Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

bgd77

Ma uit eu, daca nu a inceput altcineva. In seara asta o sa fie gata.

RaduG

Pe noul site CNAIR al autostrăzii Ploiești Brașov, la secțiunea ,,Soluții pe termen scurt" este o pagină dedicată ,,Măsuri privind sporirea siguranței rutiere și a capacității de circulație pe DN1 Valea Prahovei"
Citiți, vedeți clipurile, comentați vă rog: http://ploiesti-brasov.ro/index.php/2021/03/02/masuri-privind-sporirea-sigurantei-rutier-si-a-capacitatii-de-circulatie-pe-dn1-valea-prahovei/


vancouver

Pur si simplu oamenii astia nu inteleg niste lucruri fundamentale. Le-am explicat aici de n ori. Desi nimeni nu a fost capabil sa combata argumetele, cei mai multi "nu cred". Ori daca aici pe forum, cu argumente, nu se intelege ce sa ma astept de la niste proiectanti de moda veche de la CNAIR.

Cat de greu e de inteles principiul, ca punctul critic se afla acolo unde SE TERMINA ambuteiajul. De oriunde vii, ambuteiajul ala mare mare se termina dupa ce treci de trecerile de pietoni din Busteni si de intersectia cu Str. Grivitei, resp. str. Telecabinei in sens opus. Ai trecut de aceste 2 strazi s-a terminat, incepi sa mergi fluent si observi ambuteiajul de pe partea cealalta.

CAT O FI DE GREU DE INTELES?

La fel la Comarnic. Ai trecut de intersectia cu 101S, drumul spre Secaria, gata, s-a terminat. Mergi fluent. E chiar asa de greu de inteles ca acolo e buba? Acolo iar trebuie pasaj rutier subteran.

La Sinaia punctele in care sunt prevazute pasajele rutiere nu se blocheaza acum, sau dureaza cel mult cateva minute trecerea. Nu zic ca nu sunt utile, clar sunt. Dar nu se rezolva problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

punktnet

Fyi, am trecut prin zonă Marți la ora 13 spre Brașov și la ora 18 spre București.
Timpul de parcurs fiecare stațiune a fost în medie 4-5 minute cred. Viteza prin Bușteni a fost de 40km/h constant și se mergea foarte fluid. Seara a fost mai bine.


Just kidding.

bgd77

@cristi5

Am realizat masuratoarea. Cateva observatii:
- ca sa-mi fie usor, am numarat doar masinile care au trecut prin dreptul stalpului din centrul filmarii
- filmarea se intrerupe pentru cateva secunde in anumite momente, am incercat sa compensez pentru asta

Pe banda din stanga (sens Bucuresti - Brasov):
- 907 automobile (plus microbuze, dube, camionete)
- 7 vehicule mari (TIR-uri, autocare)

Pe banda din dreapta (sens Brasov - Bucuresti)
- 742 automobile  (plus microbuze, dube, camionete)
- 10 vehicule mari (TIR-uri, autocare)

In plus, de curiozitate si fiindca la cum am masurat unele autovehicule nu au intrat la masuratoare, am numarat numarul de autovehicule care au folosit intersectia care se vede in filmare, pe care eu am identificat-o ca fiind cu strada Fantanii:
- dinspre Bucuresti, facand stanga pe strada Fantanii: 86
- dinspre Brasov, facand dreapta pe strada Fantanii: 13
- de pe str Fantanii, facand dreapta spre Bucuresti: 62
- de pe str Fantanii, facand stanga spre Brasov: 14

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Multumim mult @bgd77!

Deci pe sensul cel mai solicitat sunt un pic sub 1000 de vehicule-echivalent pe ora.

Total pe ambele sensuri 1800, adica cu vreo 20-30% peste capacitatea unui 1+1

Dar daca nu ar fi obstacolele (pietoni, curbe stanga) acest nivel de trafic ar curge fara probleme.

Oricum metodologia este un succes! Ar fi bine sa gasim/alegem orele care credem ca sunt cele mai aglomerate si sa masuram atunci

vancouver

^ Capacitatea unui 1+1 este de 1800 vehicule pe fiecare sens. Deci 3600 adunate ambele sensuri (dar nu vad rostul unei astfel de adunari).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GAC

Din pacate statiunile montane au devenit un fel de statiuni de promenada. Majoritatea celor pe care ii vad prin acele statiuni nu prea au infatisare/echipament de oameni care vor sa urce sus la picior - macar asa o tura de 2-3 ore...
Cine merge la munte poate macar sa traverseze DN1 folosind pasajele denivelate.
De asemenea, drumul de la pensiune la restaurant poate fi facut la picior.
Nu vreau sa fiu antipatic, dar cea mai simpla solutie la DN1 in statiunile montane este:
1. New Jersey pe mijloc (implicit fara treceri de pietoni la nivel si fara viraj stanga);
2. Niste giratorii (cu raza mai mare preferabil) la intrare si iesire din localitati;
3. Informare publica;
4. Trenuri de weekend la CFR cu multe vagoane. Vad ca pe site CFR, care arata si componenta trenurilor, numarul de vagoane nu difera de la zile lucratoare la weekend. Sa nu uitam ca CFR are subventii de circa 1.1 miliarde RON si tot este pe pierdere. Asadar exista oportunitatea unor trenuri regio-express, preferabil directe Bucuresti-statiuni montane (fara alte opriri intermediare). Din pacate tariful IR este cam mare. Cu 3 oameni in masina, benzina de caciula (dus-intors) face mai putin decat un bilet dus cu IR, cu tot cu benzina arsa degeaba in ambuteiaj. Cu alte cuvinte CFR isi joaca rolul precum aktorii de pe A10.
Rezultat hopefully: diminuare trafic local (cei ce merg de la pensiune la restaurant cu masina mica) si eliminare conflicte de trafic intre pietoni si DN1.

cristi5

Quote from: vancouver on March 25, 2021, 12:37:21 AM
^ Capacitatea unui 1+1 este de 1800 vehicule pe fiecare sens. Deci 3600 adunate ambele sensuri (dar nu vad rostul unei astfel de adunari).

Scuze nu mi-am amintit corect capacitatea 1+1. Pentru un 1+1 fara separare de sens suedezii dau numai suma: 2600 pe ambele sensuri (pt ca pe sensul mai circulat vor fi depasiri).

Oricum daca socotim dupa standardul mai conservativ, avem aprox 1300 pe ora pe sens. Deci cu 1000 de vehicule echivalent, ora filmata e mult sub capacitatea drumului.

Stie cineva cand vine o ora mai apropiata de maxim? Poate duminica la intoarcerea de la schi? Pe la ce ora?

@vladioan_bv ne mai faci un film?

vancouver

@cristi5, nu exista nici un standard mai conservativ. Este pura observare. Capacitatea maxima se atinge la 80 km/h, atunci cand avem un card nesfarsit de masini, FARA PAUZE, fara timpi intre vehicule. Atunci pe o banda, egal ca este a unui drum 1+1 sau pe o autostrada (mers in ambuteiaj) trec ca. 1800-1900 vehicule pe ora. Asa rezulta de pilda pe o autostrada 2+2 capacitatea de 3600-3800 veh/ora.

1800 vehicule pe ora inseamna 30 pe minut, deci un vehicul la 2 secunde.

La viteza de 40-50 km/h cat se circula in localitate gen Busteni, capacitatea scade. Nu mai sunt 1800 de vehicule. Se duce spre 1200-1300. Pentru ca mergand asa de incet, nu au cum sa mai treaca la 2 secunde.

Cand ai stop-and-go, scade si mai tare, ca la "go" soferii pleaca mai lent si lasa mai mult loc intre masini, ajungi la 4 secunde intre masini. Asta am si masurat eu live pe camera din Busteni. La 20-30 de masini media a fost mereu in jurul a 4 secunde. De aici rezulta automat capacitatea de 900 de vehicule pe ora. Cea masurata de @bgd77 de altfel.

Cum in Busteni ai motive de oprit pe loc (treceri de pietoni), viraje la stanga, unii care mai intorc, etc.. pe timp de zi NU AI FIZIC CUM SA DEPASESTI 900-1000 vehicule pe ora. Chiar daca ai o coada de asteptare infinita in spate.

In filmare probabil deja drumul era la capacitatea lui maxima, era deja coada in spate. Nu ai timpi liberi importanti, in care nu vine nimic. Doar timpi liberi generati de ceva.

Doar noaptea, cand nu prea mai exista pietoni si putine vehicule fac stanga ai sansa sa te apropii de 1300-1400 veh/ora prin Busteni! Daca deja s-a format ambuteiaj si fluxul de masini este infinit, ca altfel iarasi nu, ca nu sunt masini.


Problema mare este in zilele de week-end aglomerat si sarbatori, cand pietonii devin multi si ocupa timp important pe trecerea de pietoni. Atunci fluxul scade inca o data de la 900-1000 la ca. 400-500 in momentele cele mai "grave" si fix atunci ajungem la ambuteiajele monstru de 6-7 ore.

Deci raspunsul la intrebarea ta, @cristi5: nu exista o ora "mai apropiata de maxim". Ce vezi in filmare este maxim.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: vancouver on February 03, 2021, 02:01:53 AM
Quote from: cristi5 on February 02, 2021, 11:48:56 PM
Quote
Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră", a explicat ministrul,"

E o aiureala totala ce spune ministrul. Acum la Busteni NU TREC MAI MULT DE 500 DE MASINI PE ORA. La acele ore cand se creeaza ambuteiajul NU TREC! Chiar e asa de greu de inteles. NU MAI EXISTA ALT PUNCT PE VALEA PRAHOVEI CU O REDUCERE ASA DE MASIVA!

@vancouver la teorie suntem toti buni. @cutter zicea 1500 de vehicule pe ora (pe sens? pe ambele?) iar tu ziceai (retoric probabil) ca 500 pe ora (pe un sens probabil).  Si uite ca sunt 1000 pe ora pe sens adica fix media :lol:.

Tocmai de-asta zic, hai sa numaram, ca e foarte simplu, sa stim despre ce vorbim, ca mie mi se pare ca nu prea stim.

Si a fost foarte buna filmarea ca ne-a aratat ca relativ putini fac stanga. Poate putem numara si de cate ori se opresc fluxurile din motive de pietoni? Putem masura si cea mai lunga pauza, numarul de pauze etc. Daca sunt multe obstacole in aval trebuie sa vedem si pauze...

In orice caz, pentru mine filmarea arata clar ca DN1 pe VP ar putea duce  mult multe vehicule pe ora pe sens (1800 fata de 1000!) daca se elimina obstacolele. Pana e gata autostrada (care, ca nu are nici proiect inca?), mai aerisim un pic traficul, aceste investitii punctuale au foarte mult rost! Adica complet diferit de ce spune ministrul si @horatiu.cosma.  Observand cu atentie traficul putem vedea si care-s investitiile urgente. Rezolvat treceri de pietoni? Rezolvat curba la stanga? Hai sa lasam modelele si parerile, avem date empirice foarte bune.

Si/sau putem intreba politia, ei se pare ca calculeaza media zilnica pe fiecare saptamana.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg280219#msg280219


vladioan_bv

^pai poate ca sunt putini care fac stanga dar numaratoarea este dintr-un singur punct si nu cred ca e singurul. la care se adauga trecerile de pietoni. etc eu cred ca totusi ne canalizam energia pe niste detalii care daca ar fi eliminate nu stiu cat ar ajuta in ansamblu. 

cristi5

Pai daca elimini cele mai importante "detalii" cresti fluxul de la 1000 la 1800. Potentialul e major!

Sigur ca nu avem o camera la fiecare curba stanga si fiecare trecere de pietoni  si nici nu e treaba noastra sa le instalam, dar pt mine filmarea dovedeste ca luam decizii (fie si decizia "nu facem nimic" pt DN1/VP) bazat pe niste presupuneri. Si asta nu prea imi da pace...

pasadia

Eu vă spuneam din ianuarie că mă duc să fac filmări. Dar la cum (nu) au fost băgate in seama acele postări am abandonat orice speranță.