News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Nu mai e valabila...
Nu se face M6 de la Piata Victoriei. Sunt multe schimbari fata de harta aia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^^ arata f bine harta, in special extensiile metroului catre DNCB/suburbii. care este sursa?

TibiV

Dintr-un articol de acum 8 ani, dar harta este mult mai veche...
https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/calendar-cand-se-vor-finaliza-noile-magistrale-de-metrou-din-bucuresti-m4-m5-m6-14292436

@sab stie mai multe detalii despre evolutia planurilor Metrorex...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


sab

Într-adevăr, au "evoluat". Ceea ce se remarcă este că :
- M4 era atunci gândită sa treacă pe la Izvor, unde avea legătură cu M3 si o a doua legătură cu M1.Datorita distantei mici de la Izvor la Cișmigiu, era in plan un pasaj subteran Izvor M1/M3- Cismigiu M5, cu un super nod M1-M3-M4-M5. Un proiect infinit mai bun ca cel actual
- pentru M6 apăruse ideea să nu mai ajungă la Victoriei, ci sa meargă la gară. Este singura hartă in care apar cele doua variante de proiect împreună, însă nu știu dacă a fost vreodată ideea ca M6 sa fie bifurcată

sab

Si se mai remarca niste lucruri.
- M4 trecea prin fata Casei Poporului, nu prin spate ca acum, intersecția cu M7 fiind la Pta Regina Maria, fata de Pta Chirigiu ca acum
- M4 tronsonul 1Mai-Bazilescu nu era încă dat in exploatare (apare figurat cu alta culoare), deci cel mai probabil harta respectiva este anterioara anului 2011.


tom_sawyer

Cum se face că METROREX, deși cu o rețea mai extinsă, transportă anual mai puțin de jumătate din numărul de pasageri ai sistemelor de metrou din Praga sau Budapesta (care, apropo, nu au metrou la aeroport)?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Metro_v_Praze
https://www.ksh.hu/stadat_files/sza/en/sza0021.html

https://agerpres.ro/economic-intern/2023/03/19/interviu-presedintele-ca-al-metrorex-anul-trecut-au-circulat-cu-metroul-132-de-milioane-de-calatori-iar-pe-caile-ferate-47-de-milioane--1078055

Drax

Eu cred ca tine si de adaptarea la nevoile contemporane de transport si de confort / viteza.
Gandeste-te ca sunt inca statii care au o singura iesire!
Sau ca sa schimbi treci printr-un tunel ingust si claustrofob, eventual si plin de dughene pana recent .
Pe M5 sunt inca ramele IVA care vin la 10+ minute.
Distantele intre statii sunt cele gandite pentru structura urbana a bucurestiului de acum 50 de ani.

Stiu ca erau niste discutii despre optimizarea retelei - care 100% ar trebui facuta in paralel cu extinderea ei (accese redeschise sau noi, interstatii , legaturi noi) - insa nu stiu sa existe ceva planuri concrete acum sau macar sa aiba cineva deschiderea catre asa ceva.

frunzaverde

@tom_sawyer - motivele sunt cercetate si exista trei motive:

- Primul e structural - in Praga si Budapesta metrourile au acoperire exceptionala in centrul orasului, si o raspandire relativ egala pe axele principale de circulatie. In Bucuresti singura axa principala acoperita e nord-sud, M1 ocoleste centrul cu "precizie", trece pe practic cea mai moarta zona din centru, "splaiul betonat" si fara nimic pe el. Axa est-vest primara va fi acoperita de M5 cand o fi. M4 continua sa ocoleasca centrul prin mirificele zone Parvan, Hasdeu si prin maidanul Constitutiei. Alte axe sunt departe de metrou si vor fi ani de zile.

- Al doilea e tot structural - metroul bucurestean a fost facut cu plan de productie "kilometri la hectar" si nu "statii la hectar". Si statiile erau scumpe, asa ca s-a economisit la ele cat s-a putut, fiind foarte rare (si le-au mai indesit acolo unde s-a putut, cu Gorjului, Romana si Basarab, deschise ulterior deschiderii magistralelor, dar tehnic e aproape imposibil sa mai adaugi statii). Asta inseamna ca si daca stai deasupra unui tunel, adesea metroul nu e o optiune buna. De exemplu, ai treaba la Spitalul Parhon sau la Ambasada Germaniei sau la MAE? Metroul trece pe sub tine, dar ai un kilometru pana la "gura". Asa ca iei masina... M5, M6 si restul de M4 rezolva asta, dar doar pe liniile noi.

- Al treilea e dat de lipsa de integrare RATB-metrou. Linii ineficient corelate (suprafata practic ignora existenta metroului), cu statii de suprafata absurd plasate fata de metrou, fara abonamente comune, fara integrare, face ca ambele sisteme sa nu fie la fel de utile sau populare pe cat ar putea fi. Un an de 32 si metrou acum aproape 20 de ani mi-a ajuns pe viata, totul parca e facut sa te faca sa nu schimbi suprafata cu metrou...

Aeroportul nu are ce sa te-ajute, si la Bucuresti si la Praga si la Budapesta iti schimba a treia cifra din statistica, un aeroport nu e o picatura fata de traficul de zi cu zi al unui oras. Te duci la munca zi dupa zi dupa zi. La aeroport de cateva ori pe an. La 15 milioane de pax vei avea poate 6 milioane de calatorii pe an, 3 de la pasageri, 3 de la personal... In cel mai bun caz.

@Drax - confortul nu e o problema la metroul din Bucuresti, acoperirea este. Metroul din Bucuresti a fost gandit la standarde foarte generoase, mai ales fata de retelele mult mai vechi. Claustrofobie e ce la Londra, unde pasajul de la Unirii e fiecare cm2 din Central, Piccadilly sau Northern la ora de varf, tuneluri, trenuri tot. Si daca n-ai fost la Londra, ii zice tube cu motiv - mergi prin teava, si esti constient de asta la fiecare metru. Si ai retele cu frecvente mult mai rele. Prima oara cand am ajuns la New York am fost socat de cat de rar circula, dat fiind marimea orasului (jumate de Romania) si cantitatea de calatori - pe majoritatea liniilor e cam 8-10 minute la ora de varf, 15+ seara si noaptea!. Si totusi, sunt arhipline constant, deci nu e asta explicatia.  Statii cu o singura iesire gasesti in multe alte locuri, avem si noi in Stockholm, si sunt si in multe alte parti, depinde de topografia locului, si iesirile in Bucuresti sunt super-generoase cu vestibule uriase. La fel, trafic mult.

Iar calitatea finisajelor si iluminatului si confortul in general sunt peste medie, cu siguranta peste Praga si la nivel cu Budapesta (cu exceptia bijuteriei istorice, care e unica in lume). N-avem sobolani cat casa care se plimba liberi si nestingheriti ca in New York, nu e folosit metroul ca pisoar public ca in Paris, nu e hruba ingrozitoare din Roma, nu arata a schele pe care daca te sui ti-e frica ca se frang sub tine ca la Chicago. Si iesirea aia, singura cum e la Antilopa, nu e prin fata metroului, peste sine (nu glumesc, e cu bariera), cum e la Boston in centru. Bine, nu e Singapore, nu e Taipei, nu e Seul, dar astea sunt exceptii, nu regula.

Frecventele s-au imbunatatit mult dupa 2000 - tin minte epoca cu metrou la 8 minute la ora de varf. Pe M4 (unde sunt IVA) mai sunt frecvente proaste, dar nici calatori multi nu sunt, densitate mica, linie scurta. Pe M5 o sa fie mai bine cum vin metrourile noi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Vin în completare cu o reprezentare vizuală a ce ar însemna doar integrarea metrou + tramvai, care în Praga e prezentată direct ca rețea unitară (logic). În București ne ajută Google Maps, că altfel e bau bau să vorbim despre metrou și STB. Dar hei, e mișto să afișăm carioci inutile în metrou, de parcă harta e material de marketing cu ce vom face.

Pe lângă transbordare foarte dificilă (care nu se rezolvă nici în proiectele de modernizare), se pot observa niște zone ciuntite/lipsă în rețeaua noastră (ex zona centrală, inelară înspre marginea Berceniului)

PS: pe harta Bucureștiului încă lipsește tramvaiul 5







Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Cum arată stațiile de metrou, la 3 luni după ce primarul Negoiță a promis că demolează chioșcurile - Fotoreportaj
12.06.2023

Cu o întârziere de 2 ani, pe 2 martie 2023, Robert Negoița anunța că va începe demolarea chioșcurilor de la metrou.
N-a vrut să le dea jos odată cu ceilalți 5 primari. Așa că doar în stațiile de metrou de pe teritoriul Sectorului 3 au rămas chioșcuri.
După o săptămână, spotmedia.ro a trecut prin mai multe stații de metrou din Sectorul 3, să vedem dacă Robert Negoiță s-a ținut de cuvânt.
Nu era cazul. După cum v-am relatat atunci pe larg, toate chioșcurile erau, în continuare, la locul lor. Unele, încă deschise. Altele, reduse la simple schelete din tâmplărie PVC care adunau mizerie.

