Strategia de absorbție a fondurilor europene pentru autostrăzi

Started by cutter, April 22, 2014, 04:11:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


TibiV

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2001.06.2016%20ref.pdf

Hmmm...

"CNADNR a demarat procesul de pregătire a aplicaţiilor de finanţare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate."
Este lista completa cu tot ce se fazeaza din POS-T in POIM.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

centura sud ce sursa de finantare are ....
ca nu am vazuto in lista ceandreului   ??? :o

TibiV

Cred ca le-a scapat.
Sau nu mai vor sa il faca din POIM 2014-2020 ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Pare a fi clar ca de la Ploiesti la Bacau va fi DX nu A.  :((

disney

Credeti ca ar fi util sa cerem documentele care justifica aceasta alegere?

tom_sawyer

Quote from: disney on June 01, 2016, 11:00:42 PM
Credeti ca ar fi util sa cerem documentele care justifica aceasta alegere?

Sigur ca da. Eu inca mai sper ca se foloseste denumirea de Dx dintr-o anumita inertie si ca de fapt nu s-a decis nimic inca.

TibiV

http://www.zf.ro/business-construct/video-zf-cristian-ghinea-ministrul-fondurilor-europene-astazi-sunt-autostrazi-blocate-doar-pentru-ca-lipseste-un-aviz-sau-pentru-ca-exista-un-conflict-intre-doua-ministere-15510389
Quote
Cristian Ghinea, Ministrul fondurilor europene: ,,Astăzi sunt autostrăzi blocate doar pentru că lipseşte un aviz sau pentru că există un conflict între două ministere"

În următoarea perioadă, Ministerul Fondurilor Europene va crea un departament special pentru pregătirea proiectelor strategice şi va aduce experţi din marile bănci internaţionale. ,,Avem banii, dar capacitatea administraţiei de a scrie proiecte este foarte limitată. Vom folosi banii de asistenţă tehnică de la Uniunea Europeană", a spus Cristian Ghinea, ministru al fondurilor europene, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Exerciţiul financiar 2007 – 2013 a fost un cvasieşec pentru România, care a avut cea mai redusă rată de ab­sorbţie din UE – sub 65-66% din fondurile structurale - faţă de, cel mai probabil, cea mai mare nevoie de bani pentru infrastructură din Uniune. Nu mai puţin de 1,7 miliarde de euro au fost pierdute de la autostrăzi şi căi ferate şi cam tot atâţia bani de la Mediu (canalizări, amenajări ecologice). Şapte miliarde de euro pierduţi în total din exerciţiul financiar 2007 -2013.

Scopul noului departament pentru proiecte strategice este să împiedice repetarea situaţiei în exerciţiul financiar 2014 – 2020 şi să-i ajute beneficiarii, în special entităţile publice, să scrie proiectele mari de infrastructură, spune ministrul.

"Astăzi sunt autostrăzi blocate doar pentru că lipseşte un aviz, este un conflict între două ministere."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Nu e pentru o autostrada, dar sigur face parte din strategia de absorbtie a fondurilor europene din POS-T...

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/com%20presa%20semnare%20contract%20de%20finantare%20dn15.pdf

Quote
A fost aprobată finanţarea pentru proiectul
,,Reabilitare DN 15 Târgu Mureş - Reghin km 78+800 - km 103+700
şi DN 15A Reghin - SărăŃel, km 0+000 - km 46+597"


Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Transport" și
Compania NaŃională de Autostrăzi şi Drumuri NaŃionale din România S.A. au semnat în data
de 28.07.2016 contractul de finanţare pentru proiectul ,,Reabilitare DN 15 Târgu Mureş -
Reghin km 78+800 - km 103+700 şi DN 15A Reghin - SărăŃel, km 0+000 - km 46+597"
.

