[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola



hefaistos

 :D
Cu o săptămână înainte de alegerile locale?
Astea nu-s contrace, astea sunt pliante electorale.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.


Valentin

Asta mai lipsea in Bucuresti... Abia astept sa vad toate mizeriile tip "iloveS4" pe fiecare loc posibil dintr-o statie de metrou, de ce nu pe fiecare tren, panouri publicitare "la baietii destepti" sau mai stiu eu ce tampenii gasesc baietii astia "harnici".

Noi in loc sa avem o structura mai logica de functionare in Bucuresti, pare mai mult ca fiecare seector o sa fie fiecare cu a ma-si, de ce nu autobuze iloveS4, tramvaie si trolee "achizitionate de Piedone sau mai stiu eu ce tampenii sinistre. Sunt curios, care e diferenta intre a scoate la licitatie PS4 sau Metrorex? De ce in protocolul asta minunat nu exista PMB ca principal coordonator (ar trebui) al orasului? O mizerie sinistra si stirea si ce spune dl.grindeanu


TVlad

Agitatie electorala ca sa evidentieze faptul ca Nicusor nu ar vrea sa preia metroul, de al naibii...
Desi el a spus ca nu are nimic impotriva sa ajunga la PMB dar cu conditia sa i se asigure de la buget si fondurile corespunzatoare.

Konter

" Compania italiană WeBuild a pus poprire pe conturile Metrorex, în contul datoriei de 68 de milioane de lei stabilită de instanță. Societatea de transport subteran din subordinea Ministerului Transporturilor nu poate face niciun fel de plăți, cu excepția salariilor, care au fost achitate o parte ieri (joi), iar cealaltă parte azi.
Potrivit lui Mihai Barbu, Metrorex a contestat executarea silită obținută în instanță de italienii de la WeBuild (succesoarea "defunctei" Astaldi), dar că până în momentul de față nu s-a primit motivarea deciziei instanței.

Dacă salariile s-au deblocat, evitând la mustață o revoltă a angajaților, nu același lucru s-a întâmplat și cu celelalte obligații de plată ale transportatorului bucureștean, cum ar fi cele către furnizori.
"Alte plăți nu se pot face. Noi sperăm să avem câștig de cauză în instanță, pentru că altfel ne blocăm de tot. În legătură cu fondul problemei, adică datoria către WeBuild, stabilită prin sentință judecătorească definitivă, banii vor trebui plătiți. În acest sens, am făcut demersurile necesare la Executiv și așteptăm să se dea o Hotărâre de Guvern prin care companiei Metrorex să i se aloce banii necesari", a mai spus președintele CA al Metrorex.
Întrebat dacă acest lucru se va întâmpla la rectificarea bugetară, Mihai Barbu a răspuns că se va produce mai repede.

În luna iunie a anului trecut, Curtea de Apel București a decis că Metrorex trebuie să vireze către Webuild suma de 68 de milioane de lei, plus TVA.
Blocarea conturilor Metrorex a fost obțnută de WeBuild ca urmare a faptului că în 2013 premierul de la acea vreme, Victor Ponta a anulat practic finanțarea șantierului de construcție a Magistralei 5 de metrou, din Drumul Taberei.
Începute în forță în 2012, lucrările la M5 s-au oprit brusc un an mai târziu, din cauză că Guvernul a decis să taie drastic fondurile alocate acestui proiect de investiții. În proiectul de buget pe 2013, care ulterior a devenit literă de lege, la capitolul dedicat lucrărilor la Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate, s-au alocat 95 de milioane de lei, de cinci ori mai puțin decât cele 500 de milioane estimate pentru acel an de către Guvernul Ponta 1 la rectificarea bugetară din vara lui 2012."
Sursa

voicul

Mit sau fantezie?  :lol:



Un nou pasaj pietonal la metrou, între stațiile Unirii 1 și Unirii 2. Tunelul ar urma să fie construit simultan cu marile lucrări de refacere a planșeului

Un nou pasaj pietonal va fi construit la metrou, între stațiile Unirii 1 și Unirii 2, în paralel cu cel actual, sopun surse Metrorex citate de Gândul.

Pasaj pietonal nou la metrou, ca să decongestioneze traficul din actualul tunel
Potrivit aceleiași surse, Metrorex ar avea în plan de mai multă vreme construcția unui al doilea pasaj de corespondență între stațiile Unirii 1 și Unirii 2, pentru că tunelul existent este, de ani de zile, extrem de aglomerat la orele de vârf.

Acum se lucrează la proiectarea pasajului, care va fi aproape  paralel cu cel existen și care va fi construit în aceeași perioadă în care se vor face lucrările de consolidare și reabilitare a planșeului de la Piața Unirii.

Marele Șantier de la Unirii începe curând
Planșeul de la Piața Unirii va intra în reparații după mai bine de 40 de ani de la ultimele intervenții, iar lucrările  sunt coordonate de Primăria Sectorului 4, care a primit construcția în administrare de la Primăria Capitalei.

Planșeul de la Unirii, asupra căruia nu s-a intervenit deloc în ultimele patru decenii, este într-o periculos de avansată stare de degradare. Expertiza tehnică l-a plasat în clasa I de risc seismic, ceea ce înseamnă că și un cutremur de magnitudine medie poate avea efecte grave asupra structurii.

Contractele de reparații și consolidare au fost semnate, la Guvern, pe 19 august 2024,  iar lucrările propriu-zise vor începe peste aproximativ două săptămâni, în zona spațiului verde din zona fântânilor de la Unirii.

Șantierul va aduce restricții majore de trafic în centrul Bucureștiului. la semnarea contractelor, premierul Marcel Ciolacu admitea vă șantierul de la Unirii e un proiect complicat:

,,Vorbim de o investiție pentru o capitală sigură pentru cei care traversează zilnic zona Unirii, fie cu mașina, fie cu metroul. Refacerea planșeului de la Piața Unirii, un nod vital pentru siguranța celor aflați în trafic, dar și a întregii zone. Știu că nu este un proiect ușor. În plus, pe parcursul lucrărilor vom avea o perioadă de restricții de trafic. De aceea, este esențial ca lucrările să fie realizate rapid și în termenele stabilite".

Doi ani este perioada de reabilitare la Planșeul Unirii

Durata refacerii Planșeului este de 24 de luni de execuție, plus 9 luni de proiectare.

Termenul de proiectare este valabil până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, execuția va începe mai devreme.

https://b365.ro/un-nou-pasaj-pietonal-la-metrou-intre-statiile-unirii-1-si-unirii-2-tunelul-ar-urma-sa-fie-construit-simultan-cu-marile-lucrari-de-refacere-a-planseului-541108/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR149kC4UMexk4tRIvwD7lK84oxFEhX-gy7MfKKmlkq0GQAwb5IARznjRGc_aem_9eTQnZF9CDRgmCOadLC2HQ