Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

WC-urile put in tren inca de acum 40 de ani, de cand ma stiu eu, in Romania. Am mers cu trenul in trecut ca nu aveam de ales.
In Germania WC-urile sunt relativ curate si exista personal care se afla pe tren si curata suplimentar la nevoie (la trenurile de lung parcurs).

In gari WC-urile put inca de acum 40 de ani, de cand ma stiu. Asta in caz ca exista. Apa si sapun ai la noroc.
In mall-uri si restaurante fast-food, in aceeasi tara, Romania, WC-urile sunt de regula curate sau macar acceptabile si se curata la 30-60 min, si exista si hartie, si apa, si sapun. Deci se poate si altfel, in Romania.

Asta e problema zero, de civilizatie. Dupa ce trecem de problema asta, putem discuta de frecventa, de lungime, de peroane, de pasajele din gari, de transport in comun din gari, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RaduG

O știre care a trecut neobservată la momentul respectiv în Februarie, despre modernizarea DJ102i Valea-Doftanei - Săcele:
https://www.infobrasov.net/se-pregateste-reabilitarea-si-modernizarea-dj-102-i-valea-doftanei-prahova-bradet-brasov/

CJ-urile PH și BV au predat prin hotărâre a CJ drumul județean în administrarea CNI, care aparține de Ministerul Dezvoltării.

TibiV

Doar cine nu a folosit niciodata DJ102I isi poate imagina ca ala poate fi transformat, la niste preturi rezonabile, in altceva decat in ceea ce este acum - adica un drum turistic.

Si chiar si la preturi "de dumping", ar fi de-a dreptul pacat sa faci asta...
Este un drum de munte, pentru cei care aleg sa se racoreasca pe Valea Doftanei - sau sus la barajul/lacul Paltinu. Unde trec masini, dar tare rar... Si este bine asa cum este.

(Basca faptul ca accesul din DN1 la Campina este o scarpinare la urechea stanga cu mana dreapta - iar a rezolva chestia asta va costa cat un mic sub-tronson pe CoBra...)

Sincer sa fiu, mi se pare ca proiectul asta ar trebui sa intre in "Top 5 carioceala"...

PS
Da, o usoara reabilitare pana la Valea Doftanei (si poate inca cativa km "in sus") ar fi OK. "La pachet" cu DJ101S.
Dar nu transformarea in DN1AAA... Mai ales ca dupa (comuna) Valea Doftanei nu mai ajuta cu nimic Valea Prahovei, pentru ca nu mai au nici o legatura...
Iar a considera traseul ca o "alternativa mijlocie" intre DN1 si DN1A pentru traficul de tranzit (vehicule grele) mi se pare ca denota o necunoastere absoluta a zonei, a traseului si a rolului sau...  :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

ca sa ajungi la Valea Doftanei trebuie sa urci serpentina de la baraj. Sunt curios daca vor propune un viaduct acolo pentru a mai indulci panta. Acolo te chinui si cu autoturismul, nici nu vreau sa-mi imaginez ce se intampla cand se intalnesc 2 tiruri.. 5km/h ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rt25

Asta cu Valea Doftanei este una din tampeniile debitate pentru a justifica sa nu se faca autostrada. De banii astia indulceam niste curbe pe DN1A si ieseam mai castigati, cred ca ne permiteam inclusiv tunelul propus de vancouver pe sub Pasul Bratocea (castiga cel putin 15min si o gramada de motorina un TIR care evita cele 20 de serpentine din pas). Dar acum nu mai pot da inapoi. Ce sa zic, vom aveam un nou drum turistic, se vor face niste hoteluri si pensiuni in Pasul Predelut si aia e.

LE: Pasul este Predelus, Predelut este un sat din zona Bran-Moieciu. Oricum, altitudinea este foarte mare acolo, ~1300m fata de 1260 pasul Bratocea si 1033 Pasul Predeal.
LE2: Sunt 17 serpentine in arc de par, daca am numarat bine. Artistic arata foarte bine, dar pentru tranzit m-as lipsi de ele: https://www.google.ro/maps/place/Serpentine+Cheia/@45.4808794,25.9182098,16z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x40b371877dbea531:0x48df13a8c9bdcd!2sSerpentine+Cheia!8m2!3d45.4806913!4d25.9167506!3m4!1s0x40b371877dbea531:0x48df13a8c9bdcd!8m2!3d45.4806913!4d25.9167506

nenea_hartia

@dr4qul4: Ce discută respectivii în link-ul acela e doar porțiunea Valea Doftanei – Brădet, chiar dacă în poze jurnaliștii au pus hărți cu tot drumul. Deși nu scrie clar, nici măcar nu e vorba de zona locuită Valea Doftanei, ci doar de sectorul Valea Neagră – Brădet, adică porțiunea de drum forestier, deci restul DJ102I rămâne cum e acum, inclusiv cu serpentinele de la barajul Paltinu. N-am văzut proiectul, însă presupun că geometria drumului modernizat va fi una de DJ de zonă montană. Evident, rezultatul nu va descongestiona absolut nimic pe Valea Prahovei, dar până la urmă nu e rău ca locuitorii din Valea Doftanei să poate merge la Brașov ca să-și vândă țuica și cașcavalul afumat, destul de faimoase prin zonă, fără să mai ocolească pe la Câmpina. :D
Sigur, ne putem întreba dacă nu era mai bine ca banii respectivi, care nu vor fi puțini, să meargă spre drumuri la care chiar e neapărată nevoie de ei.

RaduG

Poftiți aici caietul de sarcini pentru realizarea SF pentru DJ102i Valea Doftanei - Brădet, copy paste din fișierul word de pe SEAP CN1020550:

CAIET DE SARCINI
privind achiziția unui contract de servicii având ca obiect prestarea serviciilor de elaborare Studiu de Fezabilitate

OBIECTIVUL DE INVESTIȚII:

,, Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov"

CAIET DE SARCINI

Servicii de proiectare fazele: Studiu de fezabilitate (S.F.), Expetiza Tehnica, Studiu geotehnic verificat la cerința Af, Studiu topografic vizat OCPI, Studiu Hidrogeologic,Documentatie necesara in vederea exproprierilor, Documentatie necesara relocare de utilitati, pentru obiectivul de investiții ,, Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov"

Servicii conexe: Obtinere Certificat de Urbanism , avize, acorduri si studii specifice, dupa caz, solicitate prin Certificatul de Urbanism si care pot conditiona solutiile tehnice.
Proiectantul va asigura suport de specialitate Beneficiarului la prezentarea documentatiei tehnico-economice in vederea obtinerii avizelor Comisiei Tehnico- Economice a Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (M.L.P.D.A.), si va acorda suport de specialitate Beneficiarului pe perioada desfasurarii procedurii de achizitie publică a contractului de lucrări (proiectare si executie lucrari).

SCOPUL PREZENTULUI CAIET DE SARCINI
Prezentul caiet de sarcini detaliază cerințele privind prestarea de servicii de proiectare, cu respectarea prevederilor HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, fazele:
•   Studiu de fezabilitate (S.F.), Expetiza Tehnica, Studiu geotehnic verificat la cerința Af, Studiu topografic vizat OCPI, Studiu Hidrogeologic și hidraulic, documentatie necesara in vederea exproprierilor, documentatie necesara relocare de utilitati, studiu de trafic, documentatie pentru scoaterea din circuitul forestier pentru obiectivul de investiții ,, Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov"
1. INFORMAŢII GENERALE
1.1. Denumirea obiectivului de investiţii:
" Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov".
1.2. Ordonatorul principal de credite / investitor:
Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei
1.3. Ordonatorul de credite (secundar / terţiar):
Compania Națională de Investiții
1.4. Beneficiarul investiţiei:
Consiliul Județean Prahova
Consiliul Județean Brașov
1.5. Elaboratorul temei de proiectare:
Consiliul Județean Prahova
Consiliul Județean Brașov

2. Date de identificare a obiectivului de investiţii

2.1. Informații privind regimul juridic, economic și tehnic al terenului și/sau al construcției existente, documentație cadastrală:

Necesitatea si oportunitatea investitiei  este susţinuta atât de către Consiliul Județean Prahova, cât şi de către Consiliul Judeţean Brașov.

2.2 Descrierea succintă a obiectivului de investiții

Tronson aflat pe raza UAT CJ Brasov:
Lungime 12,675 km, impartit in 2 sectoare: Pasul Predelut – traversare paraul Paltinului km 49+910 – 52+385, respectiv sector 2 , drum de vale km 52+385 – 62+585 sector amplasat in apropierea paraului Doftana. Sectorul 1 se prezinta cu, caracteristicile unui drum forestier secundar cu suprastructura din bolovanis cu grosimi de 10-20 cm, puternic deteriorat, pentru aducerea la nivelul unui drum judetean fiind necesare importante lucrari de terasamente si consolidari de maluri. Pentru corectarea declivităților exagerat de mari se impune părăsirea traseului existent și studierea unor variante de traseu nou, în special pe sectorul de drum între km. 51+160 – 52+385. Practic acest tronson va fi tratat ca drum nou cu lucrările aferente.
Pe sectorul 2 sunt prezente eroziuni puternice ale taluzelor drumului, rupturi de platformă, secțiuni critice expuse la inundabilitate, din cauza proximității pârâului Doftana. Suprastructura este alcătuită din împietruire rudimentară din balast cu bolovani de râu, puternic degradată, cu făgașe adânci. De la km 61+202 până la km 62+585 (cartier Brădet) există covor asfaltic. Pe acest sector se vor lua măsuri pentru asigurarea platformei de inundabilitate și protecția taluzelor expuse la coroziune.