Contractul este finanŃat în cadrul Axei Prioritare nr. 2 - Modernizarea şi dezvoltarea
infrastructurii naŃionale de transport în scopul dezvoltării unui sistem naŃional durabil de
transport, DMI nr. 2.1 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere naŃionale.
Proiectul are drept obiectiv reabilitarea a 71,497 km de drum naŃional, din care 24,900 km
pe drumul naŃional DN 15 între oraşele Târgu Mureş şi Reghin, respectiv 46,597 km pe
drumul naŃional DN 15A între oraşele Reghin şi SărăŃel, construirea a 2 poduri noi şi
reabilitarea a 9 poduri existente.

Valoarea totală a Proiectului este de 270.118.849,94 lei din care valoarea totală eligibilă
este de 163.256.838,80 le
i. ContribuŃia Comisiei Europene prin Fondul European de
Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv
138.768.312,98 lei, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Prin realizarea proiectului se urmăreşte reducerea cu 10% a ratei accidentelor pe drumurile
naŃionale DN 15 şi DN 15A între oraşele Târgu Mureş şi BistriŃa Năsăud, sporirea capacităŃii
de circulaŃie prin mărirea fluenŃei traficului, descongestionarea traficului din zonă,
realizarea unui confort sporit pentru participanŃii Ia trafic precum şi reducerea costului de
operare a vehiculelor la tranzitarea drumurilor.

Data finalizării perioadei de implementare a proiectului Reabilitare DN 15 Târgu Mureş -
Reghin km 78+800 - km 103+700 şi DN 15A Reghin - SărăŃel, km 0+000 - km 46+597 este
30.06.2017
.

Data limită a eligibilităŃii cheltuielilor Proiectului este 31.12.2015.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Cam atat la capitolul: "aia nu merge pe fonduri europene ca nu e parte din nu stiu ce program" sau "UE nu da bani decat pentru ailalta". Iata UE este flexibila si da bani aproape pentru orice, numai sa stim sa-i cerem.

In definitiv putem porni unele proiecte si din banii nostri (sau cu imprumut BERD/BEI ca cel de mai sus) si APROBAREA DE DECONTARE PE FONDURI EUROPENE poate sa vin DUPA ACEEA. NU trebuie sa asteptam ca INTAI sa avem aprobarea pe proiect.

LA TREABA. Nu mai frecati menta. Dati drumul la proiecte. Bun si MasterPlanul, da n-o mai dati cotita ca fara MasterPlan nu va puteti apuca. LA TREABA. Se aproba ulterior si finantarile, daca totul e facut transparent.

(si-asa MasterPlanul a fost facut numai pentru ca guv. Ponta o luase pe aratura rau cu proiecte aiurea si dorea abandonarea culoarului IV. Daca se continua normal cu proiectele sunt convins ca nimeni nu cerea MasterPlan. Dar schimbarea totala de optica i-a enervat pe cei de la Bruxelles, care au cerut studii care sa demonsteze eficienta noului plan. In final studiul a demonstrat ca singurul plan posibil este cel vechi si LOGIC, de inchidere a CIV si de realizarea a altor axe majore, practic planul existent de prin anii 69-70 facut de Iptana, plan de la care nimeni inca nu se abatuse pana in 2013, pentru ca era prea simplu, clar si logic.)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Horațiu 87

Se repetă eșecul 2007-2013? Zero rată de absorbție în al treilea an din perioada de programare UE 2014-2020

"În perioada 2007-2013, prin politica de coeziune, României i-au fost alocate în total 22,4 miliarde de euro din care s-au absorbit până acum peste 85,8% (Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune). În ceea ce privește Programul Operațional Regional (POR), pentru perioada 2007-2013, rata de absorbție la data de 27 iulie era de 92,36% incluzând prefinanțarea și plățile în curs (efectuate, însă nedecontate încă de către Comisia Europeană), dintr-o contribuție totală a UE de 3,966 miliarde de euro prin Fondul european de dezvoltare regională", spune Corina Crețu, într-o declarație acordată Agerpres.

