TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

^Da, Calarasi vroaim sa zic.
Si eu vad podul asta in Romania integral, pentru ca va fi folosit mult si de romani, care altfel ar trebui sa stea in vama de 2 ori.

Nu cred ca au BG bani sa faca pod la Ruse singuri. Zic ca tot pe fonduri UE il fac.

dr4qul4

Si eu il vad tot RO-RO. Pe langa a prelua din traficul spre sudul litoralului, il va prelua si pe cel spre Varna. Care in sezonul estival ajunge la valori destul de mari.
Asta pe langa camioanele care fac Turcia-Ucraina, si care nu sunt putine deloc. O fi bac la Isaccea, dar cand va fi gata centura Galati, DX Galati-Braila si pasajul de la Drajna, multe camioane vor trece vama dubla decat sa stea la bac. Sau daca stau la bac (sa zicem ca sunt pb la vama) sunt sanse bune sa treaca Dunarea inapoi la Braila. DN21 are un traseu drept si putine localitati. Asa ca pentru camioane este mult mai atractiv decat dealurile Dobrogei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Uiți că DX Tulcea-Constanța și centura Techirghiol au contracte de proiectare în desfășurare.

Părerea mea e că ne vom descurca cu bacurile mult tip de acum înainte la Călărași. Cel puțin 3 bacuri mari vor fi disponibile în 2 ani sper: 1 de la Galați (Oltișoru 2 sau 3, unul din ele va pleca la Isaccea) și 2 de la Brăila (Chiciu și Oltișoru 1).

carutasul

dar până la urmă, la Drajna se întămplă ceva? Se lucrează? Dacă tot avem topic separat...

razvan96


RaduG

La Drajna s-a semnat contractul în Februarie, Arcada Galați are 6 luni proiectare + 18 luni execuție. Practic undeva în August ar trebui terminată proiectarea și depus proiectul pentru AC.

Ambuteiaj

Un pod Ro-Ro ar fi util nu doar pentru o legatura Nord-Sud (Moldova-Bulhgaria) dar ar putea fi si o alternativa pentru Bucuresti-Mangalia (sudul litoralului).

Parerea mea ca cea mai buna varianta pentru un pod la Calarasi ar fi intre Roseti si Isvoarele.
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

Skynick

La Drajna se reface deocamdata trecerea la nivel si se trece calea ferata la paleta, pe un sens. Evitati daca puteti.

RaduG

Da, am uitat să anunț:

,,Conform unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, în perioada 24 mai 2021 – 6 iunie 2021 se vor executa lucrări de reparații la trecerea la nivel de cale ferată, de la km 111+177, linia CF Fetești – Ciulnița, situată la intersecţia cu DN21, în localitatea Drajna Nouă, județul Călărași.

Lucrările de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată (TN), situată între stațiile Fetești – Ciulnița, km 111 + 177, constau în montarea de dale strail și refacerea sistemului rutier, în vederea creșterii gradului de siguranţă a circulației rutiere și feroviare. Amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată se va realiza cu dale noi din cauciuc, iar de o parte și de alta a căii ferate, la marginea drumului, se vor monta parapete metalice de ghidare a vehiculelor, în zona trecerii la nivel.

În perioada de execuție a lucrărilor, traficul feroviar se va realiza alternativ pe câte un fir de circulație, iar traficul rutier se va desfășura alternativ pe o singură bandă de mers, conducătorii auto fiind rugați să respecte în timpul zilei, în intervalul orar 07.00 – 20.00, traseul semnalizat cu piloți de dirijare, dotați cu stații de emisie recepție iar, în timpul nopții, în intervalul orar 20.00-07.00, dirijarea circulației se va realiza pe baza semafoarelor electrice.

De asemenea, în zilele de 24.05.2021, ora 20:00 – 25.05.2021, ora 08:00 și 25.05.2021, ora 20:00 – 26.02.2021, ora 08:00, circulația pe DN 21, la poziția km 105+540, în comuna Dragalina, sat Drajna, județul Călărași, pe relația Călărași – Slobozia și retur, va fi închisă la trecerea la nivel cu calea ferată (intersecția DN21 cu DN3 A), circulația autovehiculelor pentru ruta Călărași – Slobozia, și retur, urmând să fie deviată pe următoarele rute ocolitoare:
* autovehiculele cu MTA de până la 3,5 tone pe ruta DN3A – Dragalina DC20 – DN21;
* autovehiculele cu MTA mai mare de 3,5 tone pe traseul DN3A – Fetești – DN3B Stelnica – DN2A Mihail Kogălniceanu – Slobozia.