Tronson aflat pe raza UAT CJ Prahova

Drumul judetean DJ 102I este modernizat pe tronsonul cuprins intre km 0+000 – 35+100, cu structura rutieră alcătuită din îmbrăcăminți asfaltice și pietruit sau impracticabil pe tronsonul cuprins între km 35+100 – 50+924.
Porțiunea de drum cuprinsă între km 35+100 – 37+620 se află în prezent în curs de reabilitare.
Pe traseul studiat se afla o conductă petrolieră aflată în conservare proprietate a SC Petrotrans SA Ploiești pentru care este necesar să se realizeze un proiect de specialitate pentru mutarea acesteia în afara amplasamentului.
În zona drumului sunt sectoare cu stâlpi de electricitate din beton care necesită relocare. Sunt necesare sondaje de identificare exactă a traseelor canalelor electrice și elaborarea documentației necesare pentru mutări – protejări rețele electrice
   
2.3 Cerinţe privind lucrările propuse

Lungimea tronsoanelor este de 13,304 km pe zona Prahova și 12,675 km pe zona Brașov rezultând o lungime totală de 25,979 km. Viteza de proiectare luată în calcul va fi de 50 km/h.
Platforma drumului in aliniament va fi de 8 m:
•   Parte carosabilă 2 x 3.25 m
•   Bandă de încadrare 2 x 0.25 m
•   Acostamente 2 x 0.75 m

În curbe, în funcție de viteza de proiectare a curbei se vor prevedea supralărgiri și supraînălțări.
Pentru asigurarea scurgerii apelor vor fi prevăzute șanțuri betonate și podețe. În funcție de concluziile expertizei tehnice podurile de pe traseu se vor reabilita sau dacă este necesar se vor construi altele noi.
NOTA: documentația necesară demolării podurilor existente nu este parte a caietului de sarcini aceasta fiind în sarcina CJ Prahova, respectiv CJ Brașov.
   
În zonele cu risc de alunecare de teren vor fi prevăzute ziduri de sprijin adaptate fiecărei situații în parte.

2.4. Cadrul legislativ aplicabil şi impunerile ce rezultă din aplicarea acestuia

La elaborarea documentaţiei se vor respecta prescripţiile legislaţiei generale şi a legislaţiei de proiectare, hotărâri guvernamentale si ordonanţe, în vigoare în domeniul construcțiilor:
   Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu completarile si modificarile  ulterioare;
   Legea nr. 50/1991 republicata, cu completarile si modificarile ulterioare;
   Ordin nr. 839 din 12 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii;
   Hotararea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice
   Hotarare Guvernului nr. 925/1995 privind Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor;
   Hotararea Guvernului nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii  si instalatii aferente acestora;
   Ordinului M.L.P.T.L. nr. 777/2003 pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii",
   Ordinului M.L.P.A.T. nr. 77/N/1996 pentru aprobarea ''Indrumator privind aplicarea prevederilor Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, cu modificarle si completarile ulterioare''.
   H.G. nr. 766/1997 pentru aprobarea unor Regulamente privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare,
   Reglementarile tehnice specifice domeniului Af, A1, A2, B1 si C si standardele corespunzatoare, incluse ca referinte in corpul reglementarilor tehnice in vigoare la data efectuarii Raportului tehnic,
   Legea nr. 350/2000 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificarile si completarile ulterioare,
   Ordinul 1370/25.07.2014 pentru aprobarea Procedurii privind efectuarea controlului de stat in faze de executie determinante pentru rezistenta mecanica si stabilitatea constructiilor – indicativ PCF 002
   Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
   HG Nr. 395/2016 pentru  aprobarea  Normelor  metodologice  de  aplicare  a  prevederilor  referitoare  la  atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile public
   "Regulamentul privind controlul de stat al calitatii in constructii" aprobat prin Hotararea de Guvern nr. 272/14.06.1994;
   Ordonanta de Urgenta nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006 si modificata prin Ordonanta de Urgenta nr. 57/2007;
   Ordinul Administratiei Nationale a Drumurilor pentru aprobarea "Regulilor privind administrarea, folosirea, intretinerea si repararea drumurilor publice", nr. indicativ A.N.D. – 554;
   Hotararea de Guvern nr. 300 din 2 martie 2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile.
   Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor;
   Hotararea nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor
   Altele, inclusiv Directivele europene si Regulamentele Parlamentului European in domeniul achizitiilor publice, proiectarii si constructiilor.
   "Norme tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor "-Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 45/06.04.1998 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.138 bis/06.06.1998).
   Normativ PD 177-2001
   STAS 17079/1-90
   STAS 17079/2-90
   STAS 10144/4-1995
   Normativ C173-86.
   STAS 10796/1-77,
   STAS 10796/2-79
   STAS 10796/3-88
   Normativ PD19-2003.
   STAS 1948/1-91,
    STAS 1948/2-95
   Indicativ AND 591-05 (Catalog de sisteme de protectie pentru siguranta circulatiei rutiere la drumuri si autostrazi) pentru amplasarea dispozitivelor de siguranta circulatiei,
   SR 1848/1-2008,
    SR 1848/2-2008
   SR 1848/7-2004 pentru realizarea semnalizarii orizontale si verticale.
   Normativul privind documetatiile geotehnice pentru constructii NP 074/2014 (inlocuieste NP 074/2007).
   Alte acte normative, prescriptii tehnice, coduri, evaluari, etc., necesare realizarii unui proiect tehnic corect si complet care sa indeplineasca conditiile de aprobare si care poate fi implementat.
Lista de mai sus nu va fi considerata exhaustiva.
Toate legile și reglementările tehnice specifice domeniului în vigoare, la data elaborării docmentației tehnico-economice.

3. SERVICIILE CARE SE ACHIZITIONEAZA

Obiectul prezentei proceduri constă în achiziționarea unui contract de servicii având ca obiect prestarea de servicii de proiectare, faza S.F.
Studiului  de Fezabilitate  privind  obiectivului  " Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov va fi fundamentat  in baza unei Expertizei Tehnice (E.T.) a acestei portiuni de drum.
Proiectantul va asigura suport de specialitate Beneficiarului la prezentarea documentatiei tehnico-economice in vederea obtinerii avizelor Comisiei Tehnico- Economice a MLPDA si a Comisiei Interministeriale, si va acorda suport de specialitate Beneficiarului pe perioada desfasurarii procedurii de achizitie publică a contractului de lucrări (proiectare si executie lucrari).
Este responsabilitatea Prestatorului să se asigure că serviciile de proiectare ce fac obiectul prezentei proceduri de atribuire se vor realiza cu respectarea legislației și a reglementarilor tehnice, în vigoare.
Prestatorul va depune toate diligenţele necesare şi va acţiona în cel mai scurt timp posibil, pentru a da curs solicitărilor venite din partea Achizitorului, solicitări ce rezultă din natura prezentului Contract.

In obligatia proiectantului intra:
1.   Elaborarea urmatoarelor documentatii:
a. Studiu de Fezabilitate (S.F.);
b. Expertiză tehnică
c. Studiu geotehnic verificat la cerința Af
d. Studiu de trafic
e. Studiu topografic vizat OCPI
f. Studiu hidrotegeologic și hidraulic
g. Studiu de evaluare de impacta supra mediului
h. Documentații relocare/protejare utilitați
i. Documentația cu identificarea proprietarilor de terenuri
j. documentatie pentru scoaterea din circuitul forestier

2.   Servicii conexe:
Obtinere Certificat de Urbanism, avize, acorduri şi alte studii specifice, după caz, în funcţie de specificul obiectivului de investiţii;


