Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

^^ Mie imi place zona Moreni si nu vreau partie de ski. Si repet, am in jurul meu in Germania 13 parcuri de animale salbatice + unele animale din lume (deci zoo in padure), vreo 5 parcuri de aventura (de catarare etc), mai multe parcuri de distractie pentru copii. Nu e nici un munte semnificativ (cel mai inalt are 700m si mai e unul de 900m la vreo 2 ore de mers cu masina, unde exista si partii). Si se poate merge foarte bine si iarna la plimbare. Nu toata lumea din Bucuresti vrea sa schieze cu orice pret. Si nu e nevoie de multe pensiuni si restaurante, ca sa spui ca afacerile nu merg, ca nu au incarcare tot anul. E vorba in principal de poteci amenajate prin padure, care nu au nici un cost de intretinere si nu sunt afaceri.

Ceea ce spui tu este cu gandul la cum sa functioneze eventuale afaceri (cazare, mancare), dar eu nu ma gandesc la asa ceva. Eu iti spun ce-mi doresc eu si unde m-as duce cu placere, fara sa stau acolo peste noapte. Ca marea problema asta e: cei care se duc doar 1 zi sau 2 pe VP. Ei sunt cei care aglomereaza exagerat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M


vancouver

In Germania focul deschis este interzis in padure (dar exista exceptii, ca la orice lege - necesita aprobarea pompierilor si altor autoritati). Un foc deschis este permis numai la o distanta mai mare de 100m de marginea unei paduri (si evident nu in mijlocul lanului de porumb uscat - deci preferabil pe marginea unui parau, la ceva distanta de padure - un copac singular sau ceva tufisuri la rau nu se pun). In principiu cine vrea gratar in Germania o face pe o proprietate privata si are pregatita o galeata cu apa sau un sac cu nisip, daca nu e langa o sursa de apa curenta. In general gratarul in aceste parcuri este interzis, cu exceptia cazului ca exista un loc special amenajat si cu aprobarile de rigoare. In parcurile orasenesti din Frankfurt sunt locuri special indicate pentru gratar. De regula pe zone cu gazon.

Daca exista asa o cerere in Romania, se pot amenaja bancute si mese de lemn, aproape de o apa cu panou scris ca fiind loc de gratar, la distanta suficienta de padure. Toate astea indicate pe o harta cu puncte de interes din zona, cu locuri de parcare etc. Trebuie un pic de organizare.

Cam orice parc (wild parc sau de alta natura) are un restaurant (sau mai multe) si unele au si gratare / grill cu foc, si poti cumpara fripturi sau carnati la gratar. Depinde si ce se cere.

Uite harta unui parc pe care-l recomand:


Este in mijlocul nimicului, la Weilburg, in nordul landului Hessa. In jur sunt doar sate si orasele mici. Intre activitatile din parc se numara: "vizite in grup organizat cu foc de tabara". Ce mi-a placut mie cu totul si cu totul deosebit fata de altele, expozitie de ciuperci pe marginea unei poteci. Plus ca mergi efectiv printre caprioare, inclusiv cerbi de talie mica (fara gard intre oameni si animale). Am mancat niste carnati din carne de porc mistret la gratar, grozavi (sotia zicea, ca la bunicii ei la tara, in Moldova).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Daca vreau mici de la restaurant am variante la 5 minute.
Pentru noi activitatea principala e de a face gratar si de a stropi activitatea cu alcool. Mancatul e doar un avantaj secundar.
La fel ca taiatul porcului. Sa nh-mi spuneti ca de Craciun cumparam porc viu pentru carne proaspta! Pot sa bag mana in foc ca o facem pentru parlirea lui si pt degustatul de la fata locului. Americanii fac burgeri pe grătar pe gaz, noi avem nevoie neaparat de carbuni/lemne.
Asadar, oriunde s-ar face noi destinatii de weekend, sa faca bine sa aiba locuri destule de gratar. Si sa aibe si variante de trasee usoare pt plimbarea de a 2-a zi. Pentru reveneala :))
PS. La un moment dat erau gratare in parcul Vacaresti (partea de est a Tineretului).  Erau vreo 20 de locuri, dar daca vroiai loc tb sa ajungi acolo la 5-6 dimineata in weekend. Asta in condițiile in care 10 minute distanta ai terase cu preturi decente.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mikidutzaa

Quote from: rt25 on June 05, 2021, 09:16:33 AM
De banii astia indulceam niste curbe pe DN1A si ieseam mai castigati, cred ca ne permiteam inclusiv tunelul propus de vancouver pe sub Pasul Bratocea (castiga cel putin 15min si o gramada de motorina un TIR care evita cele 20 de serpentine din pas).

Nu era simplu nici pe DN1A, nu rezolvai mare lucru fara un drum nou incepand de la Maneciu care sa ocoleasca satele interminabile pana la Ploiesti. In Valeni am prins tot timpul blocaj complet in ultima vreme cand am mai fost.

Calin88

@mikidutzaa

Mai sunt si trecerile de nivel cu CF Ploiesti-Maneciu. Daca e o coloana mai mare de camioane si ai ghinionul sa prinzi o bariera pentru un tren care merge in aceeasi directie ca tine, o sa prinzi toate cele 4 bariere.
Apropo de DN1A, de cand e inchisa total VP pentru camioane din cauza podului de la Azuga, e un trafic foarte mare de camioane pe acolo; deja nu mai e alternativa pentru DN1 Brasov-Ploiesti.

rt25

^^
Ideea era ca de zecile de milioane de lei (parca estimau chiar spre 25 milioane de euro doar asfaltarea) aruncate pe drumul forestier prin Pasul Predelus, sigur ameliorai cateva puncte critice pe traseul DN1A, nu ca rezolvai cu totul DN1A.

E vorba ca DJ-ul prin Pasul Predelut sa evite Valea Prahovei, ori pe acolo e un drum mai greu decat pe DN1A, deci nu rezolvi nimic.

Asa ca de 25 milioane, macar sa ameliorezi alternativa. Indulciri de curbe, a 3-a banda unde se poate sa depasesti, semnalizare mai buna in localitati, trecerile la nivel automatizate si inlocuite sa nu mai rupi masina/tirul in ele etc.

Ca dupa alea 3 h si 20 min de la Bucuresti la BV pe DN1A sa nu simti ca ai muncit o zi intreaga.

mikidutzaa

Dupa ce fac si centura la Campina portiunea nasoala de pe Valea Doftanei e mult mai scurta decat DN1A - in loc sa dai in Maneciu dai in DN1 la 4 benzi.

vladioan_bv

vancouver? ce sa ti placa la zona Moreni? sunt relativ din zona, dar habar daca am ce iti place la ea.. e total moarta, la fel si imprejurimile. Valea Doftanei e total altceva

dumbravaandrei

E doar un potential frumos la Moreni care necesita multa energie, mult timp si multi bani pana faci ceva atractiv pe acolo.

vancouver

Imi place padurea. Imi place sa ma plimb prin padure. De exemplu pe platoul Bucegi, unde nu e vegetatie sau doar extrem de scunda, mie nu-mi place.

Imi place ca nu e nevoie de nici o autostrada
, de nimic pentru a ajunge de la Bucuresti la Moreni. Totul este liber si accesibil deja. Ca e clar ca nu o sa mearga puhoaie puhoaie oamenii, ci e vorba doar de o alternativa pentru cateva mii sau zeci de mii, dar suficient ca sa se mai elibereze din aglomeratia de pe VP. Distanta mai scurta, timp mai scurt pe drum, drum liber.

Acum concret nu-mi place nimic acolo. Dar stiu ca in alte parti ale lumii pe dealuri de 400-600m inaltime functioneaza o groaza de drumuri prin padure, de parcuri de aventura si recreere, de distractie pentru copii etc. Eu stiu ca se poate. Statul nu trebuie sa construiasca nimic altceva decat sa refaca niste drumuri (ceea ce oricum trebuie sa faca si oricum costa doar fractiuni din costurile altor masuri pe Valea Prahovei) si sa traseze un plan general, in care sa indice punctele in care se pot construi diverse atractii de catre privati. Daca nici un privat nu face, asta e, ghinion. Nici o pierdere.

Daca nu ai nici un plan, batalia e din start pierduta. Daca ai un plan de regula castigi. Tot ce trebuie facut e un plan.

Eu stiu ca pentru 99% dintre voi vorbesc fabulatii. Dupa parerea voastra am fabulat si cu crearea unei zone de promenada pe malul raului Prahova prin Busteni (ceea ce exista prin 99% dintre statiunile din lumea asta, in Romania pare imposibil...). Stiu ca dupa parerea voastra trenuri prin Bucuresti e o fabulatie, ca si trenuri tip S-Bahn interurbane (desi in orice alt oras european toate astea exista de mult si sunt cheia dezvoltarii sanatoase a orasului...). Stiu ca dupa parerea voastra am fabulat cand am propus in 2011 o retea de HSR pana in 2060, la care trebuia cam de prin 2021-2022 sa incepem sa lucram - si WOW, daca acum aveam planul gata facut pentru HSR Brasov-Sibiu-Deva, cum am propus eu atunci , da se putea baga pe PNRR, ca e exact ce trebuie in directia verde... Da stiu ca fabulam in 2012-2014 cand URLAM aici pe forum: oameni buni, se termina exercitiul financiar de autostrazi 2007-2013 si incepe 2014-2020 si NU AVEM PROIECTE... am fost total si complet ignorat. Inclusiv de marele maestru @Ionut, inclusiv de @Catalin Drula, care era activ atunci pe forum, inclusiv de toti. Ne-am trezit ca din morti in 2016 ca nu avem proiecte si am demarat repede repede diverse chestii cu SF-uri vechi, numa ca sa avem ceva (gen CraPi). Abia acum avem in sfarsit gata ceva nou de lansare: A7. In loc sa fi fost gata de lansare in primul an din ciclul 2014-2020, A7 e gata in primul an de prelungiri.... Si de ce? Pentru ca toti desteptii imi replicau ca Pitesti - Sibiu inghite toti banii pe 2014-2020. SERIOS? INGHITITI-VA VORBELE ACUM!

Da, eu traiesc in alta lume si vad ce se poate face si cum se poate face eficient. Nu am avut pana acum nici o idee originala, proprie. Tot ce fac este sa va recomand sa COPIATI COPY-PASTE ceea ce in Europa de Vest functioneza!

La fel si la Moreni. Eu doar va recomand sa faceti ce fac prostii astia de nemti! Dar foarte bine, mirati-va si lasati-o asa cum e. Merge si asa, ca doar ne-am obisnuit cu ea...

PS. Ati vazut cum s-a dezvoltat ideea cu Delta Siretului? O balta cu tantari in mijlocul nimicului acum 10-15 ani. Si acum un loc frumos, care atrage turisti. Cu potential de dezvoltare foarte mare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

+1, vancouver. Dar e greu să vrei să faci ceva ce funcționează foarte bine în altă parte când tu nu ai văzut așa ceva. Când eram copil, am făcut miopie și credeam că văd normal. Abia când mi-a fost pusă pe ochi prima pereche de ochelari mi-am dat seama de diferență. Poate ar trebui ca unele persoane care au putere de decizie să meargă și în occident pentru schimb de experiență, dar pentru documentare și studiu și nu pentru plimbare pe banii statului, cum s-a făcut până acum. Deocamdată, în multe privințe am rămas la stadiul țăranului dintr-un sat uitat de lume care vede pentru prima oară o girafă și spune ,,animalul ăsta nu există".

Dagda

+1

Totusi consensul semi colectiv din anumite grupuri nu reprezinta un adevar absolut, mai ales cand factorul emotional isi spune cuvantul.
Multi de aici am ajuns sa ne interesam de mai multe lucruri tehnice tocmai ca urmare a unei pasiuni / alegeri emotionale, ci nu invers,  :D

dumbravaandrei

acuma, eu nu stiu cand e ultima oara cand ati calcat in Moreni, dar pana la a-l face destinatie turistica, de orice rang, trebuie rezolvate niste probleme socio-economice in zona. In special sociale (hai ca sa o dau pe aia dreapta... e un fenomen infractional fantastic acolo... nici politia nu prea se baga pe la Glod si in coada Moreniului).
Dincolo de asta, da.... este un potential fantastic acolo.

slartibartfast