Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GeorgeS

Nu prea imi place sa comentez evenimente asa de indepartate, dar... back to the future O:-)
Referitor numai la portiunea dintre Onesti si Bacau. Cum am mai spus, imi pare ca "studiile" sunt facute in asa fel incat sa iasa traseul deja ales. Ma refer aici la traseul "rosu". Cel negru este o gluma. Si nu cred ca proiectantul este idiot. Pur si simplu cred ca "se muleaza" pe dorintele clientului.
Pornind de la ideea ca traseul rosu este cel ales, trebuie avuta mare grija cu inundatiile. Atat la Gura Vaii cat si la Racaciuni. Un nod in zona inundata ar inchide doua autostrazi. Probabil ca sunt solutii pentru a construi in astfel de zone, dar calitatea proiectului aici poate evita multa durere de cap pe viitor.

@MihaiD: Cauta pe internet inundatii Fundu Racaciuni, Cleja. Uite si aici pt Siret: http://www.rowater.ro/EPRI/EPRI.aspx

@Dagda: Acolo sunt niste dealuri semniifcative si diferenta de nivel nu este de neglijat. Cum tunelul este o poveste, va fi ceva de sapat...

naivu

Să înțeleg că se poate Onești-Racaciuni fără tunel? Dar pasul Sohodol? Sper că nu și pasul Oituz!

elphax

m-am tot uitat la trasee, nu stiu ce motive ar avea sa NU lege autostrada la centura Brasov, sau de ce s-ar complica atat de mult in zona Bacau, unde ar trebui optimizate la maxim costurile prin legaturi cat mai scurte la celelalte drumuri principale in lucru/proiectare azi

pasadia

Niciodată nu ar trebui centura Brașov să fie capăt de autostrada! Înțeleg dacă cei care nu au condus pe ea au impresia că acesta ar fi perfecta, însă nu e cazul: benzi înguste, fără acostament, noduri la nivel sub formă de giratoriu și trafic local destul de ridicat. Dacă folosești centura Brașov și pentru a lega 2 autostrăzi nu faci decât să creezi dopuri in trafic și multă nervozitate pentru o mulțime de participanți la trafic.

naivu

Vechea dilemă, aduci autostrada în centură că se mai reduce din km de construit dar în rush-hour afectezi și traficul de tranzit si cel local sau faci niște km în plus dar separi traficul de tranzit de cel local!

pasadia

Nici macar nu reduci numarul de kilometri necesari. Vorbin de traficul dinspre Bacau care ar merge spre Sibiu si care ar parcurge mai putini kilometri pe un traseu ce merge pe la nord de Brasov (gen Podu Olt - Bod - Dumbravita) fata de un traseu ce ar ocoli spre sud pana pe centura Brasov. Deci NEFOLOSIND centura Brasov reduci atat numarul de kiloemtri de autostrada construiti cat si distanta de parcurs pentru principala ruta de trafic.

alin2pas

Logic ar fi să se lege de A3, să avem autostrăzi conectate între ele și nu doar fragmente de autostradă fără legătură între ele. Centura Brașov nu ar trebui folosită ca un capăt, ci numai eventual dacă permite un upgrade la profil de autostradă. Totuși, mi se pare cam prea aproape de Brașov pentru a se putea face upgrade. Cea mai bună variantă pare cea pe la Bod - Dumbrăvița. Pentru Brașov se pot realiza ușor două legături (chiar 3 dacă socotim și cea cu A3 de la Cristian).

pasadia

Nici macar nu ai nevoie de cine stie ce sa legi Brasovul: atat DN11 cat si DN13 pot duce traficul spre si dinspre autostrada, dar depinde unde si cum faci nocurile. DN11 are 2 benzi pe sens pana la nodul cu DN10, DN13 are 2 benzi pe sens pana aproape de Hanul din Ardeal (intersectia cu DJ112A. Dar asta e o discutie de purtat dupa ce am sti unde vor fi nodurile, insa nu e nevoie de cine stie ce drumuri de legatura.

hvm

^^
Asa ar fi de bun simt, dar toate traseele astea presupun ca A3 spre Fagaras o sa fie candva construita si deci nu ii intereseaza sa se lege de ea. Se gandesc ca poate CJ Brajov sa faca ceva pana la intersetia pe care o sa o lase undeva in aer.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasadia

#1344
Da, știu (adică mno, mă aștept că această informație sa fie ușor de aflat pentru oricine știe să folosească Gmaps, dar chiar locuiesc aici și folosesc aceste drumuri). Ideea e că intersectia cu posibilul traseu A13 (așa cum mi-l închipui eu) ar fi imediat după ieșirea dinspre Stupini, înainte de zona Hanul din Ardeal.(să zicem in zona EvW Holding, adică cam pe la 1,2 km de zona in care se termina cele 2 benzi pe sens.

mirceaeliade

A fost updatata harta CNAIR si schimbarile sunt minime, cu o singura exceptie:  statusul sectorului Bv-Fag a fost schimbat de la ceva de genul "guvernul urmeaa sa se decida" la:

>IN PREGATIRE DOCUMENTATIA DE ATRIBUIRE PENTRU LANSAREA PROCEDURII DE ACHIZITIE - ETAPA DE PROIECTARE

poate tot se va bloca ca pe sectorul ursilor de pe A1, dar e cred prima schimbare de orce fel pe sectorul asta de ani buni.

Geri


din ce imi aduc aminte, DN13, e pe o banda pe sens de la iesirea din Brasov. Sunt cam 4 km de unde se face o banda pe sens, la iesirea din Brasov pana la Hanul din Ardeal, intersectia cu DJ112A. Ca sa fie latit la 2 benzi pe sens, macar pana in A13. Sa nu fiu nerealist prin a zice ca sa fie latit pana la Feldioara, trebuie sa vrea autoritatile judetene.

Offtopic: am pus un nod si pentru A3  O:-) pe unde mi se pare cel mai logic sa treaca A3 in acea zona si unde sa fie nod.


danpandrea

^Fiind zonă de câmpie, nu văd motive pentru care segmentul roșu să fie proiectat la mai puțin de 140km/h, pentru a fi dat în circulație la o viteză maximă de 130km/h.

pasadia

E un non-sens sa discutam descarcarea in DN13 cat timp nu stim daca va fi A13 pe acolo, pe unde mai exact va trece sau unde va fi nodul. Pe de alta parte spun asa (apropo de harta lui@Geri) de mai sus):

- acel nod cu descarcare in centura Sfantu Gheorghe e complet gresit. Centura nu va fi acolo, nici nu inteleg ce e cu acea linie galbena ce uneste DN12 de DJ103B. Insa centura Sfantu Gheorghe, asta in planificare la CNAIR, NU TRECE pe acolo.
- acea bucata rosie desenata (de tine sau din plansele de mai sus) sinuos nu cred ca va pune alte probleme in afara de cele de mediu. Altfel spus scara hartii e destul de mica incat orice curba care pare stransa sa fie in realizata suficient de larga pentru a fi parcursa cu viteza. DAR, asa cum am spus ar trebui  vazute restictiile de mediu din zona mlastinilor de la Harman si mai ales ar trebui continuata pe malul drept (vestic) al Oltului pana mai spre nord, mai spre Sfantu Gheorghe. Urmand ca abia de acolo sa traverseze Oltul si sa se intepe in centura Sfantu Gheorghe.

Hoinar

Zona in care se intalneste sectiunea rosie cu cea neagra este zona mlastinoasa si este zona inundabila de la Olt. O cunosc bine, este o zona in care ies des.