La solicitarea spotmedia.ro, Primăria Sectorului 3 a transmis, pe 7 martie, că Negoiță va emite ordine de primar pentru desființarea tuturor spațiilor comerciale din subteran.
Pe 17 martie, Negoiță a prezentat, într-adevăr, o dispoziție de demolare pe care o semnase. Și a spus că sindicatul de la metrou – care încasa mare parte din chiriile pentru aceste spații – s-a angajat să le demoleze singur, până pe 1 aprilie.
Asta, deși firma sindicatului de la metrou a avut ani la dispoziție să demoleze acele chioșcuri, dacă asta ar fi dorit să facă.
Pe 20 aprilie – într-o nouă intervenție live pe Facebook - Negoiță a spus că Sindomet Servcom SRL nu s-a ținut de cuvânt și nu a demolat. Așa că, până la urmă, tot primăria se va ocupa.
De la acele declarații au trecut aproape 2 luni. Ca să vedem ce s-a întâmplat, am trecut din nou prin stațiile de metrou din Sectorul 3. Iată care este situația.

Chioșcurile au rămas neatinse, în aproape toate stațiile [sectorul 3]

Din câte am putut vedea, spațiul stațiilor de la Piața Unirii 1 și 2 – de unde a tot făcut Robert Negoiță live-uri pe Facebook - a fost, în sfârșit, curățat de chioșcuri, magazine de haine și scheletele din PVC cu geamuri murdare.

Foto în articol: spotmedia.ro

tom_sawyer

ANUNȚ-Ghiduri de finanțare PT 2021-2027 în consultare publică: ,,Creșterea siguranței rutiere" și ,,Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – infrastructura de metrou"

Astăzi, 16 iunie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Autoritatea de Management pentru Programul Transport (PT) 2021-2027 publică ghidul de finanțare pentru Prioritatea 3(P3) Creșterea siguranței rutiere și Prioritatea 6 (P6) Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – infrastructura de metrou din cadrul PT 2021-2027.


    Ghidul solicitantului - Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – infrastructura de metrou (P6) cuprinde informații și reguli generale de eligibilitate aplicabile în mod obligatoriu în vederea obținerii finanțării din FC prin cele două apeluri de proiecte lansate în cadrul Priorității 6 pentru infrastructura de metrou.

   1. (P6) Proiecte de dezvoltare a infrastructurii de metrou

Alocarea FC: 191.500.000 euro

Bugetul limită de contractare (FEDR+BS): 675.882.354 euro

Rata de cofinanțare: 85%

Solicitanți eligibili:

    METROREX S.A.;
    METROREX S.A. în parteneriat cu UAT sau asociații ale acestora.

*** Nu se finanțează proiecte de tip PPP (parteneriat public privat).

Acțiuni eligibile în cadrul apelului:

    Proiecte fazate din perioada precedentă de finanțare europeană (POIM 2014-2020);
    Proiecte noi constând în: construirea de noi tronsoane (inclusiv staţiile aferente conform prioritizării din PMUD București-Ilfov); achiziția de material rulant și echipamente aferente stațiilor; modernizarea stațiilor de metrou existente și a sistemelor de ventilație.


  2.  (P6) Proiecte de asistență tehnică pentru întărirea capacitații administrative a METROREX/ARF

Alocarea FC: 8.500.000 euro

Bugetul limită de contractare (FC+BS): 30.000.000 euro

Rata de cofinanțare: 85%

Solicitanți eligibili:

    METROREX S.A.;
    ARF

Acțiuni eligibile în cadrul apelului:

    Acțiuni pentru creșterea capacității administrative a beneficiarilor, METROREX S.A. și ARF.

Versiunea draft a ghidului publicat spre consultare publică prezintă condițiile de accesare a fondurilor, criteriile de evaluare și selecție, lista cheltuielilor eligibile și neeligibile și alte anexe de interes pentru solicitantul de finanțare și se regăsesc aici.

Perioada de consultare publică pentru cele două ghiduri este de 15 zile lucrătoare de la data publicării pe site-ul MTI, din 16.06.2023 până în 10.07.2023 (ora 12:00).

Observațiile și propunerile justificate pot fi trimise la adresa de e-mail: dapep@fonduri.mt.ro.

Pentru informații suplimentare, nu ezitați să ne contactați: telefon/ fax: 0372 825 570, e-mail: dapep@fonduri.mt.ro.

MT


https://www.mt.ro/web14/documente/organism%20intermediar/PT%202021-2027/documente/GHID%20P6-Metrou.zip

tom_sawyer

Cate chioscuri de la metrou mai functioneaza la doi ani de la ,,Operatiunea ranga"

,,Niciunul dintre spatiile comerciale nu are autorizatie de functionare", transmite Metrorex.

Astfel, conform unui răspuns oferit de Metrorex către Libertatea, 11 spații comerciale nu au fost încă demolate în stațiile de la metrou. Dintre acestea, 8 funcționează încă.

Toate se află pe raza sectorului 3.

Stațiile care există în prezent sunt împărțite astfel:
4 spații în stația Dristor 1;
3 spații în stația Titan;
2 spații în stația Dristor 2;
un spațiu în stația Nicolae Grigorescu;
un spațiu în stația Republica.

Cu excepția a trei spații din stația Dristor 1, restul se află în funcțiune și vând în continuare produse.

libertatea.ro


Xenos


sab