Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Geri

#1320
Pentru la Nord-Est de Codlea, unde este intersectia (separare ) intre A3 si A13, am luat o intersectie din Germania ( unde a fost deja inventata sa nu mai trebuiasca inventata si la noi in tara iar ) si am suprapus-o grosier pe plansa. Doar ca idee.

Asta in speranta sa NU mai iasa intersectie ca cea de la A3-A7.


hvm

#1321
^
Sa speram ca le pasa de ceea ce spunem noi, ca o sa foloseasca aceasta sugestie si ca pana atunci o sa dea in lucru si bucata lipsa de unde avem acum A3 si pana la aceasta intersectie. Ar fi de bun simt.

Si un alt lucru de bun simt ar fi sa faca macar nodul de pe acum si (eventual - asta chiar ar fi frumos) sa il lege in ambele directii cu un HP (1+1+urgenta) macar pana la primul nod care ar urma pe respectivul traseu, astfel ca la construirea FP sa fie inglobat in Autostrada.

Aceasta ar fi prea frumos, insa consider ca este tinta la care ca ar trebui sa tinda CNAIR in procesul sau de transformare inceput vizibil in acest an.

Ce nu inteleg este de ce la bacau nu se intersecteaza direct in centura si sa o continue apoi la profil de autostrada pana in A7. Asta ma cam depaseste. Si pentru orice varianta merge pana in Bacau asta mi se pare mie solutia logica. Si mai de bun simt ar fi ca aceasta continuare sa fie pe directia nord si sa inchida inelul pe acelasi traseu cu actuala centura dar la profil de autostrada sau DX pana in A7. Si aceasta acum cat inca se mai poate cu exproprieri + demolari minime, fiindca in vreo 10 ani o sa fie slabe sanse pentru asa ceva la cate case o sa fie. chiar si daca nu se face imediat, macar sa se blocheze traseul pe cand o sa se faca.

PS: eu am renuntat sa mai incerc sa decodez hartile alea ca nu prea inteleg pe unde sunt drumurile actuale.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

^Cam futurist totusi. Nu stiu daca nu se sperie cei din CNAIR de un asa nod.
Adica A3 la BV incepe din giratoriu si se termina in giratoriu, deci nu de acolo incepe A si nici in partea cealalta nu se termina A.
Un nod ca ala ... :o

Da e un aer mai noun in CNAIR, poate gasesc solutii mai bune.

Bachus01

Hvm ,

Daca se alege traseul negru , este foarte dificil de scos in partea de nord a Bacaului . Pe langa asta nu ii vad rostul sincer . In viitor o sa avem A8 + A13 la doar 50km una de alta daca se merge pe ideea ta . Mai mult prefer varianta rosie pentru ca va colecta mult mai mult trafic . Bucata lipsa din centura Bacaului este mai dificil de construit dar nu imposibil . Poate pe viitor ar merge ar merge un drum 1+1 dar in niciun caz autostrada . Daca te uiti pe maps este o densitate foarte mare de case si foarte multe drumuri secundare .

In caz de se va alege traseul negru , e o mare ineptie sa descarci A13 in centura 1+1 . Mai bine un nod cu descarcare in centura iar autostrada sa continuie pana la A7.

Referitor la Brasov , inainte de aeroport trebuie obligatoriu o descarcare . Iar de bun simt ar fii sa faca si legatura cu A3 , macar vreo 2 km .

Eu nu inteleg un lucru . De ce se tot evita sa intre arii protejate si alte chestii de genul?

StefanCelMare

@Bachus01
Pentru fiecare arie protejată e nevoie de SEA - Evaluare Strategică de Mediu.
Practic, pentru fiecare intruziune, trebuie să chemi experți care să se uite la impactul asupra a ceea ce este protejat acolo. Pe lângă asta, există posibilitatea ca experții să dea aviz negativ. Practic, te complici, când poți face treaba simplă din stadiul de proiect.

hvm

Eu nu ziceam ca vreau varianta cu descarcare in Bacau fiindca e mult mai usor sa mergi pe malul apei pana la adjud fara prea mari batai de cap, decat sa treci inca un deal pana la Bacau. Sincer eu am mers de multe ori prin adjud de la Onesti, fiindca am condus mai relaxat, fara sa invart la mamaliga non-stop peste deal spre Bacau. Acu nu mai invart deloc ca mi-am luat automata, dar ati prins ideea.

Si apoi mai e si celalalt aspect ca la nici 60 de km mai la nord avem A8, si nu vad de ce Iasi ar fi interesat sa se aduca A13 la Bacau decat daca cineva chiar se gandeste serios sa faca doar A13 si a renunte la A8 cu tot cu lege si master plan si toate alea. Poate dupa usile inchise se stie ceva ce noi nu stim.

Tot ce spuneam eu este ca orice varianta care e propusa cu descarcare in Bacau ar trebui sa se uneasca cu centura care sa fie apoi dublata la nivel de A pana la A7. Asta e tot. Si eu as zice ca preferabil pe N ca sa se inchida inelul acum cat se poate.

Legat de o posibila inchidere a inelului pe partea de nord (pentru cazul in care A13 se termina in Bacau - sper ca totusi se alege varianta rosie pentru intalnirea cu A7), mi se pare ca nu trebuie sa ne gandim pentru urmatorii 10 ani ca merge 1+1, ci sa ne gandim in urmatorii 20 de ani daca nu cumva o sa fie nevoie de un minim 2+2 pe toata centura cu inel complet, dar atunci chiar nu o sa mai poti face decat subteran fiindca daca acum s-ar gasi un traseu cu multe curbe pe care sa faci un amarat de 2+2 eventual +urgenta si darami aprox 20 de imobile si sa protejezi cu panouri fonice. Peste 10 ani eu sunt sigur ca nu o sa se bage nimeni sa daramane 200 sa poate 300 cat ori fi pe traseu, si nici tunel nu o sa faca.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JUVENTUS_1

A13 nu va trece niciodata prin nordul municipiului Bacau...puteti sa excludeti acest traseu! Din informatiile mele, nici Search si nici autoritatile publice locale/centrale nu iau in calcul aceasta varianta (din diverse motive)!
Singura dilema o reprezinta care din cele doua variante de conexiune cu A7, de la sud de Bc, va fi aleasa ca fiind cea optima: zona Nicolae Balcescu sau zona Orbeni-Racaciuni.
Si tind sa cred ca va fi aleasa cea de la N.Balcescu, cu toate ca mi-as dori cealalta!
The order of my priorities according to my own interest: 1.A7; 2.A13; 3.DX Bacau - Piatra Neamt; 4.A8; 5.Other.

naivu

Conexiunea în zona Nicolae Bălcescu:
- ocolește inutil,
- dublează inutil DN11,
- din A13 în A7 trece prin segmente de drum 1+1 și prin giratoriul de la intersecția cu DN2
- e aproape de Bacău și exact unde este conexiunea mai îngustă, se adaugă și traficul local peste cel de tranzit
Conexiunea în zona Orbeni-Racaciuni e mult mai potrivită și posibil și mai ieftină.
Ar fi trebuit să evalueze și varianta conexiunii în zona Adjud; chiar dacă alegeau altceva, informațiile culese ar fi putut fi de folos în viitor.

danpandrea

Toate variantele de traseu, într-o singură imagine:


Bachus01

Cred ca ideal ar fii sa inceapa din Brasov pe varianta neagra (eventual un drum de legatura sa intepe actuala VO Brasov) , dupa imediat bucata din varianta rosie (s-ar evita cocoasa) pana la Onesti poate fii varianta neagra sau rosie iar de la Onesti pe varianta rosie.

Parere proprie si personala

tonică

Mulțam, danpadrea pt efort, și eu înclin spre traseul negru pana la Onești iar de acolo pe cel rosu. Dar nu înțeleg de ce pe cel rosu e nevoie de 4 km în plus în dreptul localității Dumbrava, când cel puțin teoretic se poate rezolva cu un tunel, e totuși o autostrada, nu drum județean :(

danpandrea

Vin cu o completare care ar putea să mai scadă din costurile de construcție:

La sud de Mărcușa, traseele de culoare neagră și albastră sunt foarte apropiate. Cred că acolo se poate face trecerea de pe traseul negru pe cel albastru. Din câte văd din documentele SEARCH, fix între ele sunt niște linii de înaltă tensiune.

Întrebare pentru cei mult mai pricepuți decât mine: cât de avantajoasă dpdv cost și timp ar fi mutarea unor stâlpi, în detrimentul construirii a câtorva kilometri în plus de autostradă?

PS: Trecerea de la o propunere de traseu la alta nu ar fi o premieră. Știu că la fel s-a făcut pentru A7 Ploiești - Buzău.

MihaiD

Aș fi studiat și o ieșire mai directă decât culoarul negru spre A7, pe la Fundu Răcăciuni, apoi între Cleja și Faraoani, dpdv al costurilor. Apoi, autoritățile locale ar trebui deja să pregătească un drum de legătură între zona industrială Onești / DN11A și A13. 30 minute Adjud - Onești până la drumul de legătură cu A13 ar putea duce conexiunea A13 A7 mai la nord de Răcăciuni. Din punctul meu de vedere, nu trebuie să ne cramponăm de prioritizarea unui segment sau a altuia. Orice e gata, să intre în licitație. Între Brașov și Lemnia mai prinzi niște linii drepte în afara localităților, între Onești și Bacău ai sat după sat după sat cu radare neinscripționate. Cel mai mare câștig de timp și de siguranță pentru mine ar fi pe Onești Bacău + munții.

Dagda

#1333
Interesant ca la noi traseele se proiecteaza pe principiul: "cat mai putine utilitati relocate / cat mai putine arii naturale impactate", totusi intr-un fel e de asteptat pt ca eventualele autorizatii suplimentare vor intra in sarcina celor de la Search, asa ca se va merge pe principiul sa ne usuram munca, sa mearga cat mai repede... analiza cost beneficii cel mai probabil va fi pe principiul la ce s-a facut pe Sibiu Fagaras.

Dagda

#1334


si bucla asta dintre Onesti si DN2 mi se pare inutila, se poate face o trecere mai dreapta si mai scurta pe acolo.