News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Ieri a fost lansata licitatia "Modernizare DN71 Baldana - Targoviste - Sinaia, km. 0+000 - km. 44+130 largire la 4 benzi de circulatie si km. 51+041 - km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1): Baldana - Targoviste km. 0+000 - km. 44+130 largire la 4 benzi de circulatie Lot 2 (Sector 2): Targoviste - Sinaia km. 51+041 - km. 109+905 - Drum la 2 benzi)".

Valoare estimata lot 1: 670.351.901,77 RON
Valoare estimata lot 2: 896.679.930,39 RON

Termen depunere oferte: 09.04.2019

Fonduri: POIM

Durata contractului: "96 luni si cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor. Durata contractului de lucrari poate varia in functie de perioada de garantie ofertata de operatorul economic desemnat castigator."


Clauza / Conditie

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urm conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. AC estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestru II al anului 2019.

Ionut

O sa ma uit pe documentatie in zilele urmatoare, sa vad cand apuc. Extindere la 2x2 pe 44 km intre Baldana si Targoviste, suna bine. Targoviste, pamant bucurestean. :lol: Probabil se doreste si o alternativa pentru DN1/trafic de munte. Nu e rau, nu e rau.

dr4qul4

#2
Ba e foarte rau. Ei vor sa dubleze DN71 pe amplasamentul actual, adica prin localitati. Puteau sa ocoleasca foarte usor Baldana-Racari-Ghergani (9 km de localitate). Va fi chiar mai rau ca la Tartasesti , pentru ca traficul pietonal este mult mai mare in Racari.
Acest proiect se va bloca in relocari de utilitati. Avem sute, poate chiar mii de stalpi de ce vor trebui mutati. Iar de la Cuza Voda si pana la Ulmi (19km) LEA merge exact pe langa drum. Oare cat le va lua sa reloce atatia stalpi? Sau fac drumul pe sub ei?

Nu spun ca era nevoie de un drum nou, dar cu minim de creier puteau ocoli 90% din localitati. Terenul este ca in palma (Bucurestiul pare deal pe langa ce avem aici) si nu ar fi fost nici macar un pasaj in plus fata de ce fac acum (practic avem doar dublarea pasajului CF de la Ghergani).
Chiar nu pot sa inteleg ce e cu frica asta de exproprieri, in schimb se afunda in relocari de utilitati si fac sute de podete pentru accesul la curtile oamenilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 10:07:48 AM
...de la Cuza Voda si pana la Ulmi (19km) LEA merge exact pe langa drum. Oare cat le va lua sa reloce atatia stalpi? Sau fac drumul pe sub ei?
Acum 3 zile am facut drumul ala, si ii spuneam sotiei ca nu au decat o singura solutie: sa largeasca doar pe partea opusa liniei electrice.
Doar ca pe partea opusa, exista este un sir lung de copaci, probabil nuci... Sa vezi scandal si pe defrisarea lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Asta in afara localitatilor. Insa ce faci in localitati, darami gardurile? Plus ca pe partea cealalta avem stalpii de joasa tensiune.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

Plus că ne tot plângem că oamenii nu au trotuare la țară și circulă tot pe stradă, acum le luăm tot spațiul ăla în care s-ar putea amenaja trotuar?

dr4qul4

In Contesti chiar au un asemenea trotuar amenajat (asfaltat si iluminat). Acum se va darama. Dar oricum e cam plin de balarii pentru ca ....intretinere
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#7
S-a mai discutat prin 2016 pe tema asta. Cineva a propus varianta rosie. Eu am propus varianta neagra. In varianta neagra beneficiaza de largire in mai mare masura si cei care continua pe DN7, se face centura si pe DN7 la Slobozia Moara, iar pe DN71 se scoate complet traficul din sirul acela de localitati, Baldana, Racari, Ghergani. Evident exproprieri ieftine, teren super plat, costuri probabil chiar mai mici decat prin localitate, durata cu siguranta mai mica (toate racordurile cu drumurile actuale in camp). In plus in varianta neagra nu se mai trece cu drumul de 2 ori peste raul (sau pârâul) Ilfov.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: nenea_hartia on February 06, 2019, 11:19:18 AM
Plus că ne tot plângem că oamenii nu au trotuare la țară și circulă tot pe stradă, acum le luăm tot spațiul ăla în care s-ar putea amenaja trotuar?
(Recunosc, eu m-am plans poate cel mai mult de treaba asta...  ;) )
Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 11:34:13 AM
In Contesti chiar au un asemenea trotuar amenajat (asfaltat si iluminat). Acum se va darama.

Raspunsul este nu pentru ambele critici...

Dati-mi voie sa cred ca, dupa mai bine de 4 ani in care m-am scufundat in noroaiele santierelor pentru poze, pot sa privesc cu un ochi echilibrat si tehnic locul unui viitor santier. Mai ales ca l-am vazut abia cu 3-4 zile in urma (dus-intors)...
Din experienta mea de pana acum, DN71 este singurul DN la care distanta dintre aliniamentul gardurilor caselor din localitati si sosea permite pe cel putin 90% din traseu largirea la 2+2 fara probleme de expropriere a caselor/curtilor.
Ba mai mult, ramane si spatiu suficient pentru a realiza totuare adevarate (asfaltate/pietruite/"pavelate"....)
Iar la Contesti va ramane cel putin 1 metru pentru "spatiu verde" intre DN-ul largit si trotuarul existent...

dr4qul4, daca ti se pare ca exagerez, atunci uita-te la propriul tau link, nu ma poti acuza ca "am ales" eu locatia...
Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 10:07:48 AM
Iar de la Cuza Voda si pana la Ulmi (19km) LEA merge exact pe langa drum.

Este adevarat, ramane o problema de costuri suplimentare...
Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 10:07:48 AM
... in schimb se afunda in relocari de utilitati si fac sute de podete pentru accesul la curtile oamenilor.
Da, aici ai dreptate...
Vor fi nevoiti sa inlocuiasca acele santuri de scurgere cu ceva subteran pe toata lungimea satelor/localitatilor.
Ceea ce in fond nu este rau, alea sunt fix locul in care o poti pati urat de tot daca te arunca cineva in afara carosabilului (I've been there...)

Nu este vorba ca as fi impotriva variantelor amintite de vancouver... Dar suntem in Romania, si proiectam astazi ceva care ar fi mers cu 15 ani in urma, dar care va fi construit peste inca 5-10 ani. Ca altceva este prea scump...

Vreau doar sa spun ca desi nu este solutia optima (ocolirea completa a localitatilor ar fi fost mult mai de bun simt...) totusi DN71 este singurul drum national (pe care il cunosc eu) care poate fi largit pe toata lungimea propusa la 2+2 fara probleme sociale (si cadastrale) majore - adica exproprieri si demolari de locuinte, nu exproprieri de teren in camp...

Largire care ar fi imposibila de exemplu de pe DN6 Mihailesti-Alexandria...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Stiu ca e loc. Stiu si de ce e loc (petru ca inca de acum 20-25 de ani au retras gardurile).
Dar este loc doar daca se face dublarea pe ambele parti. Daca se face doar pe o parte, nu va mai fi loc.

Si mai stiu cum s-a facut dublarea pana la Baldana. Am mers pe acolo (ca pasager) de cateva zeci de ori. Asta doar pe perioada cat a fost santier.
Compara te rog distanta intre garduri in Tartasesti si distanta intre garduri in Baldana.
Si te mai intreb ceva: ai mers vreodata pe ploaie in Tartasesti? Modernizare = barca? In plus, curtile din Tartasesti se inunda si ele. Tocmai pt ca totul este plan, apa se putea scurge doar in sant. Care acum a disparut (pt ca s-a micsorat, s-a bagat sub trotuar si s-a infundat).

Eu, ca sofer (care doar tranzitez acele sate, nu ma opresc in ele) prefer DN71 cum arata acum, decat sa arate ca DN7 (Tartasesti). Si pot sa bag mana in foc ca localnicii privesc cu groaza asa-zisa "modernizare".

PS. Ar fi interesant sa aflam numarul de accidente (si numarul de morti) pe segmentul dublat al DN7, in tartasesti. Sunt vreo 8,5 km.  Inmultim cu 3 (sau 4) ca sa aflam ce ne asteapta.  Sau puteti cauta pe google
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 08:04:01 PM
Stiu ca e loc. Stiu si de ce e loc (petru ca inca de acum 20-25 de ani au retras gardurile).
Dar este loc doar daca se face dublarea pe ambele parti. Daca se face doar pe o parte, nu va mai fi loc.
Multumesc... ;)
(Dublarea se va face doar pe o parte numai pe portiunea cu LEA lipita de drum....)

Quote from: dr4qul4 on February 06, 2019, 08:04:01 PM
Si te mai intreb ceva: ai mers vreodata pe ploaie in Tartasesti? Modernizare = barca? In plus, curtile din Tartasesti se inunda si ele. Tocmai pt ca totul este plan, apa se putea scurge doar in sant. Care acum a disparut

Recunosc sincer: NU.
Poate ca realizarea unei "canalizari subterane" va imbuntatati situatia, nu o va inrautati....
Dar eu urasc profund acele santuri "la vedere", in care poti sa "dai coltul" foarte usor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

miahi

#11
Pun si eu paie pe foc. La aprox. 3.2 mil EUR /km nu e estimata cam scumpa aceasta modernizare? Pare foarte aproape de costul unui Km de autostrada intr-un relief usor, tipul Lugoj - Timisoara.

Ionut

Am zis sa fac totusi thread separat, va fi mult de munca, e nevoie de monitorizare atenta, dincolo de preferinte si controverse si solutii ideale. Sunt totusi 1,567 MILIARDE de lei (cost estimat).

TibiV

O sa vezi "contre cu scantei" daca (minune mare!) chiar se apuca de proiectul asta...
[off-topic]
Da' cand ma uit in topicul ala de "Economie..." imi dau seama ca are "sanse" foarte mari sa ramana doar carioca/karioka...
(Scriu cu k pentru ca astea cam asa sunt... Niste don'soare apetisante, acoperite doar cu niste foi frumos colorate, dar cu kr gol... Curat festival de la Rio... Partea naspa este ca noi NU vrem acolo la petrecere, noi vrem drumuri decente aici...)
[/off-topic]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Sa nu uitam ca karioka a tras 2 benzi pa sens si pan la Titu. Renault acolo. Sa fie bine, ca sa nu fie rau, ca oricum PISICA nu primeste nimeni.  :lol:

Si asa au facut don karioka si markar de acu se merge pe 2 benzi pana la Titu - cate 1 pe fiecare sens.

O sa vedem ce iese din planul de pe Baldana-Sinaia.