Infrastructura de transport si PNRR

Started by voicul, April 28, 2021, 09:18:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

@mircea.eliade a subliniat un detaliu important, daca pt viaductele licitate separat pe Nadaselu-Zimbor nu se semneaza contractul pana la 31decembrie se pierde finantarea PNRR pt ele? De fapt, fiind vorba de niste lucrari suplimentare la un proiect deja finantat PNRR, sunt macar eligibile pt PNRR?

TibiV

Cred ca intrebarea este invers: ramane valabila finantarea PNRR pentru Nadaselu-Zimbor daca restul este "la cheie" la 31.12.2026, chiar daca cele doua zone "scoase din contract" (in mod evident) nu vor fi gata?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oneLess

Cu deficitul nu se poate, cu pensiile speciale nu se vrea.
Dacă ne tolerează cu astea o să ne tolereze și cu termenele!

horatiu.cosma

Jalonul PNRR vorbește clar despre tronsoane date în trafic. Linia de finanțare pentru muzee nu e in componenta PNRR Transport.

pasadia

Quote from: bogdan4ice on November 28, 2023, 11:16:00 AMAsa cum s-au renegociat chestiuni din PNRR care pareau batute in cuie s-ar putea extinde si termenul de implementare.

Te rog sa imi arati si mie ce s-a renegociat din PNRR. Caci au plecat multi la Bruxelles chititi sa renegocieze si s-au intors cu coada intre picioare.

bogdan4ice

Offtopic:
Eliminarea pragului de 9.4% din PIB la pensii.
Orice e posibil. Probabil vor exista cereri ale mai multor state de extinderea a datei limita pentru implementare.
Mai avem 2 ani si 9 luni sa vedem proiectele finalizate.

horatiu.cosma

În condițiile în care noi suntem cu pensiile 7% din PIB și nu o să ajungem la 9,4% prea curând. O victorie măreață. Oricum, pentru termenele investițiilor nu s-a modificat nimic, deci atitudinea "las că știu eu că îi păcălim și de data asta" nu știu de unde vine.

shift2rail

7.1% din PIB, fara pensiile speciale (inca aprox 1% din pib).

Fara eliminarea pragului de 9.4% ar fi fost imposibila cresterea+recalcularea pensiilor din 2024 (estimate la 2 pp din pib).

Daaar, pragul a fost inlocuit de Comisie cu ceva mult mai dur, imho: pensiile nu vor putea creste pe viitor mai repede decat cresterea incasarilor din CAS la bugetul de asigurari sociale. O adevarata bomba cu efect intarziat.

horatiu.cosma

Cine crede că la anul cresc pensiile cu 2 procente din PIB (30 de miliarde de lei în plus la deficitul de 100 pe care îl avem deja) e cel puțin naiv.

TVlad

De ce, crezi ca "astia" nu sint in stare? Cine poate opri o intentie atit de "generoasa"?

pest1969

Cheltuieli cu pensiile la 10 luni: 161,5 mld RON
Incasari contributii pensii la 10 luni: 130,3 mld RON
Cheltuieli cu proiectele PNRR la 10 luni: 3,1 mld RON
Deficit total buget: 62,8 mld RON
https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/buletin/executii/Anexa2_bgc31102023.pdf

horatiu.cosma

Mă refeream la întreg deficitul pe 2023, care va fi pe la 100 de miliarde (6% din PIB).

tom_sawyer

PNRR - doar 1 miliard EUR cheltuit în proiectele României

Prin mecanismul NextGenerationEU, din care face parte și celebrul PNRR, România a primit de la Uniunea Europeană fonduri nerambursabile în valoare totală de 5,61 miliarde de euro, în perioada 2021-30 noiembrie 2023. Cea mai mare parte a acestor finanțări o reprezintă partea de granturi din PNRR, respectiv aproape 5,5 miliarde euro primiți de la UE până acum. În total, prin NextGenerationEU, România are alocate fonduri nerambursabile de 17 miliarde de euro, din care a încasat 33%.



De menționat totuși că la PNRR vorbim de bani primiți de la Uniunea Europeană, dar nu și investiți efectiv în proiecte, pentru că la mecanismul de redresare și reziliență Comisia oferă banii în baza unor reforme cuprinse în jaloanele și țintele asumate și îndeplinite de România, (nu în baza cheltuielilor efectuate cum este la fondurile ,,clasice" din cadrele financiare multianuale).

În PNRR, România a primit în total fonduri nerambursabile și împrumuturi de 9,15 miliarde de euro, reprezentând avansuri și primele 2 cereri de plată depuse. Avansul (prefinanțarea) are o valoare de 3,79 miliarde euro, reprezentând 13% din totalul alocat României prin PNRR, până în anul 2026. Prin cererea de plată numărul 1 România a primit 2,56 miliarde euro, iar prin cererea de plată numărul 2 a primit 2,75 miliarde euro - granturi și împrumuturi.

În 15 decembrie 2023, România a depus la Comisia Europeană cererea de plată numărul 3, în valoare de 2,7 miliarde EUR. România ar urma să primească și acești bani probabil la finalul lunii martie, dacă cererea de plată va primi toate aprobările necesare la Bruxelles.

Din totalul de 9,15 miliarde de euro, granturi și împrumuturi primite de România, au fost au fost cheltuiți în proiecte doar 1 miliard de euro. În total, România are alocate prin PNRR fonduri de 28,5 miliarde euro (14,9 miliarde euro sub formă de împrumuturi, 13,6 miliarde euro sub formă de granturi), care acoperă 66 de reforme și 111 investiții. Raportat la alocarea totală, cheltuielile efectuate de România în proiectele PNRR însumează un grad de absorbție de 3,5%. Raportat la banii primiți din PNRR, cheltuielile efectuate în proiecte înseamnă circa 11%, grad de absorbție.

Sumele alocate în PNRR (conform Regulamentului UE 2021/241) rămân la dispozitia României până în anul 2026.

startupcafe.ro

tom_sawyer

‼ Anunț important referitor la Planul Național de Redresare și Reziliență ‼

➡ În cadrul Consiliului ECOFIN, miniștrii economiei și finanțelor din statele UE au ajuns la un acord cu privire la faptul că fondul de redresare post-pandemie, denumit și NextGenerationEU, nu va fi extins dincolo de anul 2026.

Acest lucru înseamnă că toate proiectele din PNRR trebuie implementate până în acel an, iar fondurile alocate să fie cheltuite.

➡ În ceea ce privește PNRR-ul României, a treia cerere de plată în valoarea de 2,7 miliarde de euro, a fost depusă în luna Decembrie 2023, iar nici până la ora actuală nu a fost aprobată, deși termenul prevăzut în regulament pentru evaluare a expirat la 15 februarie.

➡În prezent, am încasat din PNRR aproximativ 9,4 miliarde de euro, aflându-ne într-un grad de 32% de încasare.

➡ În anul 2024, printre investițiile și reformele care ar trebui să aibă loc se numără: dotarea a 75.000 de săli de clasă cu mobilier, 1.200 de autobuze electrice pentru transportarea elevilor, 10.000 de laboratoare de știință, cel puțin 25 de spitale publice vor beneficia de echipamente și materiale care contribuie la reducerea riscului de infecții nosocomiale, investiții în 25 de unități de terapie intensivă, iar 50% din investițiile în infrastructură feroviară și rutieră trebuie finalizate.

🔴 În anul 2020, când negociam în Parlamentului European Mecanismul de Redresare și Reziliență, am depus amendamente care să prelungească termenul de implementare a banilor din PNRR până în 2026, termenul inițial propus de Comisie fiind 2025.

🔴 Am făcut acest lucru, deoarece, încă din perioada când gestionam fondurile europene în calitate de Comisar, cunoșteam lentoarea implementării proiectelor din anumite State Membre, printre care și România.

🔴 Am mai spus-o și o repet, PNRR-ul este o șansă istorică pentru România, și sper din tot sufletul să nu fim nevoiți în 2026 să trimitem înapoi la Comisie pentru neutilizarea la timp a fondurilor alocate.

www.facebook.com/EUCorinaCretu/?locale=ro_RO

tom_sawyer

#149
^

Council of the EU    Press release    12 April 2024 12:46

The Council today approved conclusions on the mid-term evaluation of the Recovery and Resilience Facility (RRF).

In its conclusions the Council recognises the positive contribution of the RRF to the green and digital transitions and other EU priorities, and notes the incentive to implement the country-specific recommendations (CSRs), notably through an acceleration of structural reforms.

The Council welcomes that the RRF aims at strengthening national ownership and that the focus of the instrument is on delivery and implementation.

The Council agrees that the report comes too early to be able to deliver a fully-fledged impact evaluation of the RRF and looks forward to the final evaluation of the RRF, scheduled in 2028, to assess its full impact.

The Council invites the Commission and the member states to identify concrete ways to streamline and improve the implementation of the facility and the recovery and resilience plans, while ensuring the adequate protection of the financial interests of the Union.

The Council invites the Commission to continue to draw lessons from the implementation of the performance-based nature of this instrument.

It underlines that the swift completion of investments and reforms by August 2026 remains key for achieving the full implementation of the facility.


Background

The Commission presented a mid-term evaluation of the RRF on 21 February 2024, taking stock of progress achieved in implementing the facility. The mid-term evaluation is a requirement under the RRF Regulation and will be followed by an 'ex post evaluation' in 2028, with a global assessment of the facility and its impact, once the measures included in the recovery plans are fully implemented.

The recovery and resilience facility (RRF) is the EU's programme of large-scale financial support in response to the challenges the pandemic has posed to the European economy. It is the centrepiece of NextGenerationEU, a temporary recovery instrument that allows the Commission to raise funds to help repair the immediate economic and social damage caused by the COVID-19 pandemic.

To benefit from the facility, member states have submitted recovery and resilience plans (RRPs) to the Commission, setting out the reforms and investments they intend to implement by the end of 2026. So far, €648 billion have been committed to this end.

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2024/04/12/recovery-fund-council-approves-conclusions-on-the-midterm-evaluation-of-the-recovery-and-resilience-facility/

https://economedia.ro/pnrr-nu-va-fi-prelungit-dupa-anul-2026-au-decis-ministrii-economiei-si-finantelor-din-ue-la-consiliul-ecofin.html