Valahia Expres: noile conexiuni București-Târgoviște-Sinaia

Started by vancouver, January 15, 2021, 01:06:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

E prinsa in PUZ, dar PUZ-ul este contestat de catre consilierii USR. mai exact de catre aripa USB din care face parte si actuala primarita a S1...
In fapt, prin acest acest PUZ se incerca un tun al fostului primar...
Iar strada ar fi trebuit sa treaca pe aici, cumva in diagonala (NV-SE). Intre timp, pe langa ce vedeti pe maps, acolo se construieste intr-o veselie.
Loc inca mai este (probabil putin mai spre Doi Cocosi) dar nu uitati un detaliu....terenul acela este scump si interesele sunt pe masura.
In ceea ce priveste continuarea peste lac... poate pe sub lac si cimitir cu un tunel cu 1km+. (de fapt cred ca asa apare si in PUZ... ca e o linie subtire). Este posibil, dar improbabil (mai vb cand o sa vedem un tunel de 1km+ pe rutier..)
Iar la Nord de DNCB ar fi destul de greu de continuat cu DX-ul pt ca ne infigem exact in Gara Mogosoaia.
Si uite asa ajungem la costuri astronomice, in loc sa ducem DX-ul catre Giulesti, si astfel sa deservim traficul de tranzit dinspre Targoviste, Titu si Racari.
La Mogosoaia drumul actual se poate dubla, pentru ca acolo este doar trafic local. Si se poate face si o strada intre gara si Sisesti, dar nu un bulevard care sa preia traficul de pe DN7/71)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Ok, eu o sa inchei aceasta discutie (mai vb cand apar variante oficiale) dar trebuie sa spun ca sper sa ma insel si sa se faca varianta propusa mai sus.
Cel putin 1 data pe luna traseul meu este Caramfil - Aerogarii - Sisesti- Mogosoaia-DN71 -DJ701. Cui nu i-ar convine sa aiba un DX destul de aproape, dar totusi destul de departe (5-10km)?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Proiectul DX-Valahia ar trebui început cu capătul dinspre Târgoviște. Cei care mergeau Târgoviște-București probabil nu sunt extrem de fericiți că lărgirea DN71 Tgov-Bâldana la 2+2, care putea începe primăvara asta, va fi înlocuită cu un DX care va demara peste 5ani! Chiar și printre cei care vor și pot înțelege diferența de calitate dintre cele două proiecte pot fi mulți care preferă "vrabia din mână". Dpdv electoral ar fi inspirat să separe/evidențieze cumva tronsonul de la N de Bâldana și să facă tot posibilul să îl scoată la licitație pt execuție în următorii 2-3ani.

vancouver

Dupa parerea mea proiectul trebuie sa inceapa la Baldana, acolo unde se termina actualul 2+2. Si sa mearga pana la Crangasi (nu cartierul din Bucuresti, ci satul Crangasi din Dambovita, de pe DN71), cu acea burta pentru legatura cu Titu, adica vreo 21 de km. Astfel se vor ocoli cei ca. 19km de localitate aproape continua intre aceleasi puncte.

Partea asta Baldana - Crangasi trebuie decuplata de restul si facuta in regim de urgenta. E ASA DE SIMPLU, CA SF-UL TREBUIE FACUT INTERN. Si in aprilie-mai demarata licitatia pentru proiectare si executie!

Asta doare acum cel mai tare la un drum Targoviste-Bucuresti. Si trebuie facut urgent. E ceva gen centura Mihailesti pe DN6.

Inclusiv oamenii aia din acele localitati merita sa aibe si ei liniste si de aceea sunt ferm impotriva unor proiecte care ocolesc total zona. Asa, daca vrei sa ocolesti, poti sa o iei pe la Ploiesti pe A3 si apoi pe viitorul DX72 si nu mai e nevoie de nici un DX direct.

Restul, cu intrarea in Bucuresti e doar ca sa gasim cea mai buna continuare in viitor si sa nu cream ceva aiurea, de care sa ne para rau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Hai că v-am făcut eu studiul de fezabilitate. Puteți demara licitația pentru proiectare și execuție  :D:



Doar nodul Titu-Boteni l-am desenat cam aproape de gara Boteni (300m din ax DX pana in trecera la nivel). Acolo poate ca mai trebuie 100m indepartat axul DX spre sud-vest, sa nu cumva avem problema ca traficul din Boteni catre Titu va crea un ambuteiaj de 200m intre giratoriu si trecerea la nivel.  :o (bine, nu stiu daca toate masinile din Boteni insirate fac 200m impreuna, dar na, daca pleaca toate in acelasi timp si se intalneasc cu o alta coloana de masini in giratoriu  :lol:)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

SF facut intern in 3-4 luni?! Asta ar necesita din partea CNAIR, competență (sa fie in stare sa-l faca), drag de munca (nu sunt obligati sa faca intern ce pot externaliza), asumarea responsabilitatii (vor fi responsabili pt SF-ul acela) ... chiar cu dna Ionita la conducere, nu seamana cu compania pe care o stim  O:-)
Mai repede de 6luni licitatia+6luni elaborarea SF nu cred, dar sper sa ai dreptate  :)

vladioan_bv

iertati-ma de off topic, dar cum reusiti sa marcati pe o imagine traseul unui posibil drum cu asa detalii precise(de ex forma unui nod)?

vancouver

Cu paint. Ala antic si vechi din Windows, nu porcaria de Paint 3D. In mod normal paint ar trebui sa existe in Windows, click pe simbolul Windows din stanga jos, apoi scris in zona de cautare: paint. Unealta folosita pentru curbe este a doua, imediat dupa linie. Pentru ca sa arate bine fac cel putin de 2 ori zoom in cand lucrez, apoi la o privire 100% micile imperfectiuni de manevrare a mous-ului abia se mai cunosc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Legat de studiile de fezabilitate. Pentru orice SF exista modele. De ex. aici:
https://www.academia.edu/25749836/STUDIU_DE_FEZABILITATE_PROIECT_MODEL
sau aici:
http://www.pmtgv.ro/sed.%20extra%2010.10.2018/Anexe%20HCL%20386/ANEXA%201/01.final%20S.F.%20skatepark-%202018.09.25.pdf
sau aici, ceva chiar cu strazi prin sectorul 6:
https://www.primarie6.ro/www2/wp-content/uploads/2019/05/STUDIU-DE-FEZABILITATE-ZONA-15-.pdf

Uite un exemplu ce trebuie sa scrii:

d) surse de poluare existente în zonă;
Nu au fost identificate surse existente de poluare in zona. Pentru prevenirea eventualelor poluari accidentale, Antreprenorul va asigura toalete ecologice pentru personalul propriu, Inginer, AutoritateContractantă  şi vizitatori,  în fiecare locaţie unde lucreazǎ, şi va menţine aceste toalete încondiţii de igienǎ adecvate tot timpul. (...)
Si bla bla, ca trebuie toaletele sa corespunda standardelor in vigoare si .... wow, la urma trebuie indepartate.  :lol:

Deci ce mamaliga ei de stiinta trebuie .... daca dai unuia de la liceu sa-ti faca SF il face singur intr-o luna, cu mici exceptii unde nu o sa se descurce.

In esenta titlurile raman aceleasi, adica faci copy-paste de la un proiect asemanator. De ex. iei A7 Ploiesti - Buzau ca model. Si adaptezi la situatia concreta. Ce nu poti face din birou, te duci si inchiriezi utilaje si faci cateva foraje sau ce o fi nevoie, dar mama naibii, e in plin camp, n-ai nevoie de nimic special.

Iar schita cu traseul o aveti deja.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

theodor1998

Nu uitati ca totusi in ilfoveni avem si un mic aerodrom, deci trebuie tinut cont si de acesta astfel incat sa nu ii perturbe activitatea.

medicul de garda

Quote from: dr4qul4 on January 19, 2021, 03:56:00 PM
Si uite asa ajungem la costuri astronomice, in loc sa ducem DX-ul catre Giulesti, si astfel sa deservim traficul de tranzit dinspre Targoviste, Titu si Racari.
La Mogosoaia drumul actual se poate dubla, pentru ca acolo este doar trafic local. Si se poate face si o strada intre gara si Sisesti, dar nu un bulevard care sa preia traficul de pe DN7/71)

Nu sunt deloc de acord cu afirmatia asta. Deci ne aruncam la cel mai ieftin posibil, ca sa infigem un drum cat mai direct, in primul drum care ne iese in cale, chit ca e nenorocita de sosea cu o 4 benzi, din care doua de tramvai, fara peroane la statii, avand prima legatura cu restul orasului toooocmai la podul Grant (deci orice accident pe soseaua aia intre Grant si centura iti blocheaza tot cartierul). Asta vi se pare voua un plan de perspectiva? Prin comparatie intrarile actuale pe Iuliu Maniu sau Colentina par un fel de Dubai pe langa blocajele pe care le vei avea aici in fiecare zi. Repet, sunt de acord cu o legatura secundara cu Giulesti, dar in niciun caz sa fie SINGURA legatura si nici macar cea mai facila, ca sa nu incurajezi traficul sa o ia pe acolo.

Si nu sunt absolut DELOC de acord cu afirmatia cum ca "ministerul sa proiecteze urgenta, intre A0 si Targoviste", si mai vedem pe viitor. In primul rand pentru ca nu e normal sa fortezi traficul cu destinatia Bucuresti sa incarce A0 total aiurea, blocand suplimentar si nodurile acelea deficitar proiectate intre A0 si restul strapungerilor. In al doilea rand, daca se proiecteaza ieftin, legatura undeva in vestul orasului, intre Chitila si Dragomiresti, ghici ce? Giulesti ramane singura varianta posibila, orice altceva din punctul acela devine extrem de scump sau ocolit. Si am blocat orasul pentru toate generatiile viitoare, doar pentru ca cativa oameni au vrut urgent in mandatul lor o sosea noua, problema altceva cum o leaga mai departe  >:(. Parca nu ne-au ajuns 30 ani cu abordarea asta, acum cand am votat schimbarea in guvern, de fapt tot aia cerem???

NB: strapungerea Poligrafiei-DNCB nu a fost niciodata nefezabila. Doar a fost abandonata in sertare, ca muuuuulte alte proiecte utile, timp de zeci de ani, pentru ca am avut doar primari slabi. Singurul obstacol deosebit e lacul Grivita, in rest e camp si cateva sosele traversate. E adevarat ca intre timp s-a construit haotic, dar asta e doar consecinta faptului ca avem o primarie incompetenta care nu a putut actualiza PUGul, cu blocarea unui culoar pentru proiectele principale (inelul median, Ciurel-A1 s.a.). Acum tocmai avem ocazia sa fortam PMB sa isi faca treaba, implicandu-i in proiectarea drumului nou si obligandu-i sa rezerve un culoar pe care sa nu il mai piarda prin spagi si combinatii.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Fred

Quote from: theodor1998 on January 19, 2021, 11:18:38 PM
Nu uitati ca totusi in ilfoveni avem si un mic aerodrom, deci trebuie tinut cont si de acesta astfel incat sa nu ii perturbe activitatea.
Cel de langa padure, paralel cu DN? Un DX aproximativ paralel nu are cu ce sa perturbe activitatea si oricum un DX aproape de aerodrom ar insemna defrisarea cea mai mare a padurii spre NV, ori trece pe dupa padure si taie un colt (800 de metri) ori se apropie de DN si taie mai putina padure (500 de metri), fata de 1 km de padure pe langa aerodrom.

Ionut

Nu urmăresc atent, mă lămuriți și pe mine dacă mai are rost acest thread? Din ce-mi pot da seama, avem thread-uri dedicate pentru Bucuresti-Târgoviște (noul DX și vechiul DN) și Târgoviște-Sinaia (DN71).

Xed

Nu, acest thread cred ca poate fi sters. Cum ai zis si tu, avem atat topic cu DN71 Baldana-Targoviste-Sinaia cat si DEx Bucuresti-Targoviste.

Ionut