Valahia Expres: noile conexiuni București-Târgoviște-Sinaia

Started by vancouver, January 15, 2021, 01:06:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24542345-71-baldana-targvosite-largire-patru-benzi-drum-expres-bucuresti-drula.htm

"Drum expres separat de la București la Târgoviște, în loc de lărgirea la patru benzi a actualului DN. Drulă vrea aceeași abordare și pe alte proiecte: ,,Nu putem avea în soluții de ani 50, să lărgim aceste drumuri prin mijlocul satelor" "

" ,,[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri,și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte", a mai detaliat Drulă. "

WOW, am trait in sfarsit sa aud gandire normala la un ministru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

panzer

D'aia ma astept eu la o analiza foarte amanuntita pt a updata Master Plan-ul.

In acest caz, mai simplu ar fi Ploiesti - Titu (nu Gaesti) - A1 (approx 50 km) pentru ca evita dealurile de la Gaesti si trece doar prin campie. Legatura esentiala intre A7 si A1 evitand marea bucla pana la A0. Moldova - Vest ar fi si mai scurt si mai usor pe A1 decat pe CoBra + Sibiu BV (ambele nici macar in stadiu de proiect).

Targoviste poate fi legat cu un alt DX de DX Ploiesti Titu (approx 20 km). Un prim tronson. Al doilea tronson ar tb sa duca undeva in zona noi penetratii Casa Presei - DNCB. Nici un sens sa o duci tot langa DN7/Chitila/Bucurestii noi. Pe acolo va veni traficul pe DN71.

Nici nu are rost sa incerci sa il ingramadesti in DNCB. Cu toate upgrade-urile DNCB nu va depasi niciodata 50-60 km viteza medie. In plus pe masura ce te apropii de Bucuresti totul devine foarte scump si foarte greu de implementat.

Sigur ca aceasta solutie poate parea ca lungeste drumul (un Z e mai lung decat linia dreapta), dar e mult mai ieftina. E mai lunga daca tzi-ai propus sa intri in Bucuresti in Bucurestii Noi. Daca ai treaba in sud de ex este chiar ok.


AndreiB

De pe harta cel putin, zona industriala din Chitila pare mult mai mare decat Buftea si Mogosoaia combinate.

panzer

^ pare doar. In realitatea Mogosoaia e printre cele mai mari (depasita doar de cele de pe A1). Bucata noua dintre DN1A si DN7 s-a umplut de centre logistice noi, sau sunt in constructie. Mai e si lacul.

Iar o penetrare Sabareni - Giulesti e greu de facut (tunele mari pe sub CF) si cam inutila. Parerea mea este ca se va face un detour pe la Rudeni, pe langa noul drum care iese in Chiajna.

LE: DNCB nu va suporta inca 10 noduri! Sunt deja 5-6 penetrari in discutie (Timisoara, Preciziei, Giulesti, Casa Presei numai in zona de nord-vest). Vedem cat este de greu sa se faca un pasaj nou.

carutasul

"pohta ce-am pohtit"!
Poate profită de prilej și în legătură cu DN6 pe porțiunea Mihă(i)ești - podul peste Olt, care tot nu are lucrări pornite și cred că și licitația e anulată... Ce s-a făcut s-a făcut, dar n-are rost să facem prostii în continuare...

AndreiB

@panzer

Desigur, dar zona industriala nou creeata pe centura are acelasi acces la un ipotetic DX indiferent daca el se face langa Fortul II Mogosoaia (proiectul via Straulesti) sau Rudeni (propunerea mea prin Sabareni). Dealungul DN1A stiu doar de zona de depozite de langa Gara Mogosoaia (care ar beneficia mult mai mult de un traseu via Straulesti, de acord). Sunt mai multe optiuni pentru penetratia Sabareni - Centura, sunt de acord. Sunt insa doar 4 fire de CF de traversat - mult mai simplu decat un pod peste lac. In materia intersectiilor pe CB, un DX facut bine (cu legaturi la drumurile secundare la N si S de centura), ar putea elimina doua sensuri giratorii, cel de langa Fortul I Chitila si cel de langa Benzinaria Petrom de langa Rudeni.

Optiunea prin Straulesti imi displace doar din motivul ca duce traficul auto in final tot pe axa istorica N-S. o varianta doar din Bulevardul Bucurestii Noi cred ca ar fi preferabila, pentru a ajuta la degrevarea traficului auto din centru.

vancouver

O varianta (care insa nu tine cont de A0, nu stiu pe unde trece):





Observatii:
- de mult imi sta in gat acea trecere la nivel de langa gara Buftea de pe M1000, ar fi o oportunitate de rezolvare cu aceasta mica centura Buftea sud, care automat distribuie si traficul de pe DX71
- la nivel general consider f. important sa DX sa treaca la vest de Baldana, asa incat sa se mai poata face si un racord la DN7 in zona Slobozia Moara si noul DX sa poata sa fie folosit nu doar spre Targoviste ci si spre localitatile de pe DN7 pana la Gaiesti
- cum am desenat DX71 trece pe langa centrul de testare Renault de la Titu = in general la Titu lucreaza multi bucuresteni pentru Renault si renault cere de mult o legatura mai buna spre Bucuresti (aici evident pe termen lung trebuie si un tren suburban spre Bucuresti, nu doar sosea).
- foarte important consider ca sunt multiplele intersectii cu actualul drum = se pot face usor lotizari si dari in functiune partiale. La fiecare intersectie cu DN71 se poate face o bretea de legatura (sfert de nod) cu rol de acces provizoriu pana este gata urmatorul tronson.

PS. Etapa 3 se poate face fara probleme la nivel de 2+1 denivelat. In zona nu sunt nici acum probleme de aglomerare si o parte din trafic oricum e local, o sa ramana pe actualul DN. Deci fara probleme 2+1. @cristi5, esti pe faza: vezi ca si eu incurajez 2+1, atunci cand are logica!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Centura ta propusa Buftea Sud e pe acelasi traseu cu A0 in zona, s-ar putea sa nu fie loc. O centura Mogosoaia + Buftea in Est cred ca e foarte buna, insa nu pornind din Kiseleff.

Trecerea de la nivel din Buftea cred ca e cel mai bine inlocuita ori in acelasi loc ori la nord de statia Buftea (in continuarea Blvd Mihai Eminescu din Buftea) - si legatura Corbeanca Buftea e importanta mai ales pentru transport in comun - e nevoie de un traseu natural Corbeanca - Gara Buftea - centru Buftea. In materia pasarelei, exista deja un tunel pietonal exact pe acelasi traseu - cred ca mai simplu ar fi de adaugat niste sine pentru biciclete pe trepte pe termen scurt si lifturi pe termen lung.

dr4qul4

Sigur nu e loc. nodul propus de tine cu DN7 se suprapune peste nodul DN7 x A0.  Tot spre Giulesti o vad si eu dusa. Dar cum trecem de Gulia? Demolam sau defrisam?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Deci toata lumea vede DXul drept si legat direct in Bucuresti?

carutasul


TibiV

NU mai e Baldana-Targoviste.
VA fi DNCB-Targoviste.
Unde pe DNCB - vom afla curand...  ;)

Iar Ionut va trebui sa creeze un nou topic la DX-uri: DX Valahia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xed

Lasand putin deoparte variantele de traseu mie mi se pare ca in urma a ce s-a intamplat in ultimele zile cu rezilierea si modul in care vede ministrul modernizarea relatiei Bucuresti-Targoviste, se concretizeaza idea de DX. Tot ce imi doresc, sincer, e sa existe timpul si resursele necesare pentru a se impinge cat mai mult aceasta idee spre ceva palpabil.

Revenind la traseu, sunt de acord cu cel propus de @Vancouver insa l-as vedea pe intreaga lui lungime cu indicativul de DX. Oricum, mai intai sa ajungem la stadiul de intocmirea unui SF si apoi sa discutam si sa vedem care variante ar fi cele mai bune. Momentan s-au facut niste primi pasi mai mici dar in directia buna  :)

carutasul

Câtă vreme au lărgit deja până la Tărtășești parcă nici să lași lucrarea degeaba nu are sens. Eu deocamdată salut doar ideea. Dacă în anii '60-60 avea sens să treci cu drumurile prin mijlocul satelor ( la traficul de atunci deranjul era nesemnificativ) acum mi se pare aberant. Atunci efectul a fost că satele respective au avut măcar o stradă asfaltată (inclusiv în satul natal s-a asfaltat prin anii '70) însă acum problema asta nu mai există, traficul e altul și satele trebuie lăsate pentru localnici. Tot ce se modernizează de acum încolo ar trebui să țină cont de asta ( nu neapărat drum expres, chiar și un drum cu o bandă pe sens ar mări capacitatea de transport prin mărirea vitezei). Pentru mine e mai puțin important dacă e drum expres, asta depinde strict de cifrele de trafic. În cazul de față ar putea însă funcționa ca "dublare" la A1 (extrem de necesară) dacă ar fi proiectat cu cap... și cu legăturile necesare..

vancouver

Un drum denivelat 2+1 tot drum express este, adica DX. Nu-si schimba indicativul. Ca definitie (nu vorbesc cea din Romania, ci la modul general), drum express inseamna denivelat, dar fara a fi necesar un anumit numar de benzi. Poate sa treaca si prin localitati, dar intersectiile sa fie denivelate.

Nu consider ok sa nu conteze banii numai pentru a ne crampona de o definitie. In schimb cand am propus la M7 inaltarea tunelului cu 1 metru, ceea ce nu reprezinta ceva nemaivazut (multe metrouri in lume au catenara) unii mi-au sarit in cap ca banii, banii. Aici in schimb banii, banii nu mai conteaza? Desi nu e trafic, sa facem totusi 4 benzi + 2 de urgenta mai inguste, asa ca sa arate bine... Discutam de o diferenta de ca. 1,5-2 milioane € / km, si putem face economia asta pe 30km, de la centrul Renault - Titu pana la Ulmi. Adica 40-60 milioane de €. In schimb 1 metru in plus pe tunelul M7 inseamna 8-10 milioane €...

Deci hai sa fim consecventi si sa ne gandim ca metrul ala la metrou chiar poate sa conteze undeva peste 30 de ani, in schimb aici chiar nu e nevoie de platforma de 22m, si ca 13-14m ajung. Si ca de banii astia mai bine mai facem alti 10 km de drum express prin alta parte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.