Ea precizează că este îngrijorată de "startul lent" în implementarea proiectelor pentru perioada 2014-2020, precizând totodată că știe că autoritățile din România depun eforturi susținute în acest sens.

"Pentru perioada 2014-2020, așa cum am spus în repetate rânduri, mă îngrijorează startul lent în implementarea proiectelor. Până în momentul de față, România are o rată de absorbție de 0% a fondurilor europene din exercițiul bugetar 2014-2020, însă știu că autoritățile din România depun eforturi susținute în acest sens, iar, în ceea ce ne privește, Comisia Europeană a fost și va rămâne un sprijin pentru România, așa cum o facem de altfel, pentru toate celelalte state membre când întâmpină dificultăți", afirmă comisarul european pentru Politică Regională.

Potrivit Corinei Crețu, politica regională beneficiază de cea mai mare parte din bugetul UE pentru perioada 2014-2020 (351,8 miliarde de euro), fiind principalul instrument de investiții al Uniunii. Astfel, UE a finanțat de-a lungul anilor zeci de mii de proiecte care au avut ca efect consolidarea creșterii economice și crearea de locuri de muncă, cu beneficii vizibile atât la nivelul statelor membre, cât și al Uniunii în ansamblu, spune Corina Crețu.

România primește a treia alocare din UE pentru dezvoltare urbană

Ea precizează că, în actuala perioadă de programare, mai mult de 100 de miliarde de euro sunt alocate dezvoltării urbane prin Fondurile structurale și de investiții europene. Astfel, pentru prima dată, 15 miliarde de euro vor fi gestionate direct de către orașele europene.

"România primește a treia alocare ca mărime, după Polonia și Italia, pentru dezvoltare urbană durabilă, Guvernul României hotărând ca 20% din totalul fondurilor europene alocate în actuala perioadă de programare să fie administrate direct de către aleșii locali. Mai exact, 39 de orașe — reședințe de județ — vor gestiona direct o mare parte a fondurilor UE pentru o dezvoltare urbană sustenabilă, având un rol major în implementarea politicii de coeziune", a explicat Corina Crețu.

Ea afirmă că își dorește ca până la finalul mandatului său să vadă că orașele din România au profitat din plin de oportunitatea ce li se oferă prin fondurile europene pe care le au la dispoziție în actuala perioadă de programare.

Una dintre situațiile care confirmă temerile comisarului european este întâlnită în Programul Operațional Infrastructură. Aici, România nu are Master Planul Transporturi aprobat de către Parlament deși acest document este esențial pentru demararea pachetului de programe din domeniu, finanțate din fonduri UE. Ministerul Transporturilor nu a ajuns la o formă definitivă a acestuia care să fie înaintat spre dezbateri Parlamentului.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/se-repeta-esecul-2007-2013-zero-rata-de-absorbtie-in-al-treilea-an-din-perioada-de-programare-ue-2014-2020-544611

adiarc

Este apreciabila grija dânsei,dar nu am auzit nici cea mai mica observatie in perioada de dinainte de Noiembrie 2015.....cand cam toate proiectele erau blocate,fiecare rectificare era cu minus la transporturi,cheltuielile cu investițiile erau la minime istorice si SF-urile propuse se anulau pe capete,din cauza pregătirii heirupiste.....adica un zero pe linie.....pe scurt,o situație mult mai gravă decat in prezent.

Cred ca ar fii foarte util sa faca apel catre partidul din care a făcut/face parte sa accelereze tot ce tine de el ( sa nu uitam ca acest partid controlează toate eșaloanele 2,3, etc si momentan stau doar cu frâna de mana trasa ,având tot interesul ca tehnocrații sa fie de vina pt toate )

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

Aaa, eu nu iau de buna o iota din ce spune femeia aia, ca de 20 de ani vorbeste si numa' nu face nimica. Ca nu-i in stare nu de alta.

Argument: comparati prestatia d-lui Dacian Ciolos in functia de Comisar European cu prestatia respectivei si cred ca nu merita continuata discutia.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.