Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

@naivu, in lumea civilizata orice rau care trece printr-un oras se canalizeaza si se face o frumoasa PROMENADA pe marginea lui, cu bancute sa te uiti cum curge apa.

Pur si simplu suntem indobitociti de perioada comunista si de dupa, in care nu s-a facut mai nimic, si descoperim de la zero niste lucruri. Ni se pare mare lucru sa facem tuneluri (rutiere, feroviare), ne intrebam daca avem voie sa ne atingem de albia raului, ne intrebam daca putem face autostrada prin padure, ne coim sa facem tunelul de metrou fie si un centimetru mai mare decat l-a facut Ceausescu (in conditiile in care TBM-urile pot sapa si galerii de 6 ori mai mari ca diametru!).

Avem un complex de inferioritate incredibil, parca suntem batuti cu parul.

Cum puii mei sa nu se poata. Da Senna la Paris, Mainul la Frankfurt, Rinul la Köln, Elba la Hamburg sau Dunarea la Budapesta ce debit au? Hai sa luam Parisul: pe ambele maluri nu doar o strada, ci strazi pe mai multe nivele, inclusiv ingropate. Pe un mal circula trenurile in subteran (sub strada) si de asemenea o linei de metrou si exista alte metrouri care subtraverseaza raul...

Orice rahat de investitie discutam, prima reactie: n-avem bani. Adica in orice situatie prima data ne punem singuri piedica.

Deci frate, despre ce discutam? Avem cu totii bete in cur?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Iar incepi sa propui orice proiect, oricat ar costa, doar sa nu fie autostrada pe langa Busteni asa cum ar trebui adica prin tunel pe sub Zamora?

naivu

^+^^, cred ca s-au strecurat niste confuzii. Nu tin minte ca vreunul din noi trei sa vrea autostrada altfel decat prin tunel pe sub Zamora. Chiar cu A alaturi, Busteni tot ar avea nevoie de o centura ca si Sinaia (traficul local si intre statiuni va ramane destul de mare). Varianta semiingropata in albia raului este propusa pt centura, nu pt A; chiar as vrea sa se faca si chiar ar fi frumos sa transforme zona aceea intr-un parc, iar semiingroparea ar ajuta la atenuarea zgomotului.
Intrebarea nu este daca se poate face (cu suficienti bani se poate construi aproape orice aproape oriunde) ci cat de mult va ridica pretul proiectului cei 140+cm pe care ii poate atinge raul Prahova la Busteni si daca pretul va fi acceptabil pt o investitie in Busteni (care nu este totusi o localitate de importanta majora)?

pasadia

Nu, eu personal nu cred că va fi nevoie de altă investiție majoră în afara de autostrada. Nu știu de unde ai tras tu concluzia că SIGUR va fi nevoie de centură la Bușteni, dar îmi permit să nu fiu de acord. Din contra, dacă se dorește vreo investiție majoră, atunci ea trebuie făcută în niște P&R in dreptul nodurilor și transport public serios intre stațiuni.

vancouver

^ Pai fiecare are parerea lui - cu care poti sau nu sa fii de acord. Dar nu-l obliga pe om sa-si schimbe parerea.

Si eu cred ca - pe langa A3, care clar trebuie facuta cat mai urgent - va fi nevoie si de o mutare a DN1 din mijlocul localitatii Busteni prin alta parte. In caz contrar exact ce se agita unii si altii aici ca e o bataie de joc la adresa urbanismului si a oamenilor din localitate, va continua in acelasi mod.

Pe de alta parte stim ca nu exista nici o intentie la nivelul autoritatilor in acest sens, deci nu are rost sa ne agitam prea mult.

Eu raman la parerea ca ar fi utila o canalizare a raului Prahova, asa cum s-a canalizat Dambovita in Bucuresti, dar evident respectand proportiile. Ca pe malul noului canal artificial (sau pe ambele maluri) poate exista o cale rutiera si o zona de promenada. Daca vor exista 2 strazi noi (deci pe ambele maluri) + actualul DN am avea deja 3 strazi paralele pe directia nord-sud si probabil suficient pentru perioada de dupa finalizarea autostrazii. Eu personal as fi facut una din aceste strazi de pe malul raului canalizat sa fie complet denivelata (strada sa fie denivelata) si astfel sa preia rolul lui DN1, care sa dispara astfel din centru. Asa vad eu cum poate rasari o statiune curata si prietenoasa cu mediul si cu omul, fara zgomot de masini, fara noxe in centru, cu pietonul pe primul loc, etc...

Repet, asta e parerea mea si nu o sa mi-o schimb! Nu vrea sa conving pe nimeni ca e cea mai minunata idee din lume, dar o prezint public si poate ca sunt si altii care o sa gaseasca ideea ca fiind buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Ideea e ca tu lansezi o multime de idei pe tema vaii Prahova. Si acest model este agreat si incurajat exact de cei care in trecut au sustinut in mod destul de clar ca NU este nevoie de autostrada (da, ma refer la Baiazid). Si poti tu sa afirmi cat vrei ca esti de acord cu ideea nevoia constructiei autostrazii pe VP, cat timp tu (sau altii, pe forum sau prin institutii) vor insista pentru alte solutii si alte investitii (utile sau inutile) nu faceti decat sa incurajati amanarea momentului inaugurarii autostrazii.

Si da, nu ma intereseaza sa iti schimb opinia. Tot asa cum tu nu o vei schimba pe a mea, aceea ca de fapt tu nu ti-ai dori constructia CoBra (din diverse cauze, principala fiind aceea ca ai prefera ca banii necesari sa fie investiti in alte proiecte de autostrada).

stangabriel

Tocmai am discutat azi la un control pe amplasament la un client, cu o doamna de la Ape Prahova, asteapta documentatia pentru A3 pe valea Prahovei. Au avut pana cum 8 variante, inclusiv jumatate din traseu Autostrada peste raul Prahova in zona de deal si munte.

Ea personal nu doreste o interventia masiva asupra albiei, insa avand in vedere numarul de microhidrocentrale, indiguiri, fapte ce au dus la antropizarea raului, sa zicem ca nu se vor opune vehement la o varianta de mijloc, una de interventie asupra raului.


Calin88

Pe A3 nu vor exista noduri la N de Sinaia si undeva intre Busteni si Azuga? Daca e asa, traficul de tranzit prin Busteni va fi 0, deci la ce ar mai fi nevoie de o centura?
In conditiile in care acum avem un guvern care se pare ca are A3 printre prioritati si intentioneaza sa prioritizeze centura Busteni, ce sens ar avea sa construim in acelasi timp o centura pe autostrada si o centura pe profil de DN pentru o localitate care are vreo 10.000 de locuitori si nu are nici industrie?

vancouver

@pasadia, tu nu poti sa-mi spui mie ce cred eu. Tu vrei neaparat sa arati ca eu cred ca nu trebuie A3 si alte idei pe care tu vrei sa le cred eu, ca sa poti sa ma combati.

Ceea ce cred eu, este doar ceea ce vreau eu, nu ce vrei tu. Iar ceea ce crede Mihai Craciun nu este ceea ce cred eu, chiar daca vrei tu neaparat sa ne amesteci (asa cum ma contrez cu tine, ma contrez si cu Mihai Craciun, inclusiv legat de unele aspecte pe Valea Prahovei).

Pe de alta parte faptul ca exista oameni care nu doresc autostrada pe Valea Prahovei, este un fapt si trebuie sa-i respectam. Chiar daca au o parere diferita, nu inseamna ca sunt paria sau ca e ceva inadmisibil.

Deci te rog sa ma respecti si pe mine, si pe Mihai Craciun.

------------------

Inca o data ca sa fie clar:

In 2018 am publicat un articol oficial, pe care il stii prea bine. Acolo scrie negru pe alb ca eu doresc sa se faca A3 pe Valea Prahovei. Fiind de meserie stiu insa cat va dura aceasta autostrada peste munti (ca. 15-20 de ani din momentul inceperii unui SF serios). Ca atare am cautat solutii pana trec cei 15-20 de ani. Sigur, e si asta o teorie (stupida dupa parerea mea), cum ca facand anumite imbunatatiri, nu o sa mai fie necesara autostrada. Teoria mea este ca, a nu face nimic = bataie de joc.

Si da, Mihai Craciun considera gresit sa treaca o autostrada pe Valea Prahovei, el este un fan al trenului si ar dori sa fie interzise complet masinile intr-o zona turistica asa de frumoasa. Are clar pata pusa pe toti cocalarii de Bucuresti, care vin cu masina pana-n varful muntelui. El vrea liniste si nu zgomot de fond de camioane noaptea (inevitabil cu autostrada), vrea aer curat si nu aer combinat cu noxe. Si sustine ca autostrada nu va rezolva blocajele turistice, ba mai rau, le va amplifica - si in final tot la interzicerea masinilor in statiuni se va ajunge.... asa ca e stupid sa se faca autostrada. Pentru camioane se poate face prin alta parte autostrada, nu fix pe Valea Prahovei.

Eu in schimb cred ca traim in democratie si conteaza ce crede masa de oameni. Si masa de oameni crede ca autostrada rezolva orice in lumea asta, boli, saracie, etc... Deci nu te poti opune in democratie constructiei A3 pe VP. Deci EU CRED CA A3 TREBUIE FACUTA PE VP (pentru a multumi masele). Chiar daca poate ca ulterior o sa ne para rau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Kimi

Eu as face un experiment pentru un weekend. :)

1. tren gratuit Gara de nord - VP, cu garnituri suplimentate la maximum
2. taxa consistenta de intrare la Comarnic cu SMS/camere pentru autoturisme.
*Se scuteste daca iesi in X ore dupa Predeal (adica tranzitezi) sau esti localnic.

Taxa de intrare auto ar acoperi gratuitatea oferita pe tren. Bine, nu stiu exact cum se poate implementa birocratic chestia asta, dar as fi curios de efectele asupra traficului rutier.

TVlad

M-am intors luni pe la prinz catre Bucuresti fara sa consult Google Maps in prealabil. Admiram peisajul de primavara, drumul liber inainte si dupa Predeal si ma gindeam "uite dom'le ca viata poate fi si frumoasa, pe Valea Prahovei". Bam! Inainte de Azuga, dop total. O ora si jumatate pina sa trecem de Busteni. Si Prahova curgea mai repede decit coloana de masini. Ce o fi? Podul din Azuga? Nu, nu e restrictionat la o banda pe sens, au deviat cumva ca se circula in ambele sensuri. Un accident? Nu. Treceri de pietoni in Busteni? Nu. Sint si in Predeal si totusi se circula bine. Dinspre Piriul Rece nu au venit multe masini incit sa depaseasca capacitatea drumului. Nimeni nu a parcat lateral in Busteni, nimeni nu a virat la stinga.

Pina la urma misterul s-a elucidat: s-au apucat sa frezeze si sa reasfalteze drumul ziua in amiaza mare. Cind am ajuns eu acolo nu era nici un utilaj la lucru dar probabil apucasera sa il retraga si de asta la un moment dat s-a fluidizat circulatia. Am stat aproape o ora pe loc la intrare in Azuga si pina la iesire din Busteni am mai facut 30 de minute.

Trebuie sa renuntam la ideea taxarii ca metoda de a dirija comportamentul oamenilor. Sintem deja intr-o spirala ascendenta a taxelor care nu face decit sa ne saraceasca tot mai mult, sa primim tot mai putin pentru tot mai multi bani. Nu mai pledati pentru taxe mai mari pentru ca autoritatile sint foarte receptive...

Nu stiu ce costuri in spate sint insa realitatea e ca o calatorie cu trenul e mai scumpa decit cu masina, mai ales pentru grupuri mai mari de doua persoane. Propun, in loc sa ii taxam pe automobilisti, sa scadem taxele si costurile pentru tren. Daca nu se poate, asta este. Unii vor merge cu masina asumindu-si riscul de a sta blocati in trafic, altii vor alege trenul. Nu e normal sa dicteze statul cetateanului ce alegere sa faca. Datorie statului e sa asigure premizele concurentei corecte.


florin74

Ce spirala ascendenta a taxelor?????.
Cat sa mai coboare taxele? Noi, proprietarii de masini si utilizatorii de infrastructura rutiera platim foarte putin comparativ cu restul din Europa (impozite, rovigneta, taxe parcare, accize), se aloca foarte multi bani comparativ cu feroviarul, in schimb taxele de utilizare a infrasturcturii feroviare sunt foarte mari, si fondurile alocate de la bugetul de stat sunt infime.
Astea sunt povesti libertariene... Realitatea veniturilor la bugetul de stat ne arata adevarul crunt, inclusiv prin comparatie cu vecinii nostri, ca incepem sa devenim un offshore fiscal.
Ca nu mai avem ce sa scadem... doar sa extindem baza de impozitare si sa crestem. Daca vrem o infrastructura corecta, nu numai de transport.
Scuze off topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Calculase mai demult frunzaverde costul energiei electrice pentru transportul unui calator din Bucuresti catre Valea Prahovei: era cam 1 leu. O mai fi crescut de atunci dar ordinul de marime tot pe acolo e. Deci din pretul de ~40lei al unui bilet, 39 lei reprezinta alte cheltuieli. Cum e posibil asa ceva? Cit de umflate pot fi? Chiar nu e loc de scadere prin optimizare?

A propos de veniturile la bugetul de stat: daca pe astea mici pe care spun ca le avem nu sint in stare sa le cheltuiasca eficient, de ce ar fi mai eficienti cu unele mai mari?

dr4qul4

@Kimi, vad ca ai idei, asa ca te rog sa detaliezi modul de incasare si returnare a taxei, si mai ales cel de sanctionare a celor care nu platesc!
De preferat ar fi sa fie un mod fara bariera ca o sa ajungem sa blocam cu totul VP.
Si daca o sa propui camere si amenzi, sa propui si modificarile legislative necesare. Nu de alta, dar traim in tara in care nu avem nici un radar fix. Iar amenzile date de camerele de rovinieta nu se prea platesc sau ajung la "fostul proprietar".

legat de tren...Bucurestenii care ar alege trenul, il folosesc deja. Am cunoscuti care lasa masina la Campina si iau trenul de acolo. Dar acestia sunt cei care merg de obicei doar 1 zi (se intorc seara).
Pentru restul trenul nu este o solutie. Multi au copii (si automat tone de bagaje dupa ei) sau merg acolo sa faca un gratar (cazati la o pensiune cu toate proviziile luate din Bucuresti). Sau mai e si cazul in care vrei sa faci o drumetie (cu dormit la cabana sau la cort) si atunci preferi sa mergi cu masina pana unde se termina drumul forestier.

Asa ca puteti pune voi cate trenuri gratis vreti, tot in coada la Nistoresti ne gasiti (ma rog, eu prefer drumul prin Secaria). Totul e sa fi pregatit sa faci 2-3 ore in plus pe drum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist