Strategia de absorbție a fondurilor europene pentru autostrăzi

Started by cutter, April 22, 2014, 04:11:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Adi, este o prostie...
POS-T expiră peste 8 zile.

De la 1 ianuarie avem POIM, care conţine "la pachet" transporturile, mediul şi energia. Primele două au mers oricum catastrofal...

Se va ocupa Min.Transp haldele de gunoi şi de canalizare în localitățile mici ?...

Sau Rovinari şi de interconectarea reţelelor de gaze şi electricitate cu vecinii ?.

Trebuie găsită altă soluție... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: TibiV on December 23, 2015, 10:20:39 PM
Se va ocupa Min.Transp haldele de gunoi şi de canalizare în localitățile mici ?...
Sau Rovinari şi de interconectarea reţelelor de gaze şi electricitate cu vecinii ?.

Se pot face organisme intermediare la ministerele mediului, economiei si dezvoltarii. Nu e cea mai buna solutie, dar spargerea POIM in mai multe programe mai mici cred ca e nefezabila in momentul asta, si in orice caz nu e de dorit.

Iar MFEur este o struto-camila inutila, fara rost in sistemul de management al fondurilor europene, care mai mult incurca. Nu am idee de ce exista...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Poate pentru că la vremea aia Orban (Leonard) era cea mai bună soluţie ?!...

Dar este clar că ceva trebuie făcut.
Ca un făcut, UE a "împachetat" pe 2014-2020 cele mai proaste ( că "cele mai dezastruoase" este împotriva gramaticii, dar nu şi a bunului simț...) domenii din 2007-2013... :(

Adu-ţi aminte câte PO erau suspendate la momentul ăla....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on December 24, 2015, 12:07:27 AM
Ca un făcut, UE a "împachetat" pe 2014-2020 cele mai proaste ( că "cele mai dezastruoase" este împotriva gramaticii, dar nu şi a bunului simț...) domenii din 2007-2013...

Nu UE e responsabil cu arhitectura programelor operationale si autoritatilor de management. Ci Romania. POIM este o creatie romaneasca, aprobata de UE, nu invers. Planificarea a fost facuta in timpul guvernelor Ponta, si se bazeaza, in mare parte, pe sistemul folosit de Polonia, care se numeste POIiS si e manageriat de Ministerul Dezvoltarii din PL. Si da, cred ca e o idee proasta.

Iar MFEur a fost solutia proasta in locul prost pentru o problema gresit inteleasa. Ce era necesar atunci, ce e necesar si acum, e clarificarea, simplificarea si eficientizarea procedurilor interne romanesti. Era (si este) nevoie de capacitate administrativa si mecanisme de administrare, nu de capacitate politica; noul minister a fost o carja inutila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Se pare că în al 12-lea ceas (al 11.57-lea, de fapt...) încearcă să ia tot ce pot de la UE...

Quote from: danilo on December 23, 2015, 10:41:12 PM
update.
Lucrarea se apropie de finalizare.
http://www.cugetliber.ro/stiri-politica-cea-mai-noua-promenada-pe-malul-marii-construita-in-nordul-litoralului-276820

"valoarea proiectului a fost de aproximativ 27,7 milioane lei, din care 98% din bani au provenit din fonduri structurale prin Programul Operaţional Regional, contribuţia Oraşului Năvodari la această investiţie fiind de 2%."

Quote from: adrian rosca on December 23, 2015, 07:59:28 PM
Ieri a fost zi de receptie la terminarea lucrarilor si la gara Pitesti Cu toate astea, nu e inca gata:

Quote,,Astazi va fi o activitate tehnica de receptie a lucrarilor la gara Pitesti, o investitie in valoare de 57 de milioane de lei, cu fonduri europene. Sper ca in urma acestei receptii sa fie stabilit termenul de finalizare al lucrarilor si sa fie stabilite toate masurile care vor fi luate pentru a putea ca in anul 2016 sa inauguram gara Pitesti.", a declarat Florin Tecau. Conform asteptarilor, noua gara ar trebui sa devina functionala la sfarsitul lunii ianuarie.

Quote from: __dir on December 23, 2015, 08:21:10 PM
S-a deschis astazi pasajul. [Octav Băncilă - nota TibiV]

Şi sunt multe alte proiecte în situații similare...

Măi frate, dar în ultimii 9 (nouă) ani ce aţi păzit ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: frunzaverde on December 24, 2015, 12:52:41 AM
Nu UE e responsabil cu arhitectura programelor operationale si autoritatilor de management. Ci Romania. POIM este o creatie romaneasca, aprobata de UE, nu invers.

Eşti sigur ?
Ştiam că PO-urile pe fiecare exercițiu financiar UE sunt stabilite la nivelul UE...

Quote from: frunzaverde on December 24, 2015, 12:52:41 AM
MFEur a fost solutia proasta in locul prost pentru o problema gresit inteleasa. Ce era necesar atunci, ce e necesar si acum, e clarificarea, simplificarea si eficientizarea procedurilor interne romanesti. Era (si este) nevoie de capacitate administrativa si mecanisme de administrare, nu de capacitate politica

Noi am demonstrat deja că prin "capacitate politică" se înţelege o crasă incapacitate administrativă....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Guvernul a aprobat astazi o Ordonanta de Urgenta cu privind "masuri de eficientizare a sistemului de gestionare a instrumentelor structurale"

Intre aceste masuri:
   ''Constituirea unui Organsim Intermediar "Transport" la nivelul MInisterului Transporturilor prin preluarea unor functiuni de la Min.Fondurilor Europene, Ordonanta se justifica pentru accelerarea procesului de absorbtie si de implementare pe fondurile europene.''
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

@NGC20

Pe toate topicurile am avut în ultimele săptămâni, dar mai ales în ultimele zile, o avalanșă de inaugurări în toată ţara - centuri, pasaje, DJ-uri făcute pe fonduri europene 2007-2013.
Şi cred că vor mai fi şi mâine.

Pentru ca UE să le accepte la rambursare trebuie însă ca ultima factură să fie PLĂTITĂ de beneficiar cel târziu pe 31 decembrie 2015.
Adică mâine.

Asta înseamnă două lucruri:
1. Cei din Trezorerie nu pot închide mâine ghişeele la 12 să plece în vacanță... :)
2. Nu ştiu în cât timp apar plăţile în sistem, dar cred că de luni trebuie să fii cu ochii pe ei....

Sincer vorbind, eu sper să vedem plăţi mari făcute de CNADNR pe loturile în lucru, ca să tragem cât mai mult din POS-T...

Săptămâna trecută Anca Dragu (Min.Fonduri Europene) spunea că au în lucru 6000 de facturi pentru 3 miliarde lei.

Ar fi frumos să li se adauge altele pentru autostrăzi.
În mod normal TL2 ar trebui să intre, dar poate apar şi pe LD2-4 şi A10....

Sper să nu fie doar speranţe deşarte...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

Just great... :(
Adica am ratat 38,85% din ce ni s-a oferit...
De remarcat totusi acel miliard intr-o singura luna, luna asta. Fara aia eram la 55,6%...

Dar sa avem totusi cifrele in fata..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: TibiV on December 31, 2015, 01:42:24 AM
@NGC20
[...]
Pentru ca UE să le accepte la rambursare trebuie însă ca ultima factură să fie PLĂTITĂ de beneficiar cel târziu pe 31 decembrie 2015.
Adică mâine.
[...]
2. Nu ştiu în cât timp apar plăţile în sistem, dar cred că de luni trebuie să fii cu ochii pe ei....
[...]
În mod normal TL2 ar trebui să intre, dar poate apar şi pe LD2-4 şi A10....

Sper să nu fie doar speranţe deşarte...

Abia acum am vazut ce ai scris, dar stai linistit ca monitorizez situatia. Vezi in sinteza platilor si ce am scris azi. ;)

Quote from: NGC20 on December 31, 2015, 10:21:21 PM
Mosul a venit cu sania plina cu OP-uri pentru lucrari la drumuri nationale, centuri ocolitoare si pasaje.
Valoarea tuturor este de 125.461.301,67 RON. Vedeti direct in sinteza platilor.

Sania cu OP-uri pentru lucrari la autostrazi vine mai greu pentru ca e mai incarcata si nu prea e zapada, asa ca mai dureaza putin. :lol:

Si am mai scris deja si de A1, A3, A4 si A10. ;)

Quote from: NGC20 on December 13, 2015, 12:43:44 AM
Au intrat "pe teava" de cateva saptamani bune si asteapta sa fie achitate facturi de circa 250 milioane RON pentru lucrari la A1, A3, A4 si A10. Probabil ca mai urmeaza.

TibiV

Ultimele zile au fost critice.
Sper că Moşul a mai avut 2-3 sănii cu "bagaje" rămase mai în spate...

Să dea Domnul să avem la inceput de 2016 surprize frumoase pentru sfârșit de 2015...

La Mulţi Ani tuturor colegilor !

:cake:

LE
Mai sus este un tort... .
Ca să nu vă faceţi idei negative... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)