Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rt25

^
@vancouver, da zic quick-wins, pentru ca apoi vor veni oamenii sa ne spuna ca nu e nevoie de autostrada.

Din punctul meu de vedere, dupa finalizarea autostrazii, cei care fac tranzit (ca mine) si lung parcurs, vor fi separati de traficul turisti.
Daca te duci in concediu, cred ca poti sa ai rabdare sa stai in coloana pe DN1 chiar in apropierea destinatie. Nu e o tragedie.

Daca implementam solutii scumpe pe DN1 sau pe DN1A, vor sari diversi "Gigei" sa ne spuna ca nu putem avea autostrada ca tocmai ce am implementat cutare si cutare lucru pe DN... Cred ca tot prin BV ne-am mai luat teapa asta la un moment dat, nu mai stiu exact proiectul (sper sa nu spun prostii).

Si pana la urma, aceste quick-wins mi se pare ireal ca nu sunt inca facute... Spune multe si despre autoritatile noastre. I-a durut in 14...

Dagda

No bun, de discutat s-a tot discutat...
De implementat se implementeaza ceva in perioada urmatoare?

Xenos

Riscul e ca toate aceste idei dragute sa fie percepute ca excluzandu-se reciproc si sa nu se intample nimic, in dulcele stil cacofonic.
Pasajele pietonale subterane sunt prioritatatea zero, impreuna cu giratoriile acelea din capetele Busteniului. Pasajele pietonale, ca sa fiu clar, trebuie mai ales in Busteni, dar si in Poiana Tapului si in Comarnic macar cate unul, probabil in Comarnic chiar 2.
Si inca ceva, pasajul pietonal ar ajuta mult pietonii sa ramana in viata, mai ales seara. Stiti cum trec camioanele pe DN 1 pe la ora 8 seara sau mai tarziu? Exclus sa mai opreasca la trecere, pilaf te fac. Iar alaltaieri in timp ce spre Busteni se statea - bineinteles - in coloana (de la ora 8.30 dimineata!) am traversat jumatate de DN1 (trecere pietoni Poiana Tapului) si era sa ma omoare un prost care venea cu 80 la ora minim dinspre Busteni si, ce sa vezi, n-a mai putut opri la trecere. Noroc ca m-am oprit la mijloc, mirosisem ceva.
Iar pe termen lung, A 3. A 3 nu devine inutila, ambuteiaje vor exista oricum, e clar ca traficul depasteste cu mult capacitatea drumului actual.
S-a vehiculat aici varianta pe Zamora. Or, faptul ca waze etc. te ruteaza pe niste stradute locale de pe Zamora, pe cealalta parte a raului, e o dovada in plus ca trebuie facut ceva cu DN1. Gonesc pe acele stradute masini cu 100 km/h si mi s-a intamplat sa stau cu copilul LA TRECERE timp de 5 min pana cand m-a lasat cineva sa trec, acolo pe str. Gloriei. Strazile alea nu sunt facute sa fie un al doilea DN! E crima ce se petrece acolo.

Leo-Ph

Urmatoarele comentarii la anul dupa Sarbatori..cand o sa fie iar blocaje...Propun ca acest topic sa fie activ numai intre 15 Dec - 15 Ian

alin2pas

Eu am fost vara și am prins blocaje în Azuga, Bușteni și Sinaia, atât într-un sens, cât și în celălalt, atât în weekend, cât și în cursul săptămânii. Ajung mai rar pe acolo, că am munți frumoși și acasă, vrei să spui că sunt doar eu ghinionist? Sau și ceilalți de pe forum poate sunt la fel de ghinioniști...

dr4qul4

au fost blocaje si ieri si sunt si azi. Daca ai pleca acum de la Brasov ai face minim 3 ore pana la Comarnic. Si e inca devreme. Dupa ore 17:00 mai adaugi minim 1 ora.
Dar nu mai comenteaza nimeni pentru ca amintirea celor 6-7 ore facute de Anul Nou e inca vie.
E greu sa strambi din nas cand stii ca se poate si mai rau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

etravel

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2021, 02:37:12 PM
au fost blocaje si ieri si sunt si azi.
Daca te uiti prin camera web Digi montata pe sediul BRD din Predeal, poti vedea ditamai blocajul si in acest moment. Si or sa mai fie...



oc7avian

@alin2pas

Am prins și vara, în timpul săptămânii. Chiar și 4h drumul. Deci nu ești singurul ghinionist :lol:

Xenos

Coada din Predeal inseamna cam o ora, o ora in plus pana in Busteni....pentru 10 km. Fara cuvinte. Oriunde ar fi fost chestia asta in tara ar fi sarit API cu 3 comunicate zilnic....a accepta aceasta anomalie nu mi se pare firesc. Pentru nimeni.

TibiV

Si care ar fi "solutia" ta pe termen scurt?
In 3-6 luni?...

"Oriunde ar fi fost chestia asta in tara ar fi sarit API cu 3 comunicate zilnic..."
Hai sa luam doar zilele lucratoare... Cam 250 pe an.
Deci 750 comunicate anual.
Vreo 7500 (rotunjim) de cand exista API.

