Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Calin88

#1380
Pentru Brasov, vad ca nu exista nici un nod pentru E orasului, ci doar 2 noduri pe DJ112 si pe DN13 pe portiunea cu o banda pe sens.
Practic, tot traficul care porneste din sau are ca destinatie zona de E a orasului se va inghesui pe DJ112, care e deja depasit complet de traficul de naveta la orele de varf si care nu prea poate fi extins la 2 benzi pe sens fara costuri de expropriere maricele, mai ales in zona intersectiei cu Centura Brasov.

Apropo, conectarea cu capatul A3 de la Cristian nu era inclusa in contractul asta? Pornind de la presupunerea ca A13 Brasov - Bacau va fi gata cu cativa ani inaintea A3/13 Brasov-Fagaras, zona dintre nodul A3-A13 si A13-DN13 o sa ramana muzeu? In zona intersectiei autostrazilor nu exista nici un drum care sa preia traficul printr-un nod temporar (DJ dintre Codlea si Halchiu nu cred ca poate prelua traficul)
Se putea face nod cu legatura si la DN1, ca la Sebes si Turda, sau inca o bucata de A3 pana la un eventual nod Codlea N si atunci traficul Moldova - Nadlac ocolea in intregime zona metropolitana Brasov.

goanga

Logic și corect ar fi să continue A3 de la Cristian până — cel puțin — între Codlea și Ghimbav, ca să conecteze aeroportul și A13-le să plece de acolo.

Dar da, ar fi cazul și de un drum de legătură din centură, în zona S-E.

pasadia

Nu se va construi nici o bucata din Brasov - Bacau inainte de a se finaliza Brasov - Sibiu. Sau sa spun altfel: nu se va construi nici o bucata din BVBC inainte de 2030. Asa ca e timp ca la un moment dat sa fie construita o continuare de la Cristian spre nord...

Calin88

#1383
Pai, cel putin teoretic, BV-BC va avea in 3 ani proiect gata si se poate da in executie. Stiu ca asta nu inseamna neaparat ca se va continua imediat si cu licitatie pentru executie, mai ales in Romania.
Dar Brasov-Fagaras nu are nici macar SF actualizat si nu exista nici un termen pentru rezolvarea problemelor cu SF; crezi ca nu se va incepe nici macar Brasov - Tg Secuiesc care ar fi relativ ieftin si cu proiect finalizat pana sa ajungem la executie pentru Brasov-Fagaras?

mirceaeliade

nu stiu de ce se insista cu pesimismul asta.  daca nu erau fondurile de criza, si daca cumva conducerea CNAIR s-ar intoarce la cele din 2010, as zice poate.  dar dupa cum s-a vazut in ultimul an, se poate si sa gandim optimist fara sa zicem ca sunt fantezii.

alecu26

Ce inseamna SF actualizat? Brasov Făgăraș are cel putin 2 SF uri de calitate chiar ok. Cel facut pt Bechtel si cel actualizat pentru Bechtel prin 2010 de către Poyri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

A anunțat CNAIR că a pierdut ceva proces cu Poyry și că trebuie revizuită documentația.

pasadia

Intr-o scurtă discuție cu Neaga din primăvara lui 2019 înțelesesem că nu au primit de la Poyry toată documentația, că nu e completa. Și atunci ziceau că negociază cu ei sa o primească până în vara lui 2019 și o să o analizeze că să vadă dacă e nevoie de o revizuire.

Dar eu nu știam atunci că e acțiune în instanță pe tema asta, nici nu știam că prin 2012 fusese un HG care viza responsabilitatea cheltuirii banilor publici și pe care o vor invoca ca să nu dubleze prin reluare de la zero a procesul de SF dacă aveau unul deschis.

Prin primăvara lui 2020 actuala echipă (atât de lăudată de unii pe aici) spuneau că au pregătit un memorandum care sa fie adoptat în Guvern. Niciodată nu au zis in clar ce trebuia să conțină memorandumul dar era evident că vroiau sa scape de răspundere legală generată de HG-ul mai sus menționat. Însă surpriza: memorandumul nu a mai trecut (s-o fi opus vreun juridic) și prin urmare tot NIMIC nu s-a întâmplat.
Și acum aflu că au mai pierdut și acel proces care naiba știe ce subiect avea. Probabil suntem buni de plată cu toții dar ce acte vom primi naiba știe...

alecu26

Deci instanta ii oblige oare la ce? sa plateasca documentatia si sa o receptioneze? Sau sa o plateasca si sa nu primeasca chiar nimic?

Documentatia trebuie oricum actualizata ca sunt 10 ani de cand a fost facuta. Nu e neparat vina Poiry. Ideea e ca avem acolo doua SF uri relative OK care printr-o mica actualizare ar putea fi o baza buna pentru un Design and Build. Sau se poate face chiar un contract...>Actualizare SF + PT si licitatie pe FIDIC ROSU. Daca se vrea, candva in 2022, poate chiar la inceput, s-ar putea intra in teren.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Noi discutăm aici despre o viitoare licitație pentru SF+PT+AM+AC+exproprieri și vedem lucrări începute într-un an și ceva?

alecu26

Depinde mult de mostenirea lasata de studiul Poyri. Sunt unii care facea munca serioasa si pe bune...de aia au plecat din tara. Plus ca si SF ul initial, facut sub supravegherea Bechtel era cat de cat OK.

Dar AM ul poate fi de durata, ai dreptate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Calin88

Daca nu ma insel, chiar si in planurile de viitor al actualului guvern, Brasov-Fagaras apare decalata fata de Sibiu-Fagaras, tocmai pentru ca e ramasa in urma. Si Sibiu-Fagaras nu are nici macar SF terminat. Slabe sanse sa existe ceva in teren mai devreme de 2024, si asta cu indulgenta, daca nu avem licitatii blocate ani de zile in contestatii.

cristi5

Fenomenul "s-a blocat SFul in instanta" se pare ca poate bloca autostrazi muuuult mai mult decat un ministru sau sef CNAIR prost, un constructor lenes sau falimentar.

Poate facem totusi ceva in directia asta?

usus

Sunt mai catolic decât papa sau exista vreun motiv sa facem tunele in curba? Că să nu mai zic că sunt și curbe consecutive.

Au tras linia pe deasupra și apoi s-au gândit că e mai bine sa o marcheze că tunel?

alecu26

@cristi5.....S-a blocat SF ul sau S-a blocat licitația in general?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).