3.1   STUDIU DE FEZABILITATE
Studiul de fezabilitate este documentatia tehnico-economica prin care proiectantul, fara a se limita la datele si informatiile cuprinse in nota conceptuala si in tema de proiectare si, dupa caz, in studiul de prefezabilitate, analizeaza, fundamenteaza si propune minimum doua scenarii/optiuni tehnico-economice diferite, recomandand, justificat si documentat, scenariul/optiunea tehnicoeconomic(a) optim(a) pentru realizarea obiectivului de investitii.
Scenariul/Optiunea tehnico-economic(a) optim(a), recomandat(a) potrivit alin. (1), cuprinde:
a) solutia tehnica;
b) principalii indicatori tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii;
c) certificatul de urbanism, avizele conforme pentru asigurarea utilitatilor, precum si avize, acorduri si studii specifice, dupa caz, in functie de specificul obiectivului de investitii;
d) strategia de implementare, exploatare/operare si de intretinere a investitiei.
Studiul de fezabilitate se aproba potrivit competentelor stabilite prin Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Continutul-cadru al studiului de fezabilitate este prevazut in anexa nr. 4 la HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
3.1.a   OBTINEREA AVIZELOR, ACORDURILOR
Proiectantul va elabora documentațiile necesare obținerii avizelor conforme privind asigurarea utilităţilor, a documentațiilor privind avizele, acorduri şi studiile specifice, după caz, în funcţie de specificul obiectivului de investiţii şi care pot condiţiona soluţiile tehnice.
Va introduce în documentații completările și observațiile solicitate de avizatori în scopul obținerii avizelor și acordurilor legale. În sarcina achizitorului intră plata taxelor pentru obţinerea avizelor, acordurilor si autorizațiilor.
Contravaloarea taxelor se va suporta de catre beneficiarul final al investiției.
Proiectantul, pentru întocmirea documentației obținerii avizelor și acordurilor, va respecta prevederile Certificatului de Urbansim, a documentațiilor de urbanism aprobate (PUG, PUZ, PUD – indicatori urbanistici aprobați: POT și CUT) precum și condițiile menționate în avizele și acordurile obținute.
   Va solicita și va obține în numele și cu acceptul beneficiarului, toate certifícatele, avizele, acordurile și orice alte documente necesare pentru/sau în legătură cu realizarea obiectului contractului.
3.1.b.   DEVIZUL GENERAL ŞI DEVIZUL PE OBIECT
Devizul general este partea componentă a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, prin care se stabileşte valoarea totală estimativă, exprimată în lei, a cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiţii.
Devizul general se structurează pe capitole şi subcapitole de cheltuieli. În cadrul fiecărui capitol/subcapitol de cheltuieli se înscriu cheltuielile estimate aferente realizării obiectului/obiectelor de investiţie din cadrul obiectivului de investiţii.
Devizul pe obiect stabileşte valoarea estimativă a obiectului din cadrul obiectivului de investiţii şi se obţine prin însumarea valorilor categoriilor de lucrări ce compun obiectul. 
Metodologia de elaborare a devizului general şi a devizului pe obiect este prevăzută în anexa nr. 6 la HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
Devizul general şi devizul pe obiect se elaborează cu respectarea conţinuturilor-cadru prevăzute în anexa nr. 7 şi, respectiv, în anexa nr. 8 la HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice.

3.2   EXPERTIZA  TEHNICĂ 
Expertiza tehnică se va realiza  pe  baza  HG  nr.907/2016  si  a  Ordinului  MLPAT  nr.77/N/1996 privind verificarea  si expertizarea  tehnic de calitate a proiectelor, executiei  lucrărilor si constructiilor.
În vederea stabilirii și clasificării stării tehnice atât a lucrărilor de artă cât și a drumului se vor efectua studii topografice și studii geotehnice preliminare (pentru stabilirea adâncimii de fundare).
Concluziile expertizei vor fi clare, exprese, explicite și vor prezenta condițiile de exploatare a structurii privită în ansamblul ei într-o perspectiva definită, funcție de starea reală a structurii.

3.2   STUDIUL GEOTEHNIC
Studiul geotehnic va fi elaborat cu respectarea Normativului privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii, indicativ NP 074-2014, aprobat prin OMDRAP nr. 1330/2014. Studiul geotehnic va fi verificat de un verificator de proiecte atestat pentru domeniul Af "Rezistenţa şi stabilitatea terenului de fundare al construcţiilor şi masivelor de pământ".
Realizarea studiului geotehnic va ține cont de toate impunerile din normativul NP 074-2014 (va cuprinde toate punctele din continutul cadru stabilit in Anexa C la NP 074/2014) și nu numai.
- Avand in vedere posibilitatea lipsei datelor geotehnice din zona in care este amplasata constructia se va efectua un numar necesar de foraje, in conformitate cu normativele in vigoare;
- Numarul de probe prelevate din foraje va fi in functie de stratificatia terenului si de tipul probelor (respectand Anexa H – Tabel H.1 - NP 074/2014, functie de categoria geotehnica estimata la fata locului si de lucrarile ce se vor proiecta ulterior folosind datele din acest studiu geotehnic – fundatii si sprijiniri) – tulburate si netulburate, analizarea acestor probe facandu-se intr-un laborator atestat.
- Toate buletinele probelor analizate, stampilate si semnate de laboranti, vor fi atasate la studiul geotehnic in orginal. Se vor preleva suficiente probe care sa duca la stabilirea unui numar de parametri geotehnici caracteristici tipului de strat din care a fost extrasa proba, tinand cont ca acesti parametri vor fi necesari la estimarea fundatiilor si a solutiei de sprijiniri, daca va fi cazul;
- Lucrarile de prospectare se vor extinde in plan si in adancime, astfel incat sa se obtina datele necesare in intreaga zona de influenta a constructiei si sa nu produca influente negative asupra constructiilor viitoare sau existente, dupa caz;
- In afara de lucrarile de investigare obligatorii, avand in vedere caracteristicile constructiei, se vor face si alte incercari in functie de legislatia in vigoare;
- Analiza agresivitatii apelor fata de betoane si alte tipuri de analize chimice;
- Sectiuni (profile) caracteristice ale terenului, cu delimitarea diferitelor formatiuni (straturi) pentru care se stabilesc valorile caracteristice si valorile de calcul ale principalilor parametri geotehnici cu precizarea modului de determinare a valorilor caracteristice si de calcul, ponderile acordate diferitelor grupuri de valori;
- Adancimea si sistemul de fundare recomandate determinate de conditiile geotehnice, hidrogeologice si seismice;
- Evaluarea presiunii conventionale de baza si, daca este posibil, a capacitatii portante a terenului;
- Precizarea explicita a necesitati imbunatatirii/consolidarii terenului, daca din analiza in situ se preconizeaza asa ceva;
- studiile hidrologice și hidraulice necesare dimensionării podurilor și podețelor se vor realiza în conformitate cu Normativ PD 95/2002

3.3   LUCRĂRI DE MUTĂRI ȘI PROTEJĂRI DE INSTALAȚII

Legislația română prevede ca proiectele de relocare a rețelelor de utilități să fie elaborate de către companii specializate și autorizate. În acest sens, Proiectantului i se cere să facă verificări amănunțite ale rețelelor de utilități publice afectate de lucrările de drum. Verficările se vor fase prin inspecții vizuale sau alte metode, în funcție de fiecare caz în parte. Proiectantul va contacta proprietarii rețelelor de utiltăți pentru a obține informații despre rețele, supraterane și subterane, sau alte infrastructuri care vor fi afecate de lucrările de construcție.
   Proiectantul va fi responsabil pentru obținerea aprobării proiectelor de către deținătorii rețelelor de utilități și de obținerea de la aceștia a unor estimări privind costurile lucrărilor de relocare.

3.4    ACHIZIȚIA DE TEREN

   Se va identifica stadiul actual al achizițiilor de terenuri necesare care va conține inclusiv o identificare a proprietarilor și o descriere a tipului de teren afectat, cu descrierea vegetației, culturilor agrícola, precum și a eventualelor cladiri existente. În plus Proiectantul va identifica terenul pe care trebuie relocate utilitățile și va realiza inclusiv identificarea proprietarilor de teren și a tipurilor de utilități care trebuie relocate/protejate. Proiectantul va lua in considerare un minim de 20 m stanga/dreapta față de axul drumului (lățimea totala minim 44 m, ce va include de asemenea și suprafețele de teren pe care utilitățile vor fi relocate) al traseului agreat, pentru a scurta perioada de timp necesară pentru procesul de achiziție a terenurilor. Acolo unde există neclarități cu privire la traseul drumului, colectarea informațiilor trebuie extinsă pentru a se elimina riscul de a avea insuficiente date.


3.5   STUDIU DE TRAFIC

   Studiile de trafic se vor baza pe numărători de trafic pe săptămână incluzând zilele de week-end, în locații relevante pentru evaluarea nivelului de trafic, în secțiunile critice precum intersecțiile și traversările. Studiile vor identifica tipul și mixul de tipuri de vehicule și vor fi suficiente de detaliate pentru a permite dimensionarea intersecțiilor amenajate și neamenajate prevăzute pentru conectarea la rețeaua de drumuri existente. De asemenea proiectantul va planifica și realiza studii ale sarcinii pe osie pentru a determina Factorii de Echivalență a Vehiculelor și modele de supraîncărcare, în vederea calculării împreună a datelor de trafic, a rezistenței sistemului rutier necesară pe secțiunile de drum. Va fi dezvoltată o prognoză detaliată de trafic pentru 3 scenarii (ridicată, medie și joasă) pentru o perioadă de 20 de ani, indicând mixul posibil viitor de vehicule.

