Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

BIM+PPP pe Buc-Gr, OZN frate!

survola

...prima dată cu noi ca beneficiar, zise șeful unei companii cu sute de proiecte  :o
Cred că este primul proiect al CNIR, nu?

Oneinthecrowd

Auzi la el, BIM e soft. Bine ca nu a zis moft.

mirceaeliade

Nu se mai fac SF-uri cu carioca de pixuri BiC, ci cu carioca digitala de pixeli BIM.

GAC

ideea este ca acest sf sa poata fi folosit si pt licitatia clasica non-ppp.
cu un drum cu 2 benzi pe sens, cam greu de crezut ca or sa fie multi clienti pt ppp daca va fi cu taxa... oricum, daca tot stai la vama 12-24-36 ore nu te ajuta cu nimic daca faci cu 5 minute mai mult mergand cu 50 prin cele cateva localitati de pe drumul actual.

survola

Evident că traseul trebuie coordonat cu vecinii bulgari și cu locația noului pod peste Dunăre.
Avantajele A5 se vor vedea după acceptarea României și Bulgariei în Schengen.

GAC

atunci cand e aglomerat gatul de sticla e la statia de taxare bulgareasca.

mirceaeliade

QuoteCNIR: Autostrada București – Alexandria, la trei benzi pe sens până la Ghimpați, ar putea fi punct de plecare pentru A5 București – Giurgiu
Autostrada București - Alexandria (A6), cu profil prevăzut de trei benzi/sens până la Ghimpați, sau Drumul Radial 10 București - Măgurele sunt două dintre variantele analizate ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București - Giurgiu, a anunțat joi CNIR. www

gruia88

Asta cu Ghimpati nu suna rau , am trecut chiar ieri pe drumul spre Alexandria si este foarte aglomerata zona pana la Mihailesti plus ca de acolo daca cobori spre Giurgiu pe harta pare drept si asa rezolva o parte din 2 drumuri , partial A6 si A5 complet.

a.l.x

QuoteDe asemenea Proiectantul a propus ca in cazul in care drumul expres Bucuresti-Giurgiu(investitie viitoare) are un tronson comun pana la nodul 3 cu prezenta autostrada, atunci pe sectorul de la km 0+000 Bucuresti (A0 km 78+957 si DR 10) pana la nodul rutier 3 (Ghimpati la km 12+818 de unde se va desprinde drumul expres Bucuresti-Giurgiu), in cadrul studiului de fezabilitate si a detalierii studiului de trafic sa se faca o analiza a necesitatii prevederii unei a treia benzi de circulatie pe sectorul nod 1 (A0) km 0+000 si nod 3 km 12+818.

Nodurile rutiere 1, 2 si 3 precum si analiza necesitatii prevederii unei a treia benzi de circulatie pe sectorul mai sus mentionat, au prezentate in C.T. – Siguranta circulatiei fiind aprobate prin emiterea de catre D.S.C.M.T. Serviciul Avize si Reglementari Siguranta Circulatiei, a Documentului de avizare Nr.6/3659/3.10.2023 la faza SF pentru "Drum de mare viteza Bucuresti– Alexandria – amenajare noduri rutiere nr. 1-3".

In urma elaborarii calculelor de capacitate de circulatie a rezultat ca nu este necesara prevederea unei a treia benzi de circulatie .

Pagina 98 din Memoriul de prezentare București-Alexandria

ovicor

Din acel nod de legatura A6XA5 s-ar putea continua A5 pana in A1 zona Bolintin, fiind ulterior parte dintr-o A00. Ar fi util pe relatia Pitesti-Giurgiu. Nu sariti, n-am zis acum, in perspectiva. Ar degreva A0 si DNCB, precum si A1 intre Bucuresti si Bolintin. Astfel, poate n-ar fi necesara largirea la 3 benzi a A1 decat la vest de Bolintin. Poate nici n-ar mai fi necesare 3 benzi pe A6 pe acel tronson.

raulbogdan23

Vorbim deja de 3 benzi, dar in teren avem 0.

Sa faca prima data 2 benzi si apoi povestim si de a 3-a banda.

Proiectul se poate face incremental, 2 benzi initial si apoi cu extindere la 3, oricum asa bine stam cu banii de numa si sunt si alte proiecte care ard si care ar consuma ceva bani.

 :lolz:

GAC

sectiunea cu 3 benzi are doar 12 Km, nu falimenteaza tara din asta... doar daca am fi avut 3 benzi si pe A3 pana la Dumbrava. traficul va creste mult dupa ce vom avea schengen terestru si mai ales dupa ce vom avea Dx pana la Veliko T. si mai departe A pana in Grecia... sau cu alte cuvinte, cine va pleca la 5 de-acasa va putea face baie in egee la pranz.

DragosC

Eu am ramas prost la faza cu "BIM, un soft".

Pana acum cum se proiectau, cu creta pe tabla ? calc panzat cu tus si scarar ?

Pana si AutoCAD are module BIM de 30 ani, nu mai zic de Revit. ArchiCAD e considerat printre primele iteratii BIM inca de prin '88.

Si 3D ?! pai avem BIM 4D, 5D si chiar 6D de ceva ani.

Incredibil...
Nu spera si nu ai teama

raulbogdan23

Daca pui costurile pentru 1 banda/sens pentru 12 km, poate facem o centura pe undeva sau 12 km in alt loc in care arde mai tare.