Valahia Expres: noile conexiuni București-Târgoviște-Sinaia

Started by vancouver, January 15, 2021, 01:06:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xed

Da, total de acord!
Fara sa vrem o ajungem sa ne legam si de alte lucruri și deja vorbim despre un DX, nu un DN.

panzer

Asta sunt cele 2 solutii de la care am inceput: ori Giulesti ori Sisesti.

XED cred ca ai inteles un pic gresit. Sau poate eu am inteles gresit. DX71 vine direct la Bucuresti (nu ocoleste pe la Titu).
DX72 face legatura intre Ploiesti si A1. Deocamdata duce la Gaesti.

Eu mi-am exprimat opinia ca DX72 sa se faca mai al sud de DN72, care trece prin deal dupa deal si posibil prin zona de sonde inca active. Undeva mai la sud, in zona de campie si ar trebui sa ajunga la Titu, nu la Gaesti. Cele 2 localitati sunt cam la fel de importante, dar din nou Titu este la campie. Chiar si asa tb gasit un traseul care sa ocoleasca rezervatia de la Neagra.

De la Targoviste ar trebui sa mergi cam 20 km pe DX71 si apoi sa iei DX72 pana la Ploiesti. Similiar catre Pitesti DX71 >> DX72 >> A1.

theodor1998

Vad ca toata lumea dezbate ideea unui DX Targoviste-Bucuresti. Dar ati uitat un lucru important, traseul Targoviste-Sinaia este de asemenea o problema, au aparut multe alunecari de teren in zona Moroieni, in zona Pietrosita si Pucioasa podurile stau sa cada, la intrarea in Pucioasa dinspre Motaieni se pierde timp pretios la bariera, timpii de asteptare acolo fiind uneori si de 10-15 min. Sa nu mai zic de problema asfaltului care se simte ca si cum ai fi in tren la trecerea peste pod sau macaz.
Eu unul stau in Pucioasa si am facut de multe ori naveta Pucioasa-Targoviste-Bucuresti, respectiv Pucioasa-Sinaia.
De asemenea ganditiva ca multi calatoresc la sfarsitul saptamanii din diferite zone ale tarii ca o varianta de ocolire pentru DN 1.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Detalii:

1. Inceput strapungere Giulesti-Sabareni:




2. Inceput strapungere Laminorului - Buftea:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Fred

Quote from: dumbravaandrei on January 13, 2021, 01:56:35 PM
Pana fac un DX poate se gandesc si la o mica imbunatatire (fundatie, asfalt si semnalizare rutiera) de la Moroieni la Sinaia.
Acum 30-40 de ani mergeam aproape in fiecare weekend (mai putin cand se circula in sistemul numar par/impar) in zona aia; cu traficul de la vremea aia era o alternativa foarte buna pentru ajuns la Sinaia, chiar si cu serpentinele alea spre Cota 1000 si coborarea pe cealalata parte. De vreo 20 de ani am mers foarte rar, dar traficul pana la Targoviste, traversarea orasului si apoi de la Targoviste si pana dupa Fieni e un cosmar. Problema nu e calitatea drumului, ci mersul prin localitati, in special Pucioasa si Fieni. Pucioasa are un soi de centura (stanga la intrare, apoi dreapta pe la gara si drept pana la iesire), dar e tot prin oras. Fieni nu are nimic si mai are si asfalt prost in zona fabricii de ciment si blocaje in trafic prin centru.

Per total, un DX pana la Targoviste pare un inceput bun, dar fara o ocolire a orasului si fara o continuare pana macar la iesirea din Fieni nu rezolva mare lucru, creste siguranta si comfortul pe 30-40 km si dupa aia ramane tot iad. Dupa Targoviste nu e nevoie de 2 benzi pe sens, doar de ocolirea localitatilor.

AlexxC

Quote from: AlexxC on April 02, 2020, 05:12:27 PM
Si din prea mult timp liber las asta aici: https://imgur.com/XyYO3MT  poate inspira vreun proiectant  :D
O conexiune multifunctionala in Y intre Targoviste,Ploiesti si Bucuresti. DX-ul de legatura intre DX Gaesti-Ploiesti si A0 are aprox 25km ;  32-33km pana in DNCB sau 35 pana in Șoseaua Gheorghe Ionescu Sisești.
Avantajele sunt evidente:
-drum expres intre Buc si Targoviste
-alternativa la DN1/A3
Daca lucrurile in interiorul A0 sunt mai dificile, cred ca propunerea mea pe partea de nord este multifunctionala si mult mai economica decat doua proiecte separate.
DX Gaesti-Ploiesti si DX Targoviste-Bucuresti trebuie corelate neaparat.

theodor1998

Vad ca toata lumea dezbate ideea unui DX Targoviste-Bucuresti. Dar ati uitat un lucru important, traseul Targoviste-Sinaia este de asemenea o problema, au aparut multe alunecari de teren in zona Moroieni, in zona Pietrosita si Pucioasa podurile stau sa cada, la intrarea in Pucioasa dinspre Motaieni se pierde timp pretios la bariera, timpii de asteptare acolo fiind uneori si de 10-15 min. Sa nu mai zic de problema asfaltului care se simte ca si cum ai fi in tren la trecerea peste pod sau macaz.
Eu unul stau in Pucioasa si am facut de multe ori naveta Pucioasa-Targoviste-Bucuresti, respectiv Pucioasa-Sinaia.
De asemenea ganditiva ca multi calatoresc la sfarsitul saptamanii din diferite zone ale tarii ca o varianta de ocolire pentru DN 1.

medicul de garda

Felicitari AlexxC, propunerea ta mi se pare cea castigatoare! Nu neaparat exact traseul desenat (personal il vad tras mai aproape de DN1A pentru a servi si ca centura pentru Mogosoaia si Buftea), dar respecta toate cerintele unui drum nou prin nord-vestul orasului:
- drum nou-nout care sa deserveasca adecvat localitatile de pe DN1A, nu doar ca pe DN71
- descarcare in capitala pe infrastructura rutiera mult mai buna si mai variata: DNCB, Sisesti, Poligrafiei, folosindu-se de un proiect prevazut si uitat in PUG-ul capitelei de peste 20 ani!!! Anume strapungerea Poligrafiei-centura, care avea rolul de a servi ca artera principala pentru noul cartier la vest de DN1 si totodata era ruta prevazuta pentru A3, inainte de a se decide mutarea acestuia pe traseul actual, la comun cu A7.
- prin integrarea cu proiectul DX Ploiesti-Gaesti, obtii un numar mai mic de km care trebuie construiti, deci proiect mai facil si mai ieftin, si ca BONUS, obtii o ruta noua catre Ploiesti si Valea Prahovei, reusind simultan degrevarea A3 atunci cand va prelua tot traficul spre Moldova, ca si golirea definitiva a DN1 de traficul de tranzit (nu mai exista argumentul traseului ocolit pana la autostrada, motiv pentru care multi bucuresteni aleg inca DNul, cu accidentele de rigoare).

Dezavantajele ar fi utilitatea redusa a drumul pana la realizarea completa a acestuia (tronsoanele te duc in alta directia, cum e cazul acum la A3 in Ardeal) si lungimea suplimentara a DX Gaesti-Ploiesti, dar cred ca asta se poate rezolva facil tragand drumul mai spre nord (nu stiu care e dificultatea acelui deal impadurit, nu am condus pe DN72...). Oricum, trebuie musai si o ramificatie spre Targoviste astfel incat drumul sa fie complet, incluzand si o ocolitoare decenta pentru acesta pe la sud, cu noduri pentru DN71 si DN72A (ca alternativa spre Campulung si Brasov si ocolire mai eficienta a Vaii Prahovei, evident dupa o reasfaltare).


Oricum, chiar daca nu sunteti de acord cu ultimul traseu postat, si considerati ca de exemplu e mai ok abordarea lui @LittleWanderer (ok si ea), sper doar sa ne punem de acord ca singura intrare decenta in oras pentru un nou DX e cea care zace abandonata in sertarele PMB de zeci de ani. Pentru care e suficient ca CNAIR si PMB sa coopereze si sa isi imparta atributiile, ca de exemplu CNAIR sa realizeaza bucata pana la Sisesti ca DX, iar mai departe PMB sa realizeze bulevardul. Pentru PUG detaliat dati click aici


Orice alta propunere e improvizatie pura, nu va suparati. E stupid sa versi traficul respectiv in acelasi pasaj blocaj si subred la Piata Chibrit (varianta prin Laminorului). Iar varianta prin Giulesti e pur si simplu sinistra, uitati cum arata terminalul de la 16 Februarie ACUM, linie modernizata acum 16 ani, nu mai umbli la ea. Nu suporta soseaua ASTA niciun fel de trafic de tranzit.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Xed

Nu vreau sa va suparati pe mine pt ca astazi sunt cam gica contra.  :D
Pana la urma facem o dezbatere si vom ajunge la cea mai buna varianta.

@AlexxC ai mare dreptate cand zici ca trebuie corelate cele doua proiecte dar ...  :lol: In opinia mea aceste 2 proiecte vor reprezenta scheletul judetului DB iar pe langa beneficilie pe care le va aduce traficului regional pe relatia est-vest va ajuta judetul sa se mai dezvolte dupa zeci de ani de stagnare chiar decadere in multe zone ale lui.

Asadar, vin cu o intrebare pentru tine: de ce ai duce DX71, care se va rupe din DX72 la jumatatea distantei dintre Tgv - Ploiesti, pe la marginea judetului DB? Care sunt avantajele? Mi se pare ca oferi inca o alternativa pentru cei din Ploiesti la existentul DN1 si A3 sau pe relatia VP-Bucuresti probabil o sa fie destui care se mearga pe varianta propusa de tine care o sa degreveze DN1 si probabil A3 va deveni si mai pustiu. In regula, cei din Tgv ar veni pe acest drum la Bucuresti insa omiti cateva localitati maricele precum: Racari, Contesti si chiar si chiar Titu (care este un oras mic).

Personal, varianta cea mai buna mi se pare cea a lui Vancouver.

AndreiB

Mie nu imi place ideea de drum expres adus la Piata Presei Libere pentru ca incurajeaza folosirea axei istorice N-S pentru tranzitarea orasului, cu efect negative asupra schimbarii catre un mix mai mai sustenabil - de aceea prefer DN7 sau Calea Giulesti - unde se pot face si sistematizari asupra zonei/trame stradale - exproprierile sunt relativ ieftine in zona.

AlexxC

@Xed Pe langa motivul evident de a face economie la necesarul de kilometri cumulati pe cele doua proiecte (aproximativ 100km varianta Y shape  vs  aprox 140km in celalalt caz) si implicit fonduri necesare, Targoviste -Baldana de sine statator nu are trafic necesar sa justifice un DX si Baldana-DNCB este trafic local ce in mare parte va ramane pe actualul DN. Din aceasta cauza am vrut sa le combin si sa atrag trafic si de pe directia est-vest precum si dinspre Prahova.
Al aspect pe care il sustin si in cadrul altor proiecte este acela ca un drum nou trebuie sa conecteze si zone care actualmente sunt destul de prost conectate la "civilizatie"(estul judetului Dambovita), asa ajuti "judetul sa se mai dezvolte dupa zeci de ani de stagnare chiar decadere in multe zone ale lui."

vancouver

Nici eu nu vreau sa fiu Gica Contra, daaar cred ca aia mai lipsea la aglomeratia de pe DN1: sa vina si 70% din puhoiul care acum intra pe Calea Grivitei via Poligrafiei si sa ajunga la Piata Presei si apoi Arcul de Triuf.

Parca vroiam sa facem diversificare, cat mai multe strapungeri, nu sa varsam totul intr-una din cele mai aglomerate artere din Bucuresti. Si invers la iesire o sa fie si mai rau.

Nu stiam de strapungerea Poligrafiei - DNCB si ESTE O IDEE BUNA. Si se poate lega si de DX-ul spre Buftea-Targoviste. Dar dupa parea mea in nici un caz nu ar trebui sa fie SINGURA posibilitate de intrare si iesire. Tocmai cu Waze si alte sisteme acum putem gasi calea cea mai buna, NUMAI SA AVEM SUFICIENTE VARIANTE.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xed

@vancouver, daca s-ar dori sa se faca split spre Bucuresti pentru a deservi doua parti ale orasului ar fi perfect.

@AlexxC, nici nu a pornit bine ideea de DX ca deja ne gandim sa facem economie?
Targoviste - Baldana poate ca nu are trafic de DX dar ar trebui sa ne punem si problema sigurantei circulatiei rutiere. Coloanele mari de masini sunt aproape la ordinea zilei acum si nu de putine ori esti pus in postura de a face o depasire si sa stai o vesnicie pana treci de cel din fata ta care ghici ce, el merge cu 65 km/h in afara si cu 75 in sat. (am si eu multe ofuri si mi s-a luat de cate lucruri am intampinat pe acest drum; am ajuns sa plec la ai mei numai noaptea pentru a merge mai linistit)

Cat despre estul judetului, ce doresti sa conectezi acolo, niste sate? Macar de exista o localitate mai mare precum Racariul ca sa se justifice insa chiar si asa exista DN1 A pe care tu vrei sa il dublezi.

vancouver

Quote from: medicul de garda on January 18, 2021, 08:30:20 PM
Iar varianta prin Giulesti e pur si simplu sinistra, uitati cum arata terminalul de la 16 Februarie ACUM, linie modernizata acum 16 ani, nu mai umbli la ea. Nu suporta soseaua ASTA niciun fel de trafic de tranzit.

Gresesti. Uite aici, la doar 200m mai in spate de locul indicat de tine este un teren viran pe dreapta (intre Calea Giulesti si calea ferata) si se poate amenaja acolo intoarcerea pentru tramvaie:
https://www.google.ro/maps/@44.4697668,26.0244327,3a,75y,312.87h,87.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1ss6dkRWHPahsEh-X0yaBA2Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

Sau inca ceva mai inspre Bucuresti, vizavi de Institutul Pasteur, alt teren liber, mai mare, acolo ar fi poate mai bine, doar ca atunci se reduce traseul tramvaiului cu 2 statii (ceea ce nu e asa un capat de tara, tramvaiul nu e mijloc de transport pentru deservit case cu specific satesc).

In rest Calea Giulesti este un drum 2+2. Calea tramvaiului = banda a doua. Ca si in multe alte locuri din Bucuresti si din lume, calea tramvaiului poate fi folosita ca banda de circulatie. Daca se vrea. Sau putem sa venim cu nu in brate si atunci nu o sa fie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.