Conducătorii auto sunt rugați să respecte restricțiile instituite și semnalizarea rutieră temporară, aceste măsuri având drept scop menținerea condițiilor optime și de siguranță în traficul rutier, în perioada de desfășurare a lucrărilor, iar călătorilor care folosesc serviciile feroviare le recomandăm să solicite informaţii despre orele de sosire sau de plecare a trenurilor în staţiile de cale ferată de unde îşi achiziţionează biletele de călătorie."


https://www.infomuntenia.ro/trecerea-de-cale-ferata-de-la-drajna-cand-va-fi-intrerupta-circulatia/2021/05?fbclid=IwAR2hfy9KKRyU2wMSCLe3wR3BxmGx7JlBZGP0Wyvqk2zLfoQTf_mKCRelBSo

RaduG

#24
Update de la Silistra. Din cauza faptului că traficul greu se vrea a fi scos din oraș, acum feribotul cu camioane o ia pe traseul lung Chiciu - Silistra locația exactă aici a terminalului bulgăresc:
https://www.google.ro/maps/place/Silistra+-+Calarasi/@44.1163493,27.1764169,887m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40b021ffcd0195cd:0x4437a413e8aee6f4!8m2!3d44.1162539!4d27.1771818

Asta prezintă niște dezavantaje pentru transportatori și firma de feribot:
1. Traseul este lung - aprox 8 Km, nu vreau să știu cât durează deplasarea în amonte
2. Consum mare, ineficient economic
3. Cea mai mare problemă, terminalul bulgăresc trebuie dragat continuu, este în afara șenalului navigabil, practic o dragă stă ancorată acolo în permanență. Mai mult ca sigur în lunile cu apă scăzută (August-Septembrie-Octombrie) navigația acolo va fi o mare problemă

Toate aceste schimbări politice (factorii politici au cedat la presiunea publicului din Silistra care nu mai voia camioane în buricul orașului) își vor pune amprenta pe traficul greu pe TR71, și implicit pe fezabilitatea investițiilor viitoare pe acest proiect, cel puțin pe sectorul Drajna-Călărași-Chiciu.

Captură joi 17.06.2021 cu feribotul Coslozinca urcând agale pe Dunăre, în dreptul fabricii Elica Silistra https://www.google.ro/maps/place/ELICA+ELEVATOR+LTD/@44.1143031,27.2008329,1879m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0xd1d3c5decdcad679!8m2!3d44.112839!4d27.203521




Powered by API/PUM imgur uploader

Whyse1

#25
Nu ar putea fi o solutie crearea podului Chiciu-Ostrov + 1 drum de legatura inainte de intrarea in Silistra intre drumul bulgar I-7 si DN3? (cu punct vamal si tot ce trebuie)

RaduG

S-a mai atins subiectul podului mai sus pe thread, și pe alte topicuri.
Normal că podul este soluția ideală, dar mai trebuie să fie și fezabil economic. Podul de la Brăila costă 500 M EUR, cu metalul deja contractat când era 400 USD tona pe bursă, acum e mai mult de dublu prețul oțelului.

Hai să facem un exercițiu mental de Studiu de Pre-fezabilitate pentru un pod rutier la Călărași-Silistra (cu Ostrov repet ar fi mult prea lung)
- investiție 1 Miliard EUR (pusă absolut aleator, de amorul calculului, nu dați cu pietre)
- conform ,,Catalogulului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe din 30.11.2004" durata de normală de funcționare la podurile rutiere, respectiv amortizare, este de 32-48 de ani. Haideți să considerăm, tot de dragul calculului matematic, 50 de ani de amortizare.
- 1 miliard EUR împărțit pe 50 de ani de amortizare înseamnă 20 de milioane de EUR anual sau 54.794 EUR/zi.
- 54.794 EUR, împărțit simplist la cei 2,64 EUR cât e o taxă la Fetești, rezultă că pe acolo trebuie să treacă 20.755 autoturisme zilnic.

A se observa simplificările masive pe care le-am făcut, de dragul teoriei.

Îți trebuie deci un trafic de 20.000 de mașini zilnic, care să plătească 13 lei la o trecere, timp de 50 de ani, doar ca să ajungi cu un pod de 1 miliard de EUR la break even, undeva prin anul 2080. Nu mai vorbim aici de scos profit, scoatem asta din calcul. Acum puteți rafina aceste cifre și calcule după dorință.

Momentan traficul prin PTF Ostrov-Slistra e de câteva sute de vehicule pe zi, probabil în sezon sare de 1000, și vor fi din nou cozi de 2 ore pentru că e un PTF mic, cu o singură linie de verificat acte.

De la 1000 la 20.000 este un volum de vehicule de 20 de ori mai mare care ar trebui să treacă, zilnic. Este imposibil.

Dar haideți să presupunem că RO și BG intră în Schengen, să presupunem că ambele dezvoltă o infrastructură rutieră decentă în 10-20-30 de ani, care ar conecta eficient capetele unui eventual pod, care ar putea face parte dintr-un traseu optim trans-regional MD/UKR către BG/GR/TR - că de aceea se și pune problema de TR71, un coridor nici măcar secundar actualmente, ci mai degrabă de prioritate 3.
Ei bine, realist, abia atunci și în perspectiva unor eventuale volume mari de trafic, adică prin 2030-2050 aș vedea eu personal fezabilă discuția despre un pod Călărași Silistra. Până atunci, mă tem că sunt energii consumate aiurea și timp pierdut care s-ar putea folosi pe priorități, pe coridoarele principale. Plus că nu știm cum se vor schimba modelele de trafic în următoarele decade, pentru că văd că UE încurajează din ce în ce mai mult transportul în comun, de departe mult mai eficient decât cel personal.

dumbravaandrei

avand in vedere pe unde e sugrumat traficul spre Bulgaria (la care adaugam si traficul spre Grecia / Turcia), eu zic ca e loc de mai multe poduri, chiar mai mari ca nr de benzi decat cel de la Braila.
Daca mai pui si Shengen in poza unde se va simplifica mult controlul vamal pentru camioane, deja devin atractive inca 3-4 poduri RO-BG (in aceste poduri am pus si unul care sa-l inlocuiasca pe cel actual de la Giurgiu).

hvm

Coroborat cu un DX - Braila - Slobozia - Calarasi  si continuat spre Shumen - Burgas - Granita cu turcia acesta ar fi culoarul principal pe traseul UA - Turcia atat din Nord cat si din est. Toata lumea ar evita in acest fel Bucurestiul cu centura lui. Chiar si traficul spre Grecia din moldova l-as vedea prin Braila/Clarasi decat prin Bucuresti, fiindca eu vad sanse mult mai mari sa avem ambuteiaje pe A0 fapt ce ar face-o mai lunga decat daca s-ar merge pe Braila/Clarasi/Shumen si apoi spre sud pana la A2 (iambol) si continuat pe autostrada spre vest pana revii la acelasi traseu care coboara din stara zagora.

Diferenta ar fi de aprox 4km mai putin pe gmaps acum pentru traseu: Iasi, Focsani, Braila, Calarasi, Sumen, Iambol, Stara Zagora si continuarea spre Thasos decat daca ar fi Iasi -> Focsani -> Pitesti -> Bucuresti (actuala centura - pe A0 o sa fie putin mai lung) -Giurgiu - Stara Zagora - Thasos. Iar ca si timp acum pe Calarasi - e cu 15 minute mai lung raportat de gmaps. Ce spui? daca ar fi DX pe Focsani - Braila - Calarasi - Pod - Silistra - Shumen voi pe unde ati merge din Iasi? pe bucuresti sau pe calarasi? Eu sigur as merge pe Calarasi sa evit aglomeratia din jurul bucrestiului (care sunt aproape sigur ca o sa existe).....

Eu cred ca intr-o astfel de configuratie traficul ar creste la aprox 10000/zi minim din primul an. Voi ce parere aveti? S-ar muta traficul de moldova catre sudul vestul bulgariei pe Calarasi sau nu? tinand cont ca de la silistra la Iambol e si pe acolo verde calitatea drumului la fel ca si de la Giurgiu la Stara Zagora.. Singurul motiv pentru care traficul acum e de sub1000 e ca tb sa stai la bac. Daca ar fi pod, chiar si acum ar fi undeva la vreo 5000/zi (parerea mea)...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

@RaduG, cei 13 lei nu reflecta realitatea.
Poti te rog sa refaci calculul folosind taxele de pod de la Calafat?

Tarife 2021 România per 1 (una) trecere pod Calafat - Vidin
Categorie vehicul   Tarif 2021
Autoturisme 8+1 locuri   27 RON
Autoutilitare ≤ 3,5 t.   27 RON
Transport persoane 9 - 23 locuri   54 RON
Vehicule > 3,5 t. și < 7,5 t.   54 RON
Vehicule ≥ 7,5 t. și < 12,0 t.   81 RON
Transport persoane > 23 locuri   113 RON
Vehicule ≥ 12,0 t. și max. 3 axe   113 RON
Vehicule ≥ 12,0 t. și min. 4 axe   167 RON

Sursa: www.taxapod.ro
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist