TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RaduG

Dacă e dublă taxa cum spui că e la Vidin (27 față de 13), numărul de vehicule necesare zilnic s-ar reduce la jumătate, în jur de 10.000.

De aceea am și făcut exercițiul matematic, jonglând cu aceste cifre puteți ajunge la diverse rezultate.

MZA-ul prin pasajul Drajna (2019) arată așa:





MZA-ul prin Drajna pe DN21 este reconfirmat de ministrul Bode în 2020 la 11.300.

Gâtuirea masivă este PFT Ostrov-Silistra. Dacă ambele țări intră în Schengen scăpăm de ea. Atunci ar fi interesant de văzut cum se reajustează valorile de trafic, cel puțin pentru turisme.

Gâtuirea 2 este că silistrenii nu mai vor camioane printre blocuri, absolut firesc, ceea ce presupune pod în amonte de Silistra, unde este bineînțeles și Dunărea mai îngustă (600-700m).

tom_sawyer

Bacul de la Isaccea face inutil un pod Călărași - Silistra, pentru multe zeci de ani, în opinia mea. Nu uitați că avem contracte in desfășurare pentru proiectarea DX-urilor Brăila-Tulcea-Constanța.
Traficul Turcia-Ucraina-Rusia va merge prin Dobrogea.

Whyse1

@tom_sawyer: Asta nu doar muta punctul de gatuire? Pana la urma, un bac nu are nici pe departe aceeasi capacitate ca a unui pod.

dr4qul4

#33
@RaduG, dar vor fi doar autoturisme acolo? DIn ce vad eu, la calculul tau avem nevoie doar de 1500 de tiruri/ zi

Are cineva idee cate tiruri trec astazi cu bacul la Calarasi? Vad ca spre Silistra costa 57 euro o trecere pt un tir.
Si daca tot facem pod nou, poate nu ar strica si o vama noua mai la sud de Oras, astfel podul s-ar putea face Ro-Ro.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#34
@Whyse1: Traficul nu va crește niciodată atât de mult ca să se ajungă la "gâturire".

@dr4qul4: 20 de curse pe zi (în total, de pe ambele maluri), un feribot are o capacitate de max. 6 TIR-uri. Deci maxim 120 TIR-uri pe zi, actualmente:

https://bactrecereferibot.ro/#section2

La Isaccea, bacul actual are o capacitate de cel puțin 10 TIR-uri (ochiometric), 14 curse pe zi (în total, de pe ambele maluri):

https://www.porom.org/ro/program

naivu

#35
+1 @tom_sawyer, iar dacă bacul de la Isaccea gâtuie, se poate ocoli pe la Galați-podBraila. Utilitatea reală a unui pod la Călărași se va putea evalua după ce se va termina DX Brăila-Isaccea-Tulcea, DX Tulcea-Constanta, varianta Techirghiol și (sper și) o continuare către Bulgaria.

RaduG

#36
În anexa 4 PNRR cu proiecte de rezervă apar sectoarele Slobozia-Drajna-A2 cu lărgire la 4 benzi + pasaj Drajna, și Călărași-A2:





Detalii pe blog: http://gorunescu.ro/noutati-trans-regio-71-braila-slobozia-drajna-calarasi-chiciu/

RaduG

#37
Stadiu pasajul Drajna:

Quote,,S-A EMIS ORDINUL DE INCEPERE IN DATA DE 15.03.2021.
DURATA DE EXECUTIE CONTRACT :
- 360 ZILE PERIOADA DE PROIECTARE
- 540 ZILE PERIOADA DE EXECUTIE.
STADIU:IN CURS DE ELABORARE/ PREDARE DECLARATIE DE PROIECTARE (TERMEN PREDARE -120 ZILE DE LA ORDINUL DE INCEPERE.)"

Practic pe 15 Iulie Arcada ar trebui să depună declarația de proiectare.
Termenul de dare în trafic al pasajului Drajna este 01 Septembrie 2023.

Detalii aici: http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf

vancouver

Greu, greu. Nu zic, pasajul de la Drajna e mai mult decat doar un simplu pasaj peste CF, ci este la nivel de 2+2 si plus ocolire Drajna. Dar chiar si asa, greu.

Normal ar fi - dupa parerea mea - sa urmeze un proiect de eliminare a absolut tuturor trecerilor la nivel cu CF de pe M800 Bucuresti - Fetesti. In primul rand arde rau de tot Andronache.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

la Andronache arde rau? La Petricani inseamna ca e deja scrum. Dar nici o speranta pana in 2024.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduG

#40
Da, sunt nasoale și Andronache, și Petricani. Dar.
1. Traficul de marfă și pasageri e full prin Drajna, deja prin Andronache și Petricani mai scade ceva (partea de Călărași/Obor 11 trenuri zilnic) plus ceva trafic de marfă care o ia pe centură.
2. Senzorul de barieră la Drajna e pus la 7 km spre Fetești, că așa cer normele pentru 160 km/h. Când vine un marfar cu 30-40 la oră dinspre Constanța, încetinind să intre în Ciulnița pe o linie secundară ca să dea prioritate traficului de pasageri, se pune bariera cu 10 min. înainte să apară trenul. Apoi vine din sens opus altul, apoi vine un tren de persoane tot dinspre Constanța. Ei bine, ai 2-3 momente pe zi când se suprapun atâtea marfare și trenuri de persoane încât bariera stă pusă 40-50 min în medie. Unul dimineața între 8-9 și unul seara pe la 17, pe astea le-am constatat eu constant, câteodată mai e și unul pe la 14-15. S-a discutat cu CFR-ul să se modifice senzoristica, să se monteze eventual încă un senzor, suplimentar, mai aproape de barieră, pentru trenurile care vin dinspre Cta cu viteză mică, au zis că analizează. De vreo 5 ani tot analizează.
3. Abia luna trecută a catadicsit CFR-ul să repare trecerea, care devenise un calvar, se denivelaseră dalele de cauciuc și asfaltul adiacent, trebuia să frâneze toată lumea la 5-10 la oră.
4. Fix lângă CF este intersecția cu DN3A, și știți de pe centura capitalei ce înseamnă intersecție lângă CF.

Ei bine, toate astea de mai sus fac niște cozi interesante pe mai mulți km, care spre Slobozia nu sunt neapărat o problemă fiind pe câmp (deși și acolo sunt tamponări frecvente pentru că nu sunt atenți și precauți), dar spre A2 ajung în zilele de weekend de vară sau sărbători să intre ambuteiajele pe A2, ceea de deja constituie un risc major de siguranță.

dr4qul4

Stai linistit ca am stat de cateva ori la bariera aia. DN21 este unul din drumurile care merita si pot fi upgradate folosind traseul actual.
Pe langa centura Drajna, trebuie neaparat si centura Slobozia. Chiar, au terminat de reparat podul ala?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RaduG

Doar suprastuctura, mai sunt niște restricții de tonaj pentru că mai sunt ceva lucrări de consolidare la pile or smth.

Măcar le-au ieșit de data asta rosturile de dilatare, chiar nu se mai simt acum, e o încântare  :D

Dar au zbârcit-o cu giratoriile:
1. Zbârcirea 1, giratoriul de la LIDL. Când coborai de pe pod erau două benzi și puteai să faci lejer dreapta și să intri în oraș pe sub pod, au făcut două benzi la urcare și doar una la coborâre de pe pod, ceea ce din punct de vedere strict științific și legal e corect, dar luând în calcul specificitatea drumului și anume că îți vin sute de mașini în calupuri de la bariare Drajna, a fost o greșeală.
2. La fel și cu giratoriul adiacent (cel mare și oval) dinspre Brăilei, unde au îngustat absolut inexplicabil un bulevard de două benzi la una singură, unde cei care voiau să intre pe bulevardul central al orașului făceau simplu și ușor dreapta, acum toată lumea care vine dinspre Brăilei este comasată la o singură bandă de intrare în giratoriu. Care giratoriu e cu două benzi pe sens, iar șoseaua Brăilei e cu 4 benzi. De ce să gâtui la o bandă, pe mine mă depășește, în condițiile în care toate celelalte intrări în giratoriu erau pe două benzi, iar spațiu era berechet.

superdefekt

Quote from: dr4qul4 on June 30, 2021, 11:13:51 PM
Chiar, au terminat de reparat podul ala?

Am trecut acum o saptamana si pe pod e gata tot, nu mai sunt semafoare si limite. Nu stiu pe jos daca mai au ceva.