News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

perfidus

@elphax, te puteai opri la primele patru cuvinte din fraza de mai sus. Acolo e esența.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Inca o amenintare de furtuna vine din Senat.
Actul normativ a fost adoptat deja de Camera Deputaților pe 25 aprilie, iar Senatul este acum for decizional.

QuoteRomânia riscă suspendarea tuturor plăţilor făcute de UE în proiectele europene din cauza modificărilor aduse la legea Curții de Conturi. Motivul: experții europeni sunt îngrijorați de modificările operate în Parlament la actul normativ, care nu mai garantează independența acestei instituții care verifică inclusiv modul cum sunt cheltuite fondurile europene de către administrațiile locale.

QuoteUna dintre cele mai grave modificări adoptată de Camera Deputaților îi acordă președintelui Curții de Conturi competența exclusivă de sesizare a organelor de urmărire penală în cazul în care, în urma controlului, se constată că o instituție a cheltuit banii publici cu încălcarea legii.

În legea aflată în vigoare, sesizarea organelor de urmărire penală se face de către conducătorul departamentului care realizează raportul de audit.

QuoteModificările radicale au fost aduse de PSD la un proiect de lege inofensiv depus în noiembrie 2017 de mai mulţi parlamentari PNL şi PSD.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Cica functionarii sunt terorizati, de-aia nu absorb (al doilea om in stat)

Sau antreprenorii nu cer deconturi (ministrul de resort)

http://m.ziare.com/klaus-johannis/iohannis-critica-lipsa-absorbtiei-fondurilor-europene-tariceanu-da-vina-pe-teroarea-din-administratie-1513975-font1

__dir

Terorizati ca nu mai pot fura ca inainte, nicidecum ca nu pot absorbi.

Cei de la FE sunt platiti destul de bine fata de medie.

cristi5

Nu cred ca e vorba doar de MFE ci de intreg lantul trofic, de la SF la ultima lopata din teren, si de la aplicatia pt fonduri UE pana la ultimul decont si control al curtii de conturi.

Dar as vrea sa aud un politician care nu e urmarit penal vorbind despre teroare. Pana atunci raman sceptic.

TibiV

Brusc au deventit toti preocupati de soarta fondurilor europene...
Pun comunicatul asta, desi este la de credibil ca Pinocchio...


http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1982-17052018

MINISTERUL TRANSPORTURILOR DEPUNE TOATE EFORTURILE PENTRU ATINGEREA ȚINTELOR PRIVIND DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII DE TRANSPORT CU FONDURI EUROPENE
Publicat: 17 Mai 2018

Ministerul Transporturilor este responsabil până la această dată de absorbția a aproximativ 820 milioane Euro, pe locul doi după Agricultură ca valoare a fondurilor absorbite de România.

Structurile de specialitate ale ministerului implementează o serie de măsuri pentru a aduce și menține ritmul de lucru al antreprenorilor la un nivel ridicat prin întâlniri de lucru constante, vizite regulate în șantierele de lucrări, monitorizări lunare ale graficelor de execuție.

În ceea ce privește situația execuției bugetare pe proiecte, la trimestrul I 2018 (cu corecție aplicată) Ministerul Transporturilor a avut ca țintă de absorbție 229.489.487 lei din care a realizat 99,17%, reprezentând 227.575.076 lei.

În ceea ce privește stadiul contractării în cadrul POIM 2014-2020, din totalul în valoare de 6.809.320.366 Euro (UE + Buget de Stat) la acest moment au fost aprobate proiecte în procent de 73,96 % din alocarea UE, din februarie 2017 până în prezent, și contractate în procent de 61,07%, din care Fond de Coeziune 74,74% și Fond European de Dezvoltare Regională în 32,05%. În total au fost aprobate 35 de proiecte în valoare eligibilă de 4.937.369.840 Euro.

Pentru acest an, Ministerul Transporturilor are în plan transmiterea a 7 aplicații noi de finanțare către Comisia Europeană, aferente următoarelor proiectelor majore:
-        "Modernizare ecluze FAZA 2" (deja transmis CE în luna aprilie 2018)"
-        "Reabilitare DN 73 Pitești- Brașov"
-        "Construcție pod peste Dunăre la Brăila"
-        "Construcție Centura București"
-        "Construcție autostrada Transilvania - secțiunea Gilău – Nădășelu-Mihăiești"
-        "Construcție drum de mare viteză Pitești – Craiova"
-        "Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni- Pipera"

Toate aceste proiecte se află într-un stadiu avansat din punctul de vedere al pregătirii documentațiilor necesare pentru completarea corespunzătoare a aplicației de finanțare, beneficiind constant de asistență tehnică din partea JASPERS. De asemenea, toate proiectele noi aflate în portofoliu vor fi lansate respectând toate prevederile legale din domeniu, inclusiv aspecte legate de aprobările de mediu, calitatea documentației, respectarea procedurilor privind achizițiile publice.

Proiectele noi împreună cu cele aflate în diferite stadii  de implementare vor asigura țintele de absorbție stabilite pentru anul 2018, astfel încât pentru acest an nu există un risc de dezangajare a fondurilor nerambursabile pentru sectorul de transport.

Responsabilii ministerului cunosc foarte bine problemele existente și fac toate eforturile pentru atingerea țintelor stabilite pentru dezvoltarea infrastructurii de transport folosind finanțarea nerambursabilă disponibilă în cadrul POIM pentru perioada 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Lanțul trofic sună cam așa:

Politician aflat la conducere: De ce nu atragem fonduri europene?
Funcționar: Pentru că toate proiectele sunt întârziate.
Politician: Păi de ce sunt întârziate?
Funcționar: Pentru că:
1. Se depun multe contestații la toate proiectele, nu reușim să semnăm contracte din cauza contestatarilor.
2. Ne e frică să semnăm orice din cauza DNA, Curtea de Conturi, Corpul de Control etc.
3. Constructorii nu lucrează, nu sunt mobilizați.
( doar nu o să îi spun că suntem niște incompetenți care nu știm altceva decât să plimbăm hârtii, să inventăm alte hârtii, să ne acoperim de hârtii,
să nu semnăm nimic că banii oricum vin, să fugim de orice decizie, să facem proceduri complicate în care să nu mai știe nimeni a cui e responsabilitatea, să fie un păienjeniș complet din care nimeni să nu înțeleagă nimic în special politicienii)
Politician: mulțumesc pentru sinceritate, o să rezolv aceste probleme.

Ce face astfel politicianul?
1. Dă cu toate tunurile în DNA
2. Aduce un băiat de la partid la Curtea de Conturi și îi pune în brațe controlul complet al instituției.
3. Cheama toți constructorii și îi urechează pentru că nu lucrează suficient de rapid
4. Modifică legislația pe achiziții publice astfel încât să dispară notificarea prealabilă și controlul ANAP în derularea procedurilor, se scurtează foarte mult termenele de depunere a contestațiilor

Dan027

Iar concluzia este ca politicianul are nevoie de o a doua parere?

... si totusi politicianul pare omul bun dar naiv in toata ecuatia asta, el intreaba, incearca sa rezolve... n-as crede ca e chiar asa :)

cristi5

#323
O analiza amanuntita a absorbtiei 2007-2017

http://www.romaniacurata.ro/guvernul-ciolos-a-fost-sau-n-a-fost-guvernul-0/

Ce nu se spune (sau mi-a scapat) e ca absorbtia fiecarui guvern (pe infra cel putin) e practic pregatita de guvernele dinainte

Analiza contine multe tabele si grafice, daca are cineva timp sa o parcurga si gaseste ceva relevant pt infrastructura, puneti aici

subway

Sa intelegem ca tehnocratii guvernului <zero> au fost cei mai eficienti?

dr4qul4

Daca e o analiza facuta de romaniacurata sa fii sigur ca ies primii. Sa mai remintim ca in 2016 s-a incheiat exercitiul financiar si e absolut normal ca la final sa ai cele mai mutle decontari (exact asa cum in Decembrie avem cele mai multe platit de la bugetul de stat).
Dar ca o simpla intrebare: Cate autoritati de management au reusit sa acrediteze pt actualul exercitiu?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Contabilitatea e contabilitate si n-are treaba cu madam Mungiu...

cristi5

Mungiu e indragostita de Ponta si a fost foarte critica cu Ciolos pt ca, zicea ea, serviciile au pus ministri. Deci nu cred ca RomaniaCurata e asa inclinata sa-l sprijine pe Ciolos.

Pe de alta parte, pe infrastrucrura cel putin, deconturile EU din 2016 sunt rodul muncii din anii precedenti (SF, licitatii, proiectare, executie). Deci nu prea e meritul PMului din 2016, pe infrastructura, poate pe alte domenii este.

cristi5

"Proiect-pilot care vizeaza consolidarea guvernantei si a capacitatii administrative de a gestiona fonduri europene". Au fost selectate Grecia, Spania, Polonia, Bulgaria si Croatia.

Romania se pare ca a trimis o aplicatie neeligibila.

http://m.ziare.com/fonduri/romania-zboara-din-lista-proiectului-pilot-al-ue-de-crestere-a-absorbtiei-fondurilor-europene-comisia-va-ajuta-bulgaria-si-alte-4-state-1515150-font1

Dan027

#329
De la 39 mlrd la 27 de mlrd ... procentual cred ca Romania are cea mai mare scadere a fondurilor europene in exercitiul financiar viitor.

QuoteRomânia are alocate, în proiectul de buget european 2021-2027, fonduri în valoare de 27,203 miliarde euro de la politica de coeziune, conform propunerilor publicate marţi de Comisia Europeană.

http://www.economica.net/romania-va-primi-fonduri-de-coeziune-in-valoare-de-27-miliarde-de-euro-in-2021-2027_154354.html