacă ăsta e criteriul (și da, știu că de multe ori chiar e  >:(), nici proiectul ăsta nu ni-l vom "permite" în 2030. Astăzi sunt vreo 2000 de apartamente la mai puțin de 50 m de axul căii, în 2 ani vor mai fi 500, în 10 posibil încă o mie - e un loc numai bun pentru vreo 6 blocuri între Tineretului și Sg. Ilie Petre. Ce credeți, vor rezista politicienii unui miting cu 5000 de persoane care să protesteze împotriva unei căi ferate pe sub balconul lor? :)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

lucian

Si in STB este o aglomerație...mai ales pe liniile centrale...

Trend în Capitală: oamenii optează pentru călătoria cu Metroul. Record de trafic față de anul trecut
Valorile de trafic cu metroul au crescut la un nivel record față de anul trecut, ceea ce indică o preferință a bucureștenilor pentru acest mijloc de transport în comun.
Peste 9 milioane de călători au validat cartele la intrarea în staţiile de metrou din Bucureşti în februarie 2022, aproape dublu faţă de februarie 2021, când fuseseră înregistrare 5,7 milioane de validări.
De la debutul pandemiei, pragul de 9 milioane nu a mai fost atins în nicio lună, scrie Ziarul Financiar. Metrorex nu a furnizat date pentru fiecare staţie în parte, ci doar pentru magistrale.
Pe magistralele 1 şi 3 cumulat, se remarcă o creştere de 65% a traficului în februarie 2022 faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar pentru magistrala 2 (cea care face legătura între Berceni şi Pipera), creşterea este de 77%.
Ţinând cont că starea de alertă a fost ridicată începând cu luna martie 2022, iar numărul companiilor care şi-au rechemat angajaţii la birou a crescut, este de aşteptat ca traficul să urce în continuare.
https://b365.ro/trend-in-capitala-oamenii-opteaza-pentru-calatoria-cu-metroul-record-de-trafic-fata-de-anul-trecut-455249/

dr4qul4

Pai metrou 3 lei + trotineta inchiriata 7 lei, si ai acoperit 75% din oras.
Bati orice taxi ca timp!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Se poate prelungi tramvaiul de pe Preciziei, intersectie cu Maniu si ajunge in ghetoul "Rezidence" basca pe terenuri inca neconstruite.

Cei 5.000 de rezidentiali ar tb sa faca un meeting in fata primariei Chiajna, nu la PMB si nici la S6. La urma urmei, chiar daca Ciurel DNCB este o mizerie de la PMB, de ce nu se face doar bucata Chiajna DNCB? I-ar scoate pe amaratii aia de acolo.

lookallover

Va salut! Am terminat recent un clip (in format "video essay") despre panourile "rupestre" din statiile de metrou - sigur le-ati vazut.

Il puteti gasi aici:



Are 5 minute, si sunt curios de parerea voastra - evident, imi asum ca e ceva foarte subiectiv si ca e doar un punct de vedere.

De asemenea, voiam sa imi cer scuze daca nu am voie sa postez din propriile creatii, avand in vedere si ca profilul este nou creat.

Multumesc pentru timpul acordat, si sper sa va placa  :D