News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Io

#375
Nimic rau ca avem alocat purcoiul ala de bani, avem pe ce-i cheltui. Sigur, ramine de vazut daca si sintem in stare. Doamne-ajuta! Experienta de pina acum arata insa ca nu sntem in stare sa absorbim tot.
Ceva insa nu se leaga in treaba cu giganticul fond de relansare propus acum: 750 de miliarde de Euro? De unde? Bugetul UE pe 2019 a fost de 165. Nu exista in lume banca normala la cap sa finanteze asa ceva. Ar fi ca si cind o companie are cifra de afaceri x si este creditata cu de 4 ori x. Nu exista asa ceva decit in situatia pe care am avut-o in Romania: iti faci o banca prin care sa-ti finantezi propriile daraveli. Reteta perfecta pentru potlogarii si faliment garantat. A, uitasem, UE nu poate da faliment. Mda. Insa inflatie grosolana poate avea. Cu inevitabila celulita, chit ca a fost cindva dama bine.
Mai la vale se propun ca surse de finantare asa:
- o taxa pentru gigantii IT. Madam, parca propuneai o Europa digitala, moderna si chestii. Cum o faci fara respectivii giganti? Ca nici astia nu-s domnisoare de pension, sint inregistrati pe unde sint inregistrati si la cea mai mica miscare, madam, iti mai trag inca niste "optimizari fiscale" de ramii cu nimic sub fusta ta socialista.
- taxarea activelor marilor corporatii. Imi inchipui ca tot la alde Google te referi ca daca te atingi de  Siemens zbori afara si dormi pe pres. Totusi, ce active iti propui dumneata sa taxezi, cit valoreaza activele alea si cum iti propui sa le taxezi? Concret, te rog. Macar un Power Point sa ne explici din intelepciunile-ti economice.
- taxarea emisiilor poluante. Pai la masini, generare de energie, productie de orice si alte de-astea o faci deja. De unde vei scoate plusul de bani? (Cum perfect remarca, cred, Florin74, cum vei taxa dumneata energia pe care Romania o importa din Ucraina, energie produsa murdar, de acord, si ale carei "murdarii" sint colea, nu doar la granitele EU/Romania ci si deasupra/pe sol EU, ca taxe pe vint nu s-au inventat inca. Da' poate-acum, mai stii?
Nu cumva ne aflam in situatia descrisa atit de bine de d-na Thatcher? Aceea ca socialismul functioneaza pina cind se termina banii altora?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

#376
Nu știu cum să îți spun, dar digitalizarea merge mână în mana cu taxarea giganților IT. Adică practic crezi în același sector noi oportunități și taxezi pe aia care au câștigat deja exact din același domeniu.

In rest mă amuză cum apar libertarieni că ciuperci: ei nu au altă soluție decât "anarhia rezolva orice" dar nu și-ar muta afacerile in SUS de nici o culoard.


cristian.ghinghes

500 de milioane de euro tăiați de la POIM (dintre care 450 de la transporturi) și transferați la Programul de Competitivitate, pentru ajutarea firmelor.
În condițiile de supracontractare există pe POIM...

Detalii:
https://www.romaniacurata.ro/guvernul-orban-taie-fonduri-europene-autostrazi-cai-ferate-pentru-firme/
consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)

tom_sawyer

Premieră pentru finanțarea proiectelor de Infrastructură de transport

Comisia Europeană a aprobat pentru România finanțarea temporară a proiectelor de infrastructură de Transport în procent de 100 % și nu 85 %, conform regulamentului anterior.

Derogarea se bazează pe constrângerile financiare și impactul pandemiei asupra bugetului de Stat, arată Ministerul Transporturilor.

Această excepție va fi pe durată limitată, între iulie 2020 și iunie 2021 după care România va contribui – de la bugetul de stat- din nou cu 15 % pentru finanțarea proiectelor aprobate de Comisia Europeană.

romania-actualitati.ro

AlexxC

Traducerea va rog!
Se finanteaza 100% proiectele pornite in aceasta perioada sau platile efectuate in acest interval?


Xenos

Un pic tendențioasă analiza lui Peiu pe partea clasică de lobby Astra. Nu poți cumpăra metrouri cu dedicație de la tine din țară, sunt reguli UE. De-aia se țin licitații. Electroputere Craiova trebuia privatizată cu Siemens sau Bombardier prin anii 90 și nu furată de ai noștri, atunci am fi avut industrie feroviară competitivă și nu rebuturi "modernizate" la Remarul Pașcani.
Altminteri corect că atragem foarte puține fonduri și foarte bizar alocate.

cris_ct

Comisarul european Adina Valean: "Infrastructura de transporturi va beneficia de o treime din suma totală acordată pentru redresarea economică, adică peste 9 miliarde de euro."
https://www.g4media.ro/comisarul-european-adina-valean-infrastructura-de-transporturi-va-beneficia-de-o-treime-din-suma-totala-acordata-pentru-redresarea-economica-adica-peste-9-miliarde-de-euro.html

vancouver

Legat de criticile care par a veni de la Bruxelles in privinta PNRR:

Ceea ce critica cei de la Uniunea Europeana este bull-shit total. Romania nu are nevoie ca de aer de digitalizare si nici de green. Suntem printre cele mai green tari din UE din multe puncte de vedere si printre cei mai digitalizati. In Germania si alte tari vest-europene digitalizarea e in urma rau-rau in multe institutii. S-a vazut si cu centralizarea datelor covid la inceput, incurcaturi in tabelul excel, aveau versiunea Excel din 2007! Calea de comunicare principala in Germania la stat este FAXUL. Daca nu stiti ce e aia, atunci dati pe google.

Romania este ca o familie saraca, careia degeaba ii dai gratis o casa, ca nu o sa aibe bani sa plateasca curentul si apa rece si o sa o piarda intr-un an, plus ca o sa o vadalizeze.

Nu trebuie sa dai unei tari ce ti se pare tie ca e bun, CI CEEA CE ACEA TARA CERE!

Daca nu ceream nimic eram idioti. Acum am cerut. Asta ne trebuie noua urgent, ca sa nu mai murim pe drumuri ca prostii si sa nu mai stam in subdezvolatare. Dupa ce o sa avem o retea de baza de drumuri, o sa urmeze caile ferate, care sunt GREEN. Si inchis carbunele si altele, dar hai sa iesim intai din mocirla.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

 :lol: :lol: :lol:
Suntem printre cei mai green și mai digitalizați? Nu ai mai fost prin Ro de mult, să vezi cum e cu ANAF-ul și cu cazierele și cu dosarele de angajare/școlarizare/făcut firmă etc? Iar despre green, nu cred că are sens să intrăm în detalii despre poluare, deșertificare, încălzire pe cărbune, Valea Jiului etc. Iar aia cu "dă unei țări ce îți cere" e din seria "copilul vrea să mănânce toată ziua doar ciocolată, ce să îi fac?" sau "Orban Viktor nu prea vrea condiționalități ale fondurilor europene de respectarea statului de drept".

florin74

Horatiu, ponderea productiei de energie din carbune e mica si scade de la an la an
Green inseamna si productia hidro, nu numai eolian si fotovoltaic, Daca le cuantificam si pe astea, sarim bine de 40% pondere... Daca nu cumva chiar 50%.

vancouver

Si pentru informatizarea ANAF-ului ai nevoie de 30 de miliarde de euro?  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Hai că suntem buni la miștocăreală. Arată-mi documentul UE prin care cer să folosească România toți cei 30 de miliarde de euro la informatizarea ANAF și îl mănânc.

razvam

Intre timp politicul fata cu digitalizarea si jocurile politice.

Nu am legatura cu ei, nu vreau sa aduc politicul dincutie, doar ca Guvernul Romaniei (oricare ar fi el) si Romania in sine, poate si fara ajutorul UE prin PNRR sa isi faca digitalizare, doar sa vrea, ca talent, implicare si pasiune exista cam pe ochi frumosi. Si daca exista pe ochi frumosi cu atat mai mult o sa existe si cu un buget decent si strategie guvernamentala.

mircea

Legat de digitalizare și alte minuni, m-am dus să-mi scot un extras CF pentru branșament la gaz. Deoarece, tot statul, pentru treburi din astea serioase gen branșament, cere extras CF ce se scoate de la el de la ghișeu, nu din ăla aiurea ce ți-l poți scoate tot de la el, dar de pe site. Și tanti de la ghișeu era mirată că de ce am adresa din buletin pe proprietatea pe care vreau să o racordez la rețea. La ea în sistem domiciliul meu era tot ăla vechi deși am alt buletin de câțiva ani.
- Nu v-au trimis de la evidența populației o actualizare de date? întreb eu ca prostul.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , reacția ei.

Cât despre politicle green, e simplu. În fiecare parcare de pe noile A ce se vor face din miliardele alea, 4 prize pentru mașinile electrice. Ba chiar 6, să fim și mai green.