Infrastructura de transport si PNRR

Started by voicul, April 28, 2021, 09:18:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Evident, dacă ai finanțare UE trebuie să respecți regulile UE la achiziție. Nu poți lua produse de contrabandă, de exemplu. Sau de la o țară aflată în embargo.

Sau un produs produs non-UE care nu respectă regulile UE de safety etc etc.

Dar în rest, poți lua de unde te taie capul și bugetul și cerințele tehnice.

Ionut

Exemplu din alt film. Mai e o "marfă": omul. Poți aduce muncitori din Turcia. Din Asia, de unde vrei. Dar trebuie să respecți legislația în vigoare - imigranți, permise de muncă etc etc.

Câți chinezi ați văzut la Zalău? Sau austrieci pe Sibiu-Boița?

Globalizare, ok. Orice ai voie atât timp cât respecți legislația și îți iese cu profit la bani.

dr4qul4

Inainte de cutremurele din Turcia, mult otel era adus de acolo (ma refer la rezindential in primul rand, dar nu exclud infrastructura).
Acum, pentru otelul turcesc se cer mai multe teste efectuate in tara.
Desi au certificate de calitate ISO, consultantii vor sa se acopere si cer verificari suplimentare.
Orice test inseamna intarzieri, stocuri blocate care duc in final la cresterea pretului.

Iar daca va intrebati de unde fac turcii atat fier, aflati ca importa foarte mult fier vechi. Inclusiv noi exportam fier vechi in Turcia, unde este topit si prelucrat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

O mica intrebare: pana acum aveam acces la proiecte cu 85% finantare UE; viitorul POT va fi cu doar 40% finantare UE. Vad ca proiectele PNRR vin undeva pe la 60% daca ignoram TVAul, e asa? Adica de facto e cam intermediar intre trecut si viitor? Si a 2-a intrebare, daca ipotetic se va face un PNRR-2, sunt sanse sa mai prindem ceva cu peste 40% fonduri UE pt autostrazi sau aproape sigur nu?

florin74

Din cate stiu rutierul e pe componenta de imprumut, nu cea nerambursabila (CF-ul e pe nerambursabil)
SI nuc red ca daca va mai exista vreodata vreun PNRR 2.0 va baga ceva bani nerambursabili in rutier (autostrazi). Poate maxim in infrastructura de incarcat masini electrice pe autostrazi, siguranta rutiera, etc.

mirceaeliade

PNRR-adiacent?
QuoteINVESTITII COLOSALE IN TRANSPORT – UE investeste 6,2 miliarde euro in infrastructura de transport sustenabila, sigura si eficienta
 ,,La acest apel de proiecte, Romania a obtinut finantari de aproape 600 de milioane de euro dintr-un total de 6,2 miliarde disponibili pentru toate tarile Uniunii Europene. Proiectele Romaniei acopera toate modurile de transport, dar cea mai mare parte a finantarii se va duce inspre lucrari de modernizare a cailor ferate. De asemenea, Romania a accesat fonduri insemnate si pentru Culoarele Solidaritatii, care sunt conexiunile UE cu Moldova si Ucraina", spune comisarul pentru transporturi, Adina Valean.
https://infrapress.ro/2023/06/23/investitii-colosale-in-transport-ue-investeste-62-miliarde-euro-in-infrastructura-de-transport-sustenabila-sigura-si-eficienta/

mariusbalasa

,,INVESTITII COLOSALE IN TRANSPORT – UE investeste 6,2 miliarde euro in infrastructura de transport sustenabila, sigura si eficienta''.
Franta si-a asigurat de la U.E. minimul 40% din finatarea de 25 de miliarde de euros pe 2021 - 2027 pentru a doubla un alt treseu de cale ferata spre Italia, adica o portiune dint-un nou coridor intre Lyon si Turin cu vreo 4 tuneluri insumind 162 KM.( cel mai lung masurand 57 km ).
Si daca economic nu este viabil nici peste 300 de ani... totusi se va construi pentru ca Chirac a decis ca TGV-urile vor traversa Alpii spre Italia via Turin si mai departe.
Dupa estimarile actuale pretul total va sari la 30 de miliarde de euros si santierul se va termina in 2032 cel tarziu.
Deci alti bani de la U.E. ... alta distractie!!! :lol:

shift2rail

Nu e vb de un nou PNRR ci de mecanismul CEF 2( connecting europe facility) utilizat deja la calea ferata, vezi discutiile pe topicurile dedicate.

Iar suma de 6.2 mld eur e o picatura intr-un ocean, numai CFR ar avea nevoie de 50 miliarde eur (estimarea mea) pentru a aduce reteaua la media europeana.

mirceaeliade

QuotePNRR România – Evaluare preliminară parţial pozitivă pentru cea de-a doua cerere de plată
Comisia Europeană a emis, marţi, o evaluare preliminară pozitivă a celei de-a doua cereri de plată solicitată de România în cadrul PNRR, după ce a analizat şi a constatat că ţara noastră a îndeplinit 49 din cele 51 de jaloane şi ţinte asumate în acest sens, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
Comisia a constatat că două jaloane legate de investiţiile în energie (mai exact jaloanele 129 şi 133) nu au fost atinse în mod satisfăcător.
https://www.economica.net/pnrr-romania-ce-spune-ca-doua-jaloane-legate-de-investitii-in-energie-nu-au-fost-atinse-evaluare-preliminara-partial-pozitiva-a-celei-de-a-doua-cereri-de-plata_678339.html

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^articolul nu e rau, dar mentine confuzia intre jaloane (milestones, tinte intermediare) si tinte finale (targets).

tom_sawyer

#116
România a cerut, oficial Comisiei Europene modificarea PNRR

România a prezentat, vineri, Comisiei Europene o cerere de modificare a Planului său Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi adăugare a unui nou capitol privind REPowerEU, care vizează consolidarea autonomiei strategice a Uniunii prin diversificarea aprovizionării cu energie şi prin sporirea independenţei şi a securităţii aprovizionării cu energie a UE.

Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, capitolul privind REPowerEU propus de România acoperă două noi reforme şi şase noi investiţii, precum şi o măsură extinsă care figura deja în PNRR.

Modificarea PNRR-ului propusă de România prevede eliminarea a patru investiţii din planul iniţial şi modificarea a aproximativ 70 de măsuri.

Cererea României de modificare a planului său se fundamentează pe necesitatea de a ține seama de inflația ridicată înregistrată în 2022, de perturbările lanțului de aprovizionare și de revizuirea în sens descrescător a alocării sale maxime de granturi prin Mecanismul de redresare și reziliență (MRR), de la 14,2 miliarde EUR la 12,1 miliarde EUR. Această revizuire face parte din actualizarea din iunie 2022 a cheii de alocare a granturilor prin MRR și reflectă rezultatul economic comparativ mai bun înregistrat de România în 2020 și în 2021 față de previziunile inițiale.

România a solicitat transferarea cotei sale din rezerva de ajustare la Brexit, în valoare de 43,2 milioane EUR, către planul său de redresare și reziliență. Împreună cu granturile acordate României prin MRR și REPowerEU (12,1 miliarde EUR, respectiv 1,4 miliarde EUR) și cu împrumuturile MRR deja angajate în temeiul planului inițial (14,9 miliarde EUR), aceste fonduri aduc valoarea planului modificat prezentat la aproape 28,5 miliarde EUR.

Comisia va evalua acum dacă planul modificat îndeplineşte toate criteriile de evaluare prevăzute în regulamentul Facilităţii de Redresare şi Rezilienţă.

Dacă evaluarea Comisiei va fi pozitivă, ea va prezenta o propunere de modificare a deciziei de execuţie a Consiliului pentru a ţine cont de modificările aduse planului românesc.

Ulterior statele membre vor avea la dispoziţie patru săptămâni pentru a aproba evaluarea Comisiei.

hotnews.ro


Încă nu s-a spus care sunt cele 4 proiecte la care se renunță.

LE: PNRR revizuit – 8 septembrie 2023
https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2023/09/76c5a5fc414a858dabdc38ef2573374e.zip










https://energie.gov.ro/category/fondul-pentru-modernizare/
https://energie.gov.ro/fondul-pentru-modernizare-au-fost-aprobate-fonduri-pentru-noi-investitii-in-energie/







shift2rail

Electrificarea cailor ferate Cta-Mangalia si Radulesti-Giurgiu trece din PNRR in RePowerEU?

Ma tem ca nu va 'zbura' la serviciile Comisiei, cum nu au fost acceptate in primul draft nici fanteziile lui Daea privind panouri fotovoltaice flotante pe canale de irigatii.

frunzaverde

In loc sa scoata hidrogeneala si M4 (e imposibil de facut metrou in perioada ramasa), elimina electrificarile. Idioti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#119
M4 l-au înlocuit cu M6.

3.Partea 2 - PNRR revizuit ART 21_clerical errors .pdf













Powered by API/PUM imgur uploader