News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Infrastructura de transport si PNRR

Started by voicul, April 28, 2021, 09:18:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Ghinea: CE spune că nu pentru rutier a fost făcut mecanismul financiar, dar noi avem această prioritate națională. ,,Negociem pe bani"

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a explicat de ce componenta de autostrăzi din Planul Național de Redresare și Reziliență întâmpină probleme la Bruxelles. Comisia Europeană spune că nu pentru acest domeniu a fost făcut mecanismul european de redresare economică post-COVID, dar România are nevoie de fonduri pentru a-și dezvolta infrastructura rutieră.

El a spus, într-o declarație de presă, că unele componente ale PNRR sunt văzute ,,foarte bine" de Comisia Europeană: ,,componenta sănătate, componenta educație, componenta inovare sunt foarte bine văzute și aici sunt închise, practic, negocierile. Rămâne partea tehnică de dezvoltat", a spus Ghinea, potrivit Mediafax..

Întrebat dacă sunt puse sub semnul întrebării 10 miliarde de euro reprezentând transporturile, Ghinea a spus că pentru 4,5 miliarde de euro, reprezentând transportul feroviar, nu sunt probleme.

,,Din partea de transporturi, de 9 miliarde de euro - 4,5 miliarde de feroviar, Comisia nu are nimic cu ea, dimpotrivă, toată lumea salută. Rutierul este problema. Comisia spune că nu pentru rutieră a fost făcut acest mecanism financiar și noi am spus că înțelegem, dar noi avem această prioritate națională. Avem și proiecte, nu e problema că nu mai avem proiecte, și avem nevoie de finanțare în următorii 10 ani pe subiectul acesta", a spus ministrul.

Întrebat dacă Autostrada Moldova e făcută în așa fel încât să fie pe placul Comisiei Europene, Ghinea a spus că aceasta va fi prima autostradă din România care va avea perdea forestieră.

,,Autostrada spre Moldova va fi prima autostradă din România care are designul cu perdea forestieră și cablu digital. Dar asta nu înseamnă că se schimbă natura investiției. Nu poți să raportezi toată autostrada ca fiind verde, raportezi doar partea de perdea forestieră", a spus ministrul.

În cazul în care Comisia Europeană nu va aproba componenta de infrastructură rutieră în PNRR, Cristian Ghinea a spus că nu se pune problema să se renunțe la proiectul autostrăzii spre Moldova.

,,În forma inițială era o listă de proiecte. Din acea listă primele vor fi finanțate și aici prioritatea este A7 și din celelalte vor fi pe lista de rezervă, în funcție de câți bani sunt. Negociem pe bani", a spus ministrul.

Alternativa ar fi Programul Operațional Transporturi, negociat tot anul acesta, unde sunt 2 miliarde de euro pentru autostrăzi.

,,Astea sunt bătute în cuie (cele 2 miliarde de euro – n.r.), nu mai schimbă nimeni. Pe PNRR noi am propus 4 miliarde pe rutier și am luat lista de proiecte. Rămâne să vedem dacă va fi aceasta acceptată sau va fi o sumă mai mică acceptată. E vorba de negociere", a adăugat Ghinea.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ghinea-ce-spune-ca-nu-pentru-rutier-a-fost-facut-mecanismul-financiar-dar-noi-avem-aceasta-prioritate-nationala-negociem-pe-bani-1512087

shift2rail

 ^se pare (pe surse) ca din A7 doar perdelele forestiere+fibra optica vor fi finantate prin PNRR, autostrada propriu-zisa urmand sa fie bugetata in noul program operational transport.

Ghinea va fi la Bruxelles pe 10 Mai intr-o intalnire make or break vis-a-vis de autostrazile din PNRR.

razvan96

Ar fi un dezastru de imagine pentru guvern si pentru UE in Romania. Ca sa nu mai spun ca e jale pentru bugetul nostru, pentru ca prin POT avem doar 2 miliarde de euro pentru autostrazi, bani mancati practic de Pitesti-Sibiu.

vancouver

Nu-i nici un dezastru de nimic. Este o negociere normala, in care cei care dau niste bani doresc sa se faca ceva, iar necesitatile absolut urgente ale Romaniei sunt altele. Cei care dau banii traiesc in tari intesate deja de autostrazi si sunt decuplati complet de necesitatile Romaniei, dar nu poti sa le spui verde-n fata: sunteti niste idioti. Ci trebuie sa vezi ce se poate face cel mai bine cu banii din PNRR.

In esenta Bruxelles-ul a spus foarte clar: PNRR nu este pentru autostrazi. Asa ca fie si perdele forestiere pe langa autostrazi + fibra optica, deja e o mare realizare daca se face.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

razvan96

Nu are importanta, am spus ca vorbim de imagine. Atat guvernul trecut, cat si cel actual au convins lumea ca planul e facut pentru autostrazi si luam miliarde de euro pentru asta, pentru ca practic alte proiecte oricum nu avem. Sa vad cum explica acum oamenilor ca dupa ce au plecat sa le ia banii bruxellezilor ca sa ii cheltuie pe autostrazi, s-au intors cu maruntis pentru fibra optica si perdele forestiere. Poate ca noi aici pe forum intelegem nuantele, in rest, si pe buna dreptate, lumea nu e interesata de ele. Bomboana pe coliva e ca s-a explicat public ca perdelele forestiere sunt un fel de moft ca sa ii convingem sa ne dea bani din PNRR pentru autostrada, si de fapt luam bani doar pentru ele.

In fine, sa speram ca nu iese asa rau si e doar un zvon nefericit.

Morosanu

Oi fi eu mai conservator, dar stiti cum arata asta in ochii oamenilor? Nu va dam (nu va lasam) bani sa va asfaltati ulita dar va dam cizme de cauciuc ( sau mai nou de eco-piele) ca sa nu va murdariti prin noroaie....
Politica distruge tot ce atinge.

tonică

As corecta nițel, nu ei sunt idioți ci noi suntem! Atâta timp cât in 31 de ani de la revoluție nu am fost in stare de mai nimic, cu chiu cu vai abia in ultimii 10 începând practic sa se deschidă noi porțiuni de autostrada și astea, asa cu taraita, având in jurul nostru exemple precum Polonia ori Ungaria care îți dau peste nas dacă vi cu motive de genul "nu am avut bani" atâta timp cât ăștia au realizat ce au realizat tocmai cu fonduri europene, este clar ca ni suntem buba in aceasta problema și trebuie schimbat pe undeva macazul, căci e ridicol sa tot ceri bani in 2021 pentru stâlpi de telegraf când cei de la care ceri banii mai au un pic și călătoresc cu dronele.
Dezastru de imagine ilustrează ceea ce se vede acum, asa zisele "realizari" ale ultimilor 30 de ani, nu ca din fonduri pentru modernizare noi încă ne cacaim sa construim căruțe!

adiarc

era de asteptat ca daca nu esti in stare sa iti faci coloana vertebrala ( de ex A1,completa ,macar ),in 3 ( TREI!!!!!),exercitii financiare pe parcursul a 30 de ani ( 7+3/exercițiu),in atata amar de vreme,focusul sa se schimbe...

Oricum nu as fii foarte contrariat pana la o decizie finala
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

StefanCelMare

Cred că s-a greșit abordarea de la București.
Pe PNRR, focalizat pe mediu, mergeau puse tuneluri și pasaje pentru animale de exemplu, precum și feroviar la greu, și infrastructură energetică regenerabilă (solar, eolian, chiar și proiect hidro mare gen Tarnița), sau împăduriri, management deșeuri, chiar și sănătate (spitale, mari sau mici).
Din start părerea mea a fost că planul depus de România a mers contra recomandărilor UE.
Și eu îmi doresc Autostrăzi, dar poate era mai logic să băgăm feroviar aici cât de mult, poate tuneluri Lugoj-Deva (argumentat că sunt pentru mediu), chiar tuneluri PiSi (la fel).

Feri

Ma intreb daca ar fi acceptate centurile ocolitoare pe motiv de scadere a traficului/poluarii in interiorul localitatii respective.
Ar insemna sa putem face din acest fond PNRR macar bucatile de autostrada ce servesc si ca centura (adica pe A7 de exemplu ar putea merge Buzau, RmSarat, Focsani, Adjud, Roman, Pascani).

dr4qul4

S-ar putea ca UE sa accepte Holdea-Margina. Modificarea solutiei (tunel forat in loc de debleu) aduce avantaje clare pt mediu.
Si sunt curios daca ar putea deconta cele 2 ecoducte peste Olt de pe PiSi. Se vor face in contractul pt Autostrada, dar nu au legatura directa.
Pe partea CF, proiecte noi poate ar tb sa se limiteze la electrificarea liniilor existente.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

PNRR for dummies. Sau planul cincinal cu MCV ataşat

În primul rând, trebuie să înţelegem patru adevăruri fundamentale despre PNRR:

1. PNRR nu e o finanţare pe proiecte

2. PNRR nu e o finanţare pe proiecte

3. PNRR nu e o finanţare pe proiecte

4. PNRR este despre reforme

Asta înseamnă că fără schimbări în sectoarele incluse, în direcţiile agreate cu UE, NU se dau banii chiar dacă proiectele ar fi în principiu bune. Iar dacă s-au plătit bani în avans dar reformele promise nu se întâmplă, finanţarea se blochează chiar dacă proiectele se derulează bine pe teren. Deci fondul ăsta NU merge ca cele Structurale pe care le ştiţi de anii trecuţi şi nu trebuie confundat cu Bugetul multianual 2021-2027 ("cele 50 de miliarde").

PNRR trebuie privit ca o matrice de condiţionalităţi şi benchmarks de tip MCV, unde toată lumea e monitorizată pe progres de două ori pe an. Şi nu sunt doar patru benchmarks pe justiţie ca în MCV, ci o puzderie, în nenumărate domenii. Scopul principal e să se facă reformele; cheltuirea banilor e în subsidiar.

https://www.contributors.ro/pnrr-for-dummies-sau-planul-cincinal-cu-mcv-atasat/

subway

Are cineva idee cat e partea de nerambursabile si cat e partea de credite in PNRR?

elphax

https://mfe.gov.ro/pnrr/



ca idee, noi suntem speciali ca primim 8 miliarde pentru drumuri si cai ferate ....


subway

Asta voiam sa aud dar sa auda si dl ministru al transporturilor care refuza in mod nejustificat sa utilizeze creditul japonez pentru metrou ca asa vrea muschiul lui...