News:

.

Main Menu

Cum ajung din A în B?

Started by dr4qul4, August 11, 2014, 01:57:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

neobluenet

Am fost in vara prin trecere prin Budapesta. Am stat la un hotel de langa Hossok Ter (Piata Eroilor), aproape de linia de metrou M1. In prima zi am mers cu autobuzul 16 la Bastionul Pescarilor. Se ia de la Deak Ferenc Ter, dupa ce cobori din metrou. De sus de pe deal se vede frumos orasul, cladirea parlamentului si Dunarea. De vazut ar mai fi Domul Sf. Stefan, aproape de Deak Ferenc Ter. Am mai fost si la muzeul Milenarei, care e chiar langa Piata Eroilor. Cladirile exterioare sunt copii, in diferite stiluri arhitectonice, a cladirilor din vechiul imperiu.

In Budapesta sunt abonamente de 24 de ore pentru transportul in comun, iar daca sunteti mai multi (noi am fost 4), se poate lua unul de grup, care ne-a costat aproximativ 50 RON. Fata de Viena, a fost destul de ieftin.

La Viena am fost de mai multe ori si iti recomand un abonament la mijloacele de transport in comun. De vazut ar fi urmatorele: Schonbrunn, Belvedere, Stephanplatz, Primaria, Parlamentul, biserica votiva si Prater-ul.

Io

#496
Quote from: adiarc on January 05, 2016, 05:39:26 PM
as vrea sa stau ,in curand vreo 2 nopti la Baile Felix si apoi sa dau o fuga sa vad mai in detaliu Budapesta si Viena......plecare din Sibiu
itinerariu , recomandari de traseu ,obiective de neratat?( am mai fost de cateva ori in cele 2 orase ,dar mai mult in fuga,in tranzit )

Din pacate in zona in afara de Oradea si Felix/2 Mai nu e mare lucru de vazut.
Mai la Sud da, Padis, Rosia, Meziad, Sighistel, Chiscau, Farcu, minunatiile naturii. Intreaba-ma cind vrei sa mergi acolo, eu am fost de 3 ori anul trecut. Probabil ca am ajuns a suta oara in Padis si-o mai fac de inca pe-atitea ori :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Hercule

@adiarc: in Budapesta poti merge in labirint, e o experienta deosebita (asta daca iti plac fiorii pe sira spinarii).
Deșteaptă-te române!

Dan74

Adi, la Oradea in plus fata de ce s-a scris ar fi de vazut si cetatea. Daca te pot ajuta cu detalii, amanunte despre ce si cum sa vizitezi in Oradea si zonele din imprejurimi trimite-mi mesaj pe privat si se rezolva.

adiarc

Sa ma risc sa merg de la Sibiu la Oradea pe la Deva ( ar trebuii sa opresc si acolo ),sau mai bine ma duc pe Cluj?.....distanța e cam aceasi ,dar poate vad si Peștera Urșilor....daca insa lucrarile sunt inca problematice,mai bine o las pe altădată.

Multumesc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rizelgeorgel

SUB NICI O FORMA sa nu luati drumul prin Deva. Cel putin 50 km din 180 sunt ca dupa bombardament, am mers acum 1 luna fix pe tot drumul Deva - Oradea. Este DEZASTRU. Mergeti frumos prin Sebes - Centura Alba - Autostrada Transilvania - Gilau - Oradea. Daca insistati sa mergeti prin Deva, o varianta onorabila si mai lunga cu 30 km (am mers in Octombrie) este Deva - Brad - Varfurile, de aici luati spre Gurahont - tineti drept vreo 30 de km dupa Gurahont, iar imediat dupa Manerau faceti dreapta pe drumul 792 A, spre Bocsig - Beliu - Tinca - Les - Oradea. Sunt portiuni de drum judetean de o calitate fantastica.

TibiV

Quote from: rizelgeorgel on January 30, 2016, 11:20:27 PM
Sunt portiuni de drum judetean de o calitate fantastica.

:lol:

Adiarc, asta e soluţia !
Desfiinţăm CNADNR şi dăm DN-urile la CJ-uri !....

P.S.
rizelgeorgel, nu râd de afirmaţia ta...
Doar că de obicei DJ-urile sunt varză în unele judeţe, în altele sunt parfum, s-a mai discutat asta mult pe forum...
Iar adiarc abia aşteaptă un motiv cât de mic ca să desființeze CNADNR-ul... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Pentru cei care vor sa ajunga la Pestera Ursilor dinspre Transilvania, pe Valea Ariesului. Pina DN 76 va fi finalizat ocoliti-l la orice cost. Mergeti pe Valea Ariesului in sus, Arieseni, Vartop (drum acceptabil), coboriti pe Bihor (drum asfaltat in stare proasta dar care se poate parcurge si veti ajunge pe DN 76 in localitatea Lunca apoi in 2km la Stei. La intrarea in oras faceti ori dreapta pe centura ori stinga si intrati in oras, DN 76 prin Stei e in lucru, se poate parcurge dar e prost. Ce e important urmeaza: ajungeti in Petrileni (lucrari, semafoare) si iesiti din DN 76 la stinga catre Ghighiseni. Drum asfaltat, ingust pe alocuri dar se poate parcurge mult mai bine decit DN 76 in reabilitare si pe care sint 3 semafoare in urmatorii 8 km. Deci: Ghighiseni - Cucuceni - Cusuius - Lazuri de Beius (pina aici DJ 764F) dreapta pe CJ 764G catre Sudrigiu. Toate asfaltate, mergeti prin sate dar mergeti. Din Sudrigiu DJ 763 reabilitat acum 3 ani, impecabil, puteti sa-i dati bice dar vedeti la animalele care pasc aproape de drum. Imi pare rau, nu am parcurs DJ 252 Pietroasa-Chiscau, stiu ca e asfalt vechi, drumul e ingust dar practicabil fara probleme.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adiarc

Mersi....o s-o las pe altădată cu Pestera.....si uite asa "(des)încurajam" turismul.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dan74

@Io unele precizari la ce ai spus: DN75 in Cluj e prost, in Bihor s-a asfaltat pe partea cu serpentinele si e bun, DJ 764F acum nu mai este o alternativa ok la DN, deoarece DJ-ul e ingust, foarte virajat iar pe DN doar in Rieni pe circa 200-300 m e drum de tara.
Adi sper sa poti vizita Pestera Ursilor peste 2-3 ani, la fel cum sper si eu ca peste 3-4 ani sa pot merge in Maramures. :(

Hercule

As vrea sa stiu daca e deszapezit si se poate trece intre Lacul Oasa si Obarsia Lotrului. Anul trecut de la Cabana Oasa se mai putea merge spre sud doar vreo 8km. Multumesc!

(Nu stiu daca mesajul isi are locul aici sau in alt topic. Daca nu, imi cer scuze anticipat.)
Deșteaptă-te române!

Io

#506
Dan74, daca din 17 octombrie 2015 au lucrat la coborirea Vartop-Nucet jos palaria. Permite-mi totusi sa ma indoiesc. Nu uita ca acel drum a fost doar peticit in ultimii 25 de ani si e prost si nu uita nici de portiunea de 150 m in si din ultima serpentina la stinga cum cobori spre Baita/Nucet si care in Google Maps (2012) arata asa https://www.google.ro/maps/@46.486937,22.5984767,3a,75y,176.07h,82.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO_06q27sv6c9nJ3q0tgvWQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
dar in Octombrie 2015 era practic neasfaltata.

Hercule, de regula portiunea Oasa-Ob. Lotrului nu se deszapazeste. Un monitor de schi de la Sureanu mi-a confirmat ca drumul nu era deschis saptamina trecuta. Vroiam si noi sa facem o zi de schi la Sureanu venind din "cantonamentul" de la Vidra.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

horatiu.cosma

S-a incalzit semnificativ in toata tara, drumurile sunt pline de noroi, iar daca pe deasupra nu sunt nici asfaltate sau sunt pline de gropi adanci(mascate de balti), eu nu as risca.

Dan74

Cunosc portiunea aia de drum extrem de bine, in 2015 am urcat si cobarat serpentinele alea destul de des, pe la inceputul lui septembrie mi-am zis ca nu mai merg cu masina mea pe acolo, dar de Craciun am mers in sat si am aflat de la vecini ca s-a asfaltat.
M-am  dus sa vad minunea si am fost de 3 ori pe acolo intre Craciun si Anul Nou, am fost surprins sa constat ca prima data dupa multi ani s-au asfaltat portiuni intregi si acea curba nu mai arata asa. Dar, ca exista si un dar, au mai lasat cateva portiuni scurte pe la jumatatea serpentinelor nerezolvate. Sa ne aducem aminte "cum a fost odata". >:(

Io

+1

Quote from: Dan74 on February 01, 2016, 04:30:24 PM
de Craciun am mers in sat si am aflat de la vecini ca s-a asfaltat. M-am  dus sa vad minunea si am fost de 3 ori pe acolo intre Craciun si Anul Nou, am fost surprins sa constat ca prima data dupa multi ani s-au asfaltat portiuni intregi si acea curba nu mai arata asa.

Mai, sai fie, se misca tara!  :lol:  :cheers:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.