Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Sunt niste dungi pe harta, oricum cam gros trasate. Dar da, acea zona e delicata inclusiv din cauza limitelor diverselor rezervatii din zona (Dealul Lempes imediat langa Sanpetru, mlastinile de la Harman, padurea aia dinspre Lunca Calnicului, etc...) plus zona inundabila de la confluenta Olt - Raul Negru dintre Lunca Calnicului si Marcusa.

Solutia optima din punctul meu de vedere implica traversarea Oltului mai in aval si apoi un scrut tunel (1km) prin capatul sudic al muntilor Baraolt. In desenul asta sunt 2 variante de ocolire a localitatii Bod (as tinde mai degraba spre varianta rosie pentru ca ar deservi micul parc industrial din zona (Olympus, Miele si Reinert, plus ca ar lega frumos zona fabricii de zahar Bod si presupusa zona a nodului intermodal Brasov - Feldioara (alt proiect cam mort in acest moment).



Iar in partea estica repet inca odata - prefer un traseu care sa ocoleasca Ilieni pe la vest si sa mearga cat mai spre sudul municipiului Sfantu Gheorghe:



- cu portocaliu presupusul traseu al centurii Sfantu Gheorghe
- cu roz nodurile propuse in acea zona (unul pe vestul orasului, altul pe est in zona centurii si inca unul pentru zona Reci / Covasna / fabrica HS Timber Reci).

Calin88

Adica ne chinuim sa aducem autostrada cat mai aproape de oras si facem 2 noduri in 2-3 km pentru mega metropola Sfantu Gheorghe si un singur nod decent pentru Brasov, cu DN 13 pe portiunea de 1+1, chinuind si mai mult traficul pe acolo (intersectiile cu Drumul de Halchiu si de la Hanul din Ardeal fiind periculoase chiar si acum)? Presupun ca nu e intentia ta sa adaugi trafic pe DJ Brasov-Sampetru-Bod care e deja suprasaturat si intersectia cu A3 ar fi la Codlea, putin cam departe de oras.
Ne chinuim sa deservim zona industriala Olymus-Reinart, in detrimentul zonelor industriale din Uzina 2 si Prejmer?

pasadia

Ok, îți voi face o postare separata și pentru accesele dinspre Brașov. Dar pe scurt, vorbim de vreo 4 accese distincte dintre care unul singur e construit deja:
- primul, la SV, dinspre Bartolomeu pe DN73 pe la INA și apoi pe drumul de legătură / centura Cristian aflată în construcție

- al doilea, la vest, pe o continuare a centurii Brașov pe la nord de Ghimbav. Aceasta continuare va servi ca centura pentru Ghimbav scoțând traficul de pe actualul DN1 și totodată va constitui accesul principal spre și dinspre aeroport. Nu e construita, nici măcar nu e planificată (mă rog, apărea în niste hărți de pe vremea lui Ghișe)

- al treilea acces va pleca din zona de nord a orașului (zona Tractorul Nord) va trece prin spatele unității de Jandarmerie, va avea nod cu centura la vest de pasajul peste CF 300, va ocoli Sânpetru pe la vest (servind și că centura pentru aceasta localitate și că proiect de decongestionare a 13 Decembrie și actuala intrare în Sânpetru -vezi ce cerea myid pe alt topic de pe forumul de Brașov) și va înțepa A13 in preajma Bod (proiectul nu exista, ar trebui derulat de primăriile BV, Sânpetru și Bod)

- al patrulea acces va trebui construit sub formă unui drum de legatura din zona nodului DN11*DN10 dintre Harman și Prejmer înspre A13 (fie la sud-vest de Podu Olt, fie la vest de Bod). Practic acest drum va fi centura Harman și în mod similar nu exista acum nici măcar la nivel de intenție.

Deci ai patru accese mari și late dinspre oraș spre rețeaua de autostrăzi care va înconjura orașul la vest și nord. Ce îți propun eu e sa nu privești actualele ieșiri (oricum destul de pline de trafic local) că fiind aceleași cu cele pe care se va ieși spre/ dinspre autostrada. Daca ar fi după mine nu as construi nod nici la intersecția cu DN1 între Ghimbav și Codlea și nici la intersecția cu DN13 (care va rămâne să deservească strict traficul local dinspre Hălchiu și Feldioara).

Revin cu harta cand ajung la laptop.

laszlo.robert

Pasadia , nu poți să faci acces la autostradă doar celor din sud de autostradă și să ignori total pe cei din nord. Spre exemplu cei care vin dinspre Sighișoara si vor să meargă către SF. Gheorghe, Covasna, Oituz sau mai departe spre Moldova,  fără nod A13/ DN 13 îi obligi să intre în Brașov  (cel puțin până la centură).

pasadia

#1354
Oh, dar nu vrei sa astepti sa termin desenul deloc. Dar ma rog, pentru aia despre care pomenesti tu exista A8.

Dar, serios vorbind, e ciudat cum poti sa gasesti obiectii atat de usor. Nu vad de ce ai crede ca orice solutie inovativa ar fi gresita sau ar acoperi doar jumatate din problema



Aici am desenat:

- cu negru zonele industriale existente si potentiale (adica acel nod intermodal)
- cu albastru potentialul traseu al A3 (in vest, stanga) si A13 (prin centru)
- cu alb nodurile de pe autostrada (doar 2)
- cu roz acel potential drum ce ar servi ca centura Sanpetru si Bod. El e gandit din zona str. I.C. Bratianu (presupunand ca vom avea intr-un final acel bulevard cu 2 benzi pe sens care sa strabata cartierul Tractoru Nord intre 13 Decembrie si B-dul Grivitei cu pasaj suprateran peste CF300) pe la vest de UM de Jandarmerie, peste centura Brasov si apoi pe la vest de Sanpetru pana in zona intermodalului unde se inteapa in DN13. Undeva la nord de Bod se va intepa si in A13 (daca se va merge pe un traseu la sud de Bod al A13 atunci nodul va fi, in mod similar, la sud de Bod).

Dar repet inca odata: ce fac eu aici sunt speculatii. In mare masura inutile caci transparenta e un cuvant inutil in RO. Nu ma pot astepta la dialog nici de la CNAIR, nici de la DRDP, nici de la proiectantul contractat de acestia, nici de la autoritatile locale, nici macar de la forumistii care gasesc cumva acces catre autoritatile locale sua centrale. Iar in lipsa transparentei fac doar presupuneri si lansez idei, dar e inutil cat timp nu am datele pe care le au ei.

LE: acum îmi dau seama că aș putea să îmi forțez fantezia inchipuindu-mi un drum nou și între Sânpetru și Stupini care să treacă printre gara Sânpetru și Kronoaspan deservindu-le și pe acestea.


vancouver

@pasadia: buna ideea cu drumul nou Sanpetru - Stupini. Intrarea pe actuala centura la Sanpetru e supraaglomerata, in parte si pentru ca nu exista nici o alta legatura cu Stupini, decat via centura. Daca ar exista o varinata de drum local fie si 1+1, localnicii nu s-ar mai inghesui pe CB.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Fără legătură spre Brașov nu cred că își va face treabă complet. Dar mno, asta e discuție de topicuri locale, cea ceruta de @myid acum câteva săptămâni.

Calin88

Quote from: pasadia on November 11, 2020, 05:35:47 PM
Ok, îți voi face o postare separata și pentru accesele dinspre Brașov. Dar pe scurt, vorbim de vreo 4 accese distincte dintre care unul singur e construit deja:
- primul, la SV, dinspre Bartolomeu pe DN73 pe la INA și apoi pe drumul de legătură / centura Cristian aflată în construcție
De acord in mare, desi eu as adauga la intersectia A3/DN1 si un acces mai rapid pentru aeroport si parcul industrial Ghimbav. Sau macar o centura pentru Ghimbav pe la N de oras care sa treaca pe la aeroport/parcul industrial si sa se lege de centura Brasov cu un nod nou in zona viitorului spital regional.

Geri


Am marcat pe aceeasi harta, cu linii grosiere fiecare nod cam ce zone ar deservi, marcand in jurul zonei traficul de unde ar veni/pleca.

Am punctat atatea noduri pentru a trece peste problema Clujului ca acum mai au nevoie de un nod. Si pentru a gandi pentru minim 20-50 de ani. Urmatorii ani, de la urmatorii 2 pana la 5, poate nu o sa mai fie o dezvoltare atat de haotica, dupa care o sa se construiasca in continuare, poate mai asezat, dar tot o sa fie dezvoltare. Sa nu se ajunga la nivelul la care e nevoie de nod/descarcare si nu se poate face ca nu mai e fezabil economic din cauza exproprierilor care costa de 20 de ori descarcarea ( terenul plus constructiile, care poate unele sunt de interes cum se argumenteaza pe valea Prahovei ca autostrada sa nu teaca prin curtea nu stiu caror firme ).

Punctez:
Parc industrial Ghimbav - Stupinii Brasovului
Parc industrial Feldioara - care scoate capul timid din pamant
Parc industrial Prejmer
Nod intermodal Feldioara, de care se discuta de ceva vreme.
SfGh ( Sfantu Gheorghe ) cu zonele industriale.
La care adaugam restul de firme care nu sunt locate in parcurile industriale si au nevoie de transport de orice fel pe drumuri.

Mai punctez faptul ca se mai discuta de un drum expres intre Brasov - SfGh / Sfantu Gheorghe - Bv ( oricare ordine ), nu ar mai fi nevoie de acest drum, daca ar fi nodurile punctate de mine si nodurile cu descarcarile in centurile celor 2 orase.
Legat de aceasta idee ma incumet sa inaintez ideea de a se face 3 benzi pe sens de la Ghimbav pe autostrada A3 pana la Chichis pe A13 pentru a deservi traficul local in lipsa drumului expres. Leegat de aceasta idee de 3 benzi pe sens sunt curios de ideile voastra pro si contra.

Avantajul pentru Brasov este ca se afla in centrul tarii si poate fi hub/nod/centru ( cum vrea fiecare sa ii zica, ideea e importanta ) de distributie orice marfuri.
Neconstruindu-se nodurile acestea se continua sa se dirijeze traficul prin localitatile mici si se pierd multe oportunitati de a se creea aceste hub/nod/centru-uri/e.


Geri

De ce acea descarcare/nod A13 - centura SfGh ?

Cea de aici:


Am legat-o cu ce e pe aceasta harta:


Centura a SfGh pare centura numai pt SfGh nu si pt cele 2 localitati Chilieni si Coseni din spre DN11 de la SfGh cum a marcat pe harta pasadia. Se descarca o centura in localitati. Cum este si in prima varianta de mai jos.
La care adaug restul de argumente din postarea mea anterioara.

Pentru centura SfGh am gasit 2 variante in cautarile mele:

prima care e si pe harta propusa de mine:

de aici: https://mesageruldecovasna.ro/centura-ocolitoare-a-municipiului-sf-gheorghe-trebuie-sa-fie-finalizata-pana-la-finalul-anului-2023/


si a doua care e mai aproape de ce a propus pasadia

de aici:
https://www.likeconsulting.ro/wp-content/uploads/SF.SFG_-683x1024.jpg



Geri


Legat de aceasta idee:
3 benzi pe sens de la Ghimbav pe autostrada A3 pana la Chichis pe A13 pentru a deservi traficul local in lipsa drumului expres.
La care adaug si benzile de urgenta pe sens.

Mai e varianta de proiectare si executare  cu posibilitate de extindere la 3 benzi pe sens plus benzi de urgenta, numai ca aceasta varianta ajunge sa fie ca drumurile nationale cu o banda pe sens si inca jumate considerata acostament, care nu o sa mai fie latite la 2+2. Macar sa se faca 2+1 alternativ. Varianta asta e grea.

Nu stiu cat folositor este MZA, pentru ca sunt date de inainte de 2015, cel mult date adunate in 2015 si anii de inainte si publicate in 2016. Folositor doar pentru a zice ca raportat la MZA nu e fezabil.

Mulumesc kumar pentru poza cu trafic la Oradea si document cu MZA pe [url][https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1096.msg315068#msg315068/url]
Quote from: kumar on November 04, 2020, 04:40:37 PM
^ Asta cred ca e cel mai actual studiu

https://www.cestrin.ro/web2014/pdf/recensamant%202015.pdf

si iar nu avem informatii de genul cum sunt in postarea
Quote from: kumar on November 05, 2020, 09:34:37 PM
Intreba un coleg despre mza-uri zilele trecute.
Poate ajuta la ceva studiul sau ce e in poza de mai jos (luata de pe facebook-ul lui Bolojan)



alecu26

Par enorme acele MZA uri.
Sau ce are Cestrin sunt foarte mici.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SILVIUFG

O tanti de la CNAIR, director pentru Fonduri Europene pe numele ei Cristina Amarazeanu vorbeste despre Sibiu-Brasov. Inca o data spun.... Daca actualizarea SF-ului a durat 5 ani pt SB-Fg ce m-ar face sa cred ca executia ar dura 4 ani cu tot cu licitatie? Doar daca am avea sa zicem 4 loturi cu UMB, Porr, Astaldi si Strabag (in forma buna)

,,Autostrada Sibiu – Braşov este împărţită în două sectoare, Sibiu – Făgăraş şi Făgăraş – Braşov. Sibiu – Făgăraş este mult mai avansat, în sensul că în luna ianuarie sau cel târziu februarie 2021 vom avea un studiu de fezabilitate complet reactualizat. Proiectul beneficiază de fonduri europene, acest studiu de fezabilitate fiind o documentaţie în natură care ne va permite ca din momentul în care este depus la sediul CNAIR să-l utilizăm pentru accesarea finanţării pentru următoarea etapă, de proiectare şi execuţie. Asta înseamnă că anul următor cu siguranţă va fi lansată procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie pentru Sibiu – Făgăraş. Sursa de finanţare o asigură fondurile europene. De la Făgăraş la Braşov am avut o problemă legată de o firmă de proiectare care a depus o documentaţie neconformă acum câţiva ani, contractul de proiectare s-a reziliat, a existat o dispută în instanţă, s-a clarificat anul acesta, drept pentru care i-am stabilit o strategie de abordare: revizuirea documentaţiei tehnice, pe care o veţi vedea cât de curând"

Las si linkul

https://www.brasov.net/cnair-de-la-sibiu-la-fagaras-veti-ajunge-pe-autostrada-prin-2025-sectorul-fagaras-brasov-e-un-pic-defazat/?utm_source=not&fbclid=IwAR3ZgBbO1UVizVYHJfnvKjY0VznnPN-_1YwLVbfbcAEkwkIf4xa4iZ-VYjo


pasadia

De situația pe Făgăraș - Brașov am ajuns să mă satur. Eu personal l-am întrebat pe Neaga în aprilie 2019 care e situația și mi-a zis că se negociază cu antreprenorul SF-ului, că în vara (2019) vor primi documentația și că în același an o vor evalua și vor porni licitație.

Anul asta prin primăvara CNAIR și Bode spuneau că trebuie un memorandum care e pregătit și va trece prin Guvern până în vară că sa deblocheze situația.

Acum recunosc litigiu dar pretind că gata, s-a rezolvat in instanță. Dar în continuare recunosc că nu au nici un SF....

Dagda

@pasadia pt Brasov-Fagaras mai avem de asteptat mult si bine... iar licitatie ce se pregateste pt reactualizare va fi ca pe Brasov-Bacau (SF + PT + asistenta pentru finantare pe fonduri europene & asistenta licitatie) <- vreo 30 de luni :) la care adaugam perioada pana cand va fi atribuit contractul inca vreo 12 luni... si toate acestea in cazul ideal :)
Deci 4 ani nu vedem vreun santier pe aici, giratoriul de la Cristian ramane tot acolo vreo 5 ani...

S-a scos la licitatie centura SF Gheorghe
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108467