[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

In ce stadiu este proiectul de conectare a liniilor 32 si 21 la Pta Unirii?
E inacceptabil sa parcurgi per pedes distanta dintre cele doua terminusuri.


shift2rail

Merci!
 Propunerea asociatiei Metrou Usor- green track, side by side- imi pare mai optimizata decat cea a Metroul SA, sper ca se va tine cont de ea in proiectare.

misiekwas

Spuneți mie ca e 1 aprilie. Afara de faptul ca nimeni nu știe cine e Octavian Udriște și faptul ca e încă în viata, ce bun aduce noua denumire?


QuoteMembrii Consiliului de Administrație al Metrorex, la propunerea președintelui Mihai Barbu, au votat în unanimitate la sfârșitul săptămânii trecute schimbarea denumirii stației de metrou Timpuri Noi.

Sursa

TVlad

Absolut nimic bun, altceva decit sa aline frustrarile unor insi care se simt inutili pe aceasta lume. Daca as fi in locul lui Octavian Udriste, as protesta. Sint sigur ca nu l-a intrebat nimeni si probabil nici nu ar fi de acord. Si chiar daca ar fi, metroul este un mijloc de transport nu un monument comemorativ. Primeaza usurinta orientarii si pentru asta denumirea statiilor trebuie sa fie sugestiva, adaptata cartierului unde se gasesc.

Au mai facut o eroare flagranta acum vreo 10 ani cu Semanatoarea transformata hodoronc-tronc in Petrache Poienaru cind toata lumea stia zona drept Semanatoarea sau - daca era neaparat nevoie sa schimbe - Ciurel.

sab

Ce a adus bun niste denumiri gen Saligny, Teclu, Leonida, Poenaru ? Sau Rozorea, stație care se doreste pe M4 ? Se înscrie in aceeași nota, de a da denumiri aiurea, fără legătură cu zona respectiva, astfel încât sa nu te poți orienta deloc.

Later edit
. Ce mi se pare interesant este ca au mai încercat si în 2009 sa modifice denumirea acestei statii, însă au renunțat:
"Initial, Metrorex a anuntat, la sfarsitul lunii martie, ca intentioneaza sa schimbe denumirea a zece statii, cele doua care au ramas neschimbate fiind Timpuri Noi si Aparatorii Patriei."
https://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-5899953-opt-statii-metrou-incepand-sambata-nume-noi.htm

shift2rail

Petrache Poenaru e unul dintre cei mai mari savanti pe care i-a dat aceasta natie formata, majoritar, din ingrati.

sab

Corect, insa nu discutam despre CINE este, ci doar daca denumirea aceasta data unei stații de metrou a fost o idee buna sau nu.

AndreiB

Putea sa fie si regele Carol, atata timp cat nu are legatura cu zona respectiva.

Konter

De statiile tokyo, paris, washington sau bruxelles ce mai ziceti? E o fanfaronada ceremonistica generalizata inceputa acum 80 de ani si care o sa dainuie multa vreme.

GIV

 :lol: astea ultimele sunt cele mai utile  :lol:  :lol:  daca o statie denumita ii facea pe unii sa se gandeasca oare cine o fi fost personalitatea respectiva si nu avea deloc legatura cu amplasamentul ei, faptul ca au pus numele unor capitale chiar nu stiu cum ar ajuta

Goldmund

Ce bine ar fi ca in acest moment sa avem statiile Tokyo si pana la Terminal1 Otopeni deja terminate, functionale si chiar ca nu m-ar interesa ce denumire ar avea o statie, sau alta...
Cum a spus si @sab, "solutia optima este metroul si nu tramvaiul..." si da, tramvaiul este in Paris la periferia marelui oras. Stiu ca asa ceva nu ar fi posibil pentru Bucuresti, dar, atunci cand vom avea 10-15 linii de metrou care sa treaca pe sub oras, cu atat mai neinteresant ar deveni tramvaiul pe anumite trasee(v. si cazul "Militari"!)

Pe curand dragi prieteni ai forumului,
La multi ani!

Sorinus

Doar ce-am trecut pe langa Tokyo si nu se lucra ,era imprejmuit si sgarmat un pic pamantul, dar nimic wow.

Utilajele Makyol de pe Chitilei nu par sa se fi miscat, dar pare ca au mai aparut cateva basculante nou noute.

Konter

Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, a anunțat joi când va veni primul tren Alstom pentru Magistrala 5 de metrou și când vor începe forările pentru Magistrala 6.
Pentru Magistrala 6, primul tronson, 1 Mai-Tokyo (Boneasa Shopping City) cele două utilaje de forare de tip TBM (Tunnel Boring Machine) sunt deja în București și vor începe să sape undeva în vară, în lunile iulie-august, a declarat pentru Club Feroviar Mihai Barbu, în marja evenimentului Ziua Carierei Feroviare – CFDP, care avut loc joi la București.
El a precizat că data exactă când va începe operațiunea de forare va fi stabilită în funcție de relocarea utilităților din zonă. "Intră prima <cârtiță> și, după ce aceasta forează 200 de metri, intră și a doua. Apoi, în termen de 19 luni trebuie să iasă la suprafață la 1 Mai", a precizat Mihai Barbu.

Pe de altă parte, președintele CA al Metrorex a declarat că primul tren de metrou produs de Alstom în Brazilia pentru Magistrala 5 a metroului bucureștean va sosi în curând.
"La sfârșitul lunii martie – începutul lunii aprilie trenul <Giurgiu> va fi în depoul nostru", a spus Mihai Barbu.
La începutul lunii decembrie 2020, conducerea companiei Alstom Transport  a semnat cu Metrorex contractul de livrare de trenuri de metrou destinate Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Contractul prevede asigurarea unui total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

https://clubferoviar.ro/primul-tren-alstom-pentru-magistrala-5-de-metrou/

medicul de garda

Tampenie mai mare decat aia cu TBM-urile care pornesc la drum din vara nu am mai citit de mult  >:( . Pentru cei care nu au prins santierul M5, ca sa poti sa te apuci de tuneluri trebuie intai sa ai structura statiilor realizata pana la nivelul sinei, si asta nu doar la PLS (punct lansare scut), ci la toate statiile de pe traseu, fiindca TBM-urile alea trebuie sa tranziteze statiile finalizate, inainte sa porneasca iar la drum spre urmatoarea. Nu merge asa, non-stop, consumand kilometri aiurea de inele prin incinta viitoarelor statii. Singura exceptie de la regula, a fost statia Parc Drumul Taberei, din cauza problemelor de proiectare, dar acolo s-a facut o risipa imensa care a trebuit recuperata in instanta de catre Astaldi.

In conditiile in care nu s-au apucat nici macar de peretii mulati ai statiilor, nicio sansa sa realizeze cineva macar un metru de tunel pana in 2025  :lol: Nici macar organizare de santier nu au pe undeva, si le trebuie cate una la fiecare statie in parte...
Trust me, I'm an east-european doctor!