Chiar daca API ar fi dat un comunicat saptamanal (macar in week-end), cui ar fi ajutat 2500 de comunicate ca "se circula greu pe Valea Prahovei"? Si ce s-ar fi putut face - nu peste noapte, ci intr-un an sau doi?...
"Comunicate" de genul asta ("teroare pe DN1", "cosmar pe Valea Prahovei" etc )dau posturile TV, aproape in fiecare week-end. In direct, la "ore de maxima audienta". Rezultate?...

1. API nu poate da "comunicate" pentru situatii in care NU exista solutii rapide, relativ ieftine si usor de implementat. Daca ai citit topicul "din scoarta in scoarta", stii ca nu exista astfel de solutii pe Valea Prahovei.
2. Vad ca incerci sa sugerezi ca "API nu ia pozitie" de cand este Drula ministru. GRESIT! Nu are nici o legatura. Traficul pe Valea Prahovei este un cosmar de mai bine de doua decenii (20 de ani), de pe vremea cand API inca nu exista. Daca API ar fi stat sa scrie "comunicate" in fiecare week-end...

Poate am inteles eu gresit, dar ai un - (dislike) de la mine pentru postarea asta.

(Spre deosebire de altii, "mai timizi", imi declar dilike-ul, si il si explic...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Nu exista solutie miraculoasa. Orice s-ar face, in afara de A3 (care nu se poate face peste noapte), nu ar aduce mare castig.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

@TibiV: Mă așteptam la dislike :) mulțumesc pt identificare. Nu voi replica la fel. Evident nu e vina API și nu e datoare API la nimic în această chestiune, dar dacă ar susține public ideea care acum mi se pare singura realistă și fezabilă pe termen mediu ar ajuta foarte mult. Mă refer la mai multe pasaje pietonale subterane în Bușteni (dar și Poiana Țapului cel puțin unul, în centru) și la păstrarea unui număr limitat de treceri supraterane cu timer prelungit (ca. 3 minute minim, 5 la orele de vârf).
Totodată, mă refer la giratoriile din capătul Bușteniului și la interzicerea virajului la stânga în rest. Pasadia avea dreptate, săptămâna trecută am constatat că virajele numeroase la stânga în zona pieței mai ales, dar nu numai sunt o problemă la fel de serioasă ca pietonii.
Acestea sunt lucruri care se pot face acum, în 2021 - și sunt singurele. Restul presupun minim un deceniu (autostrada).

TibiV

Poti sa replici la fel (deja au facut-o unii dintre aia mai "timizi" cu justificarile")...

"...mai multe pasaje pietonale subterane în Bușteni (dar și Poiana Țapului cel puțin unul, în centru) și la păstrarea unui număr limitat de treceri supraterane cu timer prelungit (ca. 3 minute minim, 5 la orele de vârf)."
Imi pare rau, dar astea sunt solutii "extreme", cu timp de implementare extrem de lung, si rezultate incerte...

De ce timp de implementare extrem de lung?...
Simplu, pentru ca a construi un pasaj subteran de DN1 pe Valea Prahovei inseamna sa inchizi DN1 complet timp de cateva luni. NU ai alternative de traseu prin Busteni samd.
(Poti lucra noaptea 8/24 - dar atunci dau buzna camioanele care au asteptat ora 22 ca sa intre pe DN1 - sau alta varianta de intrerupere "periodica", dar asta va fi pe toata perioada lucrarilor).
Poti sa sapi pentru un pasaj pietonal - dar cat va dura lucrarea aia, practic inchizi DN1. COMPLET. Nu stiu daca este acceptabil...

Vezi ca in urma cu cateva pagini am dat exemplul de la pasajul pietonal subteran de sub Bd.Kiseleff (Piata Presei Libere - intrarea in parcul Herastrau de la fostul pavilon H5), unde s-a lucrat cu segmente de pasaj prefabricate.
Si am explicat ca acolo sunt 5 (cinci) benzi pe sens, iar lucrarile s-au facut preponderent in week-end. Din 5 benzi pe sens, au ramas mereu macar 2 disponibile.
Cum faci in Busteni?...

(Asta este comentariu fara dislike...  ;)  )


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Pai eu zic cu prefabricate, noaptea, si circulat pe un fir la paleta. Neplacut, dar cred ca in 2 luni se rezolva si sezonul de vara va fi mult mi suportabil. Se aleg doua luni de tipul martie si aprilie, se anunta din timp, se deviaza tot traficul greu de pe DN1 alea 2 luni (anuntate din timp, cel tarziu din februarie, de exemplu) si se avizeaza si doritorii de trecut cu masina mica asupra faptului ca 2 luni mai bine evita zona.
2 luni de chin fata de un chin perpetuu.
In germana exista o vorba draguta, Lieber ein Ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne Ende - un final cu chin e preferabil unui chin fara sfarsit.
Tot fara dislike, dar asta se subintelege, ca doar cautam solutii :)

dr4qul4

si ce facem cand vor descoperi utilitati pe care se vor sfatui cine trebuie sa le mute?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist