News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


tom_sawyer

^^^ Sorina Pintea: Spitalul regional Cluj se va face de către Guvernul României, cu atragerea de fonduri europene

"Spitalul regional Cluj-Napoca se va face de către Guvernul României, cu atragerea de fonduri europene. Am înţeles că sunt nişte discuţii în spaţiul public. Consiliul Judeţean Cluj cred că ar trebui să se ocupe de Spitalul de pediatrie, pentru că am nişte referinţe nu tocmai plăcute despre ceea ce se întâmplă acolo din punct de vedere al structurii", a declarat luni ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, în timpul unei vizite la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Bistriţa, potrivit Agerpres.

hotnews.ro

tom_sawyer

Parlamentul European a votat cresterea fondurilor pentru CEF-Transport



La 22 noiembrie, Comisia pentru Industrie, Cercetare si Energie (ITRE) si Comisia pentru Transport si Turism (TRAN) au votat reinnoirea Mecanismului de Interconectare a Europei pentru perioada 2021-2027 pentru a asigura dezvoltarea continua a retelelor transeuropene de transport, energie si telecomunicatii.

Cele doua comisii au votat cresterea bugetului cu aproape 6 miliarde de euro comparativ cu propunerea Comisiei care se concentreaza pe proiecte de transport deoarece ,,Fondurile CEF pentru transport ar trebui sa mearga catre finalizarea coridorului TEN-T, sa imbunatateasca conectivitatea si accesibilitatea cetatenilor in Europa", a declarat Raportorul Marian-Jean Marinescu.

Membrii Parlamentului European vor ca fondul CEF sa primeasca 43,85 de miliarde de euro fonduri regulate, inclusiv un transfer de 10 miliarde de euro din partea Fondului de Coeziune. Astfel, 5,77 de miliarde de euro din finantarea pentru transporturi ar trebui sa mearga catre proiecte care se pot adapta retelelor TEN-T cu scopul de a permite utilizarea infrastructurii atat de catre civili, cat si in scop militar, contribuind astfel la dezvoltarea Uniunii Apararii.
7,68 de miliarde de euro din totalul fondurilor CEF ar trebui sa mearga catre proiectele retelei de alimentare cu energie, inclusiv proiectele transfrontaliere din sectorul energiei regenerabile si 2,66 de miliarde de euro catre dezvoltarea retelei digitale.

clubferoviar.ro

frunzaverde

^
Problema este ca nu exista bani in buget nici macar pentru alocarile curente. Iar dupa Brexit, bugetele vor trebui scazute chiar si fata de situatia curenta, pentru ca incasarile vor scadea cu macar 11% pe cand cheltuielile vor scadea cu aproximativ 3%.

Realitatea e ca toate declaratiile astea sunt praf-in-ochi electoral intr-un an electoral complet pentru UE. Nu au nici o sansa sa devina realitate, pentru ca nu se bazeaza pe venituri care exista, si UE nu are voie nici sa creasca taxele fara consensul tarilor taxate (cu multiple tari anuntand veto), nici sa tipareasca moneda inflationista.

In momentul asta, de altfel, UE nu are buget nici pentru 2019, Consiliul si Parlamentul nefiind capabile sa gaseasca un compromis pe proiectul de buget al Comisiei, cu risc maxim de a intra in 2019 fara buget:

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2018/11/19/eu-budget-for-2019-conciliation-ends-without-agreement/#

Pana cand vom avea o noua Comisie si un nou Parlament, si pana cand divortul UE-UK va fi clar, si pana cand bugetul multianual nu e clar aprobat (ceea ce nu se va intampla in ciclul curent electoral UE), toate chestiile astea cu "CEF se reinnoieste" sau "fondurile europene cresc" sunt doar praf in ochi degeaba, populism electoral la nivel UE. Realitatea e ca nimic nu poate creste in viitorul ciclu bugetar, si toata lumea stie asta, dar nimeni nu va zice nimic pana dupa ce vom avea un nou PE, o noua comisie si un nou presedinte.

Si puteti vedea ca sunt praf in ochi cat timp PE voteaza hartoage fara efect, care vorbesc de termen lung... dar... nu sunt capabili sa gaseasca o solutie pentru bugetul care e necesar in 40 de zile...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

Quote from: AlexxC on December 14, 2018, 06:14:13 PM
http://m.hotnews.ro/stire/22867330

Quote
Rata de cofinanțare europeană crește de la 75% la 85% pentru proiectele mari de infrastructură, precum Magistrala 6 de metrou sau Autostrada Unirii.\

Quote from: TibiV on December 14, 2018, 06:29:26 PM
Biata UE, nu stie cum se ne indese banii in sac...
Dar noi NUUUU, noi Batman...



La ce ne folosesc atatia bani de la UE? :lol:

Ionut

Corina Creţu: Portalul european privind fondurile europene, actualizat. România a accesat 7,9 miliarde euro

Portalul cu date despre alocarea fondurilor europene a fost actualizat, a anunţat, vineri, Corina Creţu, comisarul european pentru Politică Regională. Pe acesta sunt afişate cele mai recente date despre sumele din fonduri europene care au fost accesate de către fiecare ţară. ,,Portalul pe care l-am creat pentru o mai bună transparenţă - Platforma de date deschisă (Open Data Platform) - a fost actualizat de către colegii mei şi poate fi vizualizat pe site-ul Comisiei Europene. Fiecare cetăţean poate vedea evoluţia din fiecare ţară a Fondurilor Structurale şi de Investiţii pentru perioada 2014-2020", a scris Corina Creţu, vineri, pe pagina sa de Facebook.

România are alocată o sumă de 30,88 miliarde de euro, pentru perioada 2014 - 2020, prin intermediul a opt programe, ceea ce reprezintă o medie de 1.548 de euro de persoană. La această sumă, statul român trebuie să se adauge în jur de 5,86 miliarde de euro.

Cele mai recente date, cele de vineri, arată că din totalul sumei alocate, 36,74 de miliarde de euro, era aprobată o sumă de 20,81 de miliarde de euro, reprezentând 57%, dar plăţi au fost făcute în valoare de 6,54 miliarde de euro (18%). Din cele 30,88 de miliarde de euro, România a accesat 26% (7,89 miliarde de euro), din care cea mai mare parte, 20% (6,12 miliarde de euro), o reprezintă plăţile iniţiale, 4% prefinanţările iniţiale şi 2% prefinanţările anuale.

ZF

Ionut

Asta este linkul portalului:
https://cohesiondata.ec.europa.eu/countries/RO#

Destul de misto facut, usor de urmarit, gasiti pe link multe statistici.




Ionut

Corina Creţu: România va avea o alocare mai mare în perioada 2021-2027

România - alături de Bulgaria, Grecia, Spania, Italia şi Finlanda - vor avea aloc[ri mai mari faţă de actuala perioadă de programare, a informat marţi comisarul european Corina Creţu, exprimându-şi speranţa că Acordul asupra Cadrului Financiar Multi-Anual 2021-2027 va fi aprobat pe perioada preşedinţiei României. România are prevăzută, în propunerea Comisiei Europene, o alocare pe politica de coeziune, pentru perioada 2021 - 2027, de 31 miliarde de euro, cu 8% mai mult faţă de intervalul 2014 - 2020, a scris, marţi, pe pagina sa de Facebook, Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

"La începutul anului trecut, începeam dezbaterile privind bugetul Uniunii Europene pentru perioada 2021 - 2027, în cadrul unei conferinţe dedicate viitorului Uniunii Europene, la care au mai participat preşedintele Jean Claude Juncker şi comisarul pentru Buget, Gunter Oettinger. În mai 2018, Comisia a reuşit să transmită Parlamentului European şi Consiliului - ca şi co-legislatori - o formulă ambiţioasă şi flexibilă, în care politica de coeziune are cea mai mare alocare, 373 miliarde de euro pentru perioada post 2020. România - alături de Bulgaria, Grecia, Spania, Italia şi Finlanda - vor avea alocări mai mari faţă de actuala perioada de programare. Sper din tot sufletul să se ajungă la un Acord asupra Cadrului Financiar Multi Anual 2021 - 2027 pe perioada Preşedinţiei Române a Consiliului UE, în propunerea Comisiei, România având prevăzută o alocare pentru politica de coeziune (deci, fără agricultură) de 31 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu 8% mai mult faţă de perioada 2014 - 2020. Deci, cu toţii sperăm ca bugetul să fie adoptat pe perioada Preşedinţiei Române, astfel încât banii din acest buget să poată fi folosiţi de către statele membre încă de la 1 ianuarie 2021, pentru proiecte de calitate, care să utilizeze eficient fondurile europene, în scopul reducerii decalajelor şi inegalităţilor pe continentul european şi îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor", a subliniat Creţu.

Adevarul

Ionut

^ Alte declaratii la Digi24.




Fondurile în plus pe care România le poate primi de la UE pentru perioada 2021-2027

,,Potrivit formulei pe care noi, Comisia, am propus-o ţări ca România, Bulgaria, Grecia, Italia, Spania şi Finlanda, pentru că mergem pe PIB-ul pe cap de locuitor vor avea mai mulţi bani. România va avea cu 8% mai mult. Cred că România trebuie să facă tot ce poate să convingă statele membre, pentru că ştiţi că nu există o unanimitate să adoptăm acest buget, să adoptăm acest buget înainte de alegerile europarlamentare", a afirmat, vineri seara, Corina Creţu, comisarul european pe Politică Regională, în cadrul unei emisiunie la Digi 24.

Pentru politica de coeziune din perioada 2021-2027, Comisia Europeană a propus un buget de 373 de miliarde de euro, iar Parlamentul European urmează să ia o decizie. ,,În martie, începem negocierile cu fiecare stat membru, pentru perioada de programare 2021-2027. Nu dictăm noi de la Bruxelles ce să facă cu banii. În primul rând, nu cred că ptuem avea atâta aroganţă să considerăm noi care sunt nevoile. Aceasta este trăsătura specifică a politicii de coeziune, pentru că se adaptează regiunii, nevoilor populaţiei. În funcţie de nevoi, vom avea şi o schimbare a regulamentelor. În calitatea mea de comisar european, am vizitat fiecare stat membru şi n-am avut niciun stat membru care să nu se plângă de regulamentele stufoase. Am propus o simplificare radicală a regulamentelor. Acum avem o cărticică, care este jumătate decât regulamentele anterioare, pentru cinci fonduri europene", a explicat Creţu.

Mediafax

frunzaverde

#354
^
Astea sunt declaratii politicianiste, practic goale, ale Comisiei Junker. Pentru ca bugetul UE din 2021-2027 sa poata ajunge la nivelul cerut de Comisie, ar fi nevoie de cresterea taxelor care ajung la UE in randul tarilor membre cu undeva intre 30% si 40% fata de nivelul curent. Inacceptabil pentru aproape toata lumea.

Cu chestia asta nu e nimeni de acord - a se vedea ca inclusiv bugetul pe 2019 a fost aprobat in ultimul moment, varianta comisiei fiind refuzata, aprobarea venind doar dupa procedura de conciliere, si taierea bugetului pana la % corect.

Comisia Junker oricum dispare in octombrie, la fel ca si PE-ul curent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Declaratii oficiale AM POIM, OIT, reprezentanti Comisie. Ieri si azi, SCS Transport.

Cea mai proasta veste de ieri si de azi este asta: exista foarte, foarte, foarte, foarte mari sanse ca pe "POIM 2" sau cum s-o numi sa avem SEMNIFICATIV MAI PUTINI BANI PENTRU TRANSPORT. Discutia e mai lunga, dar concluzia asta e: pe urmatorul exercitiu financiar UE, transporturile vor primi mai putini bani ca pe POIM (exercitiul actual).

Ionut

Parlamentul European si Consiliul au aprobat formal urmatorul CEF

Parlamentul European si Consiliul au ajuns la un acord cu titlu provizoriu cu privire la propunerea Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF), in cadrul urmatorului buget UE pe termen lung 2021-2027. ,,Noul Mecanism de Interconectare a Europei se afla in centrul transportului european. Acest mecanism contribuie la imbunatatirea conectivitatii, la accelerarea decarbonizarii si digitalizarii economiei UE si creeaza sinergii intre transport, energie si infrastructura digitala. Dar mai presus de toate, va permite UE sa finalizeze reteaua centrala de transport pana in 2030, aceasta retea fiind coloana vertebrala a pietei unice care sustine nevoile operatorilor logistici si pe cele ale pasagerilor", a declarat Comisarul European pentru Transport, Violeta Bulc.

Noul program va permite Uniunii Europene sa pregateasca drumul catre neutralitate din punctul de vedere al impactului asupra climei in conformitate cu propunerea unei Planete Curate pentru Toti si sa sustina infrastructura necesara unei mobilitati sigure, curate si conectate, asa cum propune Comisia in pachetul Europa in Miscare. De asemenea, acest instrument de finantare va prioritiza mijloacele de transport ecologice, precum calea ferata si dezvoltarea statiilor de incarcare pentru vehiculele care utilizeaza combustibili alternativi. Prin imbunatatirea conectivitatii si sigurantei sistemelor de furnizare a energiei, Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF) va contribui la dezvoltarea Uniunii Energetice si va sustine tranzitia catre o energie curata. Acest lucru va permite Europei sa ramana lider in procesul de tranzitie catre o energie curata in conformitate cu prioritatea politica a Comisiei Juncker de a deveni lider global al energiei regenerabile. In iunie 2018, Comisia Europeana a propus o finantare in valoare de 42,3 miliarde de euro in cadrul urmatorului Mecanism de Interconectare a Europei. Propunerea prevede o finantare de 30,6 miliarde de euro pentru retelele de infrastructura europeana de transport, 8,7 miliarde de euro pentru energie si 3 miliarde de euro pentru sectorul digital.

Aceasta propunere reprezinta o crestere de 47% comparativ cu 2014-2020. 23,5 miliarde de euro sunt disponibili pentru alocari din bugetul UE 2014-2020 pentru cofinantarea proiectelor TEN-T in statele membre UE.

ClubFeroviar.ro

rota

Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat astăzi, 2 aprilie, finanțarea a patru proiecte majore în România - ,,Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București", ,, Îmbunătățirea serviciilor de transport pe linia de metrou 2, Berceni-Pipera", ,,Protecția și Reabilitarea zonei costiere - Faza a II-a" și ,,Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Timiș." 

EC.Europa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

ultrasbz

Intrebare teoretica: ar fi posibil/eligibil ca in zonele care sunt deservite de un drum national (50km+) non-TEN-T, dar care se varsa in reteaua TEN-T, sa se poata construi pe fonduri europene (prin ADR-uri) de catre Consiliile Judetene, un drum judetean nou la standard de drum expres (sau autostrada) paralel cu DN-ul existent?

dancosta

Am primit raspunsul privind cererile de finantare depuse si contractele de finantare semnate din 1 Ianuarie 2017 si pana acum.




















Powered by API/PUM imgur uploader