3.6   ANALIZA COST – BENEFICIU

   Se va elabora analiza cost – beneficiu, care va verifica măsura în care soluțiile tehnice propusese justifică din punct de vedere economic. Analiza cost-beneficiu va fi realizată pe o perioadă de 20 de ani și proiectantul va furniza un plan clar și va detalia toate ipotezele avute in vedere. Analiza economică se va baza pe pricipiul comparației costurilor și beneficiilor alternativelor de construire de drum propuse prin comparare cu situația curentă. Costurile și beneficiile economice vor fi estimate și comparate pentru alternativele de investitie printr-o analiză economică a fluxurilor de numerar.

3.7     STUDIU DE IMPACT ASUPRA MEDIULUI

   Proiectantul va realiza studii complete de impacta supra mediului cu consultații publice, în conformitate cu Legislația de Mediu din România.(Decizia de Guvern nr. 1213/2006 stabilind procedura cadru cu privire la Evaluarea Impactului asupra Mediului a anumitor proiecte publice și private, Ordinul nr. 860/2002 al Ministerului Apelor și Protecției Mediului pentru aprobarea evaluării impactului asupra mediului și emiterea procedurii cu privire la acordul de mediu cu amendamentele sale ulterioare și ordinul 863/2002 al Ministerului Apelor și Protecției Mediului pentru aprobarea directivelor metodologice aplicabile etapelor procedurii cadru de evaluare a impactului asupra mediului)
   SIM va aborda atât impactul asupra mediului în cursul construirii/execuției, cât și impactul în cursul exploatării drumului.

Perioada de timp estimată pentru elaborarea documentațiilor:
Expertiza tehnica va fi inaintată către SC CNI SA în termen de 30 de zile de la primirea ordinului de începere în 3 exemplare atât pe suport hârtie cât și electronic (pdf și editabil)
Studiul de fezabilitate se aproba potrivit competentelor stabilite prin Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare și se va preda beneficiarului în 90 zile calendaristice de la data predării expertizei tehnice.
La sfârștul perioadei pentru întocmirea proiectului de către ofertant, documentația de proiectare faza Studiu de Fezabilitate (S.F.), va fi predată în 3 (trei) exemplare pe hârtie, ștampilate și semnate în original de proiectant și un exemplar în format electronic (pdf si dwg).



Studiul de fezabilitate va avea următoarele volumen anexate:
•   Documentația topografică vizată de OCPI – 3 exemplare + CD
•   Raport de expertiză tehnică – 3 exemplare
•   Studiul geotehnic – 3 exemplare
•   Studiile hidrologice și hidraulice – 3 exemplare
•   Studiul de trafic – 3 exemplare
•   Studiul de fezabilitate pentru lucrări de relocări/protejări instalații – 3 exemplare + CD
•   Documentația cu identificarea proprietarilor de terenuri – 3 exemplare + CD
•   Certificat de urbanism în original
•   Avizele și acordurile obținute în numele SC CNI SA în original

3.8    AVIZĂRI PE PARCURS ȘI AVIZĂRI FINALE

   Studiul de fezabilitate se va aviza în CTE CNI-SA și în CTE MDPLA. Prestatorul are obligația de a prezenta și susține în fața comisiei tehnico-economice din cadrul CNI SA documentația întocmită și își va asuma răspunderea pentru soluțiile proiectate, pentru estimarea cantităților de lucrări și încadrările în categoriile de lucrări, precum și pentru valorile estimate ale investiției.
   Prestatorul are obligația de a prezenta și de a susține documentația în ședințele de avizare ulterioare în care se va prezenta spre aprobare studiul de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici aferenți.
   După avizarea în CTE CNI-SA, documentația se va înainta spre avizare CTE-MLPDA și CTE Interministerial.
   Pentru avizarea documentației se vor preda odată cu studiul de fezabilitate următoarele:
-   Nota de prezentare: 14 exemplare (pe hârtie și variantă editabilă)
-   Indicatori tehnico-economici: 2 exemplare (pe hârtie și variantă editabilă)
-   Deviz general estimativ: 2 exemplare (pe hârtie și variantă editabilă)

4. PREZENTAREA OFERTEI

4.1 CADRU LEGAL PRIVIND PERSONALUL SOLICITAT
Dreptul de a proiecta construcții este precizat in Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, Art. 9, coroborat cu Art. 24, lit. c).

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,
Art. 9. - (1) Proiectele pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desfiinţare şi proiectele tehnice se elaborează de colective tehnice de specialitate, se însuşesc şi se semnează de cadre tehnice cu pregătire superioară
   a) de arhitect cu diplomă recunoscută de statul român, pentru proiectarea părţii de arhitectură pentru obiective de investiţii cuprinse la toate categoriile de importanţă a construcţiilor supraterane şi a celor subterane;
   b) de ingineri constructori şi de instalaţii, cu diplomă recunoscută de statul român, pentru părţile de inginerie în domeniile specifice, pentru obiective de investiţii cuprinse la toate categoriile de importanţă a construcţiilor supraterane şi subterane, precum şi la instalaţiile aferente acestora;
   c) de conductor arhitect, urbanist şi/sau de subinginer de construcţii, cu diplomă recunoscută de statul român, pentru clădiri de importanţă redusă şi aflate în afara zonelor protejate, stabilite conform legii.
   (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi pentru documentaţia de execuţie.
   (3) Semnarea documentaţiilor de către persoanele prevăzute la alin. (1) angajează răspunderea acestora în condiţiile legii.

Art. 24. - Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă următoarele fapte:
   .........
   c) întocmirea ori semnarea proiectelor pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desfiinţare necesare pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, precum şi a proiectelor tehnice şi a documentaţiilor de execuţie, pentru alte specialităţi decât cele certificate prin diplomă universitară, în condiţiile prevăzute la art. 9.

Totodată în conformitate cu prevederile Art. 10 alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. 184 din 12 aprilie 2001 privind organizarea si exercitarea profesiei de architect, republicată "(1)Proiectele de arhitectură pentru materializarea cărora legea impune obţinerea autorizaţiei de construire vor fi elaborate de un arhitect cu drept de semnătură sau de un conductor arhitect cu drept de semnătură.
(2) Arhitectul şi conductorul arhitect dobândesc drept de semnătură, acordat de către Ordinul Arhitecţilor din România, dacă îndeplinesc condiţiile de onorabilitate şi de stagiu profesional. Dobândirea dreptului de semnătură atrage obligatoriu înscrierea acestora în Tabloul Naţional al Arhitecţilor".

Iar în conformitate cu prevederile Art. 16 din Legea nr. 184 din 12 aprilie 2001 privind organizarea si exercitarea profesiei de architect, republicată, "Constituie infracţiune şi se sancţionează, potrivit art. 281 din Codul penal, exercitarea dreptului de semnătură fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege".
Prestatorul va propune un număr de experţi consideraţi necesari pentru îndeplinirea activităţilor. Echipa prestatorului va fi formată cel puţin din experţii nominalizaţi în cadrul acestui Caiet de Sarcini.
Pentru a garanta îndeplinirea la timp a atribuţiilor şi utilizarea eficientă a resurselor financiare, Prestatorul va menţine o prezenţă adecvată a experţilor propuşi ori de câte ori Autoritatea Contractantă solicită aceasta.
Prestatorul va putea înlocui oricare dintre experţii prezentaţi în ofertă numai cu acordul prealabil al Autoritatii Contractante, cu obligaţia prezentării documentelor prin care sunt dovedite experienţa si expertiza cel puţin egale cu cele ale persoanei înlocuite.
Cerinţele referitoare la calificările şi abilităţile fiecărui expert sunt minime şi obligatorii şi vor fi probate prin documente relevante, respectiv recomandări, diplome, certificate de calificare profesională, contracte anterioare etc., ataşate pentru susţinerea CV-ului.
În angajarea şi desfăşurarea activităţii de către personalul propus se va ţine cont de prevederile legislaţiei muncii în vigoare relevante pentru implementarea proiectului.
În cadrul ofertei sale, Prestatorul va putea completa componenţa echipei sale (respectând în orice caz cerinţele minime enunţate), conform experienţei şi planului său de realizare a obiectivelor stabilite în prezentul caiet de sarcini.

4.2. Propunerea tehnică elaborată de ofertant va respecta în totalitate tema de proiectare precum și normele/normativele tehnice din construcții în vigoare. Propunerea tehnică va fi întocmită astfel încât să asigure posibilitatea verificării corespondenței acesteia cu tema de proiectare. În situatia nerespectarii în totalitate a cerintelor menționate mai sus, ofertele vor fi respinse ca fiind neconforme.
4.3. Lipsa propunerii tehnice are ca efect declararea ofertei ca neconforme.
4.4. Propunerea tehnica se va întocmi astfel încât să rezulte îndeplinirea și asumarea în totalitate a cerințelor documentației de atribuire.

5. Propunerea tehnica va avea urmatoarea structura:
5.1 Metodologia pentru realizarea serviciilor ce fac obiectul contractului;
5.2 Personalul utilizat pentru realizarea serviciilor si organizarea acestuia;
5.3 Soluția tehnică.
5.1 Metodologia:
Se vor prezenta:
•   Obiectivele contractului conform cerintelor Caietului de Sarcini si a Temei de Proiectare;
•   Modul de abordare avut in vedere de ofertant pentru prestarea serviciilor;
•   Metodologia de realizare a activitatilor in scopul obtinerii rezultatelor asteptate. Conform activitatilor cerute prin Caietul de Sarcini se vor detalia modul de indeplinire al sarcinilor pe care ofertantul trebuie sa le indeplineasca, astfel incat documentatia tehnica finala sa raspunda cerintelor Autoritatii Contractante si legislatiei in vigoare.
5.2 Organizarea si personalul   
Se vor prezenta:
•   Structura echipei propuse pentru indeplinirea contractului;
•   Se va prezenta un manager de proiect, inginer CFDP cu experienta în derularea a minim unui contract asemanator sau de complexitate mai mare (experienta se poate prezenta în toate fazele de proiectare), insotit de diplome si documente justificative din care sa rezulte experiența
•   Se va prezenta minim un inginer CFDP cu experiență în derularea a minim unui contract asemanator sau de complexitate mai mare, insotit de diplome si documente justificative din care sa rezulte experiența
•   Se va prezenta minim un inginer autorizat ANRE pentru relocare retele electrice, în acest sens se va prezenta autorizația ANRE
•   Se va prezenta un inginer autorizat ANCPI pentru minim categoria B respectiv 
,,executarea măsurătorilor și a lucrărilor tehnice necesare întocmirii documentațiilor privind exproprierile pentru utilitate publică" în acest sens se va prezenta autorizația ANCPI

NOTĂ: Pentru indeplinirea experientei se vor prezenta CV și proces verbal/recomandare. Expertii solicitati sunt cei punctați la factorii de evaluare.

•   Descrierea infrastructurii pe care ofertantul o va utiliza pentru realizarea activitatilor propuse. Se va prezenta doar echipamentul necesar si propus pentru desfasurarea contractului.
•   Modul de abordare a activitatilor corespunzatoare indeplinirii cerintelor privind sanatatea si securitatea in munca;
•   Modul de abordare si gestionare a relatiei cu subcontractorii, in raport cu activitatile subcontractate (daca este cazul);
•   Se va prezenta o detaliere a numarului de zile de munca alocat personalului implicat in realizarea proiectului, corelat cu activitatile cerute prin Caietul de Sarcini si prevazute de fiecare ofertant.
5.3 Soluția tehnică
Se vor prezenta:
5.3.1 Părți scrise:
•   Caietul de sarcini si Tema de proiectare insusite si asumate;
•   Memoriu general;
•   Memoriu cu descrierea activitatilor prestatorului corespunzatoare fazelor de derulare ale investiției solicitate în caietul de sarcini;
•   Modul de organizare a echipei implicate în îndeplinirea obiectivelor din caietul de sarcini și alocarea resurselor umane pentru derularea fiecarei activități, cu detalierea sarcinilor fiecarui membru al personalului implicat în fiecare etapă;
•   Declarație de respectare a termenelor de predare a documentațiilor din caietul de sarcini;
•   Graficul de elaborare a documentațiilor;
5.3.2 Părți desenate:
- Plan de încadrare în zonă;
- Plan de situație 1:500;
- Profil transversal tip

6. Ofertele în care propunerea tehnică nu asigura corelarea cerințelor din documentația de atribuire si/sau corelarea cu propunerea financiara se considera neconforme.

7. În cadrul ofertelor financiare, operatorii economici, vor prezenta propriilor cheltuieli pe faze de proiectare, respectiv propriilor tarifări (număr de specialiști ce vor participa la elaborarea documentațiilor de proiectare/faza de proiectare, număr de ore/specialist, tarif orar), cu încadrarea în valoarea estimată a contractului.

8. FACTORI DE EVALUARE

Factori de evaluare şi metodologie de calcul aferent criteriului de atribuire în cadrul procedurii de achiziţie având ca obiect: prestarea de servicii de proiectare  la faza Studiu de Fezabilitate, pentru obiectivul de investiții  : Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov

Factori de evaluare                                          Pondere                           Punctaj maxim
1.   Pretul ofertei    ( Pof )                                 40,00%                                       40
Descriere: Componenta financiara
Algoritm de calcul: Punctajul acordat pentru criteriul ,,Pretul ofertei" (Pof) se calculeaza astfel:
a)   Pentru cel mai mic pret ofertat (Prm) punctajul acordat Pof este de 40 puncte;
b)   Pentru celelalte oferte, respectiv preturile ofertate mai mari decat Prm (Pro), punctajul acordat Pof se acorda astfel:
Pof = (Prm/Pro) x 40

Pof = Pretul ofertei
Prm = Pretul cel mai mic ofertat
Pro = Pretul ofertei mai mare decat Prm

2.   Experienta profesionala   (Pep )      40,00%                                       40
Criterii                                                      Pondere                           Punctaj maxim

2.1 Manager de proiect / Reprezentant al Proiectantului cu rol de administrare al proiectului -10 puncte
Algoritm de calcul: 
Pentru implicarea ca manager de proiect intr-un contract de proiectare și/sau contract de proiectare si executie lucrari avand ca obiect construcții de drumuri si poduri, in care sa fi avut atributii de Manager de Proiect coordonator al echipei Proiectantului – se va acorda punctaj maxim 5 puncte.
Pentru implicarea ca manager de proiect  in 2 contracte de proiectare și/sau contracte de proiectare și execuție lucrări: un contract avand ca obiect construcții de drumuri si poduri . Managerul de proiect sa fi avut atributii de coordonator al echipei Proiectantului – se va acorda punctaj maxim –10 puncte.

2.2   Inginer CFDP sef de proiect (coordonator colectiv de proiectare)- 10 puncte
Algoritm de calcul: 
Pentru implicarea ca sef de proiect intr-un contact de proiectare / contract de proiectare și executie avand ca obiect  constructii de drumuri si poduri– se va acorda punctaj maxim – 5 puncte.
Pentru implicarea ca sef de proiect  in 2 contracte  de proiectare /contracte de proiectare și executie, avand ca obiect  constructii de drumuri și poduri – se va acorda punctaj maxim –10 puncte.

2.3   Inginer CFDP - 10 puncte
Algoritm de calcul: 
Pentru implicarea ca inginer proiectant CFDP intr-un contract de proiectare/contract de proiectare și executie, avand ca obiect  constructii de drumuri si poduri– se va acorda punctaj maxim – 5 puncte.
Pentru implicarea ca inginer proiectant CFDP in 2 contracte de proiectare/contracte de proiectare și executie, avand ca obiect  constructii de drumuri si poduri – se va acorda punctaj maxim – se va acorda punctaj maxim –10 puncte.


2.4    Inginer autorizat ANRE -5 puncte
Algoritm de calcul:
Pentru implicarea ca inginer proiectant autorizat ANRE – relocare retele elctrice, intr-un contract de proiectare/contract de proiectare și executie avand ca obiect relocarea/protejarea de utilități-se va acorda punctaj maxim –2,5 puncte.
Pentru implicarea ca inginer proiectant autorizat ANRE – relocare retele electrice, in 2 contracte de proiectare/contracte de proiectare și executie avand ca relocarea/protejarea de utilități – se va acorda punctaj maxim – se va acorda punctaj maxim –5 puncte.

2.5   Inginer autorizat ANCPI -5 puncte
Algoritm de calcul:
Pentru implicarea ca inginer autorizat ANCPI intr-un contract de proiectare/contract de proiectare și executie avand ca obiect  întocmirea documentațiilor privind exproprierile pentru utilitate publică -se va acorda punctaj maxim – 2,5 puncte.
Pentru implicarea ca inginer autorizat ANCPI, in 2 contracte de proiectare/contracte de proiectare și executie avand ca obiect  întocmirea documentațiilor privind exproprierile pentru utilitate publică – se va acorda punctaj maxim – se va acorda punctaj maxim –5 puncte.


Nota: Ofertantul va prezenta documente relevante privind implicarea in contractele de proiectare și /contacte de proiectare si executie lucrări din care să reiasa experienta profesionala a personalului descris  la punctul 8 Factori de evaluare ( exemplu: procese verbale de predare primire documentatie, recomandari, documente constatoare, etc ).

3   Propunerea tehnica                                      20,00%                                        20                                                       
Demonstrarea unei metodologii adecvate de implementare a contractului, precum si o planificare adecvata a resurselor umane si a activitatilor
   Punctajul privind organizarea şi metodologia propusă (Pteh) se va obţine prin însumarea punctelor acordate pentru fiecare subfactor de evaluare menţionat mai jos. Punctajul maxim pentru factorul de evaluare (Pteh) este de 20 puncte

Nr.
crt.   Subfactor de evaluare   Criterii de Evaluare
1   
Abordarea propusa pentru implementarea contractului

   Abordarea propusa arata o intelegere limitata a contextului, respectiv a particularitatii sarcinilor stabilite prin Caietul de Sarcini. Textul este copiat din Caietul de Sarcini fara detalieri ale activitatilor si sarcinilor solicitate.   Abordarea propusa demonstreaza  intelegere a contextului, respectiv a particularitatii sarcinilor stabilite prin Caietul de Sarcini, in corelatie cu riscurile si ipotezele identificate Textul este copiat din Caietul de Sarcini cu mici  detalieri ale activitatilor si sarcinilor solicitate.   Abordarea propusa demonstreaza  intelegere foarte buna a contextului, respectiv a particularitatii sarcinilor stabilite prin Caietul de Sarcini, in corelatie cu riscurile si ipotezele identificate Textul este intocmit avand la baza cerintele  din Caietul de Sarcini cu detalieri ale activitatilor si sarcinilor solicitate.



   Punctaj   1   2   4
2   
Resursele (umane si materiale)
Realizarile corespunzatoare fiecarei activitati
   Resursele identificate si realizarile indicate sunt corelateintr-un mod limitat cu complexitatea fiecarei activitati propuse.   Resursele identificate si realizarile indicate sunt partial corelate cu complexitatea fiecarei activitati propuse.    Resursele identificate si realizarile indicate sunt correlate in mare masura cu complexitatea fiecarei activitati propuse.
   Punctaj   1   2   4
3   Atributiile membrilor echipei de proiectare in implementarea  activitatilor contractului precum si alocarea si interactiunea  sarcinilor si responsabilitatilor dintre ei 
   Sunt indicate in mod limitat responsabilitatile in executia contractului si interactiunea intre membrii echipei de proiectare, inclusive cele referitoare la managementul contractului, activitatile de suport.
   Sunt indicate partial responsabilitatile in executia contractului si interactiunea intre membrii echipei de proiectare, inclusive cele referitoare la managementul contractului, activitatile de support.
   Sunt indicate responsabilitatile in executia contractului si interactiunea intre membrii echipei de proiectare, inclusive cele referitoare la managementul contractului, activitatile de support.

   Punctaj   1   2   4
4   Incadrarea in timp, succesiunea si durata activitatilor propuse
   Durata activitatilor este in mica masura potrivita complexitatii  acestora, sau succesiunea dintre acestea dintre acestea inclusiv perioada de desfasurare, este stabilita intr-un mod foarte putin adecvat in raport cu logica relatiei dintre acestea. doar patial cu logica relatiei dintre acestea.
De asemenea, exista o corelare minimala cu resursele identificate pentru realizarea activitatilor.
   Durata activitatilor corespunde partial complexitatii acestora, iar succesiunea dintre acestea, inclusiv perioada de desfasurare, este corelata doar patial cu logica relatiei dintre acestea.
De asemenea, exista o corelare partiala cu resursele identificate pentru realizarea activitatilor.
   Durata activitatilor corespunde deplin complexitatii acestora, iar succesiunea dintre acestea, inclusiv perioada de desfasurare, este stabilita in functie de logica relatiei dintre acestea.
De asemenea, exista o corelare cu resursele identificate pentru realizarea activitatilor.

   Punctaj   1   2   4
5.    Numarul de zile de munca prevazut pentru fiecare categorie de expert in fiecare luna pe parcursul periaoadei de executie a contractului
   Numarul de zile de munca distribuit pe categoriile de experti (experti cheie/experti non-cheie) este corelat in mica masura cu activitatile prevazute.   Numarul de zile de munca distribuit pe categoriile de experti (experti cheie/experti non-cheie) este corelat partial cu activitatile prevazute.   Numarul de zile de munca distribuit pe categoriile de experti (experti cheie/experti non-cheie) este corelat cu activitatile prevazute.
   Punctaj   1   2   4
            
5   TOTAL punctaj pentru factorul de evaluare PTeh            min.   max.
      5   20


Punctajul total se obţine utilizând următoarea formulă de calcul:
PT = Pof + Pep +Pteh ;

Punctaj maxim 100 puncte.

Se anexeaza
-   Tema de proiectare;
-   Extrasul de Carte Funciară



INSPECTOR TEHNIC D.I. - D.S.L.P.U.A.O.
George STĂNICĂ



RaduG

Și tema de proiectare, am bold-uit la final frazele esențiale, pentru cei care nu au timp:

TEMA DE PROIECTARE
1. Informatii generale
1.1. Denumirea obiectivului de investitii:
,, Reabilitare si modernizare DJ 102 I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet,
judetul Brasov "
1.2. Ordonator principal de credite/investitor: Ministerul Lucrărilor Publice,
Dezvoltării şi Administraţiei
1.3. Ordonator de credite (secundar, tertiar): Compania Nationala de Investitii – SA
1.4. Beneficiarul investitiei: Consiliul Județean Prahova; Consiliul Județean Brașov
1.5. Elaboratorul temei de proiectare: Consiliul Județean Prahova; Consiliul Județean
Brașov
2. Date de identificare a obiectivului de investitii:
2.1. Informatii privind regimul juridic, economic si tehnic al terenului si/sau al
constructiei existente, documentatie cadastrala:
Cele doua tronsoane ale drumului judetean DJ 102I sut urmatoarele:
Tronson I - aflat pe raza UAT CJ Prahova:
Are o lungime de aprox. 12,290 km, intre km 37+620 – km 50+924, din zona
comunei Valea Doftanei pana la limita cu judetul Brasov.
Pe traseul studiat se afla o conductă petrolieră aflată în conservare proprietate a SC
Petrotrans SA Ploiești pentru care este necesar să se realizeze un proiect de specialitate
pentru mutarea acesteia în afara amplasamentului.
În zona drumului sunt sectoare cu stâlpi de electricitate din beton care necesită
relocare. Sunt necesare sondaje de identificare exactă a traseelor canalelor electrice și
elaborarea documentației necesare pentru mutări – protejări rețele electrice si elaborarea
unui Studiu de coexistenta de specialitate pentru retele elctrice (proiectant autorizat)
pentru stabilirea solutiei tehnice.
Traseul in plan si profil longitudinal existent prezinta sectoare cu raze mici,
neamenajate si declivitati accentuate. Pe traseul drumului sunt podete colmatate,
insuficiente sau degradate. Lipsa dirijarii scurgerii apelor meteorice si a amenajarilor
subtraversarilor in zonele cu torenti. Podurile cu capacitate portanta insuficienta unui trafic
2
superior, unele chiar in stare avansata de degradare sau chiar avariate (zona km 40+000).
Traseul se deruleaza intr-o zona montana cu ape subterane aflate la mica adancime si
chiar zone cu izvoare de suprafata care afecteaza stabilitatea terasamentelor si implicit a
structurii drumului sau a zonelor limitrofe.
De la km 49+500 până la km 49+910 drumul județean devine impracticabil,
prezentând în plan curbe cu raze de 15-25 m și în profil longitudinal declivități de peste 11
– 12 %.
Pe traseul studiat se afla o conductă petrolieră aflată în conservare proprietate a SC
Petrotrans SA Ploiești pentru care este necesar să se realizeze un proiect de specialitate
pentru mutarea acesteia în afara amplasamentului.
În zona drumului sunt sectoare cu stâlpi de electricitate din beton care necesită
relocare. Sunt necesare sondaje de identificare exactă a traseelor canalelor electrice și
elaborarea documentației necesare pentru mutări – protejări rețele electrice si
elaborarea unui Studiu de coexistenta de specialitate pentru retele elctrice (proiectant
autorizat) pentru stabilirea solutiei tehnice.
Tronsoanele de drum judetean apartin domeniului public si sunt amplasate conform
cartilor funciare atasate documentatiei de licitatie.
Tronson II - aflat pe raza UAT CJ Brasov:
Are o lungime de aprox. 12,675km, impartit in 2 sectoare: Pasul Predelut –
traversare paraul Paltinului km 49+910 – 52+385, respectiv sector 2, drum de vale km
52+385 – 62+585 sector amplasat in apropierea paraului Doftana.
Sectorul 1 se prezinta cu, caracteristicile unui drum forestier secundar cu
suprastructura din bolovanis cu grosimi de 10-20 cm, puternic deteriorat, pentru aducerea
la nivelul unui drum judetean fiind necesare importante lucrari de terasamente si
consolidari de maluri.
Pe sectorul 2 sunt prezente eroziuni puternice ale taluzelor drumului, rupturi de
platformă, secțiuni critice expuse la inundabilitate, din cauza proximității pârâului Doftana.
Suprastructura este alcătuită din împietruire rudimentară din balast cu bolovani de râu,
puternic degradată, cu făgașe adânci. De la km 61+202 până la km 62+585 (cartier
Brădet) există covor asfaltic.
2.2. Particularitati ale amplasamentului propus pentru realizarea obiectivului de
investitii, dupa caz:
a) descrierea succinta a amplasamentului propus (localizare, suprafata
terenului, dimensiuni in plan):
3
Drumul judetean DJ 102I asigura legatura rutiera intre DN 1 din zona localitatii
Campina cu DN 1A, zona localitatii Sacele.
Drumul judetean strabate mai multe localitati, prezinta un relief montan accidentat,
strabate bazinul hidrografic al paraului Doftana si bineninteles mai multe poduri si podete.
De la km 37+620 – km 63+594 (limita judet Brasov), carosabilul este o impietruire
deteriorata care pe timp ploios devine necirculabil, cu gropi, fagase.
Pe tronsonul de la km 37+600 si pana la limita cu judetul Brasov sunt amplasate
urmatoarele poduri cu o lungime mai mare de 10m
- km 38+200 Pod din beton armat peste Valea Glodeasa L=20m, 2 deschideri
- km 40+000 Pod din beton armat peste Valea Neagra (avariat) L=43m, 2
deschideri
- km 41+100 Pod din beton armat peste Valea Dinteasa L=30m, 2 deschideri
- km 44+700 Pod din beton armat pe zidarie peste Valea Zechi L=21m, 2
deschideri
- Sectorul de drum județean de la km 49+910 – 52+385 (pasul Predeluț –
traversare pârâul Paltinului), se desfășoară în apropierea rețelei
TRANSELECTRICA, coridorul Darste – Brazi, cu tensiunea (Un) de 400 kV,
infrastructura critică din patrimoniul Statului Român. Pe lângă faptul că există
numeroase puncte critice (de traversare a rețelei, de paralelism, de apropiere
de stâlpii de înaltă tensiune), pe porțiuni însemnate ampriza drumului proiectat
va ocupa zona de siguranță și protecție a acestei rețele.
- La limita platformei existente s-au identificat și borne ale rețelei TRANSGAZ
care în condițiile realizării unor deblee cu înălțimea de -3.50 m sub cota actuală
a platformei, ar putea fi serios afectată.
- Zona se caracterizează printr-o umiditate excesivă, cu numeroase izvoare de
versant, necaptate la momentul actual prin podețe. Pe acest sector, drumul
traversează afluenți laterali ai pârâului Doftana din care cei mai importanți sunt
la km 53+748 Pârâul lui Baier, km 54+672 pr. Nenominalizat prin podețe dalate
puternic afuiate sau complet obturate.
- Drumul mai intersectează afluenți ai pârâului Doftana, dintre care cei mai
importanți sunt la km: 56+690 (Pr. Rece de Sus), km 57+160 (Pârâul Tare), km
58+240, pârâul Valea Tare, km 61+135 pârâul Adânc de Sus. Traversările
afluenților se realizează prin podețe dalate și tubulare aflate în avansată stare
de degradare.
4
Teren cu destinatia drumuri:
 lungime tronson I - aproximativ 12.290km – UAT Prahova
 lungime tronson II - aproximativ 12.675km – UAT Brașov
Traseul in plan si in profil longitudinal prezinta sectoare cu raze mici, neamenajate
si declivitati accentuate.
In profil transversal latimea existenta nu asigura in totalitate elementele geometrice
ale clasei tehnice IV, adica 8,0 m latime platforma cu 6,0 m latime carosabil.
Podurile și podețele existente în zonă se încadrează în clasa II de încărcare și nu
prezintă o lățime de gabarit corespunzător clasei tehnice IV a drumului județean.
b) relatiile cu zone invecinate, accese existente si/sau cai de acces posibile:
Drumul judetean se intersecteaza pe parcursul lui cu maimulte drumuri comunale si
de interes local.
Cele doua tronsoane investigate asigura accesul locuitorilor catre drumurile
nationale si judetene care strabat cele doua judete, Prahova respectiv Brasov, precum si
la proprietatile particulare sau micii producatori din zona.
Drumul investigat este un drum judetean strategic pentru economia nationala si
traficul existent si de perspectiva, constituind o varianta de traversare a Carpatilor de
Curbura, decongestionand traficul de pe drumurile nationale DN 1 si DN 1A.
c) surse de poluare existente in zona:
 nu este cazul.
d) particularitati de relief:
 relieful prezinta declivitate, terenul coboara sau urca, in functie de
amplasament, altitudinea variind intre 700 si 1300m.
 in plan, traseul prezinta o sinuozitate moderata, dar cu puncte de maxim
care nu permit racordarea aliniamentelor prin curbe de racordare (clotoide) conform
normativelor in vigoare sau amplasarea de spatii cum ar fi parcari sau zone de oprire
pentru linistire.
e) nivel de echipare tehnico-edilitara a zonei si posibilitati de asigurare a
utilitatilor:
 terenul si constructiile beneficiaza de racord la reteaua de energie electrica
si telecomunicatii;
 apele pluviale sunt date direct la teren.
5
 se pot amenaja spatii pentru organizarea de santier prin realizarea de
bransamente, sau daca acest lucru nu este posibil, se pot folosii generatoare de curent.
f) existenta unor eventuale retele edilitare in amplasament care ar necesita
relocare/protejare, in masura in care pot fi identificate:
Pe zona studiata de pe raza UAT CJ Prahova, se afla o conductă petrolieră aflată în
conservare proprietate a SC Petrotrans SA Ploiești pentru care este necesar să se
realizeze un proiect de specialitate pentru mutarea acesteia în afara amplasamentului.
Aceasta apare uneori chiar in zona drumului judetean, pe partea carosabila sau
atasata de podurile existente.
În restul traseului sunt sectoare cu retea electrica de medie tensiune pe stâlpi de
electricitate din beton care necesită relocare. Sunt necesare sondaje de identificare exactă
a traseelor canalelor electrice și elaborarea documentației necesare pentru mutări –
protejări rețele electrice
g) posibile obligatii de servitute:
 este posibila necesitatea amenajarii unor variante de ocolire
h) conditionari constructive determinate de starea tehnica si de sistemul
constructiv al unor constructii existente in amplasament, asupra carora se vor face
lucrari de interventii, dupa caz:
 existenta in amplasament de conducte petroliere, retele electrice si utilitati
i) reglementari urbanistice aplicabile zonei conform documentatiilor de
urbanism aprobate – plan urbanistic general/plan urbanistic zonal si regulamentul
local de urbanism aferent:
 UAT-urile traversate de acest drum au PUG-uri proprii si se va solicita aviz de
la primarii.
j) existenta de monumente istorice/de arhitectura sau situri arheologice pe
amplasament sau in zona imediat invecinata; existenta conditionarilor specifice in
cazul existentei unor zone protejate
 nu exista monument istoric pe amplasament;
 terenul nu este grevat de servituti si nu se afla in zona de protectie a
monumentelor;
2.3. Descrierea succinta a obiectivului de investitii propus, din punct de vedere
tehnic si functional:
a) destinatie si functiuni:
 drum judetean DJ 102I;
 lungimi aproximative:
6
Tronson I - km 37+620 – km 50+924, L = 12,290Km.
Tronson II - km 49+910 – km 52+385, L = 12,675Km;
b) caracteristici, parametrii si date tehnice specifice, preconizate:
 suprafata exacta afectata de lucrarile de drum si scurgere ape, va rezulta in
urma finalizarii proiectului tehnic, dar va respecta cerintele din Certificatul de Urbanism.
c) nivel de echipare, de finisare si dotare, exigente tehnice ale constructiei in
conformitate cu cerintele functionale stabilite prin reglementari tehnice, de
patrimoniu si de mediu in vigoare:
 se vor respecta cerintele de calitate conform ultimelor legi si normative
tehnice in vigoare (cerinte de rezistenta si stabilitate, siguranta in exploatare, securitate la
incendiu, igiena si sanatatea oamenilor, refacerea si protectia mediului, etc).
 sa asigure durabilitatea si siguranta traficului rutier.
 execuție parcari sau zone de oprire pentru linistire.
d) numar estimat de utilizatori:
 in functie de inventarul traficului.
e) durata minima de functionare, apreciata corespunzator destinatiei/functiunilor
propuse:
 in conformitate cu durata normala de functionare de 20-30 ani, potrivit din
clasificarea mijloacelor fixe utilizate in economie si duratele normale de functionare ale
acestora, care corespund cu duratele de amortizare in ani, aferente regimului de
amortizare liniar.
f) nevoi/solicitari functionale specifice:
Se doreste realizarea urmatoarelor specialitati :
- Studiu de fezabilitate (S.F.) ;
- Studiu de trafic;
- Expetiza Tehnica (A4B2D, Af, A7)
- Studiu geotehnic verificat la cerința Af ;
- Studiu topografic vizat OCPI ;
- Studiu Hidrologic și hidraulic ;
- Documentatie necesara in vederea exproprierilor ;
- Documentatie pentru scoaterea din circuitul forestier
- Studiu de coexistenta retea electrica
- Documentatie necesara relocare de utilitati.
7
- Documentație tehnică pentru obținere Certificat de urbanism, avize și acorduri
aferente acestuia
Acestea vor avea ca scop:
 realizarea unui drum judetean accesibil in orice anotimp al anului;
 ridicarea drumului judetean la o clasa tehnica superioara (IV);
 asigurarea gabaritelor la poduri si modernizarea lucrarilor de artă conform
clasei tehnice a drumului județean
 dimensionarea sistemului rutier la trafic de perspectiva;

 protejarea drumului județean împotriva inundatiilor si al viiturilor;
 indepartarea apelor pluviale de pe partea carosabila.
 Realizarea de lucrări de stabilizare versanți împotriva alunecărilor de teren și
a eroziunilor
g) corelarea solutiilor tehnice cu conditionarile urbanistice, de protectie a
mediului si a patrimoniului:
 nu exista conditionari deosebite din punct de vedere urbanistic.
 documentatia va respecta cerintele privind protectia mediului si conditiile
impuse prin aviz.
h) stabilirea unor criterii clare in vederea solutionarii nevoii beneficiarului:
 se va proceda la elaborarea fiecarui document, conform etapelor identificate
in nota conceptuala.
2.4. Cadrul legislativ aplicabil si impunerile ce rezulta din aplicarea acestuia:
Documentatia va respecta Legea 50/1991 actualizata si HG 907/2016 – elaborarea
proiectelor pe faze de proiectare potrivit continutului cadru al documentatiilor tehnicoeconomice
aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice.
De asemenea documentatia va respecta legile si normativele impuse in caietul de
sarcini intocmit in vederea achizitiei publice.
Aprob
Beneficiar,
Consiliul Judetean Prahova, Consiliul Judetean Brasov,
Presedinte Bogdan Toader Presedinte Adrian Vestea

RaduG

Așa cum bine ați intuit mai sus, va fi vorba de un drum turistic și local/județean, care va servi la dezvoltarea zonei, și doar accidental, la un ambuteiaj de 4 ore la Comarnic, ca debușeu de 2 ore în loc de 4 pentru DN1. Și da, nepractic la declivitățile existente, pentru trafic greu.

dr4qul4

nu poate fi o alternativa pt DN1. Niciodata. La baraj, daca ai coloana de masini se blocheaza totul. E de ajuns unul sa nu fie atent la pornirea in rampa si gata tamponarea. Odata cu ea si blocajul complet.
Mai e si campingul din coada lacului unde si acum se produc ambuteiaje. Adaugam 1000 de masini si acolo facem Pastele
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

zeckesan

Salut, mi-am făcut contul pentru a comenta pe subiect, vă citesc de mult. Bine v-am găsit.
Cunosc foarte bine zona Câmpina - Valea Doftanei și situația DJ 102I. Pe foarte scurt nu poate ajuta aproape deloc DN1 la nevoie, a menționat foarte bine @dr4qul4. Câteva lucruri care trebuie spuse pe subiect


  • zona barajului propriu-zis se umple și blochează în fiecare week-end, opresc foarte mulți la poze și nu au suficient spațiu să parcheze
  • zona camping-ului este deseori arhiplină, se parchează pe ambele părți ale drumului pe mai bine de un km, începând de la podul peste lac și mult după parcarea de la camping (totodată, zona de camping se dezvoltă în continuare, chiar acum se construiește o cabană/restaurant acolo din ce am înțeles)
  • urcarea de la baraj este îngustă și cu serpentine; spectaculoasă, era folosită foarte des pentru shooting-uri auto pe vremea când existau reviste de profil, dar se circulă cu 5km/oră de fiecare dată când apare un autobuz/camion în peisaj (în zonă se exploatează lemn)
  • toată zona din aval de baraj, de pe malul Doftanei, este foarte populară pentru camping/grătare pentru localnici dar și pentru turiști din București și alte zone relativ apropiate
  • în Valea Doftanei sunt case pe aprox. 10km neîntrerupt, drum sinuos de munte, fără posibilitate reală de modernizare
  • astăzi, dacă vrei să vii din DN1 și să mergi spre Valea Doftanei trebuie să treci prin Câmpina, oraș care suferă deja din cauza traficului mai ales în week-end; pentru că nu are centură pe est tot traficul din Valea Doftanei/Brebu/Telega etc. (zonă turistică, foarte multe pensiuni și case de vacanță) intră prin oraș; există un proiect pentru ocolitoare pe Est despre care se vorbește de 10-15 ani și apare și în PMUD Câmpina (http://www.primariacampina.ro/wp-content/uploads/2018/11/PM_Campina-FINAL-dupa_CP.pdf), dar nu știu dacă a trecut vreodată de stadiul de gogoașă electorală

Dacă va fi modernizat drumul cu scopul de a dezvolta zona și ar rămâne turistic & de interes local/județean cred că este o investiție binevenită; dar dacă scopul va fi să ajute DN1 nu prea văd cum poate să facă asta. În niciun caz în configurația și condițiile actuale, fără investiții mari în punctele esențiale și cu opoziție din partea comunităților locale.

RaduG

Bine ai venit pe forum, observațiile sunt corecte, ca unul care cunoaște valea Doftanei din interior, sunt de acord cu ele. O să vă spun eu de ce cred totuși că dezvoltarea unei noi treceri peste Carpați ar ajuta.
Traficul pe valea Prahovei se aglomerează în weekend, când un procent bun din cei care merg acolo se duc doar pentru un grătar sau o plimbare, iar Valea Prahovei în sine nu e neapărat o destinație. Dacă Valea Doftanei ar prelua fie și doar o parte din traficul de ,,grătar", hai să-i spunem așa, și s-ar dezvolta în zona platoului de la cota 1000 și mai sus la păstrăvărie o zonă cu capacități de cazare serioase și mai ales accesibile tot timpul anului - care este unul din dezideratele proiectului, coada de mașini pe DN1 ar fi mai scurtă și astfel traficul mai lejer.
Momentan dacă faci 2-3 drumuri până la cota 1000 schimbi un rând de pivoți, aștfel încât marea majoritate a lumii se oprește ori în poiana lui Grigorescu, ori pe malul lacului de acumulare Paltinu.
Dacă mai combini asta și cu unele proiecte de stațiuni de ski la care tot visau niște dezvoltatori mai sus pe munte, dar care erau nefezabile din cauza lipsei infrastructurii, în viitorul apropiat Valea Doftanei ar putea atrage volume importante de turism de weekend, mai ales bazându-se pe păstrăvării și celebrul festival al cașcavelei.

vancouver

Exact asta am propus si eu intre altele (acum cateva luni). Sa apara si alte destinatii cu potentia de gratare / camping / mountain-bike / drumetii (iarna sanius, partii ski de 100-200m pentru copii si incepatori). De exemplu propun inca o data zona de dealuri inalte / munti scunzi din spatele orasului Moreni. O zona superba, impadurita, actualmente cu f. putine pensiuni (dar exista deja), cu paduri majoritar de foioase.

O plimbare prin acele paduri ar putea fi superba vara si imediat dupa ce ninge si iarna.

Avantaj imens: durata drumului de la Bucuresti este cu 30-40 de minute mai redusa fata de Valea Prahovei, de la Ploiesti stanga spre Moreni. Clar descongestioneaza DN1 pe zona problematica.

O strategie de investitii ale statului ar putea avea cateva obiective:
- drumurile principale de acces reabilitate si asfaltate
- drumurile forestiere din padure pietruite si largite pana la punctele de parcare
- create 20-30 de parcari mari de 100-200 de locuri. De aici poteci de drumutie spre poiene sau zone de gratar.
- gandite de la bun inceput locurile in care privatii vor avea voie sa dezvolte cabane / restaurante / puncte de vanzare produse artizanale si locale
- gandite 5-10 zone in care privati vor putea (daca doresc) sa dezvolte parcuri tematice. Exemplu: de cățăreare sau pentru copii gen dino parc sau cu animale (gradini zoologice in aer liber, cu animale locale: cerbi, bizoni, porci mistreti, vulpi, ursi, bizoni - evident in conditii de semi-libertate, cu tarcuri de mai multe hectare - de ex. am fost in Germania intr-un astfel de parc si te puteai plimba liber printre cerbi pitici si caprioare. Se numesc wildpark sau wildlife park. In jurul Frankfurtului, pe o raza de 100 km, sunt 13 astfel de parcuri de animale salbatice ! si nu e nici un mare munte pe aici) sau Muzeul Satului poate sa faca in zona un punct de prezentare cu 10-15 case din zona...

In final un intreg domeniu de recreere si distractie in padure, cu reclama facuta pe masura ce se concretizeaza. La doar 1:30 de Bucuresti si cu sansa de devoltare pentru o zona saraca!

PS. Si implicata si biserica, facuta o manastire noua, superba, gen Bârsana: https://www.slideshare.net/zsoltslideshare/manastirea-barsana-3090934
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

zona Moreni nu e interesanta pentru bucuresteni. Trebuie o zona unde sa gasesti zapada toata iarna. Si unde sa poti face o partie de ski.
Candidate mai bune sunt:
- jud Buzau - lacul Siriu
- jud Dambovita (Moroeni)
- La nod de Campilung Muscel- ZOna barajului Rausor, de unde ai 2 vai cu expunere nordica si munti care ajung la 1800-2000m. Asta la 3-4 ore de Bucuresti

Dar ca sa faci o zona turistica de la (aproape) 0, trebuie sa investesti serios.
Eu unul cred ca PiSI va deschide noi destinatii montane "de weekend". Practic ar putea sa apara oriunde intre Salatrucu si Boita dar in acelasi timp va facilita accesul catre Valea Lotrului unde avem deja infrastructura turistica (Voineasa si Vidra-Transalpina).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist